Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer, rád bych se zeptal jaké jsou celkové roční náklady na automobil.
Nepočítám povinné ručení a provozní náplně.
Budu si kupovat první auto a dost by mě to zajímalo.
Díky všem
Dobrý den, otázkou je, zda si budete kupovat auto nové anebo "ojetinu". U nového auta v prvních letech náklady moc nejsou (povinné ručení + náplně tedy nepočítám), možná tak servisní prohlídka, případně výměna pneu /např. na zimní/ v servisu. Když budete používat dálnici, tak nějakou tu "stovku" spolkne taky dálniční známka... U "ojetiny" je to horší, tam je větší pravděpodobnost, že se občas něco rozbije, tam už se náklady tak snadno odhadnout nedají... Takže těžko říct... Ještě mne napadá, náklady se mohou i podstatně zvýšit, pokud nebudete "ukázněný řidič" a budete páchat nějaké ty přestupky (pokuty). Pokud si pronajmete někde garáž, i to něco stojí...
Pokud budes kupovat prvni auto, budes jej kupovat sam, tak si davej velikej pozor. Nejlepsi je si s sebou nekoho brat na nakup auta, kdo tomuto rozumi. Nemyslim kamarada, kterej si mysli ze tomu rozumi, ale nekoho, kdo s autama treba dela. Ten nejlip pozna, v jakem je auto stavu, zda neni jen dobre nalestene. Hodne reknou najete kilometry - nekteri prodejci tachometry pretaci zpet - takze pozor, dale plati, ze auta ze zahranici, napr. jih evropy (svicarsko, spanelsko) byva na tom lepe mechanicky podvozek - rizeni, mene rezave, dale pozor na to, zda jsou delane rozvody atd. atd. Nejhorsi je asi rez, protoze kdyz je rezava karoserie, tak neni poradne na cem stavet. Vse se da vymenit, neda se vymenit rezava karoserie.
U jeteho auta jsou investice vzdycky a ne vetsinou male. Ale da se vybrat auto takove, ktere ma dolozenou napr. servisni knizku, auto udrzovane, kde techto invetic je mene.
A pozor, nekdo si mysli, ze rok vyroby je prim podle ktereho auta vybirat. Mnohem radeji bych koupil napr. oktavku z r. 2000 nadhernou, malo jezdenou, nez utahanou z roku 2005.
Mám v plánu koupit VW Vento, v naftě.
Že se něco rozbije, s tím počítám.
SPíš jsem měl na mysli na co bych mohl zapomenout k těm poplatkům, které se platit MUSÍ.
Díky.
Tato značka hojně sloužila jako časté vozidlo Taxi (hlavně v naftě) ,takže pozor ...Jinak to je takový dětskýdotaz,provoz tě stojí podle toho co najedeš,co se ti posere + povinné ručení.
počítej ža jak má najeto přes 100 tis.km a 10 let starý, tak budeš měnit pomalu všechno,pokud nebylo měněno. tím myslím hlavně podvozek, k tomu rozvody a části výfuku
přesně tak...pětiletý escort z bazaru mě za dalších sedm let provozu vyšel na cenu nového, naštěstí motor byl nesmrtelný. Proto jsem psal, že povinné "platby" jsou jen kapka v moři...
a u noveho se budou platit nesmyslne platby za nekvalitni praci v autorizovanejch servisech , proto bych si nove auto nekoupil vyjma dodavek
To je kus od kusu...my domá máme už 6 let peugeot 206 a kromě měnění kapalin sme s ním zatim něměli žádný problém...
Jaké nesmyslné platby za autorizovaný servis? Olej ti dnes vymění kde kdo, stačí nezávislý servis a víc nepotřebuješ. Je ale fakt, že komplet pojistka vyjde dráž. To je ale daň za spolehlivost a minimálně 120tis km na auto šahat nemusíš, to je nějakých 5-7let minimálně.
delal jsem ve 2 autorizovanejch servisech (a ne maly) a to co se tam delo je tragedie, a z vlastni zkusenosti ze servisem dodavek u nejmenovaneho servisu v praze kdy ti vymeni brzdy co jsou na 50% a ze tece olej z motoru je nezajima, ohledne zaruk pokud u nich neservisujes vic aut tak jen vymysly proc to nejde atd.
A chtel bych videt auto na ktere 120 000 nesahnes to jo.
Zaruka je na co?
Vstriky brzdy spojka loziska tlumice a dalsi veci jsou dily co podlehaj beznemu opotrebeni takze zaruka je k nicemu, a pri najezdu 120000 za 7 let kdyz si clovek koupi dobry ojety auto tak mu vydrzi taky
doplněno 01.09.11 20:20:a reklamace auta ktere servisujete v nezavislem servisu u autorizovaneho servisu bude asi docela zajimave.
Pamatuji si kdyz me v autorizovanem servisu daly komplet novou spojku a za 100 km padla tak jsem to nechal opravit v servisu co byl pobliz po konzultaci a autorizovanym servisem a ze to zaplati a druhej den jen vysmech ze ani nahodou takze 30 v haji
Po zneme servisu za jiny autorizovany jsem resil praskle vyfukove potruby a jim praskl steft na hlave( bezny) tak sundaly hlavu a na fakture bylo 3x brouseni hlavy kazde po 5 000 docela zajimavej preklep
@blackflamesiczi onen "monopol"(hlavně tedy Škodovácký),že auto je třeba servisovat pouze v síti zn.servisů-jinak záruka pápá,už naštěstí padl,tuším vloni-pravda sice na popud EU,ale to na faktu samotném nic nemění-záruka musí platit bez ohledu na to zda je servisováno v síti zn.servisů,či nikoli-musí být dodržen interval pravidelných prohlídek a konány úkony dané výrobcem(to je jediná podmínka)-čili záznamy v serv.knize...Ale jinak máš pravdu-kdysi(měli jsme vrakáč Peugeot)taky k nám jezdili ze zn.servisu pro díly,tradá hups naúčtovány jako nové-a lidi(někdy pojištovny-podle situace)pěkně platili s vědomím jak moc autíčku prospívají-"za kvalitu a originalitu si rádi připlatí"...Pravda jen v té originalitě(většinou)-o nových dílech si mohli nechat zdát-do zaplacení faktury...,pak už to byl "smutný příběh"...
doplněno 01.09.11 21:32:s těmi táhly-to je mazec...jinak originál jsem myslel třeba plechařinu-brzdy a ostatní komponenty netřeba komentovat-automoiblky montují zrovna(pro ně) to nejlevnější,"ještě ucházející",často i 3x do roka jiné-jak který subdodavatel zrovna automobilce "vleze do pr...lky" a udělá jí cenu...pak jsou značně úsměvná(a bohužel k pláči zároven) hesla typu:"...vezeme vám originální díly a příslušenství..."(až přímo z MB...)
jentze tohle se tykalo taky fordu a vw ale s tema dilama z vrakace mas absolutni pravdu. ale nechapu drzost tech servisu rict si za takovou praci prachy , nedavno jsem dceri koupil explorera (bude delat papiry tak jsem chtel neco bezpecnyho v automatu a svýho ji nepujcim) a pan z toho auta byl na prasky a ve finale za to nemohlo auto ale servis, ono vybrakovat rozvodovku a natvrdo tam vsechny tahla zavarit (neslo ta 4x4) a rict si za to 30 tisic je masakr
doplněno 01.09.11 21:02:a jeste k dilum originalni nejsou vvzdy lepsi , na mondeu jsem mel origo brzdy a takovy nic moc tak jsemtam hodil AT a brzdy jako ohen a zivotnost o 50% vic
s temy dily je docela sranda na cem vsem setrily na juniorech , chybela tam i zatka ktera stala 5 korun v autorizovanem servisu a výrovni nakladyy byly stejne jako vicko na pet lahvy
blacku ty si zase pleteš pojmy z dojmy. Záruka není podmíněná návštěvou autorizovaného servisu! Běžný servis, oleje, brzdy a nevím co, ti může udělat nezávislý servis a o záruku nepřijdeš! Do autorizovaného servisu jezdíš jen s vadama v záruce.
Auto se 120tis na tacho jsem měl - focus diesel, mělo 6,5roku když šlo z domu, bylo vše původní, jednou jsem měnil brzdové desky a jeden čep řízení za tři stovky, jinak běžný servis a naprostá spolehlivost.
doplněno 02.09.11 11:38:Mám info, že kia běžně v záruce - sedmileté - vymění vstřiky nebo turbo, první motory s tím měly problémy, nyní jsou spolehlivé. Co vím, tak někteří dostali i tlumiče, vada z výroby nebo výfuk, samozřejmě dle posouzení. U vw dostaneš tak akorát auto, které se po dvou letech rozsype - vybrané modely.
ja vim ze na servis nemusis s beznejma vecma do autorizovaneho servisu ale autorizovany servis te muze odbejt s tim ze to bylo zpusobeno spatnym servisem a bez problemu si neco najde proc zaruku neuznat i kdyz jim to muze bejt jedno protoze reklamovane dily v automobilce nikdo neprohlizi rovnou se hazi do kontejneru
Jinak mam za to ze asi toyota (bylo to nejake mpv) neuznala zaruku na proreziveni kvuly neopravenym oderkam laku na jinem miste coz v neautorizovanem servisu neudelaly
doplněno 02.09.11 17:34:spatnej servis myslim ze nepostupovaly podle servisnich manualu coz se stejne nedela ani v autorizovanem
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.