Nejste přihlášen/a.
Nevím co poradí ostatní, ale jestli je tvrzení pracovníka evidenčky pravdivé, kupující motorku nepřihlásí, tak je kupující oprávněn k odstoupení od kupní smlouvy příp. slevě, ale co by s nepřihlásitelnou motorkou dělal, že? Osobně bych se s ním nedohadoval, v případném soudním sporu má kupující velmi vysokou šanci uspět a těch pár tisíc se Vám několikanásobně prodraží. To, že u Vás problém s evidenčkou nebyl, není argument. Jedině tak, že jste mu to prodal v dobré víře... Ono před pěti lety se na technické a evidenční kontrole dalo ošulit více než dnes, také záleží na konkrétním pracovníkovi, jak to bere poctivě... takže nejhorší možnost, pokud se nedohodnete jinak, vzít zpět a pak řešit přestavbu?
S odstoupenim od smlouvy samozrejme souhlasim. Me jde o to jak resit problem az se mi motorka vrati. Razem na tom ani nemuzu jezdit po silnicich. Koupit nekde jinej ram a prestavet to? Nebo prodat na nahradni dily? Vsechno je velmi prodelecny.
Problém je, že už je "závada" zapsaná, jinak by logicky stačilo zkusit navšívit jinou STK. Takže zkusit nějak přestavět (klidně jen papírově), jestli se s tím chcete babrat, nebo prodat na díly... každopádně proděláte stejně, ale o kolika tisících se bavíme? Něco za to dostanete tak jako tak... takže řádově tisíce. Ještě je možnost reklamovat to u majitele před Vámi, ale to asi po pěti letech neuspěje. Každopádně jsou horší věci, představte že by se Vám tohhle stalo u auta za statisíce...
tady bych to neviděl až zas tak jednoznačně-jelikož jsi měl motorku 5 let,tudíž na ní proběhly min.dvě pravidelné prohlídky STK-a vše bylo o.k.(a to lze zpětně dohledat) a víš,že jsi "nic neladil" je to trošku na pováženou...Jsou tři možnosti(za předchozího předpokladu)-bud nový majitel "ladil"-a nechroupli to,nebo chtěl být technik "zajímavý"-jako že on to "odhalil" no a konečně už to mohlo být od prodávajícího tobě před těmi pěti lety-a jsou "blbci" na těch dvou STKáčkách(nebo na té jedné stanici,co jsi byl),že to nepoznali...Je to na tobě,jak se k tomu postavíš-pokud opravdu víš,že jsi nic neladil-tudíž není "chyba na tvém přijímači",nechal bych to řešit soudem...Pokud jí v tomto případě zpět-jakoby uznáš,že "víš" a mohl by sis v blízké budoucnosti zadělat na spoustu problémů...,z nichž otázka co se Simsonem by byla tou nejmenší...
Ja byl poprve pri koupi na evidencce, pote po 4 letech na STK na tom samem miste. Vse v poradku, mam o tom i dokladu (tedy ma je jiz novy majitel s TP). Novy majitel jel na evidencku na JINOU STK stanici a prave zde se jim nelibilo cislo...to jeste nevedel, ze cislo uz je zapsane a pokusil se o novou evidencku na stejne stanici jako jsem chodival ja. Az zde se zjistilo, ze cislo ramu je zaevidovane jako nespravne vyrazene a ze se s tim jiz nic neda delat.
Takze kazda STK stanice ma jine meritko. Jasne je, ze jsem jiz koupil motorku s jinym nez originalnim ramem. Nechci se s nikym soudne prit o tom, zda-li to je problem jiz noveho majitele nebo puvodniho, od ktereho jsem kupoval motorku ja. Jde mi o to jak nejsnaze tento problem s cislem ramu vyresit. Jestli se vyplati postavit motorku na jinem ramu nebo ji rozprodat na ND popr. se slevou, at si to vyresi nekdo jiny. Nebo jestli se neda jeste jinym zpusobem overit puvod ramu a dokazat tak, ze neni kradeny a je vse v poradku (napr. Policie)?
trošku nerozumím sdělení " ze cislo ramu je zaevidovane jako nespravne vyrazene a ze se s tim jiz nic neda delat..." Pokud už někdy v minulosti řešilo STKáčko problém s číslem rámu-nedali by ti "technickou"...,a jen tak mimochodem-v čem konkrétně je s číslem prolém-místo na rámu,velikost znaků...? jinak všechno jde řešit,ale chce to víc(podronější)info...Co je přesně za prolém,kdy byl přesně prolém zjištěn,co znamená "zaevidován" atd...
Cislo ramu neni originalni tj. je umisteno jinde nez ma, vzhled cislic je pochybny (ruzne mezery mezi cislicemi, ruzne sklony). O jakou konkretni evidenci se jedna netusim. Zrejme nejaka databaze spolecna pro vsechny STK. Pri otazce na technika stk mi bylo sdeleno "s tim uz se nic neda delat, kdyz je to zaevidovano".
Nebyla kdysi bezna praxe, ze se koupil ram bez cisla jako nahradni dil a to se proste rucne vyrazilo? Ja mel nejake motorky z te doby a cisla byla razena rucne tusim i v prvovyrobe. Ale to asi j ejedno, urednicka masinerie u nas funkuje stylem buzerovat a prudit, tezko rict, co se s tim da delat... Nemuze to posoudit nejaka zkusebna, Dekra atp?
Opravdu nevim jak to ma byt nebo ne, kazdopadne mi prijde celkem zbytecny dbat na takove malickosti u takove motorky. Expertizu nezvazuju...nic to nevyresi a bude to stat akorat dalsi penize. Holt si necham jeden kousek simsona v garazi do doby nez to bude veteran...
Dekuji vsem za rady a nazory!
Tak kdyby někdo odcizil ze sklepa mého simsona a rám použil na vlastní bouranou motorku, nezdálo by se mi to zbytečné...veterán s diletantsky vyraženým číslem rámu je k ničemu
ještě mně tak k problému napadá "elegantní" řešení-jednoduše číslo rámu "znečitelni"-jakože rekonstrukce-odstroj to,přelep si štítek ,vyražené nesmysly lehce třea kytem,zbrousit a celý rám základovka a stříkni třeba černou...Pak tradá na STK,a jejda-kdepak je číslo...? Hm,nevím...Tak vám budeme muset úředně přidělit nové za nečitelné...-a o to jde...Akorát nevím jak konkrétní je v praxi ono "zaevidování",jak jsi psal...Zkusto a uvidíš-prostě jsi Simsona "znovuoživil" a jdeš na TK-buď a nebo...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.