Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Z koho dostat peníze za opravu?

Od: radimec odpovědí: 10 změna:

Mám svého Focuse na LPG. Pokazil se-zadřely se ventily na jednom válci. Oprava za nehoráznou cenu.

Plynaři jenž mi LPG systém dělali mi nenaistaloval Flashlube. Servisní prohlídka u Fordu také nic neobjevila až když auto bylo jen "tříválec". Auto jsem tedy dal opravit a ze zprávy vyšlo najevo,že závada je na vinou LPG systému. Auto jsem po opravě vyplatil ze svého,páč je denně potřeba. Plynaři sice uznali vinu a dodatečně domontovali Flashlube,ale pojištovna jim událost zamítla proplatit. Takže bitý jsem nakonec já...
Proto se ptám Vás všech-na koho si došlápnout a jakými prostředky?
Všem předem díky za odpovědi.

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

0x

tady samozřejmě podání žaloby o náhradě škody-plynoservis,no a ruku v ruce zároveň servis navštívit,jakože slušně ale asertivně se pokusit o dohodu(což znamená mimosoudní úhrada škody z jejich strany)a udělat bubáky,že věc,jejich firmu,budete medializovat(již jste třeba oslovil redakci Černých ovcí)-to je asi jediný funkční bič-takováhle "reklama" znamená značné ztížení celého podnikání-což by event."bolelo" víc než samotná soudní a zdlouhavá žaloba...

 

olaf71*

0x

stalo se mi to samé, koupil jsem staršího Focuse s LPG, to bylo namontované cca. 3 měsíce. jezdil jsem měsíc a najednou se zakouřilo a motor v hajzlu,podpálené ventily a nevím co ještě. ve Ford servisu mi řekli, že za to může LPG. najednou jsem musel řešit problém, zda nechat opravit (cena 60tis) když auto stálo 83tis., nebo prodat s motorem K.O. nakonec jsem to nechal opravit a dodatečně namontoval Flashlube. myslím si, že za to nemohlo úplně LPG, protože motor měl nalítáno 145 tis. km. a kdo ví kolik bylo stočeno.shrnuto, motor byl těsně před smrtí a plyn ho dodělal. teď mám v 10 let starém autě novej plyn a novej motor a to mi musí vydržet do mojí smrti

doplněno 25.07.11 19:11:

asi jsem neodpověděl přesně na to, na co se ptáte, ale dá se z toho udělat obrázek

 

stirecek*

0x

Nevýhody plynu jsme tady řešili nedávno a jsem rád, že někdo dokáže přiznat, jak je plyn "nevýhodný".

Co se týká vymáhání peněz za opravu, samozřejmě to můžete soudně, máte na to právo, ale je třeba říct, že vás to bude stát dalších hodně peněz s nejistým výsledkem a hodně let nervů, tudíž hodně času. Asi bych volil cestu erikcha, sice nic nevyděláte, ale hodně dobře se pomstíte a servis do budoucna prodělá daleko více. Než do toho půjdete, dal bych servisu na vybranou, buď reklamu nebo zaplat.

olaf71*

ale je výhodný,jen to chce se poučit. měl jsem diesel, kterého pořád prosazuješ, nasral jsem do něj peněz neskutečně,nejdřív čerpadlo, potom turbo, jezdilo to za 7 nafty, tak kde byla výhoda, v pr...

 

jarda3*

0x

Pokud je motor v poradku a LPG dobre serizen, zadny Flash Lube a podobny sajrajty nejsou potreba (asi az na nejake nepovedene Japonske motory), mel jsem uz ruzna auta a nikdy nebyl problem. Kazdopadne bude tezke prokazat, ze motor byl v poradku a muze za to LPG, ani bych se tim nezabyval...

doplněno 25.07.11 20:05:

Mimochodem, jaka je to verze motoru? Ma hydrostely nebo vymezovaci podlozky pro serizeni ventilove vule? Ten druhy pripad (tusim od r. 98? ) se musi tak po 120tkm serizovat, jinak se ventily podpali i na benzin. No a ta prvni verze je znama nespolehlivosti a citlivosti na olej, tak asi pak presli na ty pevne podlozky. Mluvim o motorech 1.6i a 1.8i

erikch*

jarda3 -trošku se musím pozastavit nad,cituji:"(asi az na nejake nepovedene Japonske motory)...vzhledem k faktům,kde jsou dnes japončíci na poli motorizací,nejen(za nějakých 60 let po válce,kdy celé souostroví bylo totálně na sra...ky)-tak mi to příjde hodně zcestné...často v podobných situacích dávám za vzor motor Hondy 1.6 16V VTEC,postavený v roce 89, s výkonem -bez jakéhokoli přeplňování,160 kobylek-o tom si mohou i dnes(22 let poté)nechat věhlasné automobilky nechat jen zdát...A co víc-ten motor držel-nepřehříval se-jako celá slavná HTPéčka s polovičním spekterm otáček...Prostě tvrdit o japončících,že "neumí" dělat motory je hodně mimo-a to nemluvě o motocyklech...

jarda3*

Nepisu, ze neumi delat motory, umi delat motory nadupane na hranici technologickych moznosti, choulostive na vsechno a v tom vidim problem, pro moje ucely jsou to spatne motory, nemam rad veci malo robustni. Tim nezpochybnuji, ze nekdo to muze naopak obdivovat a zboznovat, ale ja jsem technik a beru to ciste prakticky. Ford ovsem az na nejake nedostatky ma motory dimenzovane dobre a nechaji si dost libit pri predepsane udrzbe.

A uz vice lidi mi proste potvrdilo, ze nektere tyto motory LPG snaseji velmi spatne.

erikch*

Jj-jen se mě řekněme "dotklo"(a to nejsem žádnej japanofil)jakože podcenování japončíků-co se techniky týče-máme se hodně co učit(tím myslím celý zbytek světa)-ohledně robustnosti-osobně i já zastávám názor,že motor v autě má mít alespoň objem 2500 ccm a šest hrnců-akorát je to dnes(at už spaluje cokoli)vzhledem k cenám paliv trošku dražší sranda...

stirecek*

Musím souhlasit s tím,že fordí motory jsou docela držáky,měl jsem dva diesly, sice byly těžké až jsem litoval nápravu, ale byly nesmírně spolehlivé a nechaly si líbit opravdu hodně, za malou spotřebu a hlavně byly nesmrtelné. Jenže ta nesmrtelnost spočívala v jednoduchosti a ta už na dnešní dobu nestačí, je ale fakt, že ford už vyvíjí znovu své vlastní motory a ty nové tříválce budou na tom určitě lépe než domácí HTP, ten byl opravdu na pokraji technologických možností. Co se týká původních benzínových, je obecně známo, že jim plyn moc nechutná a potřebují mazat ventily. Naproti tomu bych ale japonce nezatracoval, v současné době mají jeden z nejlepších dieslů současnosti 1,8 DI-D jako první na světě s variabilním časováním ventilů a korejci na tom nejsou taky s motory tak špatně,že by nemohli držet krok se zbytkem světa.

 

nu*

0x

tak důležité je, zda mělo být nějaké fashlube montováno nebo ne, každá firma s licencí montovat zařízení na alternativní pohon musí mít k této činnosti povolení ministerstva dopravy, pokud jim bylo vydáno příslušné rozhodnutí MDCR, a Vy budet mít důkazy o tom, že firma přesto montuje zařízení jinak, než je doporučováno výrobcem vozidla a výrobcem zařízení k LPG, zajímejte s e o možnsot co udělat, aby firma o licenci přišla...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]