Nejste přihlášen/a.
zdravím vás všechny,mám je takový blbý dotaz..s kamarádem jsme měli debatu u piva ohledně řazení v autě a samozřejmě jsme se nemohli dohodnout.když přeřazuji,například potřebuji rychle zahnout,z 5 na 3,2,prostě přeskakuji kvalty,jaký to má dopad na převodovku?ničí se tím víc než když přeřazuji postupně (5,4,3,2..) a nebo je to úplně jedno?jen by mě to zajímalo
nedá se to takhle šmahem odpálkovat-záleží na otáčkách motoru a tomu odpovídající rychl.stupeň...Automat si taky,"uzná-li" za vhodné přeřadí,resp.podřadí o dva i tři stupně níž...Je jasné,že při prudším zbrždění řekněme z 80 kmh na 30 kmh tam zpátky nebudete cpát 5.,ale dáte za 2. případně 3.,podle potřeby akcelerece,situace před autem...Nafta toho díky většímu kroutáku chroupne víc,u benzínu viz.předchozí ilustrativní situace...
Zdravím,
Jde o to, že při brždění motorem využíváš také spojku a zároveň auto dobržďuješ. Pokud spojkou plynule přenášíš Krouták na kola a nejdeš do zbytečných otáček. Není problém chodit s klasickou převodovkou i o dva kvalty dolu.
Ale samozřejmě, musíš to umět, pokud kopneš z rozvalený pětky trojku a zprudka pustíš spojku, je ten náraz pro převodovku znatelnej. V tu chvíli ti drží celou kinetickou energii jedoucího vozu i setrvačnost motoru. V tomhle případě to může odsrat
Dosti podstatná informace chybí - jaké je to auto a jakou má převodovku. U klasických mechanických převodovek je to naprosto jedno co a jak budete řadit, pokud to bude mít aspoň trochu logiku. Jiná situace je u převodovek se sekvenčním řazením. Tam se musí řadit postupně po jednotlivých stupních, protože jinak to technicky není možné. Automaty jsou jiná kategorie.
Dobrý večer...
Všichni tu zmiňujete brždění motorem... Ale, přesně to co pipusje tazatel, jedu dejme tomu nějakých 60km/h na čtyřku, před křižovatkou, těsně před dojetím k zatáčce vyšlápnu spojku, zbrzdím, dejme tomu na nějakých 20km/h a po projetí zatáčkou tam ze čtyřky šoupnu dvojku a jedu dál... Mám takový dojem jestli to tazatel nemyslel takto, když popisuje přeskakování kvaltů... Čili ne že mám 4 vyšlápnu spojku a s vyšlápnutou spojkou dám trojku a pak ještě dvojku, to nemá žádný smysl...
Pokud budu řadit z vyšší ryclosti na menší a snížim rychlost vozu natolik, že odpovídá třeba dvojce, tak ji klidně mohu zařadit. Převodovka se tím rozhodně neničí, nemá ani proč. Rozhodně ,ale nesmíte mít rychlost takovou aby se motor při přeřazení přetočil. To poškodí nejen převodovku,ale i motor.
pokud bude prijatelna rychlost - ty preskocis z 5 na 3 - poznas to tak, ze ti otacky nevyleti treba naraz o 5000 nahoru, pak se nenici nic!
ale na druhou stranu, pokud chci jezdit jako profik, tak jezdim plynule a tyhlety kousky spise patri do jizdy typu "brzda-plyn"
pokud ovsem nemas liazku a netahas nalozeny naves do kopca, pak podradis aj o ctyri kvalty z deseti nebo z dvanacti nebo z sestnacti...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.