Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cukání citroena C5

Od: vitality odpovědí: 13 změna:

dobrý den,

jsem začatečník v řizení a nvm co je správné a co ne.. jezdívam Citroenem C5(2 litr, 100kw výkonem) od fotra, ten je ale pořád mimo čr a nemůžu se ho nějak na to zeptat.. zajímá mě pár věci a to:

1) když mám před sebou retarder zpravidla přibrzdím a projedu co nejpomaleji, pak ale nastává problém. Když zařadím dvojku a začnu se "rozjíždět"(auto je v pohybu) tak začne strašně cukat.. a tak proto dávam vždycky jedničku následně 2 atd.. jestli to vadí? jestli nedřu tím motor..? (poznámka fotr říkál že auto potřebuje vyhnat do vyšších otáček aby jelo tak nvm..)

2) parkrát jsem vezl roninu a znamé do hradů, kde jsou samozřejmě prudké kopce.. auto bylo poměrně plné-3 dospělé a jedno 4 roční dítě + něco málo v kufru.. Když jsem nebyl rozjetý ale už na tom kopci tak to auto vůbec netáhlo.. Rozjel jsem se na 1 a dal 2.. přitom auto začalo opět strašně cukat stejně jako v 1. případě přitom plyn jsem měl až na podleze přesto auto netáhlo.. tak jsem dal opět jedničku a celý kopec projel na ní i když otáčky byly někdy i přes 4-5 t/m (zkoušel jsem davat jedničku několikrát výsledek byl stejný)

poradte jestli je to tím že neumím řídit nebo chyba se stála někde jinde.. poznámka- jsem si všimal jak jezdí fotr, řadí až po 3 tis.o/minutu.. já řadím už při 2 tisicích, i když mi jednou řekl že nemám dusít motor (taky nevím co znamená ten výraz-přitom žádné cukání nebo podobné jevy nebyly..)

 

 

13 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

solenza*

0x

Dobrý den.

1) Cukání je pravděpodobně způsobeno tím, že nutíte motor pracovat v nízkých otáčkách. Řešení: Nezpomalovat tolik, nebo řadit 1ku nebo při zařazení 2ky pouštět velmi pomalu spojku a zárověň přidat trochu plynu.

2) Způsobeno pravděpodobně delším řazením, za tu dobu v kombinaci s jízdou ve stoupání klesla rychlost auta a opět byl motor na 2ku nucen pracovat v nízkých otáčkách. Řešení: Více rozjíždět auto na 1ku a rychleji přeřazovat (řadit) na vyšší stupeň.

Dusit motor: Jízda s motorm při nízkých otáčkách

Celkově řaďte při vyšších otáčkách, na vyšší stupeň přeřazujte, až když otáčkoměr ukazuje třeba 3000ot/min. Na nižší převodový supeň řaďte, když otáčky klesnou tak k 2000. Snažete se řazením ručku otáčkoměru udržovat v zeleném poli tak 2000 3500 ot/min. Nědělejte si starosti, určitě přídete na to jak s daným autem jezdit. Je to jenom otázka cviku a zkušeností.

vitality

1) právě že se ptám proto, že při jízdě na vypůjčeném vozu od kámoše(felicii) na dvojku po retarderu se rozjedu vždy bez problemů, a v citroenu ne.. jinak plyn přidávam vždycky k rozjezdu Ale asi máte pravdu že je to o zvyku a zkušenostech.. Tak já se zkusím zeptat jinak: Vadí to moc motoru nebo já nevím čemu všemu, když řadím jedničku i když auto je v pohybu?

2)možná že i v tomto případě máte pravdu i když jsem zkoušel řadit v kopci všelijak.. jinak auto začíná řvat při 3000 a proto už řadím do vyššího stupně max u 2500.. Někdy se stává že to táhám od 1500 ot/minutu a zvládá to v klídečečku..

solenza*

Pokud je rychlost auta malá a pouštíte pomalu spojku, tak nevidím problém v řazení jedničky. Já také nečekám se zařazením jedničky až do zastavení auta.

 

stirecek*

0x

Myslím, že až se fotr vrátí, tak si udělá radost a koupí si nový dvouhmoták. Nedus motor v nízkých otáčkách, stačí se držet okolo dvou tis, tři tisíce už je zbytečnost a hlavně ho nedržet na brzdě při dvojce přes retardery, dát za jedna a přes spojku, pokud chceš pomalej, ale nikdy ne přes brzdu.

reeve*

Když tazatel píše, že do kopce (byt s plně obsazeným autem) vyjel s dvoulitrovým motorem (!) pouze na jedničku, něco není v pořádku. I po tom retardéru, je-li auto alespoň trochu v pohybu, by se mělo dát bez problémů rozjet i na dvojku. Já mám motor s objemem pouhých 1,6 a ještě nikdy jsem na žádném retardéru ani s plně obsazeným autem nemusel podřazovat až na jedničku. A že těch retardérů v Praze vymetu dost.

Mě se zkrátka zdá, že to auto je nějak nepřirozené "přidušené" (nemyslím stylem jízdy), tedy že má vlivem nějaké závady nižší výkon. Nasvědčovala by tomu i zmínka "fotr říkal, že auto potřebuje vyhnat do vyšších otáček, aby jelo". Já, když jsem měl nedávno také problémy s dušením a cukáním motoru, jsem také musel auto nepřirozeně vytáčet do vyšších otáček, aby vůbec jelo (v mém případě to byla závada na palivovém čerpadle).
Co by tazatelovo auto mohlo mít za závadu, to je ovšem téma na velmi dlouhé hledání a ještě delší povídání (problémy s přívodem vzduchu, se zapalováním, s přívodem paliva atd.).

tr

Zdravím, k těm retardérum asi toto, lepší než jej pomalinku přehoupnout je kolikrát lepší jej přejet tak na dvojku, prostě člověk zpomalí a cca 5 metrů před retardérem již nebrzdí, ale nechá auto samo přejet, ono brzdění a pomalé přehupování je u některých aut o olejovou vanu.

Jinak i na dvojku se dá rozjet skoro s každým autem bez cukání, ale musí se to umět, toto je ovšem ideální na zimu či situaci, kdy jednička nejde zařadit či se prostě nehodí. Je to o zkušenostech.

vitality

nevím co je špatného na tom že při jízdě přes retarder bych přibrždoval.. i když jsem to tak v životě nedělal.. vždycky přibrzdím před tím a vyhodim na neutral.. pak po projetí při zařazení dvojky začíná cukat i při velmi pomalém a citlivém pouštění spojky.. a tak proto vždy hodím jedničku, 2,3 atd atp..

řekl bych že to téma asi neuzavřem jelikož dotáz jak se mi zdá je rozsahlý... tak děkuju za názory, a budu to rozjíždět pomaličku opět s jedničkou no S pozdravem Vita

reeve*

Na co neutrál? Potřebuji-li opravdu hodně zpomalit, už před retardérem podřadím na dvojku, přibrzdím, bez plynu setrvačností přehoupnu retardér, pak přidám plyn, trojka, čtyřka a tradá.
Nižší retardéry podobně přejíždím na trojku.

Nenapadá mě prakticky žádná situace, v níž by bylo vhodné za jízdy řadit neutrál. (O případném "šetření" benzínu při jízdě z kopce na neutrál prosím žádnou flamewar.) Na krátké odpojení kol od motoru (při intenzivním brždění například před křižovatkou) existuje spojka.

 

xyo

0x

No nevím jestli to je úplně v pořádku,mám teda několik aut,většinou škodovky(120,rapid 135,favorit 135)a pak do podnikání ford transit a žádný z těch aut mi nic podobného nedělá,u škodovek aby to zacukalo tak musí otáčky spadnout tak na 800,ani pak při citlivé spojce není problém se rozjet bez plynu

1.)při přejíždění retardéru spomalím tak na 20,vyřadím,za ním zařadím dvojku a normálně bez cukání jedu,nemusím nějak laborovat se spojkou

2.)i ta stodvacítka se slabým motorem většinou na 3ku každý kopec vyjede,když řadím na 2 tak to musí být pořádnej svah,a ta 120tka má jen 38kw,když se rozjíždím v kopci tak 1,vytočím na 3500,dvojku vytočím na 4000 a pak řadím 3,bez cukání

já si myslím že to bude problém v autě,možná setrvačník nebo spojka,ty nový dvouhmotový setrváky...nemám s tím zkušenosti tak nemůžu soudit,ale myslím že to normální není

vitality

ještě vedlejší poznamka že někdy.. při smyku nebo třeba v tom kopci.. palubní počítač hlasí "antipollution fault" či tak nějak a ukazuje že blbné protikluzový systém ASR.. třeba to bude tím ale kdo ví.. auto by potřebovalo nějakou tu kontrolu no..

stirecek*

No konečně jsme doma. Zajeď s tím do citroenu na diagnostiku než se to rozsype úplně. Ten protiprokluz přibrzďuje kola, takže to skutečně cuká a taky omezuje točivý moment, proto to v kopcích nejede, můžeš dávat plynu kolik chceš, víc to nepojede. Co se týká dvouhmotáku, nerozjížděj to na dvojku, ale na jedničku. Nevadí mu ani tak jízda na volnoběh, třeba na dvojku a plynulý rozjezd, ale pokud pojedeš na dvojku a volnoběh a začneš do toho ještě brzdit, tak hodně trpí. Nevím jak citroen, ale u forda lze protiprokluz deaktivovat v palubním pc. Pokud ale bliká porucha, tot otázka...

vitality

Jsem rád že to není mojima řidičskýma schopnostma a že to můžu hodít na zavadu v systému ASR :D Díky tera, skusím se na to podívat, zajít do servisu.. Ale co si tak pamatuji z dob kdy jsem ještě neřídil, problémy zrovna s ASR v našém autě byly pořád..

xyo

To by mohlo být ono,v elektronice se moc nevyznám,ale tenhle systém by měl přibrzďovat kola,takže pokud má poruchu tak by to mohlo klidně být od toho...doporučuji zajeď co nejdříve do servisu než se ti vlivem toho odsere ještě něco víc

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]