Nejste přihlášen/a.
zdravim,potrebuju pomoct nutne,mam oplika calibru 2,0 8V a vcera sem rozdelaval "rozdělovač" a kdyz sem jej dal zpet tak uz auticko neslo natocit, Čím to? vše jsem dal jak bylo vcetně kabelů ke svičkám a cívce ale auto proste nic,motor se toci ale nechytne,ani jedinej náznak to nema ze by to chytlo... co s tím? jediny o cem pochybuji je to ze jestli sem udelal dobre kdyz sem rozdelovač umejval benzínem... ale to snad nevadí...je moznost jak odskouset zda to dává jiskru?nebo li proudy do svíček?
Jestli před "rozborkou" rozdělovače šlo a teď ne, tak dám hlavu na špalek , že to není stejně nastavené a zapojené jako předtím.
Nejprve ještě jednou překontrolovat kbely a pokud jsou správně tak víko hlavy dolu, dát na 4 válci ventily do střihu a nastavit rozdělovač. Pak zapojit kabely. Pořadí pálení 1-3-4-2.
Jiskru samozřejmě odzkoušíš tím že vymontuješ jednu svíčku (vezmeš náhradní) a zapojíš do fajfky, přiložíš bodkem k motoru a zastartiješ. Benzím tomu nic neudělal.
ale rekni co na tom chces nastavovat? ten rozdelovac se nijak nenastavuje,ani nic jinyho... aspon z miho hlediska pac ten rozdelovac je napevno k ventilovej hřídeli na trech sroubech a to se neda zamenit atd pootocit ani nic jinyho,pouze zapojit pet kabelů a zasroubovat,a pak uz jen palec rozdelovace kterej je primo na hrideli ventilů prisroubovanej,takze nevim,ale zkousel sem misto jiskry si vzít kabel co jde od cívky do rozdelovace a strcit tam tenkej dratek spojenej s kostrou s tim ze kdyz budu startovat tak misto jiskry se prepálí a ono nic... takze asi mozna jinou radu nebo ja fakt uz nevim...
zkusil sem to ted svickou z motorky a nic,vubec nic,je mozny aby se podelala civka z niceho nic aniz bych se ji dotkl?pac rikam predtim to auto jezdilo krasne pak sem rozdelal ten rozdelovac a uz nic...
ted sem jeste zkusil promerit proudy co jdou do civky a je tam necelejch 12V takze si myslim ze problem je v cívce a uz bych objednával novou ale nejde mi do hlavy ze by se takhle rychle podelala z hodiny na hodinu resp. kdyz sem se ji ani nedotkl... co vy na to?
nn ten tam je,zkousel sem predchvili digitalem zmerit proudy a rikam do civky jdou a z civky jak jde kabel do rozdelovace tak jeste na civce sem meril proud nebo li ampery co jdou do rozdelovace ale bez kabelu a nic to nedela ale opravdu nechapu jak se to muze podelat aniz bych na to sahnul pokud to je teda mozny aby se to podelalo takhle z niceho nic...?
na tykani a vykani se tady snad nehraje,jde tu prece o radu,no rikam zkousel sempřímo na civce to merit a pri startovani bych mohl ten kolík treba olizovat a nic by se mi nestalo pac jak rucickovej tak i digitalni meric nic neukazaly,zkousel sem vyndat svicku a cumet co bude delat pri startovani a taky nic,tak sem zkusil obednat novou civku ale nejde mi do hlavy ze se to podelalo jen tak...aniz bych na to sahnul...
Z cívky měřit proudy moc nelze, napětí už vůbec né, to si tak odděláš v okamžiku měřidlo...
Zapoj svíčku kabelem na cívku a ukostři jí, pak at ti někdo zastartuje a zkontroluj zdali dává jiskru. Podle toho hledej dál. Pokud bude dávat, je chyba v rozdělovači.
Lukiiis, náhoda je sice blbec, ale nechce se mi věřit že by odešla zovna při vyčištění rozdělovače, i když ten drátek ji taky neprospěl.
Ještě bych proměřil kabely jaký mají odpor a pak to testnul přímo od indučky jak nademnou píše bmbx. Ještě pořádně prohlédni to zapojení, někdy se stane že člověk na chybu kouká a "nevidí ji" a pak to ještě dvakrát překontroluje a ejhle nezapojený konektor.
doplněno 24.08.11 11:12:Tyhle uhlíkové kabely česem vytvrdnou a pak nemají moc rádi když ohýbají. Právě nejčastěji nějaký ten kabel odejde třeba jen při výměně svíček. Klidně mohl odejít "hlavní" kabel k rozdělovači. Přitom vzhledově může vypadat dobře.
proc merit kabely kdyz predtim byly vporadku,krasne to bezelo,jen nevim jakej odpor by mely mit cca,jinak zkousel sem vse mozny abych zjistil jestli vysokonapetovy kolik dava proudy a nic ale do civky jde necelych 12V coz je ok podle me takze fakt nevim,napadlo me ukostrení ale to je taky ok takze buhvi v cem to je,jedu si pro civku do mesta a pak to zkusim
Že kabely byly před tím O.K. nemusí nic znamenat, já bych je rozhodně přeměřil, řádově by měly mít kiloohmy (uhlíkové). A co změřit odpojenou cívku na ohmy, jestli není přerušená než koupovat novou, prověřit kontakty přerušovače, pokud je tam těch 12V na cívce pořád, tak to rozhodně jiskru nedá.
tak 12V tam je porad a myslim ze by to tak melo bejt pac to vede od ridici jednotky... kurva ja uz fakt nevim... jen rozdelam rozdelovac a uz to nejde... myslim ze auto shodim ze skály a budu zas jezdit na svej jáwce dvěstě pade DD jinak uz nevim...
Cívka z trvale jdoucích 12V jen tak napětí pro jiskru neudělá, to to může jít třeba z deseti řídících jednotek
doplněno 24.08.11 12:47:doporučuji nastudovat :
No s nějakou elektronikou, kdo ví co se jí nelíbí. Tam asi nebude klasický rozdělovač, ale elektronika. Vzít kabel vn od cívky a zkusit, zda je na něm vn na svíčku, popř. kousek jiného kabelu. Zda vůbec jde vn do rozdělovaeče. Pěkně postupně.
buss:
ten odkaz co jsem dal výše se týká přímo Opel Calibra - klasický rozdělovač, klasická cívka... Jen tam není klasický přerušovač a řídí to jednotka přes koncový stupeň. Tazateli jen uniká, že cívka pod napětím dvanácti voltů prostě jiskru nedá . Cívka hází jiskru při odpojení napětí a o to se stará koncový stupeň+řídící jednotka.
no jelikoz to auto jeste tolik neznam tak jestli se v tom ty vyznas tak prosim o radu kterym smerem se vydat abych dosel ke snímaci otacek
zde ke stažení je servisní manuál:
pokud to nepůjde, je toho na netu k nalezení více...
doplněno 25.08.11 12:38:Ale nevidím důvod, proč po rozebrání rozdělovače bys najednou měl odpojený snímač otáček...
jo to taky nevim ze by samo o sobe se to vypojilo,bojim se jednoho,jelikoz sem mel prasklej palec nebo jako ze tam byla mala prasklina tak sem tam dneska za 200kc dal novej,vsecko sesadil jak to bylo a ma bejt a auto porad nic tak se bojim toho jestli neni ridici jednotka v haji ktera jako ze nova stoji 15-20 tisic,ale zas ze by se tohle podelalo? fakt uz nevim,jen jeste ten snimac otacek najít a pak asi rozeberu cely auto
Já prostě nepochopím, proč nezkusíš zapojit svíčku rovnou do cívky, svíčku ukostřit a protočit motor? Manipulací s rozdělovačem si těžko mohl odpravit řídící jednotku. Spíš se mohla poškodit cívka, pokud je v činnosti s odpojeným vysokonapětovým kabelem, může si najít jiskra nejkratší cestu uvnitř cívky a prorazí se izolace, pak už jiskra skáče jen tam.
Já mám pořád takové tušení, že to bude nějaká banální ptákovina - většinou to tak bývá
Když vyndáš rozdělovač / pokud to není moc pracné /, uzemníš ho, třeba na něj namotej kabel a spoj s kostrou a budeš s ním otáčet správným směrem, tak to musí házet jiskru. Předpokládám, že z rozdělovače vede kablík a ten jeho šroubek musí být odisolovaný. Někdy stačí to moc utáhnout, může se promáčknout isolace a šroubek se spojí s kostrou. Pak to nejede. Nepřehodil jsi nějaké podložky pod tím šroubkem?
Ještě dej svíčku rovnou na vrchní vývod vys. napětí cívky a kostru. Pokud to bude prskat, tak vyloučíš, špatný palec,kabely a postupně najdeš kde to je.
Čau Honza
janmega:
u tohoto automobilu bude těžko otáčením rozdělovače vytvářet jiskru, v rozdělovači není vačka a přerušovač, to má na starosti řídící jednotka.
tak sem zkusil tocit motor dvakrat,jednou vyndat svicku a ukostrit ji a mit ji jeste pres rozdelovac a nic se nedelo,pak sem vynechal rozdelovac a dal sem to primo z civky a take nic tak me napada civka...jo jinak byl tam plastovej krat a ten sem tam nedaval a podlozky take ale ty tam podle me nemely vyznam protoze cely telo rozdelovace je z nakyho plastu tak si myslim ze to nema vliv
Já bych ještě pořádně prohlédl spojení cívka - koncový stupeň - řídící jednotka. Teda za předpokladu, že cívka a koncový stupeń je zvlášt (jak jsem vyčetl tak existuje i v provedení kdy je to jeden celek). Jeden konec cívky by měl jít přímo na plus 12V a druhý by se měl pravidelně ukostřovat koncovým stupněm...
ja to mam prave takhle: ridici jednotka(monotronic) - dva vodice - cívka(+ a -) - vysokonapetovy kabel do rozdelovace a pak uz ctyri kabely na svicky,a tim to hasne
Tak odpoj cívku od jednotky, na vysoké napětí napoj ukostřenou svíčku (tu svíčku ukostři nejlépe na kostru cívky) a na cívku připoj 12V, při odpojení 12V musí přeskočit jiskra - pak je cívka v pořádku.
doplněno 25.08.11 17:15:I když cívka s integrovaným koncovým stupněm a jen s dvěma přívody se mi moc nezdá ...
zkusil sem to co si mi rikal zapojit civku na baterku svicku na vys.napetí a odpojovat minus,na dvou ruznych svickach a ani jednou nebyla jiskra,mel sem to spravne zapojeny odpojoval sem chvili i plus a nic... takze co myslis? civka?
Těžko říci, jestli je v cívce integrován koncový stupeň tak je otázka zdali by měla takto zapojena "pálit" . Chtělo by to osciloskop a prověřit co leze z řídící jednotky...
no tak to zkusim protocit,a kdyz jiskra nebude tak kde hledat,pac dal me nenapada nic kde neco najit,jo bude to uplna hovadinka,tak to totiz bejva u miho auta
Pokud to nebude házet jiskru tak může být včudu cívka, jestli ne cívka tak koncový stupeň, na posledním místě bych hledal chybu v řídící jednotce nebo snímači otáček. Já bych to od cívky až po jednotku prověřil osciloskopem, což nejspíš k dispozici nemáš, jak to prověřit jednoduše jiným způsobem mne nenapadá, jen snad postupně měnit komponenty...
Měřit multimetrem, zdali rozpojuje koncový stupeň, nebo zdali jednotka dává pulzy do koncového stupně prostě nejde, možná tak multimetrem vybaveným měřením frekvence.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.