Nejste přihlášen/a.
Řeším pořízení druhého auta pro manželku na krátké cesty s kočárkem. Požadavky jsou co nejnižší cena, velký kufr kam se snadno vejde kočárek i nějaká ta taška. Auto by mělo mít ABS a airbag ve předu. Na značce mi nezáleží, i s relativně "problematickými" francouzskými nebo italskými mám totiž dobré zkušenosti. Není důležitý ani výkon motoru, bude to auto do města ne na dlouhé cesty po dálnici. Jen chci aby auto dokázalo tak rok - dva fungovat bez potřeby servisu, pak může klidně na šroták a koupí se nové.
Zatím mám v hledáčku něco podobného - všechno ve variantách kombi:
Ford Mondeo
Renault Laguna
Fiat Marea
Citroen Xantia
Opel Vectra
Všecho jsou roky výroby kolem 1999 s cenou kolem 20-30 tisíc.
Můžete doporučit ještě něco dalšího? Nebo máte s nějakým takovým vozem osobní zkušenosti - jak špatné tak dobré? Jde mi hlavně o úhel pohledu z hlediska řidičky s kočárkem, takže je důležitější kolik se vejde do kufru a výhled od volantu než konstrukce přední nápravy nebo zrychlení z nuly na sto
Chces-li nejlevnejsi tak jdi do zachovalejsi felcky , vse za hubicku. Jen je pravda bezpecnost a vybaveni je na bode mrazu.
Ford Mondeo je drzak , ale na slecnu je to dost velka lod , do kufru se krome kozarku vleze i nakup a jeste neco klidne navic.(ten starsi).
Laguna - co rict , je to klasika , nahradni dily kdekoliv na vrakacu. Dotedka na silnicich jich jezdi dost , je to drzak.
Fiat Marea - jeden z nejlepsich starsich aut co fiat vytvoril. Mas-li kousek hranice s Polskem neni co resit , jakykoliv problem ti tam kazdy spravi za hubicku.
Xantia - nemam zkusenosti , nikdo okolo nema , ale opravdu bych do ni nesel. Prece jen dily , servis atd... je asi nekde jinde. ( mozna se ale pletu )
Vectra - stejne jak laguna , neni problem s N.D. , vypada asi nejlepe.
Vybral sis nejlepsi auta v teto kategorii , takze jake nema smysl resit. Ale spis podle nabidky a stavu auta. Jeste bych popremyslel nad
Fiat Palio - levnejsi bratr Marey , daji se sehnat za par kc a o dost lepsim stavu nez Marea. Escort , zaradil bych ho take do nabidky , posledni vozy uz bez zadnych zavad. Popripadne Peugeot 306 , 406. Jak rikam takove auta jsou skoro stejne , takze bych spis bral podle nabidky.
Díky. Felcku by manželka asi nerozdýchala Palio se mi zdá menší, stejně tak Escort nebo P306. Manželka zas nějak nezkušená řidička není, takže si s "delším" autem poradí a jestli ho někde odře při parkování je jedno. Navíc na velkém kufru trvá, takže bude mít co sama chtěla.
.
Pokud ty auta znáš tak můžeš poradit jaký motor by u nich byla dobrá volba nebo čemu se spíš vyhnout? Osobně nemám rád v osobáku naftu, ale pokud by to zde bylo lepší tak se nechám přemluvit. Motor si myslím že i něco slabšího kolem 1,4 - 1,6 by stačilo. Bude tam zatím jezdit hlavně sama jen s dítětem a na krátké trasy, jestli to bude mít maximálku 160 a na stovku zrychlí za 20 sekund vůbec nevadí.
Mondeo tohoto ročníku a za tuto cenu bude asi dost "ulítané", ale pokud se sežene opravdu slušný kousek, tak je to dobrá volba.
Laguna, celekm dražší díly u Mk1 a bacha na korozi zadních lemů.
Marea asi nebídne největší výbavu a slušný komfort. Jen se vyhnout motorům 1.4. Weekenda jedině s motorem 1.6 a ještě lepé rok 2000 (změna elektroinstalace)
Xantia podvozek bude asi nejvíc vyhohovat mimču, ale dát opravu pozor aby nebyly vylágrované "koule" jinak se GO prodraží.
Vectru nebrat velmi časté problémy s elektrikou.
Když vezmeš ojeté auto za 100 - 150 tisíc a jezdíš s ním 4-5 let, tak tě vyjde často dráž než auto za 20-30 na dva roky. Samozřejmě jde o to kolik bude potřeba servisu, ale něco se ti může stát s autem co má najeto poctivých 200 tisíc i se "skoro novým po důchodci" co má podle tachometru najeto 30 tisíc...
.
A pokud bych chtěl do podobného auta vrazit 150 - 200 tisíc tak to neřeším a rovnou koupím nového Logana. Komfort samozřejmě někde jinde, ale neskutečně velký kufr, "dětem odolné" plasty a jedno když se to někde odře. A v případě poruchy prostě přijede asistence. Jenže nové auto jsem kupoval před necelými dvěma roky a do tak se mi nechce znova podobné peníze investovat.
zajímavý názor o autě za 150 tisíc, já tvrdím že záleží na stavu já mám mimo jiné starou oktávii za 150 tisíc od Hanse, koupena byla po velkém servisu a se sadou letních a zimních gum, nových, a nevrážím do ní nic...rozvody budu dělat po 100 tis. km, a 1-2 x ročně měnit olej...a jen jezdit a jezdit...bez DALŠÍCH INVESTIC...to co zapatil a dal do auta Hans, to nemusí do auta vrazit já...a kdo dnes bude prodávat za 30 tisíc auto po velkém servisu? Jen pitomec
logana? neblazněte.. to je snad nejhorší auto co muže byt.. sere se, hnije před očima a rychle ztrácí na ceně...
Dvakrát ročně měnit olej? To musí mít pořádně nalítáno. A přitom bez nutnosti servisu? To mi nějak nesedí...
Jinak klidně si mysli že jsem pitomec, to přežiju a ani jsem se na to neptal.
já píšu "bez dalších investic"...a ne bez nuitnosti servisu...další investice, to znamená znamneá vyměnit posraný motor, zrepasovat nápravy, vyměnit rozvody, atd...a když nmajedu ročně 18 tisíc, neznamená to že nevyměním olej po 15 tis...a když vidím jak čeští servismani servisují auta, pes by z toho zvracel...stačí se podívat po "výměně" na ty černé filtry, na to jak vypadá ten jejich "olej", ma první pohled se to pozná pdle nepromazaných zámků dveří
Nejsi trouba, akorát si příště vše přečti dvakrát
Hola Nu - Marea je Fiat a lidi to nechcou, je problém jí prodat proto je levná, za 30 slušnou sežene. Trochu počítej 150k - 30 = na opravy a údržbu mu zbyde 120k, za to má fungl novej motor, hromadu gum, nebo 4 stejný náhradní auta a pak teprve na tom oproti autu za 150k prodělá. Slušný auto za 30 prodá klidně ten kdo potřebuje prachy a zkus Mareu prodat za 150k - i kdyby byla pozlacená tak to nikdo nekoupí
Nelepší je Xanta ale má to ale..Z uvedených aut nejlepší kastle pozink.Hydraulika drží ale nebrat s hydroaktivem-to je ta jak se dá regulovat tvrdost pérování.Bezporuchová je jen s jednoduchým perovaním bez hydroaktivu.Jinak je auto nezmar ale člověk musí být technický typ.Není to auto pro lopatu nebo antitechnického exota typu vš.Při koupi starších ročníků hlavně dávat bacha na to,jestli nejsou sežraný horní silentbloky koulí přední nápravy.To je ten díl pod pérovací koulí u motoru.Je přišroubovaný 4 šrouby ke kastli a je na něm navulkanizovaná guma silentbloku.Je taky vidět když se shýbneš a podíváš se pod blatník jak jde tlumič od kola do motorového prostoru.Musí se tvrdě a silou opíchat pod tou gumou šroubovákem,jestli není sežraný.jestli nemá díry.Když má,vyměnit jinak může tlumič vyletí do motorového prostoru je to o dršku.
Jsem taky pro Mareu, měl jsem 1,9 JTD 74kW (asi), velký pohodlný auto, pěknej výhled i na couvání, jezdilo slušně, spotřeba tak 6, 6,5 L, problémy žádný, dojela na bouračku (kabinu má opravdu pevnou, jen jsme byli napudrovaný od bagu, ve Feldě by nejspíš bylo vymalováno). Ale už jsou všechny starý, tak asi bude problém sehnat něco kde nebude potřeba údržba (ale to asi všechny starý levný...) Nejlíp dovézd ze SRN apod., tam jsou obvykle ve výrazně lepším stavu než tu.
čtu už druhé doporučování motoru 1.6 od koncernu Fiat-právě té 1.6 se raději vyhnout(rozvody)-bacha na to-stačí trošku zabrouzdat po foru fiatu a nebude se člověk stačit divit...,ale samozřejmě je to na každém..Citrouš je fajn se svým unikátním hydropneumatickým podvozkem-to pohodlí je nenapodobitelné-a právě třeba u PSA(Peugeot,Citroen) je 1.6 benzín jedním z vůbec nejspolehlivějším motorem...Mimochodem u Xantie turbo benzínu je vůbec největší boční tíhové zrychlení na světě-jinými slovy tak vychytanýmu podvozku nekonkuruje v této disciplíně ani třeba Ferrari,Lambo a další supersporty(a to o něčem svědčí)..U Rendla Lagunu asi raději pouze I.řadu-ideál 2.2 solo naftu(traktor,ale nezmar)...Mondeáče trošku(víc)reznou,a co je achylovou patou,jsou ty cirkusový nárazníky-o ně když se trošku víc opřete nohou,hned prasknou,jiný nejsou(praskají všechny) a nedejbože každé parkování v garážích,na parkovištích u supermárketů je o strach...A Oplíka -osobně s ním mám dobré zkušenosti-na foru třeba běží slogan:"...radějí jezdit se zrezlým Opelem,ale na rozdíl od VW jezdit pořád...",a tak bych to viděl asi taky...Hodně záleží na jak zachovalý kousek narazíte-bez ohledu na značku a motorizaci...,držím vám palce...!
hyundai lantra, abs, klima, airbagy, velky kufr, silne auto
doplněno 08.11.12 00:38:jakkoli nastavitelny volant a sedak u ridice
doplněno 08.11.12 00:46:jo a koupil jsem za 60tis a za 4 roky jsem delal jen rozvody a stabilizacni tyce na zadnich kolech po koupi, vymena oleje a urval jsem si lanko od rucky
Co člověk,to názor,samozřejmě.Osobně bych v této situaci volil buď benzinové Mondeo,nebo a to raději poslední generaci první Laguny Combi,rok 99-00.Spolehlivá,pohodlná,bezpečná.Vybavení bývá velmi slušné,klima,4 airbagy a s výkonným a spolehlivým motorem 1.6 16V jezdí do 7mi litrů naprosto v pohodě.Seženeš ji za pár drobných.Udělat základní servis za 15 tisíc a 2 roky na ni nepoložíš ruku.Mondeo je také dobrá volba,je v něm více místa,ale není tak komfortní jako Laguna.Marea rozhodně není špatná,ale pro ženu bych ji nepořídil.I Vectru bych vynechal.Xantie je prostorná,pohodlná,ale přece jen složitější.Možná by ještě stál za připomenutí Peugeot 406 Break.To je taky veliký kombík,pohodlný,komfortní,bezpečný a spolehlivý.
ono co člověk to jiné zkušenosti.. a rozhodně bych nebral vůbec vážně tvrzení že udělaš udržbu a dva roky na to nesáhneš... protože posrat se muže cokoliv, kdykoliv a načemkoliv..
doplněno 11.11.12 19:58:co se týče francouzu tak tam to platí dvojnásob
honzas1...,v čem jsou francouzi poruchovější než ostatní?!?-až nějaká auta vydrží denní provoz a budou mít nalítáno přes milion kilometrů(měl jsem takovou R 25 V6,po této super zkušenosti R Safrane,opět V6 atd.auta zcela bez problémů,otočil jsme s nima Evropu...),pak o nich lze tvrdit,že to jsou držáci-jenže toho se z německých aut dožijí max.prémiové značky(Mercedes,BMW)-ostatní koncernu VW stěží poloviny...,o dnešních jakože "výrobcích" automobilek lze pochybovat i u 1/4 takového nájezdu km...Představa,že by dnešní motor TSi najezdil bez potíží(čili minimálně GO) 400,500 tisíc km je fakt utopie...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.