Nejste přihlášen/a.
Zdravým, mohli byste mi pomoct? Učím se a chtěl bych být mechanikem ale mé znalosti jsou hodně dole a rád bych se něco dozvěděl o autech. V časopise píšou dvouválec, čtyřválec a šestiválec a mě by zajímalo jak se to dá poznat? Když mechanik otevře kapotu tak hnedka ví. Poradili byste mi? Děkuji
to máš tak: ten automechanik se to učil, taky se v tom hrabal, možná od malička... já jsem z jiného oboru, ale tak nějak pamatuji trabant dvojválec, wartburg trojválec, plno dalších osobáků většinou čtyřválec, potom ty lepší šestiválec, náklaďáky, autobusy a velké mašiny taky osmiválec...a možná i více, u těch závoďáků a pod. Mechanik z toho plno věcí zná nazpamět, ale když otevře kapotu, tak většinou vidí ten počet válců před sebou, spočítat čtyři nebo šest (8, 12) je dílem okamžiku... a další věc, kdysi byl jeden automechanik na všechno, dnes jsou specializovaní na různé výrobce...až se budeš více o motory zajímat, budeš vědět, z čeho se takový motor skládá, hned poznáš, podle čeho se dá spočítat počet válců... kdysi na mechanickém rozdělovači byl jeden přívod a čtyři(šest) odvodů na zapalovací svíčky... už jsi věděl... to samé vývody z čerpadla u dízlů..
dnes je to trochu těžší, motory jsou kompaktní, zakryté, bez rozdělovačů, zase vidíš třeba výfuková potrubí...
je to jen a jen o získávání vědomostí a učení mučení...
doplněno 15.07.11 11:46:poslouchej, tato problematika je tak obsáhlá, že by jsme mohli zahltit celý tento server vysvětlováním o motorech pro tebe...
koukni se třeba na referaty-seminarky.cz/... tam uvidíš, že na internetě je možné najít všechno... na této stránce je popis funkce čtyřtaktu, jednotlivé součásti motoru, princip činnosti a pod. a teď dávej pozor:
když jakékoliv slovo (třeba i z té stránky) týkající se motoru napíšeš do vyhledavače, třeba do Googlu, dostane se ti tolik informací, že po přečtení jen malého zlomku z nich budeš o motoru nebo jednotlivé součástce vědět poměrně dost. Pokud nebude něco jasné, znova si to ve vyhledavači vyhledáš a dozvíš se potřebné...
rádi ti tu poradíme, ale všechno nejde... a naučíš se samostatně vyhledávat vše, o co máš zájem...
klidně se může stát, že za jistý čas tu budeš radit i ty... např. co se dá udělat s rozbitým NB, nebo jak na to, aby tě nebolela hlava...
Bydlím na vesnici a jedna paní tam má Opel Corsu 1.2 a má 4 svíčky. Ale koupil jsem si AUTOHIT. a tam právě píšou čtyřválec a tak hledám na Google ale nic . A jinak vyznat se v motorech je opravdu složité.
Nee, čtyři válce. Počet svíček = počet válců (většinou).
doplněno 15.07.11 10:54:U benzínových motorů je potřeba svíčka k zažehnutí směsi benzínu a vzduchu, bývá zpravidla jedna na válec (až na ty vyjímky, ale těch je opravdu málo).
Naftové motory, svíčky nemají, nafta se vznítí tlakem (od toho vznětové motory). Ale mají žhavící svíčky, ty pedehrějí prostor válcu před startem...
To je výkon motoru a ten se měří na motorové brzdě.
Udává se buď kW (kilowaty nebo koně). 1kW = 1.34 koní.
530 koní už je pěkné stádo Octavia 1,9 Tdi má 77 kW. Felicie 1,3Mpi měla tuším 55 kW.
Díky, a když u nějakého auta je napsáno 1,4 16V (55 kW) mě by jenom zajímalo co to je to 16V to bude Voltu asi ale nevím co se tím počítá a nebo jestli je to nějak důležité
To je že má 16 ventilů (ne Voltů).
Do válce se přes sací ventil (ventily) dostává směs a přes výfukové se do výfuku dostává "kouř".
U toho tvého auta je to čtyřválec, takže na jeden válec jsou 4 ventily (dva sací a dva výfukové).
těch aut s 530 koňmi je více... kůň je stará jednotka výkonu, používá se vyjádření koňská síla, nebo také HP jako horse power z angličtiny...
psal jsem ti, že stačí zadat do vyhledavače jakýkoliv výraz a něco se dozvíš... takže napiš třeba koňská síla a otevře se ti mnoho odkazů... hned první je cs.wikipedia.org/... tam se hodně dozvíš...
když napíšeš do vyhledavače 530 koní dozvíš se o více autech s takovým výkonem...
1 kůň je 735,49875 W (píše Wikipedie) když zadám v Google výraz 735,49875 * 530 po odkliknutí dostanu odpověď:
735,49875 * 530 = 389814,337to znamená, že těch 530 koní je dnes nějakých 390 kW
zajímavé je, že když zadám výraz 1 HP * 530 dostanu trochu jiná čísla... pátrat po tom nebudu...
1 HP * 530 = 395 220.932 wattszkus si to sám...
doplněno 15.07.11 14:52:pane bože, zkus si napsat to 1,4/16 V nebo jen 16 V do Googla a vyhledat...
1,4/16 mnoho lidí dešifruje jako obsah motoru a počet ventilů, když jde o auto
16 V může být také 16 Voltů, ale zase v jiné oblasti, teda v elektrotechnice...
doplněno 15.07.11 14:55: už jsem ti jednou v jiném vlákně psal:napiš sem to zadání, co jsi čím násobil nebo dělil, že ti vyšlo 522... však 530 je jedna známá hodnota...
je možné, že jsi nepočítal na více desetinných míst, proto ten rozdíl...
já myslím, že ten 8 koňový rozdíl za volantem ani nepoznáš...
Já když jsem to počítal tak mě vyšel jiný výsledek místo aby mi vyšlo 530 koní tak mi vyšlo 522 koní.
To bude tím, že existuje:
1)Mechanická koňská síla, kde 1 kůň=0,746 kW nebo obráceně 1 kW=1,34 koní (zde potom vychází 530*0,746=395 kW)
2)Metrická koňská síla, kde 1 kůň=0,735 kW nebo obráceně 1 kW=1,36 koní (potom vychází 530*0,735=390 kW)
Toto je jasně napsáno i v tom odkazu na wikipedii, který zde byl dán, takže když už sem někdo takový odkaz dává, tak doporučuji ho aspoň pročíst.
Doplnění příspěvku p."radeka". Vstříknuté palivo u vznětového motoru se nevznítí tlakem , ale teplotou , získanou stlačením nasátého vzduchu až na 40 atm , tím jeho teplota stoupne až na 800°C a následným vstříknutím paliva ( do takto stlačeného a zahřátého vzduchu ve válci ) . pod tlakem okolo 200 atm. Příjemný den - miro.
doplněno 18.07.11 11:54:Snad bych ještě doplnil , jelikož jsem nestihl reagovat bezprostředně na p."radeka"a poté si přečetl rozšiřující dotaz o výkonu (W a kůň) Uvádím , že : výkon jednoho koně se rovná , přemístění hmotnosti 75 kp na vzdálenost 1 m za 1 sec. , nebo opačně: přemístění hmotnosti 1 kp na vzdálenost 75 m za 1 sec. Přepočet na jednotky výkonu ve W , kW , MW atd.již byl zde uveden , případně na další jednotky viz : prevod.cz/... . miro
tak hodně se pozná už jen podle toho, že se podíváte na značku auta a model a už je jasné co tam může být za motor. dále napoví před otevřením kapoty nápis na zadní kapotě. např. HTP, 16V atd., těžko bude mít např. šestnáctiventil motor 3 nebo 6 válců. je to hodně o znalosti v oboru, ale pokud nemáš k tomu vztah a už teď nevíš ani toto, tak jsi měl zvolit jiný obor. za mého mládí se většina kluků učila tím, co bylo jejich koníček, mě chutnalo jíst, tak jsem kuchař, někdo se doma pořád vrtal v motorce, tak šel na automechanika, někdo byl línej a dobře se učil, tak šel na gymplu atd.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.