Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Startování felicie - startér téměř netočí

Od: shpell odpovědí: 20 změna:

Zdravím, předem upozorňuji, že jsem laik, ale jde o to, že u mé felicie (benzin) když otočím klíčkem, tak startér jen tak líně protočí a to je vše, nevíte kde hledat příčinu? Není to pravidelné, po cestě do práce nastartuji, z práce nenastartuji, ale po hodině bádání (pasívního) opět normálně nastartuji. Baterii jsem měřil a má 11,8 V při vypnutém motoru. Může to mít i za příčinu, že nesvítí světla? Nedávno se měnil spínač světel, tak ale může být příčina opět tam...

Zkuste mi dat prosím pár rad, kterými bych to mohl zkusit vyřešit, DÍKY!

 

 

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jabraka*

2x

Baterie je slabá.Buď je stará,nebo nedobíjí.Plně nabitá baterie by měla mít naprázdno kolem 15V.Může mít i jeden článek poškozený.

JABRAKA

shpell

No, zkusím na ni mrknout, popřípadě dobít anebo na test vyměnit za jinout. Díky.

Asi dva měsíce nazpět se tam měnil i startér, je tam teď nějaký repas, tak jsem si říkal, jestli třeba nebude chyba i v něm...

e250td*

Baterie cca 12hodin po dobíjení ,či jízdě 12.5-12.8 V! Alternátor.. dobíjerní . 13,8-15 V Tyto hodnoty je třeba dodržet. Jestli jsou O.K. , hledat chybu ve starteru .

shpell

Zkusím dobít a uvidím. Co se týká alternátoru, tam změřím napětí jak? Jsou tam nějaké svorky?

Můžu starter zkontrolovat tak, že jej odšrubuju a zkusím při startování jestli točí? Protože, bude-li točit a předtím netočil, je chyba jasně dál...

reeve*

Napětí při dobíjení alternátorem snadno změříte tak, že změříte napětí na svorkách akumulátoru při spuštěném motoru.

honzek*

Baterka 15V pri vypnutem motoru rozhodne nema. Rekneme kolem 12-13V a pri nastartovani ma mit tak 14.

Pokud nedobiji alternator, tak by mela svitit kontrolka na tachcu. Ale lepsi je zmerit. Nastartuj, zmer baterku kolik ma za nastartovanyho motoru, pote vypni motor, zmer znovu a porovnej vysledek. Pokud tam ten rozdil bude, baterka je spatna.

Ale myslim, ze auto dobiji, ze bude spatna baterka

des*

Vyměň baterku,stojí ti to za to se stím s..át,když je nová za pakatel?

shpell

No rozhodně než ji budu kupovat, tak to zkusím nastartovat z baterky druhýho auta.

Zapoměl jsem dodat, že než to takto začalo zlobit, tak občas za jízdy problikla a svítila kontrolka baterie...

Díky všem za komenty...

frantisekpetru*

Dle té kontrolky to tipuji na poruchu dobíjení.

des*

Když ti bliká dobíjení,tak je v altiku sjetý uhlík od buzení!Je to zboku,jeden šroubek,uhlíky se prodávají ve Škodaservisu,přeletování je za chvíli.Kdyby ses vymáčkl hned,tak užs to měl spravené.

shpell

Takže máte pravdu. Zkoušel jsem to proměřit. Baterka před nastartováním pomocí kabelů z druhého auta 11,8V. Po nastartování začalo napětí klesat na 9V, po zapnutí světel kleslo napětí na cca 6V a motor kleknul. Při chodu na alternátoru naměřeno 2,5V! Tak je jasný odkud vítr vane...

Takže opravdu jen ten jeden uhlík z boku alternátoru? Anebo něco více, co vyžaduje celé jeho rozebrání?

des*

Jeden šroubek,vytáhneš to,odpojíš kabílek a hajdy koupit nový.Pokud,ale tomu uhlíku nic není?Tak odešel altik,ale to už bych maloval čerty...

shpell

Hoši, tak všechno jinak... Nastartoval jsem z druhýho auta, bez problémů. Stav baterie před startováním - 11,5V. Po nastartování dával altík 12V, ale postupně šel dolů až na 6V a pak se motor vypnul. Napětí baterie šlo dolů společně s altíkem.

Čím to, že napětí na alt. klesá? Mají to za příčinu ty uhlíky? No a pokud nastartuji z druhé baterie bez problémů, starter by měl být ok, ne?

...kabely od mínusů sem už očistil...

shpell

btw... poznám nějak viditelně, že je uhlík špatný? Máte na mysli ty dva uhlíky na regulátoru?

Ten na boku, který popisuje des jsem nenašel, mrknu lépe...

des*

Jasně,jsou tam dva,ale jeden je vždy úplně smetený,nikdy jsem neměnil oba,proto píši o jednom.Viz obr.

Tak taky akumulator by som chcel vidiet. 15V, to snad nebolo myslene vazne. Blahozelam, ako inak, k bodikom za rychlost, nie vsak k obsahu.

Su tu medzi nami jedinci, ktori asi okrem riadenia vesmirneho plavidla, robili vsetko. )

Tie odpovede potom aj tak vyzeraju. A pytajucemu sa narobia v hlave riadny zmatok.

 

 

buss

1x

Jet od aku, kabely, starter.

 

kamill*

0x

Odpojte a vyčistite mínusový kábel od baterky na karoseriu a dalej na ukostrenie motora-štartera .Poruchy s štarovaním a svietením začínajú tu na zkorodovaných prechodoch .Doporučuje to aj "buss" .

shpell

Když dává alter. jen něco kolem 2V, není to jasná známka jeho poškození? Má smysl jít dál po kontaktech atd?

Pokud by byl špatný uhlík, dával by i přesto ty 2V?

 

mutozen*

0x
Je určitě slabá baterie. 12.5-12.8 V! Alternátor.. dobíjerní . 13,8-15 V Tyto hodnoty je třeba dodržet. Jestli jsou Dobré , hledat chybu ve starteru .

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]