Nejste přihlášen/a.
Ahoj, rozhodl jsem se pro koupi Forda Focusu 2008 1.8 TDCi, u nás by vyšel a nějakých 220.000,-, já se vás chci zeptat jestli nevíte jak se cena tohoto FF pohybuje u našich německých sousedů...)
červené exportní zančky stojí cca 46 aur a pojistka asi 80 eur, žluté značky včetně pojistky stojí asi polovic, schválení technické způsobilosti na úřadu 1.500,- Kč a registrace 800,- Kč, techická prohlídka, technická kontrola včetně evidenčky cca 2700,- Kč
V každém případě se auto z německy vyplatí, i kdyby bylo dražší než u nás...lepší silnice, kvyliotnější servis a německá pečlivost, to jsou hlavní argumety...
Akorát ten DPF filtr mi na tom focusu vadí
Ceny jsou na www.mobile.de, www.autoscout24.de
jen doplním,registrační poplatek-jakože vystavení TP a získání našich značek je 2000,- k tomu 800,- jakože převod-ačkoli v reálu nic nepřevádíte(ale stát potřebuje "papat")a zhruba 2000,-dovozová technická-to už jak kde,je dražší jakože z důvodu "většího" rozsahu samotné tech.kontroly,ale opět jak kde-jiné to bude v Plzni a jiné třeba v HK...Jinak při koupi jakéhokoli jetého auta ,a v jakékoli cenové relaci,bych vůbec nepochyboval o dovozu(individuálním-nic na tom není-akorát to není za rohem,ale trošku se člověk projede...)směrem na západ od nás...Pro zcela jasně stav vozovek,kvalita paliv-obojí diametrálně odlišné od nás,zcela jiná mentalita lidí v přístupu ke svému majetku-snaží se jej zhodnotit a starat se o něj,a to i třeba u služebních vozů,ačkoli nejsou jejich,chovají se k nim jako lidé(ne jako u nás,není to moje tak na to se...u)a v neposlední řadě tam nefrčí takové to všelijaké bastlení alá samo doma zakytuju,stříknu a jedu apod.Zkrátka auto tři roky staré v ČR je na tom podobně jako šestileté na západ od nás,a to i přes podobý zodpovědný přístup českého a německého majitele...No a proti -tak vzdálenost a případná jazyková bariera-ale už i Němci přišli na to,že jediným opravdu světovým jazykem je angličtina,takže není vůbec prolém se většinou "dospeakovat"...
schválení technické způsobilosti focusu z roku 2008. který má na výrobním štítku číslo homologace ES je 1500,- Kč, pokud je auto schváleno jako typ jen v zemi původu - poplatek 2000,-Kč
platil jsem to před 14 dny: za přihlášení chtěla 1.500,- + 800,- (asi značky). technická mě nemile překvapila, za naftu to bylo 2.800,- a ještě ne napočkání. Dovozovou STK nedělají všude a většinou chtějí objednat předem
jak shora naznačeno-dovozovka je zhruba okolo oněch 2000,-(u benzínu),nafta je o něco dražší(2800,-už je skoro až moc-mimochodem kde přesně pro info?)...Tady už se vyplatí zagooglit a zjistit si ceny předem včetně míst,kde dovozovku provedou-ona i klasická opakovačka(TK) je rozdíl x stokorun..a i kvůli nim se vyplatí konstruktivně strávit pár minut na netu...
bylo to v Praze na Jarově. Byl jsem domluvený v Říčanech za levno, ale najednou chtěli dovozovou objednat, pak jsem jel na Bohdalec, tam mě chtěli nechat x hodin čekat, takže jsem to vzal na Jarov a nařešil pár stovek. Potřeboval jsem to v ten den a ne si brát jiný den dovolenou a obrážet dál
NU: fordí motor 1,8 TDCI filtr nemá. Já jsem mu sice dával odkaz na odfiltrovanou 1,6tdci a proč...to pozná, až si oba motory vyzkouší, pak mu bude filtr ukradený.
focus 1,8 TDCi z roku 2008 pro německý trh filtr pevných částic samozřejmě má, ale netvrdím že nelze sehnat focuse bez uvedeného filtru...takže bych kategoricky netvrdil že uvedené auto filtr nemá...samozřejmě jsou s toím starosti a vyšší náklady na údržbu, zda to výrazněji pomáhá životnímu prostředí je otázkou...
Musím se přiznat, že jsem ještě nikdy neviděl fordí motor s filtrem pevných částic. Ten můj dovozce jich vozí kvanta už dvacet let (jen fordy) převážně z Německa ale i celé evropy a ani jednou neprodal nebo nedovezl auto s fordím motorem a filtrem pevných částic. On totiž plnil normu euro4 i bez toho filtru. Od letošního roku už ford prodává jen sdílené motory a původní kent možná najdeš trochu upravený v užitkových verzích.
Filtr je bezúdržbový, životnost min. 120tis km, na německých fórech klidně najdeš údaj o životnosti 240tis km. Jednou za 80tis stačí dolít eolys, takže se nedá tvrdit, že filtr nějak omezuje nebo prodražuje, protože ta 1,8tdci bez filtru žere minimálně o litr více než 1,6tdci se "stejným" výkonem. Takže si lehce spočítáš, že s filtrem ještě vyděláš a průběh motoru se nedá srovnat. A komu by přece jenom vadil, dá se filtr demontovat, upravit řídící jednotku a pojede to dál, projde i na emisích.A jestli to má vliv na životní prostředí, tak myslím, že jo - minulý týden jsem dělal emise, povolená hodnota 1,1 a naměřená 0,02...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.