Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Velká spotřeba, karburátor a bohatost směsi

Od: neon* odpovědí: 6 změna:

Můžu toho hodně pokonit, když si jako amatér zaznamenám polohu šroubu bohatosti směsi a zkusím ji ladit? Mechanik na mě má čas až příští týden, ale já bych se rád něco nového naučil. Volnoběh auta je v pořádku, ale hodně to žere a blbě jede, tak bych se rád něco nového naučil o karburátoru. Podle čeho se má člověk orientovat při nastavování bohatosti směsi? Podle volnoběhu asi ne, co? Jak poznám, že jsem to nastavil lépe než předtím - jen za jízdy a podle spotřeby? Děkuju

doplněno 17.06.11 14:09:

Tak s tim tocim, ale nejsem si uplne jisty, jestli doleva nastavuju smes chudci a nebo doprava. Kazdopadne, kdyz tocim doleva, tak stoupaji na volnobeh otacky. Da se z toho rict, ze tak delam smes chudsi? A zkousim vzdycky prudce zatahnout a pustit plynove tahlo, jestli to chcipa a vse je ok i po peti otocenich vlevo. Otacky sly o 150-200 nahoru.

doplněno 17.06.11 21:11:

Tak jsem sroub smesi tocil doleva, otacky se postupne zvedaly a zkousel jsem tahat prudce za tahlo plynu, a protoze motor stale slapal, tak jsem sroub smesi vysrouboval az uplne ven, pak jsem ho teda na jednu otacku znovu zatocil a nechal tak. Auto jede bud stejne jako predtim, ale spis lip, hur tedy rozhodne ne. Prekvapuje me teda, proc byl ten karbec tak nastaveny, jak byl. Sroubu jsem dal 8 otacek doleva. Ted si jeste musim pockat na spotrebu.

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*

0x

Pokonit toho zase až tak nemůžeš. Poznamenej o kolik otáček pootočíš štelovacím šroubem a kam. A zkouušej. jediného čeho se vyvaruj jsou samozápaly při chudé směsi. Ta by mohla i zapříčinit propálení pístu. Samozápaly poznáš lehce, při teplém motoru to nepujde "chcípnout", motor jako by bude pořád blafat. Jinak to můžeš maximálně rozštelovat a bude to brát jak stíhačka, ale poškodit bys nic neměl.

janmega*

Šroubováním toho šroubku nic moc nepokazíš - můžeš to vrátit - a naladit podle sluchu jak se ti to bude zdát nejlepší.

Na spotřebu to nebude mít velký vliv. Styl jízdy klidně udělá 50% spotřeby. Nauč se jezdit normálně, nehýbat pořád plynem, to je dnes zlozvyk většiny řidičů, když vidíš červenou tak uber plyn a taky se snaž při jízdě myslet. I když výrobci taky lžou o spotřebě a poslechneš mojí radu, tak uvidíš o kolik klesne spotřeba!

Každý je řidič, ale málokdo je šofér.

doplněno 19.06.11 12:22:

Další snižování spotřeby přímo v karburátoru sám nezvládneš. Kontrola hladiny,výměna trysek a vzdušníků, to je pro někoho znalého. Nové motory jsou nastavené na nejnižší spotřebu, při zachování výkonu, takže pokud není jasná závada, nebo se v tom někdo neštoural, moc se s tím nenadělá.

neon*

Děkuju, no právěže auto, které má brát 8L/100 (Suzuki Samurai 1.0), tak žere 13-16L/100), tak horší už to být ani nemůže, respektive, tak špatně ten karburátor snad ani nejde seřídit, aby se tohle dělo. Vím, že problém může být jinde. Ale benzín jsem téct nikde nenašel a zbytek kdyžtak objeví mechanik. Já to chtěl jen do té doby prozkoumat. Rozebral jsem plovákovou komoru a stejně nevím jak se tam ta tryska čistí. Jestli ji vyšroubovat a pak něčím prošpárat.

petapeta*

Trysky jenom profukovat, nikdy ne něčím proštourávat.

 

petapeta*

0x

V prvé řadě zkontrolovat výšku hladiny v plovákové komoře. Pak snížíme otáčky motoru, aby motor pracoval při nejmenších stálých otáčkách. Šroubem bohatosti směsi otáčíme tak, aby se otáčky zvýšily. Poté opět otáčky snížíme a znovu seřídíme bohatost směsi. Motor musí být seřízen na otáčky, při nichž nezhasíná nebo nevynechává ani při prudkém přidání plynu, nebo při jeho prudkém ubrání.

 


0x

Pokud se týká o motor s klasickým karburátorem , je ovlivňování bohatosti (složení ) směsi pro motor několikastupňové a to podle režimu ve kterém motor pracuje. Při startu je to sytič , při volnoběhu tryska volnoběhu a regulační šroub vzduchu , pro rychlé sešlápnutí plynu je to akcelerační pumpička , pro různé režimy provozních otáček je to tzv.emulzní trubice a pro maximální otáčky velikost hlavní trysky , ale také vzdušníky.Složení směsi může také znatelně ovlivnit čistič vzduchu a jeho odpor proti průchodu vzduchu (znečistěný filtr vzduchu). Jedno je ale zásadní. Složení směsi benzínu se vzduchem musí v každém režimu otáček motoru být 1 : 16 (15) = jeden díl benzínu a 16(15) dílů vzduchu. Pokud tomu tak je konkrétní motor vykazuje optimální výkon i spotřebu. miro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]