Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Felicie - Studený motor se dusí

Od: wlastik odpovědí: 22 změna:

Zdravím.

Mám takový problém na svém voze - Š. Felice 1,3 MPI, r.v. 1998. Když je motor zcela studený - třeba ráno když startuji do práce, tak nastartuji a za pár sekund se motor začne jakoby dusit, otáčky spadnou dolů někde kolem 400 až 500 a zkrátka se to dusí. Když při tomto sešlápnu na neutrál plyn až na podlahu, tak to chcípne. Takže musím držet plyn cca ve čtvrtce a pomalu to rozdejchat, až to po pár sekundách zase je OK a já mohu vyrazit. Teplý motor to nedělá. Auto jsem měl v servise, ale na nic defakto nepřišli a dělá to stále. Měněny svíčky, s olejem všechny filtry, vyměněné čídlo teploty, vyměněná škrticí klapka, seřízené vstřky. Pro jistotu byly hodnoty ze škrticí klapky přes diagnostiku vymazány a nastaveny znova. Nepomohlo. Samotná diagnostika také nic neukáže.

Co s tím? Neví někdo, co by mohlo být příčinou?

Děkuji.

 

 

22 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

klusik*

0x

Mně poradili (Ford Mondeo 1.8i, rv. 1993), že prý by to mohlo být buď v MAFu nebo v sání v těch čidlech. Ale když říkáš, že ti to nepomohlo, tak to fakt netuším ... Někdo mi říká, že je to lambda, někdo tohle. Já se na opravu teprve chystám, ale jen říkám, co mi bylo řečeno, abyh prokontroloval.

des*

JE to Lambda.

doplněno 17.07.11 09:11:

#Felicie+Studený+motor+se+dusí #1057

wlastik

Vzpomněl jsem si, že cca před rokem jsem přelil olej a tím jsem asi týden ( max 14 dní ) jezdil, než jsem ho měl možnost odpustit. Olej se dostal pravděpodobbě i to katalyzátoru. Dnes, když startuju, tak po nastartování a cca 3x mírném prošlápnutí na neutrál jde z výfuku lehce černé splodiny, pak je to již dobré.

Mohla se tedy poškodit lamba i tímto mým průserem z minulosti?

des*

Samozřejmě,že ano,víc už jsi to nemoh´pohnojit.Myslím tím i katalyzátor.Ale na to je test.

 


0x

Me pomohla vymena cisla teploty, jestli vam ne, tak lambda

klusik*

To by mohlo být ono, teplota mi vůbec neukazuje...

doplněno 24.07.11 10:52:

Jo, tak na to se chystám tento týden, právě. Bylo mi to porazeno i jinde, z čehož vyplývá, že to tak asi i bude. Takže dík

1jara*

Ještě je důležité vyčistění škrtící klapky, usazuje se tam hodně karbonu.

 

efie

0x

Ahoj,

tak úplně stejnej problém mám už rok já, jen s tím, že pořád nevím co to je, byla měněna lambda (dle diagonostiky zato mohla, ale jak je vidno, tak v tom to není), svíčky, čidlo teploty, vyčištěna škrtící klapka, vymazána a znovu nastavena, ale beze změny, vstřiky jsou v pořádku, včetně elektroinstalace...zkrátka všechno možné už bylo vyzkoušeno...až na jedno, teda dvě věci...a na to se chystám teď...a to buď výměna zapalovací lišty-levnější varianta (a modlit se, aby to bylo tím) nebo pořízení nové řídící jednotky-dražší varianta...bohužel obě věci jsou docela fin.náročné, takže buď vyhodím z okna cca desítku nebo to tím bude a Amálka bude jezdit jako za mlada...

 

wlastik

0x

Tak vyměněna zapalovací lišta s modulem a také vyměněna lambasonda za novou. Ani jedno nepomohlo. Zajel jsem tedy ještě za jedním ,,garážistou", který mimo jiné pracuje v autorizovaném servise Škoda a řekl mi, že to bude asi těsnění pod hlavou. Je fakt, že to v zimě hůře topí a v létě huře a pomaleji chladí. Nicméně emulze v chladicí kapalině se mi nedělá a chladicí kapalina se ani neztrácí. Může to být tedy to těsnění? Řekl mi, že to vyjde na nějakých cca 2500 Kč. Odpovídá to? Děkuji.

des*

Právě úbytek vody,signalizuje špatné těsnění.Tím to nebude.

doplněno 16.10.11 19:17:

Tak mne napadá žeby mohly být pootočené rozvody,

wlastik

Co tedy s tím? Už nevím, kudy kam...

des*

Tohle se doma těžko pozná.Je potřeba otevřít rozvody a podívat se na značky na ozubených kolech,jestli jsou dobře.

doplněno 16.10.11 19:38:

Jo a ta Lambda byla nová?Nebo nějaká starší.

wlastik

Lamba nová - kupovaná v Auto Kelly za cca 1500 Kč. Už jsem to tohoto ,,problému" investoval takových peněz a stále nic...

des*

Ještě jedna věc,když byl motor přelitý olejem,šel do katalyzátoru.Mohl by třeba být ucpaný.Taky by to mohlo dělat čidlo otáček,chtělo by to vypůjčit od kámoše se stejným autem.

wlastik

Zase když to ale dělá opravdu jen, když je to studený? Když je motor aspoň trochu a chvílí zahřátý, tak je to všechno v poho...

des*

Ano,to je pravda,ještě je jedna možnost,zbavit se ho...

blackflamesiczi*

lambdu menit az po diagnostice , to zvladne i scanmaster co je craklej z netu

doplněno 16.10.11 23:11:

a jen dotaz na cidlu teploty je krouzek , jakou barvu ma?

wlastik

To nevím, podívám se. Jakou barvu by měl mít?

 

blackflamesiczi*

zlutou.

1,6 ma asi zelenou a nafta ma jinou a kazde ukazuje jinou teplotu do RJ hlavne v nizkejch teplotach treba zlutej jsme davaly do nafty aby dele zhavila

 

blackflamesiczi*

0x

zajed na diagnostiku u 1,3 mpi kdyz odesla lista tak v hodne pripadech sebou vzala risdici jednostu a klapku

wlastik

Felda mi zlobí již cca rok, lišta odešla letos v srpnu, tak se domnívám, že tím by to být nemělo...

 


0x

Dnes jsem se byl objednat do servisu na podobně popsaný problém tazatele s dušením motoru (felda 1.6MPI).Většinou se problém projevuje,když je motor zahřátý tak na 50%.Při snaze přidat plyn (okolo 80km/h) se motor dusí,cuká,někdy při vyřazení chcípne.Po cca 300-500 metrech auto vystřelí a pak už je vše OK a problém se za zbytek jízdy neopakuje. Ono těch příčin může být,jak mi bylo v servisu sděleno,několik (lambda,palivové čerp.,čidlo atd.) a nakonec vyměním vše možné,aniž se závada vyřeší!
PS:Škrtící klapka je vyčištěná.Lambda 3 roky stará.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]