Nejste přihlášen/a.
Jednoduše, postavíš auto rovně, dáš volant tak, aby byl taky rovně (i když se kola můžou malinko stočit) a seřídíš správnou sbíhavost či rozbíhavost dle typu nápravy a auta. Dělávalo se to posuvným měřidlem, dnes na to jsou lasery.
doplněno 05.12.12 20:28:Jo, když na to má někdo vybyvení, udělá ti při jednom i odklon kola.
my to dělali dvěma svařovacimi draty, spojit gumkou a přikladat doprostřed kola.. a plus minus se to da
doplněno 05.12.12 21:54:teoreticky by ten odklon šel upravit kdyby se nahoře podložilo horni uložení... ale jak moc tam s tim jde šachovat nevim.. vim ale když se ta guma vymačká tak kolo pěkně zaleze dovnitř..
To jo, jenže Wartásek nelítal 200 jako dnešní auta. To se dá tak na traktoru, Trabošovi, Škůdce či Žigulovi.
Samozřejmě, že se to dělá ručně, teda pomocí nářadí (šroubovákem zrovna asi ne). Laserem se to jen měří. Když pominu kuriózní metody (koště, svařovací dráty a pod.) měřilo se to dřív optickými přístroji s raflektůrkem a plechovou tabulkou se stupnicí. Ten laser je v podstatě totéž, jen mnohem přesnější.
Dost dobře nechápu, co bys chtěl na geometrii dělat šroubovákem. Dle dotazů usuzuju, že jsi to nikdy nedělal, pak bych doporučil servis. Jednak když to uděláš špatně, budou se ti blbě sjíždět kola, může to začít i víc plavat a navíc, jde o řízení, když tam něco opomeneš dotáhnout nebo něco přetáhneš, může se ti stát, že se za jízdy něco stane. A pokud zjistí, že jsi s tím něco neodborně dělal, tak ti nikdo nic nedá.
Pro vyspělejší motoristy, ale i pro ostatní zájemce, by bylo jistě zajímavé a užitečné podiskutovat o jednotlivých parametrech geometrie řízení (sbíhavosti , odklonu kola, příklon rejdového čepu , záklon rejdového čepu , závěs kola, případně další) Proč se nastavují na stanovené hodnoty a jak to ovlivňuje - řeší, jízdní vlastnosti vozidla? To vše proto abychom poznali potřebu a nutnost péče o geometrii řízení a nepodléhali šířeným mýtům , polopravdám a nepravdám, jako je např. otázka: Který parametr geometrie řízení, způsobuje za jízdy samovolné vracení volantu do přímého směru? Seřízení a nastavení geometrie není jen o seřízení sbíhavosti rejdových kol vozidla.
Motorismu zdar! - miro
doplněno 06.12.12 18:35:Dovolím si doplnit: Při malé nehodě, případně prudkému najetí na nerovnost, se může prakticky kterýkoliv parametr geometrie nepříznivě změnit.
Miro, to je sice pravda, ale je to spíš na odbornou auto poradnu, nikoli na všeobecnou, kde je mnoho laiků, které to v podstatě ani nezajímá.
P. "ladaadal"! žel máte plnou pravdu. Pokud tomu tak je, poté pro každého takového nezájemce, mohou a zpravidla jsou, servisní nápravy značně nákladnější. A vo tom to je. - miro
Zřejmě jsi chtěl napsat "náklady" jestli dobře chápu větu. No upřimně - chytřejší a starostlivější laik si to nechává dělat v servisu (někdy až otravně často) a ten méně starostlivý na to prdí, nebo auto včas prodá. Ruku na srdce, kolikrát v životě sis to dělal na svém autě. Já jednou kdysi dávno. Jak se říká "kovářova kobyla...".
Ne tak ne!
Hodlaj jsem říci, že nápravy vzniknuvších závad - lepší by bylo asi použití termínu opravy by byly nákladnější .. ... atd.
Já už jsem asi takový : Pokud věci se kterými přicházím do styku-používám je a neznám aspoň o nich základní informace , pak nevím co mohu očekávat - nejsem ve své kůži . Dobrou noc! - miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.