Nejste přihlášen/a.
Zdravím, potřeboval bych poradit od někoho skušeného, jak vyměnit přední tlumiče na Škodě Favorit. Zatím jsem na autě měnil brzdové destičky + kotouče,brzdový válec, oba tlumiče výfuku, záměnu pojistkové skříne,apod..., takže myslím, že bych to zvládl.
Otázka zní, jaký je nejlepší postup a na co si dát pozor. K dyspozici mám ráčnu,ořechy,hasák,sykovky,WDčko,stahovák pružin. Čekám, že nejtěžší bude dostat tlumič z těhlice a pozor si budu dávat, abych nevyndal kloub poloosy (to bych už asi dohromady nedal). Ještě uvažuji o servisu, ale váhám (nechci do toho moc vrazet, ale chci aby prošel STK a zase sloužil).
Nejlepší odpověď bude od někoho, kdo to dělal. Předem díky
To zvládneš v pohodě, když jsem to udělal i já. Sice jsem to dělal na Escortu,ale je to určitě stejné. A to jsem neměl stahovák na pružinu. udělal jsem si tehdy ze závytové tyče a plocháče takovej vehement a s pomocí drátů to stáhl. Jedna pružina mi vystřelila a to byla sranda, lítala po garáži abylo to tam jak po výbuchu
Nejdřív stáhni tlumič s těhlice, samozřejmě auto zvednutý,aby těhlice visela, i když je to tam rezatý jak liška, tak až to povolíš, tak to půjde sklepnout. Poloosa bude mít snahu vypadnout,ale to v pohodě kdyžtak nasadíš. Já jsem přitom rovnou dělal čepy řízení a ramen, tak jsem musel na geometrii.
S tlumičem se měnívá i jeho uložení,ale je taky docela drahý.
Dělal jsem Formana nedávno. Když máš stahovák pružin, je škoda peněz za servis. Při demontáži nejprve povol svěrný šroub u těhlice. Někdy to jde ztuha a tak je potřeba WD několikrát proštříkat. Nejlepší nechat působit přes noc. Šroub se vyráží a proto je třeba nový nejlépe originál (je pevnostní). Těhlici při stahování podložit špalkem- bacha na brzdovou hadici. Neboj se trochu zabrat, podložený špalek zabrání poškození hadice. Pak povolíš dva šrouby v motorovým prostoru a je to venku. Po stažení pružin povolíš nahoře matici a rozebereš uložení. Miska se šrouby se většinou nemění. Mění se gumové pružné uložení, ložisko většinou taky (bývá od našich silnic vytlučený, Kontroluje se vrchní miska od ptužiny (pokud je vyžraná od soli, tak vyměnit). Dorazy bývají dobré, zkontroluj prachovky. Podcenil jsem to a přidělal jsem si po půl roce práci. Ceny: ložisko, miska, prachovka asi po 55, gumové uložení 25, svěrný šroub 15. Po složení a vácení svěrný šroub dotahnout 50-60Nm, když není momenták , přiměřeně trhákem. Je třeba udělat minimálně sbíhavost, nový gumový kruhový doraz ji vždy trochu rozhodí a je škoda se kvůli tomu nechat vyhodit od STK. Přeji úspěch. Ješte poznámka. Pravá strana mně šla trochu hůř a tak jsem vyvlékl kuláč a bylo po problému ( je to dáno délkou poloosy ).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.