Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jde vypnout autom. klimatizace v Octavia II?

Od: jakub655 odpovědí: 15 změna:

Ahoj,

u nové Oktávky, rok výroby 2008 mám automatickou klimatizaci

mám tam kolečko na teplotu, kolečko na sílu foukání a pak rozpůlené kde je Auto a Econ.

přiznám se že pořád nerozumím jak se to poslední kolečko chová, resp. potřeboval bych někdy klima úplně vypnout a jen větrat z venku když venku není vedro

nejsem si jistej že to vůbec jde... taky jsme porovnávali spotřebu s kolegou co má zhruba stejné auto ale má manuál klimu a když jí vypnul tak měl o litr menší spotřebu při stejném stylu jízdy

navíc dneska manželka i děti chrchlají a asi tu klimu nesnáší dobře

myslel jsem si že když dám Ekon tak by se měla klima vypnout?

jakékoli rady vítány

 

 

15 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

danw*

2x

Dobrý den jestli můžu k nemocem a klimatizaci.. Ano jedna odpověď je dezinfikace klimatizace proti bakteriím.. výměna pylového filtru... Mnoho lidí si rádo v teplém období nasměruje větrání přímo na sebe.. Nejhorší věc jaká může být! Vždy mít větrání nastavéné někde do prostoru.. Pak se nemůžou divit že jsou nemocní.. a ke spotřebě při zapnuté klimě má auto o něco málo větší spotřebu.. ale změřit to stylem že druhý kolega měl o litr míň to se fakt nedá!

jakub655

..ale dá

když jedete 40 km za sebou stejně pomalu přes stejné kopce a ten druhý nebrzdí příliš víc (nečekaně), tj. je to jízda jakou jsme přesně jeli tak to imho smysl dává dobrej

samozřejmě měřit to tak že každej jede trasu sám to bych si netroufal porovnávat

stirecek*

I když pojedou za sebou tři stejné auta, ze stejnými rozměry kol a stejně naložené, každé může jet s jinou spotřebou. Spotřeba není o rychlosti, ale o využívání dynamiky a efektivních otáček motoru, akceleraci, řazení atd. Kdo bude neustále akcelerovat a brzdit, bude mít větší spotřebu než ten, kdo pojede plynule. Kdo bude držet motor v nízkých otáčkách, bude ho víc namáhat a opět bude mít větší spotřebu než ten, kdo bude využívat efektivní pásmo. Klima odebírá cca 1kW výkonu, čistě teoreticky to může dělat +-1dcl paliva na sto/km. V praxi je to neměřitelné, stačí dohnat náklaďák nebo mít špatně nafoukané gumy a tam tam je jedno deci.

danw*

Přesně tak je tam mnoho faktorů.. a všeobecně když jedou dva auta za sebou to druhé nusí mít logicky spotřebu nižší z důvodu vzduchového odporu.. ale jak říkal kolega je tam mnoho faktorů...

 

ar*

0x

Ano pokud zapnete Ekon, klimatizce by neměla chladit. Pokud jde o to chrchálí rodiny, nebýváto přímo chladným vzduchem,ale tím , že klima není dezimfikovaná. Výparník klimatizace je idální místo pro množení bakteríí a pokud se nečistí tak pak to na osádku chrlí akorát bakterie. Monoho lidí se pak domnívá , že je příčina v chladném vzduchu. Kupte sprej na čištění klimy.

Existuje několik druhů, mě se nejvíce ovědčil sprej který se umístí mezi přední sedačky zapne se klima na vnítřní okruh (auto nastartované) , sprej se pak zmáčkne a nechá se v kabině vystříkat (sám ,jak se jednou zamáčkne tak ho nevypnete) Pak se auto vyvětrat a hotovo (cca 20min)

tr

Dobrý den, souhlasím s kolegem. Kupte takový sprej na klimatizaci, říkám tomu granát, postaví se zmačne atd

 


0x

Mě trochu zaujal ten rozdíl ve spotřebě - to opravdu dělá celý litr? Já mám zkušenost z Octávek jen s OII r.v.07 1.9TDi a tam mě to dělalo pár deci - cca 0,2-0,3l.

erikch*

kompresor je "brzda" a dříve se tradovalo,že s klima a bez je rozdíl právě zhruba litr...,jen tak mimochodem,závodní kárky nemají ani vodní pumpu(i ta je "brzdou")termostat,startér a další "zbytečnosti"- vodní okruh jde přes nezávislé čerpadlo na přímo a pořád...

Čím to nezávislý čerpadlo chladícího okruhu je poháněný? Perpetum mobile to asi nebude.

erikch*

viděl jsem to po dlouhém ukecávání mechanika u P 207 WRC(otevřel-spíš odendal,mi kapotu),jak byla před 14 Evropa v Trutnově-vypadalo to jako motorek stěračů mimo motor a po mém dotaze vysvětleno viz.shora...S tím,že laik ani nemá ponětí jak moc velkou brzdou motoru pumpa je...Taky jsem na to čučel...A to i začal osvětlovat spojku(která tam v podstatě ani není-proto to slyšitelné "kopání" když řadějí-jde to natvrdo...)a ŘJ má celkem tři mapy,aby se to vůbec rozjelo a nevylágrovalo převodovku a diferáky-vše maximální svornost a řeší to pouze řídící jednotka,žádné lamely nic takovýho...Taky ta "sranda" stojí asi 70 mega(bez údržby a provozních nákladů)...Docela zajímavý,člověk ani nemá představu...

doplněno 07.07.11 21:16:

před 14 dny ME ...

Ale jo, já vím, že rúzný soutěžáky nemají s normálním civilním autem až tak moc společnýho. Když jsem viděl spojku co měl Ota Krámskej ještě v bavoráku tak jsem zíral jak je malá. Jak v bavoráku tak v Oselle řadil bez spojky, jen v okamžiku přeřazení na několik milisekund přestalo jít zapalování, převodovka se odlehčila a v tom okamžiku sama přeřadila.

Mě by spíš zajímalo jak je ten motorek od stěračů co honí čerpadlo chlazení napájenej? Od čeho? Těžko bude mít svůj zcela nezávislej zdroj, asi bude nějak hnanej od elektriky auta a tudíž je vcelku jedno jestli výkon odebírá přes řemenici přímo od motoru a nebo musí dát o to víc alternátor. Tudíž je nějakým způsobem stejně hnanej od motoru.

Proč to je dělaný takhle a ne klasicky nevím, ale jistě to má svůj důvod.

 


0x

Tak já na jednom starém fordu udělal díky klimě o 3,5 litru benálu vyšší spotřebu a to šlo o sportovní verzi vozu.

stirecek*

Spíš bych řekl, že problém byl v noze, na klimu to nesváděj

 

jerrys*

0x

vyčištění je jedna věc, ale co se týče vypnutí - nevim jak octavie ale u fabie to mam tak, že pokud nastavim sílu foukání na 0, klima prostě nejde

 

frantisekpetru*

0x

Na vypnutí klimatizace slouží právě tlačítko "ECON". V tomto režimu je vypnutý klimakompresor a není možné dosáhnout teploty nižší, než je venku (viz návod sekce "Topení a klimatizace", podsekce "Climatronic").

Ohledně spotřeby, automatická klimatizace pracuje prostě automaticky a tudíž jen tehdy a na takový výkon, jaký je zrovna aktuálně potřeba (zkrátka pokud přijdete do rozpáleného auta a nastartujete, pojede na maximum a naopak, pokud je třeba venku 23°C a vy nastavíte na klimě 22, pojede na minimální výkon). A to je právě i zásadní rozdíl proti klimatizaci manuální, která umí jen zapnuto - tudíž maximální chlazení a vypnuto. Proto se může klidně stát, že kolega mohl dosáhnout tak výrazného rozdílu ve spotřebě při zapnuté a vypnuté klimě (i když i tak se mi to zdá moc, já mám taky manuální v Octavii 1,8 a takový rozsíl jsem nikdy nepozoroval).
Jen tak tak mimochodem, to srovnání, kdy jedete 40km za sebou nemůže být nikdy úplně objektivní, spotřebu ovlivňuje mnoho a mnoho různých faktorů, nejen zaplá nebo vyplá klima. Klidně se tak může stát, že když si to dáte znovu podruhé, tak budete mít spotřebu stejnou a když si to dáte potřetí, tak ji budete mít nižší Vy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]