Nejste přihlášen/a.
Dobry den, zakoupil jsem starsi Daewoo Matiz - rok 98. Je tam problem patrne s brzdami - pri brzdeni ve vyssi rychlosti volant vibruje zleva doprava a i brzdovy pedal vibruje. Ve meste pri nizkych rychlostech se to neprojevuje. Bude se nim jezdit pouze po meste, tedy pri tech nizsich rychlostech, presto si rikam, ze alespon brzdy bych mohl nechat opravit. Jde to udelat svepomoci? Trochu jsem hledal a pry by to mohly byt kotouce a ty se pry u Matize meni slozite... Mam zkusit vymenit pouze desticky (to bych asi zvladl sam) a pripadne pak pokracovat v oprave dal? Jakeho vyrobce desticek zvolit?
Druhy muj dotaz je na to, co se da delat (jak je to finance narocne), kdyz u zadnich kol je prah uplne rezavy, cca v delce 20-30cm. Foto prikladam. Moznosti opravy - naklady berte prosim s ohledem, ze se bude jezdit cca 500km rocne po meste. Samozrejme nechci, aby se to nekdy za jizdy rozpadlo, pokud by to hrozilo.
Diky za odpoved
To vabrování volantu a "kopání" do pedálu, je problém s brzovejma kotoučema. Buď jsou zvlněné nebo vyrezlé pokud se s autem dost dlouho nejezdilo. V každém případě výměna samotných destiček nic nevyřeší, musej být i nové kotouče.
Ohledně prohnilých prahů tam oprava bude 3000-3500 Kč komplet včetně materiálu. Pokud to dáte do značkového servisu tak min. jednou tolik.
pokud byste zvládl destičky-tak kotouče už nejsou problém-tak jako tak sundáte kola,třmeny...Každopádně vibrující pedál znamená jediné(téměř vždy)-a sice zdeformovaný kotouč(e)-koupíte stejně vesměs v páru...,destičky jsou-li tam alespoň ty 4 mm,nechte původní(pokud nejsou i třeba jen nepatrné prasklinky na třecí straně)...No a ohledně toho prahu-vypadá to,že to "není měsíc stará záležitost",z čehož plyne fakt,že koroze "řádí" i uvnitř na nosníku...Takže to není jen otázkou zavaření prahu,ale bohužel trošku vyvařit i dle potřeby uvnitř-koroze je jako ledovec-vidíte jej tak desetinu,osminu...Navštivte nějakého šikulu,co zvládá s COčkem a domluvte se na místě-on vám po shlédnutí řekne víc...
Dobré ráno.
Děkuji za rychlé včerejší odpovědi.
V případě destiček jsem povolil jeden šroub a otočil nahoru brzdič, či jak se tomu říká, a pak jsem destičky vysunul od kola - to bylo snadné. Náhradní destičky nemám zatím koupené, nevím, zda mám koupit nějaké obyčejné nebo třeba Ferodo. Když už se musí vyměnit kotouče, dám i destičky. Takové ty plíšky z boku destiček jsou v sadě u destiček nebo se kupují zvlášt?
Kotouč se při otáčení kola místy zadrhával, takže to by znamenalo, že je zkřivený.
Stáhl jsem si anglický PDF a sundání kotouče je tam nějak složité, musí se odmontovat plno věcí, škoda, že to není česky, ale alespoň je to s obrázky.
Na foru ovšem píší, že jsou potřeba i nějaká nová ložiska, která se při demontáži zničí..
Na webovém obchodu jsem našel odkazy na kotouč a nějaká ložiska, snad je to to správné...
Minimálně na jednom místě (viz šipka) je jasně vidět, proč kotouč "hází" a "kope". Stav opravdu ukazuje vhodnost kompletní výměny kotouče i čelistí.
Takove ty obloucky, to je nejaky kryci plech, to neni kotouc.
No zitra zajedu tady k nam do servisu - ke garaznikovi, jestli to udela..
Reeve, ta "boule" na kterou ukazuje šipka, je ve skutečnosti jen zadní kryt kotouče. To není zvlnění. Nicméně souhlasím, že pokud se dávají nové kotouče tak zároveň i nové destičky. Použít na nové kotouče staré destičky je "prasárna"
Pokud jde o výrobce, záleží kolik do toho chce Colas investovat. Koupit ovšem kotouče od no name výrobce se může i prodražit, když se po pár stech km zjistí že jsou kotouče zase zvlněné a destičky při každém přibrždění pískají jako u Trabantu.
Pokud to má být kvalitní tak koupit od Fy. ATE jestli , že malinko levněji ale ještě se slušnou kvalitou tak používám BREMBO ,BOSCH i ROADHOUSE . Určitě ne STARLINE a nebo když ani není výrobce uveden.
Aha, tak to pardon, při ostření obrázku jsem si nevšiml, že zadní hranice kotouče je někde jinde. Ale mělo mě to trknout, protože kotouč je ve skutečnosti užší.
Tak desticky jsem myslel FERODO, stoji cca 500, a ty PREMIUM nejsou o moc drazsi nez SL. U kotoucu nevim, nasel jsem jeden za 350, ale jinde je maji treba 800... Jak rikam, najede to tak 500 km rocne, je to spis auto pro pausal na zivnost..
Ale pokud to dam do servisu, jakoze nejspis ano, protoze nemam potrebne naradi a patrne ani nervy, sundavat naboj a vse dalsi, tak asi moc neovlivnim, co mi tam daji.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.