Nejste přihlášen/a.
Zdravím, nevadí když mám na autě celý rok zimní gumy? Myslím kvůli bezpečnosti. To že se brzo ojedou mi nevadí, ale aby se třeba nějak nepřehřívaly atd. Díky
s tou vyšší spotřebou to neberte zas až tak dogmaticky, jsou to zhruba jednotky procent na 100KM (max 10%), jako argument bych to ani neuváděl. Navíc myslím, že to nikdo nikdy pořádně nezměřil, kolik ten rozdíl dělá. Mira.
Tak s tou spotřebou je to trochu jinak, po přezutí zimních gum mi okamžitě stoupne spotřeba ze 7 l na 9 i víc. Poprvé jsem hledal někde vadu, nyní po 3 sezónách to mám přesně vysledované.(VW TDI, čtyřkolka).
U mně to je to nastejno a vliv má spíš počasí (zima =dlouho studený motor se sytičem, sníh a břečka a kvůli tomu pomalejší jízda). Fofo, na zimních cca 7 L/100km, po přezutí na letní taky cca 7.
tome, jestli to ne bude spíš tou zimou , nemyslíte. To co píšete je ABSOLUTNĚ blábol.Já jezdím fabi 1.4 a Octavii 1.9 a o žádný 2 litry nemá šanci stoupnout spotřeba. Kontinuálně je kolem 5 až 6l celý rok. Spíš neumíte jezdit Ekonomicky.. Mj. čtyřkolka je špatný vzorek pro reprezentaci průměru a změny spotřeby. Proč nepíšeme rovnou o Hummerovi, tam budou hladký vzorky na všech kolech zhát to jo. ale na fábce zimáky stejný jak letňáky. (tedy do 5%max 10%) jak jsem psal. Prostě byjímka může potvrzovat co sem psal.
Zimní gumy v létě - pokud jsou nové s vysokým vzorkem, tak se lamely ohýbají = víc kloužou, auto jakoby "plave", je delší brzdná dráha. Měkčí směs se za horka víc ojíždí a je o něco vyšší spotřeba = nové zimní gumy na léto nejsou dobré.
Ovšem pokud je vzorku míň než 50%, tak už jsou lamely krátké a ohýbají se výrazně míň. Navíc po 2-3 letech je guma už tvrdší (stárnutí), takže se i v horku ojíždí míň (je ale pořád měkčí než letní gumy). Ve výsledku to na suchu sedí líp než letní gumy (v podstatě to je závodní guma s měkkou směsí). Ve vlhku měkčí směs drží taky dobře, je třeba dávat pozor na větší vrstvu vody, např. 2mm vzorek rád zaplave i při 80 kmh (záleží na autě, šířce gumy a vzorku).
Záleží i na použité směsi, např. Barum polaris je po třech letech tak tvrdá že to je prakticky letní guma (taky na sněhu klouže prakticky jak nová letní).
Zimní gumy provozuju takhle: nová je na zimu. Když má 4-5mm vzorek nebo je starší jak 3 roky tak jí už nechávám jako letní, při vzorku 2-3mm vyhazuju. Oblíbené mám GY ultragrip 7+, vcelku rozumná cena, přitom výborná guma na všem = sněhu, vodě i suchu, i v létě se překvapivé málo ojíždí.
Je to lepší,než dávat každej půlrok za přezutí do tísícovky.Tak radši koupím,až to sjedu nový gumy.
No nic,asi jste nepochopil.Myslel jsem to tak,že dávat ročně litr za přezouvání,tak radši potom koupím nový gumy třeba po čtyř letech až to sjedu.
stačí mít letní na al-discích a zimní na plecháčích a nic se neničí, pokud někdo jezdí 1000 km ročně a počítá s tím že mu zimní pneu vydrží 15 - 20 let, je nutné si uěvdomit že cca po 4 letech "guma" mění své vlastnosti, stárne a tvrdne...a jezdí se na ní jinak než na nové...zimní gumy jkou od roku 2011 povinné od počínaje datem 1.11. do 31.3. následujícího roku se vzorkem minimálěn 4 mm...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.