Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Co je RGV ventil?

Od: lumik* odpovědí: 9 změna:

Dobrý den,

vysvětlil by mi někdo co je to RGV ventil a k čemu se používá? Jak funguje?

Děkuji mockrát

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tr

0x

Dobrý den.Recirkulace spalin. RGR nebo AGR je ventil, pracuje na principu podtlaku a přepouští část spalin z výfuku zpět do spalovacího procesu. Má za účel snížit emise a zlepšit výkon, ale je docela poruchový.

erikch*

malinko poopravím,je to EGR ventil,přeloženo elektromagnetický ventil...a účel má pouze snížit emise,nikoli zlepšit výkon-už z principu,vám by se taky hůře dýchal vzduch,který už někdo vydýchává(dýcháním z úst do úst)bez patřičného objemu kyslíku a s větším obsahem oxidů uhlíku...No a stejně tak se "dýchá" motoru,když do něj onen ventil přepouští sajrajty z výfuku...

 

lumik*

OK, takže EGR ventil vrací jednou zpět plyny z výfuku do sání? Jak on poté pozná že je má vypusit a ne zase podruhé poslat zpět do sání? Je to tedy ventil kterého otevírá napětí?

erikch*

je to vázáno teplotou motoru,ventil je řízen podtlakem(novější i ŘJ)při nižších teplotách-prostě vám cpe do sání veškeré to svinstvo,spaliny a samozřejmě se tím sání,motor atd.zasírá -hůř to jede(divné,že?!)a má to jediný účel,a to vecpat se do EURO IV a výše...Přitom už z logiky věci,spaliny by měly řešit katy,FAPy a další a né to cpát znova do sání...Ten pán co to vymyslel(nějakej H. Etzold)by to potřeboval zkusit asi i sám na sobě,aby si uvědomil,že to je prostě blbost...No ale účinným řešením je zaslepení EGRu,a to osvědčeným a hojně rozšířeným...

lumik*

Takze pokud mi odejde EGR ventil a hlásí mi to chybu lze jej nějak zaslepit či vyřadit z provozu abych nemusel kupovat nový ventil? Jak se to kdyžtak dělá?

Díky

erikch*

ideálně návod zaslepení dle auta a modelu najdete na stránkách klubu(foru)příslušné značky,potažmo modelu...Jestli máte novější(vedou k němu kablíky)obecně jej lze "očůrat" třeba dodáním tepla teplotnímu čidlu(tam se předpokládá,že teplota oproti okolí musí být v sacím nebo vratném potrubí vyšší o desítky stupňů-jinak to hází ŘJ chybu...)pak je ještě tlakový senzor,který při funkčním EGRu hlásí přetlak v sacím potrubí(ventil tam pustí tlak z výfuku)-ten se nechá taky "očůrat"...podle typu(s kablíky-novější),lze jakoby vyndat onen servomotůrek ovládání klapky ve ventili a nechat ho "motůrkovat" někde bokem(čidla jsou funkční a nehlásí ŘJ chybu),pak třeba nechat ventil ventilovat,ale ucpat jej tak,aby z něj dál již nic nešlo,no a v neposlední řadě uprava ŘJ...Je to na delší povídání-proto si otevřete forum vaší značky-je to natolik rozšířené téma,všem dělající akorát problémy,že návod(y) tam určitě ke svému modelu a motorizaci najdete...A poznámka nakonec-at už uděláte cokoli-musí to být vratné(1x za 2 roky na STK-ME),nebo by mělo být...,ale to je už na vás...

stirecek*

Malinko upravím Erikcha - ten pán Etzold za to až tak nemůže, byl k tomu dohnán ze strany evropské unie dle nařízení o emisních limitech. Diesel jak známo pracuje s přebytkem kyslíku, takže teplem rozdováděné molekuly kyslíku ke svému životu potřebují uhlík - palivo a když ho nemají dostatek, nepohrdnou dusíkem. Ke snížení oxidů dusíku pomůže vyšší dávka paliva, snížená teplota spalování nebo onen "vydýchaný" vzduch z výfuku, tedy nižší obsah kyslíku.

Podlakový egr se dá jednoduše zazdít bez dalších úprav, s elektrickým nic moc nenaděláš, čidla jsou navázaná na sebe nebo plní dvojí funkci. Někdy pomůže egr vyčistit, ve většině případů je nutný nový.

erikch*

ono je to trošku složitější-v kostce NOx účinně sníží syntetická močovina(AdBlue),jak správně odhalili ve Stutgartu(u Mercedesu) Jinak celé by se to dalo přirovnat ke sloučení odpadu ze záchodu a jeho "nahnání" do kuchyňského odpadu-motor produkuje více sazí,pevných částic-ty má řešit filtr ve výfuku,ale ten pro svou správnou činnost potřebuje vzduch a palivo,aby je mohl "vypálit" a jsme zase na začátku-je hezký udělat ze sazí menší saze(a ve větším množství),ale když má filtr omezenější účinek(místo čistého vzduchu tam cpe EGR bordel)-nic tím v podstatě neřešíme..."Očůrání" EGR,potažmo čidel není až zas tak problémové-dalo by se přirovnat k požárnímu čidlu-je to prostě čidlo-ne computer(ten vychází z toho co mu ony čidla hlásí)a návodů na jednotlivých fórech hlavně na "elektrická"(čili novější a rozšířenější) je hafo...-prostě EGR je pro motor prolém-ničí se a nikdo nám na nový nedá(jen proto,že díky EURU IV a výše musí chroupat bordel),takže je logické,že volíme menší zlo-a tím je vyřazení "ekonesmyslu"EGRka z činnosti...No a nebyli bychom to my češi,kdybychom si s tím neporadili(ono je to otázkou ale celé Evropy-takže se EGRy drtí od Španělska až po Polsko)...

stirecek*

Já samozřejmě nejsu žádný ekolog, ale díky těm egrům, filtrům a močovinám může dnes diesel jezdit tak, jak jezdí. Stačí se podívat třeba na motor 1,8tdci od fordu, jak ho zničila emisní norma euro4, motor 1,8tddi o mnoho slabší jezdil odspodu o hodně lépe, jako pořádný diesel jelikož ještě jezdil na euro3. TDCI než zabralo turbo musel být hodně přidušený, aby plnil normu euro4. Novější motor 1,6TDCI se díky právě tomu filtru může zase chovat jako diesel, může se dobře nakrmit odspodu, protože ten sajrajt zlikviduje ve filtru. Takový nový sharan 2,0 103kw díky močovině dokáže jezdit za stejnou spotřebu jako vychvalovaná oktávka. Na to, že sharan je daleko větší, má větší jízdní odpory a váží 1,8tuny je to slušný výsledek. Opět díky močovině nemusí snižovat teplotu spalování, nemusí zvyšovat dávky paliva aby omezil produkci oxidů dusíku a může pracovat jako dobrý diesel, protože díky těmto systémům tohle zničí ve výfuku. Nový motor 1,6dci už bude zpět posílat spaliny nabrané až za filtrem, takže se nebude egr tolik zasírat, má samozřejmě i jiné vychytávky, takže si myslím, že to bude hodně dobrý motor a hodně vydařený downsizing, výkonové parametry jako dvoulitr.

Jinak egr řešil kámoš na mondeu 07 hodně dlouhou dobu, aby aspoň někdy jezdil, musel ho často čistit a pořád kalkuloval, jak ho obejít, protože měl vyběhané dráhy, tak jediné řešení byl nový. Pořád improvizoval a stejně motor většinou jel na nouzák, špatná teplota, váha vzduchu apod, nakonec dospěl k názoru, že bude muset dát osm a půl tácu za nový egr.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]