Nejste přihlášen/a.
ahoj, nevíte jestli do povinné výbavy osobního auta patří 2 zrcátka, nebo stačí jedno (na straně řidiče)?
Cesky zakon o provozu na pozemnich komunikacich odkazuje, co se tyce vozidel, na vyhlasku 341/2002 Sb.
Tato vyhlaska odkazuje, co se tyce zpetnych zrcatek, na smernici EHS/ES, kterou musi dodrzet vsechny vozi homologovane pro provoz v EU.
V ni se pravi:
3.2 Počet
3.2.1 Všechna vozidla musí být vybavena jak vnitřním, tak vnějším zpětným zrcátkem; vnější zrcátko musí být namontováno na levou stranu vozidla.
3.2.2 Nejsou-li splněny podmínky týkající se pole výhledu vnitřního zpětného zrcátka stanovené v bodu 3.5, musí být na pravé straně vozidla namontováno vnější zpětné zrcátko. V tomto případě nemusí být vnitřní zpětné zrcátko namontováno, jestliže neumožňuje výhled směrem dozadu.
Tedy u osobaku se zadnim oknem musi byt zrcatko namontovano minimalne na strane ridice a uvnitr vozidla.
U nakladaku - kde neni vyhled dozadu vnitrkem vozu, musi byt povinne i druhe vnejsi zrcatko.
doplněno 01.08.11 17:14:Pardon. Zapomel sem vlozit cislo smernice 71/127.
díky takže je to jasné vpravo nemusí být když vidím tím vnitřním dozadu? Mě totiž to pravé upadlo tak přemýšlím jestli mám shánět nové, když ho stejně nepoužívám. A ani nevím jestli tam bylo z výroby, nebo přidělávané dodatečně. Ale na tom podle tohlohle stejně nezáleží...
No tak jednoduche to zase neni. Pokud tam zrcatko original bylo a bylo s vozidlem i schvaleno, tak se jim to na STK moc libit nebude, ze tam najednou neni. Hlavne tedy, pokud po nem zbyl nejaky pahyl.
Vse, co je na aute homologovano, by melo byt pri STK take pritomno.
a podle čeho se to pozná jak vlastně bylo schváleno? Je to někde v techničáku? Ten pahýl můžu odšroubovat to je přidělaný jen na sloupku dveří a nic nebude poznat.
Jinak. Policii i na STK se to líbit nebude, pakliže na to přijdou. Těžko je přesvědčíte, že u Fabie z výroby nebylo... Dvě vnější zrcátka se instalovaly do vozidel zhruba od sedmdesátých let minulého století. V osmdesátých to bylo už pravidlem. Takže buď mít velmi staré auto nebo auto hodně exotické... třeba novější, ale dovoz třeba z USA... ale narovinu, stojí těch pár korun za to?
doplněno 01.08.11 19:38:A prakticky: Ač si o spoustě předpisů a nařízeních myslím, že jsou vcelku zbytečná, ta pravá zrcátka smysl mají. Hodí se třeba při jízdě s vozíkem a plachtou (bylo tu popsáno, pakliže nevidím dozadu interiérovým), v zimě, než rozmrzne celé zadní okno... a to nemluvím o dálničním provozu a předjíždění, kdy se eliminuje mrtvý úhel...
A s tím zápisem v TP, samozřejmě že to tam není, to by součástí TP musela být veškerá dokumentace vozidla. Nárazník taky v TP není zapsaný a zkuste si přijet na technickou bez něj...
Přesně tak, do povinné výbavy patří lékarnička s vestou atd... prostě to, co je výbava. Ale chápu na co se ptáte: auto bylo schváleno k provozu na pozemních komunikacích v nějaké definované podobě, takže jestli tam byla z výroby dvě zrcátka, musí tam být. Opačně tomu tak být nemusí, pokud to ovšem nenařizuje vyhláška, to je případ zadních mlhovek, které v době výroby staršich aut nebyly povinné, ale později se musely např. do škodovek implantovat. Obecně však platí, že automobil je poplatný době vzniku, takže např. to, že se dnes nesmí uvádět do provozu dvoutaktní motory (nad určitý objem válců) ještě neznamená, že nemohou jezdit staré trabanty. Ale jak říkám, třeba zadní mlhovka je vyjímka... ale taková snad pro zrcátka neplatí, takže můj názor je, že stačí pouze jedno.
záleží jak byly z výroby. mě vyhodili z STK kvůli sport. zrcátkům, že nemají ovládání ze vnitř
To proto, ze ve stejne smernici, kterou uz sem prve zminil se dale pise, ze:
3.4 Seřizování
3.4.1 Řidič musí být schopen seřizovat vnitřní zpětné zrcátko ze své jízdní polohy.
3.4.2 Seřízení vnějšího zpětného zrcátka umístěného na straně řidiče musí být možné zevnitř vozidla při zavřených dveřích. Poloha zrcátka se však může aretovat zvenčí [2].
3.4.3 Bod 3.4.2 se nevztahuje na vnější zpětná zrcátka, která mohou být po vysunutí ze sklopené polohy bez seřizování vrácena do původní polohy.
doplněno 01.08.11 17:24:Samozrejme, ze vozy, ktere byli schvaleny podle jinych predpisu (drive, nez zacali platit predpisy nove) jsou stale technicky zpusobile podle puvodnich predpisu.
tak to je divné, já taky nemám ovládání zrcátek zevnitř a na STK nic neříkali. To je myslím až u úplně nových aut, to normálně nikdy auta neměly.
Nebo teda mám, že otevřu okýnko a pak to zrcátko seřídím
a to je právě ono, rukou z okénka mi to také šlo,ale z fabriky to bylo dělané na páčku zevnitř a tak to chtěli, tak jsem tam dal origo, udělal technickou a dal zpátky sportovní "M3"
To není vůůůbec divné, podle toho kdy bylo auto vyrobeno. To jako by se do starích měly vrttat díry?
To je myslím až u úplně nových aut
To jste mě potěšil, u Forda 17 let starého ovládání mám (dokonce elektrické). Takže mám vlastně úplně nové auto.
na Trpišovskýho je zrcátko málo. kvůli němu bych si nejradši přidal do povinné výbavy pajcr,nebo basebal.pálku
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.