Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Focus 1,6 žere olej

Od: automobilista odpovědí: 28 změna:

Potřeboval bych poradit. Ford Focus kombi, 2003, 130 kkm (pravděpodobně skutečných-dovoz D,stočení ale nevylučuju), motor Zetec 1,6 74kW. Žere olej 0,2-0,4 L/ 1000km. Je to přes kroužky a přemýšlím jestli to jsou zapečené (přilepené) kroužky nebo opotřebovaný motor, tj. jestli nechat být nebo do toho vrtnout,příp. shánět nový motor. Zvláštní je, že pokud je olej po horní rysku, tak oleje žere málo (odhad 0,2L /1000km), když klesne na 3/4 tak se to zvětšuje, za studena se objevuje slabý bílý kouř (jen lehce), po ohřátí kouř zmizí. Jinak výkon a kouřivost OK, jen výfuk je uvnitř lehce očazený od karbonů. Svíčky OK. Přijde mi, že v nízkých otáčkách (do 2000) táhne míň než by měl. Dále v prudším kopci nad 12% při zakvaltování 1 a odbrždění velmi pomalu sjíždí dozadu (nevím jestli nedrží tlaky ve válci nebo to je normální - malý obsah/těžké auto? Auto před koupí půl roku stálo, pak jsem měnil olej (podle štítku tam dali 0W-30) při ježdění po dálnici 120-160 kmh to bralo 1L/ 1000km, až do probliknutí kontrolky oleje (v náklonu). Hned jsem dolil litr oleje, dojel do servisu, vyměnil olej za Fordovskej 5W-30, od té doby se spotřeba snížila na těch 0,2-0-4L/ 1000km a nemění se to cca 8000 km.

Napadá mě motor cleaner a výměna oleje, nebo vysokoktanový benzín - odstranit karbony a rozhýbat kroužky... Ale nerad bych štoural bosou nohou do kobry, litr oleje na 4000 km je pakatel oproti ceně za generálku nebo nový motor... Neznáte dobrého a cenově rozumného motoráře na Karlovarsku nebo Chebsku, příp. i dál?

Díky všem za přečtení a případné rady.

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*

3x

Jestli , že to kouří u studeného motoru, tak to spíše naznačuje že jsou horší simerinky na ventilech. Vyběhaný motor se projevuje opačně, po zahřátí stratí vákon a začne kouřit.

Ještě mrkněte jak to zakouří hned po nastartování, jestli zakouří trochu víc po nastartování tak je to jasné, simerinky. Dost často se to stává když auto delší dobu nejezdí tak simerinky ztvrdnou a pak tolik netěsní.

automobilista

Simerinky jsem nechal měnit - ty to nejsou, = musí to jít přes kroužky (jinudy snad už nemůže.?). + kontrola vůle ventilů, taky OK. Po startu to je bez kouře, jen za vlhka/zimy při studeném motoru klasický bílý kouř co je normální. Když je olej po 3/4 měrky, tak toho kouře je víc, ale do modra není. Ve výfuku jsou ale karbony, takže olej 100% shořel ve válci.

ar*

Pokud jste je nechal měnit, nezačalo to brát olej až po té výměně? Ono jde oto , že Ford používá na sací vetily jiné simeringy než na ventily výfukové. Už jsem viděl pár motorů (převážně u Escortů) že nechali udělat simerinky a pak jim to začalo brát malinko olej.

Jestli to tím není tak ještě zkusit motor cleaner jak jste psal a nalít do oleje nechat to blafat na volnoběh 1/2 hodiny a pak udělat výměnu oleje i filtru. Osvědčil se mi celkem cleaner od STP. Pokud jsou kroužky malinko zalepené tak by to pomohlo. Pak už jedině změřit tlaky a vidělo by se jak na tom motor je. Jinudy to brát olej nemůže než kroužkama, simerinkama, prasklým těsněním pod hlavou a nebo prasklou hlavou popřípadě i bloku. Nebudeme ,ale malovat čerta na zeď a myslet na to nejhorší.

doplněno 31.08.11 23:56:

Automobilisto, ten cleaner POUZE NA VOLNOBĚH žádné ježdění! Jen k těm hydroštelům, u (1.6 16V) ty tam opravdu jsou.

automobilista

To ne, začal jsem nejlevnější možností - že to je vrchem tak se zkusila výměna simerinků. Spotřeba oleje se snížila ale jen minimálně. Asi zkusim tem cleaner a pak uvidim, hustější olej zatim dávat nechci. Hydroštely tam nejsou, vůle ventilů se tam vymezuje zdvihátkama (nebo čim - ne podložky ale celý díl). Spotřeba oleje je celkem v pohodě jak finančně tak starostma, spíš se bojim poškození dílů ve výfuku karbonem, příp. pokud by motor měl jít do kytek tak se auta včas zbavit. Vrtnout do toho a dělat generálku za tisíce s nejistým výsledkem se mi moc nechce..

Díky všem za postřehy. Projel jsem i FoFo fórum, podobné problémy se tam řešily, ale tohle konkrétně ne. Víc hlav víc ví, tak zkoušim i tady.

Cleaner - je lepší nechat na volnoběh, nebo jet např. v otáčkách 2-3 tis. třeba 20km do servisu (víc se to ohřeje=můe to čistit líp?). Má smysl vylepšit čištění vysooktanovým benzínem, např. Carrera 100 (nebo BA 100 od Aralu v Německu - mám to za rohem).

Zaráží mě ta menší spotřeba s olejem po horní rysku, logicky bych tipnul větší rozstřik oleje a tím víc oleje ve válci a větší spotřebu, přitom to je naopak... Nebo větší rozstřik líp maže kroužky odspoda a líp to těsní? Prasklou hlavu jsem autu zakázal teď doufám že to jsou lehce přilepený kroužky a bude to v nejhorším stejný ještě pár desítek tisíc km..

automobilista

Tak po proplachu STP si to bere 1,3L / 1000km (Ford 5W-30). Zdá se že to spláchlo karbony a nechalo díru předtim karbonama ucpanou... Takže hlavu dolu a uvidí se, doufám že problém bude u kroužků...

Nebo nemáte někdo motor?

stirecek*

Kdyby jsi tam dal desítku hned jak jsem ti psal, mohl jsi mít problémy vyřešené. Hlavu bych nesundával, dokud bych nezměřil tlaky. Pak uvidíš, který válec pouští, sundáš vanu a případný třeba jeden válec přetěsníš novými kroužky.

automobilista

Kdyby byly v pr... ryby, nemusely by bejt rybníky. 10W - je to dost možný, ale zase bych nevěděl kde byl problém, já radši odstraňuju příčinu než jen následek... No ačkoliv, když se netrefim jako teď, tak to nas...štve. Na pořekadle "Do fungujícího stroje se nevrtá" něco je

Změřit tlaky před sundáním hlavy je v plánu.. Překroužkovat to jde odspodu bez sundání hlavy? Měl jsem za to že ne...

Může nastat situace že těsnící kroužky jsou OK, ale stírací nestírají? - Pak by změření tlaků bylo na nic, překroužkoval by válec se špatným tlakem, ale ten s dobrým tlakem a špatným stíráním by olej bral pořád... (?)

Rád bych vyloučil i těsnění pod hlavou nebo trhlinu... No uvidíme, nechám to na "osobním mechanikovi". Díky za postřehy, aspoň jsem chytřejší a můžu ho usměrňovat

stirecek*

Máš pravdu, u tohoto motoru nelze rozebírat uložení kliky a pístů. Co se týká rybníku, radil jsem ti nejschůdnější, nejlevnější cestu, jak prodloužit motoru život. Já osbně si myslím, že to bude hodně dražší než čekáš a motor dřív nebo pozděj zkolabuje. Jestli kroužky nejsou zapečené, mají velkou axiální vůli v pístu a právě tahle vůle působí jako čerpadlo na olej, takže samotná výměna kroužků nepomůže. Diesly mají tohle uložení odolnější, proto benzinový motor žere častěj olej. Další věc, válec může být do oválu, takže měnit kroužky opět zbytečné. Sám nevíš, kolik ten motor má naběháno. Též uložení kliky už nemusí být bez vůle.

Takže ti přeji hodně štestí při odstraňování příčiny, ve zkratce se tomu říká GO.

automobilista

No tak hlavně jsem měl za to, že proplachem nejde nic zkazit a v nejhorším to bude stejný jako před, a ejhle ono ne... V plánu jsem měl že zkusim proplach a když nepomůže tak přejdu na hustější olej a vrtat se v tom nebudu.

Teď to ale místo 0,3 žere 1,3L na 1000km, takhle to nechat by teď asi byla chyba i když pořád nekouří a jede normálně (výkon i spotřeba jsou OK). Byl za levno tak, že i s GO za 60 na tom pořád budu líp než kdybych koupil v dobrým stavu za běžnou cenu. Zbytek auta je v opravdu dobrým stavu, problém je "jen" v tom oleji. Pokud by někdo na starší motor dal záruku (1rok nebo 20000 km na to že je OK, včetně nákladů na výměnu pokud OK nebude), tak bych o tom uvažoval, bez záruky to je moc velká loterie. Tož shodíme hlavu, kouknem jak vypadaj válce/písty/kroužky a uvidíme co dál..

Axiální vůle kroužků - jaká je max. aby to bylo OK?

Ještě přemýšlím chvíli s tim ještě pojezdit jestli se to nevrátí do stavu před výplachem, 600km od proplachu mám pocit že oleje bere trochu míň, a ráno po startu je kouř zase spíš bílej než s modrým nádechem (za tepla nekouří vůbec).

Vrtat se v motoru by měl i bavilo, kdyby to nestálo to co stojí - teď to pro mně asi bude hodně drahá zábava i když doufám že to bude ještě v rozumných mezích a víc mi to dá než vezme.

stirecek*

Byl za levno - to je ono. Podezřele nízká cena musí být podezřelá a ten někdo, kdo to prodával o problému věděl, ale neřekl, na druhou stranu ti dal slevu, aby tě typicky neodral. Jestli se ti vyplatí GO si musíš spočítat sám. On ten problém nemusí být jen u těch kroužků, jestli je motor vyběhaný, může být vůle i v uložení kliky,jak jsem už psal a kde se může ztrácet mazací tlak. Ono cca litr na tisíc je zhruba deci na sto, tak se to ani nemusí projevit kouřením motoru, něco shoří a zůstane ve válci, kde se kroužky opět zalepí, takže se to upraví a s přechodem na hustější olej by se mohla spotřeba snížit na minimum. Nemusíš olej ani měnit, stačí dolévat hustější a jednou za čas vyměnit filtr. pokud je výkon OK, nevidím důvod ještě dělat GO, ale jestli chceš do toho ty peníze dát nechám na tobě. Já osobně bych tam nalil hustý olej a auto odvezl do bazaru, druhá možnost dojezdit, o opravě bych neuvažoval, ale pro zajímavost bych změřil tlaky. Jestli budou dobré, tak apk teprve omrknout těsnění pod hlavou, ale psal jsi, že auto nedrží v kopci, takže těsnění bude nejspíš taky dobré. Nebo jestli znáš někoho u forda, kdo by se podíval na historii vozidla. Němci s auty většinou jezdí do značkových servisů, takže záznamy v databázi kdy kde a při kolika se co dělalo...pak bys viděl skutečný stav km a bude ti to jasnější. Co se týká vůle kroužků ta není předepsaná, buď to jede nebo žere...

automobilista

Za levno, ale oficiální záruka byla 1 rok, při koupi to jezdilo normálně. Bohužel 0,3 / 1000 km je v normě tak to vyreklamovat nešlo a teď už je to po záruce - jsem ten proplach měl udělat dřív :-/ Mazání je OK - kontrolka zhasíná okamžitě po startu (čidlo tlaku předpokládám OK).

Podle Fordovských údajů historie auta sedí se serviskou i tachometrem - mělo by to být těch 120 tis., takže spíš by ty km měly sedět. Servisovaný u Forda to bylo - němci po garážích moc nedělaj. V pondělí jsem domluvenej se servisákem, začnem tlakama a uvidíme jestli má smysl koukat pod hlavu nebo radši ne, a jestli vrtat do kroužků nebo to nechat. Hustej olej a bazar ne, taková kurva nejsem, a když to přiznám tak bude problém prodat. = vzhledem ke stavu se vyplatí spíš GO motoru než shánět jiný auto...

stirecek*

Měnil jsi olej po koupi nebo ne?

automobilista

Olej po koupi jsem měnil.

Chytráci mi tam nalili dokonce 0W-30 (to jsem zjistil až pak), to bralo 1L/1000km, najel jsem s tim 3000 než problikla kontrolka oleje, pak cca 12000 km s 5W-30 a spotřebou 0,3L/1000km, no a teď ten super nápad s proplachem a jsem s 5W-30 na těch 1,3L/1000km a veeeliky dilema co bude nejmenší zlo.. Jestli nechat 5W30 a zkusit jestli se to nevrátí, nebo to samé s 10W-40, nebo zjistit tlaky + případně i stav válce a kroužků (např. vyloučit prasklý stírací atd.) a rozhodovat podle toho..

stirecek*

Co bych dělal já už víš, prodal bych to hodně rychle. Druhá možnost, změřil bych pro zajímavost tlaky a doléval bych hustší 10w nebo klidně i 15W , tím už nic nepokazíš. GO by byla až poslední možnost, aale do té bych já nešel z ekonomických důvodů, cena toho auta vyšší prostě nebude...

 

blackflamesiczi*

co je spatneho na to najejt tam hustci olej? to je normalni ze motor se opotrebovava a olej co se tam daval kdyz byl motor novej je pri vektsich kilometrech moc ridkej. Jinak tenhle zetec to tam je je motor kterej normalne funguje i na 15w40 bez problemu. Jinak 10w40 tam leju normalne par focusu servisuju a nevidim duvod proc do auta co ma najeto x kilometru lejt full to je totalni hovadina. Pokud chcete do stareho auta lej plnou tak musite udelat GO ale totalni

blackflamesiczi*

nalej tam 10w40 a uvidis lejt oleje co jsou pro novej motor do motoru co ma natocino bambilion kilometru je neskutecna hovadina , a nebo tam schvalne nalej neco jako 506,00 a schalne jestli to sezere 10litru oleje na 100km

automobilista

a nebo tam schvalne nalej neco jako 506,00

Co to je 506,00?

blackflamesiczi*

olej co je ridkej jako caj, u aut se podle stari davá hustci olej tento ti protece i porama ve vaně(obrazne) nalej jinej olej jine specifikace je to nejlevnejsi a rychle reseni kterym nic nezkazis. 5w30 leju do 3 roky staryho mondea . jinak 10w40 lejou ve vetsine servisu do octavii a vsichni si mysli ze jim tam lejou 5w a podobne

blackflamesiczi*

prekrouzkovat asi tenhle motor zespoda nepujde mam za to ze ma hlinikovej kryt kterej zaroven drzi kliku (50na50)

blackflamesiczi*

jak pise stir nema cenu sundavat hlavu kdyz nevis jestli jsou to krouzky a na kterym valci a kupovat motor z vrakoviste je druha hovadina protoze koupit dalsi motor bez zaruky ze je v poho to radsi investuji 4000 za dily na opravu.

Jak rikal znamej co repasuje automaty vola mu clovek ze mu neradi automat a on at priveze automat a 20 tisic, on ze ne a koupil automat na vrakaci a vola mu ze ten automat neradi a on zase privez automat a 20 a on zase ze ne ze koupi dalsi a to se opravdu stalo

 

blackflamesiczi*

1x

nalej tam 10w40 a je to 5tka je moc ridka hydrostelum tim nic neudelas

des*

Motor má už dost km na to aby tam byl olej 10W40,no ale mimochodem spotřeba do 1/2l oleje je spíš sranda a u tohoto auta je to normální.

stirecek*

Normální ještě považuju litr na 10tisíc km ale ne litr na dva tisíce kilometrů. Měl jsem escorta sice v dieslu, ale olej vydržel od výměny po výměnu. Zkusil bych to pročistit jak psal AR a když by to nepomohlo, desítka olej spotřebu sníží.

blackflamesiczi*

treba crafter zral 0,5-0,7 na 1000km a limit podle vw kdy to jde reklamovat je 1 l / 1000km

 

stirecek*

0x

Nejspíš bude vyběhaný, pokud nedrží v kopci. Nechal bych přeměřit tlaky. Pokud žere, měl by kouřit modře. Vesměs to kluci řeší přechodem na 10w-40 a mají klid.

 

dobrak*

0x

Myslím že při ceně nějakého levného ,ale určitě dostačujicího oleje který výjde kolem 80kč za litr ,bych se na nějakou opravu vyprdnul . Co s toho budeš mít že do opravy takové staré vrány vrazíš 10000-30000kč? Ale tak třeba prachy přehazuješ vidlema a proto běž do toho

 

jarda3*

0x

To neni tak tragicka spotreba oleje, mozna by to sneslo 5W40 a A3 mist A1, ale aby to zas neodnesly hydrostely, pry jsou na to citlive... Do opravy bych nesel, draha s nejistym vysledkem.

 

olaf71*

0x

mě stála generálka motoru 1.6 Zetec 74 KW. jenom 60 tisíc.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma generálka motoru
Otázky na téma výměna motoru cena

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]