Nejste přihlášen/a.
Meziplyn ve smyslu nesynchronizovanych prevodovek u starych nakladaku nema u motorek zadny vyznam.
Jednak to nema zadny smysl a jednak pokud jedes svizne, tak bys to ani nestihal. Pri rychle jizde vpodstate ani nema smysl prilis poustet plyn a o spojku staci jen lehce brnknout a kvalt krasne zaskoci.
Pouze u motorek s vysokou kompresi se vyplati neco jako ala meziplyn pri podrazovani, kdy se behem zmackle spojky prida plyn, aby se po pusteni spojky neroztacel motor od kol a nedoslo k nechtenemu zablokovani zadniho kola.
Meziplyn ve smyslu synchronizace otacek ozubenych kol ale krome efektu skutecne zadny duvod nema.
Prospěšnost meziplynu při podřazování je jak hovoří p."axus". Zvlášt dych ještě dodal , že při podřazování na nižší rychl.stupeň , zejména při vyšších rychlostech , může způsobit přetočení motoru až do poškození rozvodů (ventily by se nestačily zavírat a potkali by se s pístem). Ne zanedbatelná je také skutečnost , že při podřazení bez meziplynu , po postění spojky , dochází k výraznému brzdovému efektu motorem , což může způsobit problémy , zejména na kluzké vozovce.Toto platí zejména pro čtyřdobé motory a motocikly , které mají větší převodové rozestupy , mezi jednotlivými rychlostními stupni. miro
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.