Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Octavia nebo Passat?

Od: martinjuricek odpovědí: 12 změna:

Pořád tápu mezi výběrem jednotlivého auta mezi těmito dvěma. Jde mi hlavně o nenáročnost, cenovou dostupnost ND, případně servis. Vzhledově a interiérově je na tom líp Passat, ale Octavku můžu prakticky nechat servisovat všude. Případně jak jsou na tom ve verzi 1,9TDI a případně i se 4x4, pokud do toho jít nebo ne. Dík moc

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

frantisekpetru*

2x

Nepíšete, jakou máte představu např. o stáří nebo o maximální ceně. Zatím mohu říct jen, že stejně jako Octávku, tak i Passat můžete nechat servisovat skoro všude a co se náhradních dílů týká, budou na tom opět obě varianty velmi podobně co do ceny, tak i do dostupnosti.

doplněno 15.06.11 17:25:

Jinak porovnání v takové obecnější rovině
Passat - více vnitřního prostoru, kvalitnější zpracování (i když Octavia je na tom taky velmi dobře, ale Pas. je prostě o třídu výš).
Octavia - přístupnější zavazadlový prostor (liftback oproti sedanu, neberu v potaz kombi, tam je to jedno), při stejné motorizaci živější a s nižší spotřebou

martinjuricek

zapomněl jsme napsat, že stáří by bylo okolo roku 1998-2001. Cena by se potom odvíjela podle modelu.

nu*

Vzhledem k tomu, že mám obě auta, ale pozdějšího roku výroby, vím to úplně přesně, Octavii 1.9 TDi 66 kW, pokud chcete jšednoduché spolehlivé auto s malou spotřebou na denní dojíždění do práce, pokud jezdíte hodně a chcete pohodlí, pak passata 1 .9TDi PD s motorem 96kW / 6kvalt, ale až od roku výroby 2002 kvůli ocelové víceprvkové přední nápravě...starší model B5 s motorem 81 kW také není špatný, ale uvědomte si že je to těžké auto a dynamika motoru 81 kW je na hranici únosnosti, přední náprava z hliníku a proto citlivá...

S motorem 1.9 TDi PD 96 kW se nedostanetev pod 6,5 litru, když jsem měl PD 74 kW tak jsem jezdil o za 5,9 litru, ale chce to jezdit opatrně...

No a abych Vás úplně popletl, tak asi nejlepší motor u Oktávky 1U je motor 1.9 Tdi 81 kW...Tak se rozhodněte...Pokud budete zlůstanete věrný svému půvopdníému zadání - dotazu, voltze OPktávku 1.9 TDi / 81 kW, budete spokojen...nad 2000 otáček dává motor dostatečný výkon, spotřeba je dobrá,auto jednoduché a nenárořnmí na údržbu,. náhrandí díly jsou levné...

Pokud jd eo cenu ojetin v zahraničí, například v SRN, pěkného passata tam pořídíte někde levněji než stejně starou Oktávku...

doplněno 15.06.11 17:47:

Pokud jde o facelift Oktávky, je jen na Vás, zda chcete model s čiropu optikou, normální palubní deskou ( ta starší vypadá jako z dětského autíčka), digitální klimatizací a o pár cm větším prostorerm na zadních sedadlech, nebo zda zvolíte první model, výrazněji je vidět na prvcní pohled rozdíly u limuzíny než u kombíku, pokud jezdíte sám, je to jedno a s cenou se pak dostanete za pěkný kousek i o 1000 nebo 1500 eur dolů

martinjuricek

děkuji, moje rozhodnutí je asik ta Oktávka v 1,9TDI 81kW, přeci jen budu čas od času vozit i těžší náklad po méně zpevněných cestách. Teď jen najít potřebné auto, které by mi vyhovovalo.

Ještě se chci zeptat na zkušenosti z autobazarama jako je AAAAuto, AutoESA atd. nebo raději koupit u nějakého menšího bazaru či přímo od uživatele či ze zahraničí?

stirecek*

Ta uvedená motorizace bude dobrá volba, ale větší problém bude sehnat auto v poměrně dobrém stavu.

Výše jmenovaným bazarům se raděj vyhýbejte obloukem, na druhou stranu ani menší bazary nejsou svaté. Na tento model v bazaru určitě nenarazíte, pokud ano, dobře prohlédnout, projet, zkontrolovat...

nu*

Tak já mám všechna auta ze SRN, kupoval jsem je ojetá a měla najeto víc, než srovnatelná auta ze 3 x AAA, v průměru měla najeto cca 160 tisíc, ale pokaždé jsem si vybral auto o něco dražší, ale vždy po výměně rozvodů a velkém servisu, němec prodá auto se sadou letních i zimních gum, turecký překupník volnopu sadu pneu prodá zvlášt a ještě vysaje z nádrže naftu...Takže doporučuji auto ze SRN, od fyzické osoby, když budete chtít po němci slevu, zamračí se a začne tahat ze šuplíku všechny faktury za provedné servisní práce ve značkovém autohause, pečlivě vyplněnou servisníé knížku atd...Když se do ětch papírů podíváte, zjistíte ža za servis a opravy tam platíte v průměru 600 - 750 eur, na faktuře je rozepsán materiál do posledního šroubku...Pak víte že kupujete dobré auto...V našem bazaru asi koupíte akorát sliby a možné pozdější problémy...

Problém je, že pěknou oktávku za slušnou cenu Vám pokaždé vyfouknou překupnící ...chce to tedy trpělivost, hledsat na www.autoscout24.de nabo na www.mobile.de, naleštěnou Oktávku vyfocenou před soukromou garáží, s čerstvou technickou prohlídkou po rozvodecgh, a jak se nějakíé obejví, ihned tam zavolat, zamluvit nejpozději do dalšího dne a obratem jet pro ní...čas pracuje pro Vás...Poláci, rumuni a čeští překupníci totiž nespí

Doporučuji proto klidně dražší, když je tam uvedeno fest-preise, překupníci si to spočítají a vidí že se jim ot nevyplatí často jdou o auto dál...

stirecek*

Přesně tak, známý si vozí auta taky z německa a do doby než ho prodá s ním jezdí. Vždy bere jen servisované vozy. Jednou dovezl tříletého focuse/150tis km stav opravdu jako nový, nikde neodřený, komplet po servisu, i DPF měl nový, prostě auto bez další investice a za super cenu. Měl několik zájemců, jenže každého odradily najeté kilometry a tihle lidi si nakonec koupí auto za stejnou cenu v bazaru v podstaně horším stavu jen proto, že na tachometru je "méně".

martinjuricek

Chtěl jsem se ještě zeptat, jaký je rozdíl váhy mezi oktávkou a passatem a případně i velikostí zavazadlového prostoru? Dá se případně u oktávky nebo passatu skloniz zadní sedačky do roviny s kufrem? Díky

nu*

ideální rovina jakopu vidíte v některých autech MPV to není, v Passatu Variant se dají sklopit zadní sedačky tak, že když vyndáte hlavové opěrky a sedačky sklopíte poté, co vyklopíte dopředu tu část která je pod zadkem, a přední seačky posunete dopředu, máte tam rovné letiště cca 180 cm dlouhé a vyspí se tam v pohodě dva menší lídé...muasíte ješět sundat dělící sítku mezi zavazadlovám propstprem i s pouzdrem, pak je to rovné... dovnitř dostanete zrolovaný koberec 3m dlouhý, s tím že jeden konec bude až na palubní desce, ale vezl jsem tam i 210 cm dlouhé plotovky a přední sedadlo spolujezdce jsem posunul jen cca 10 cm dopředu...Oktávka kombi bude téměř stejná, jen o něco málo kratší, já mám limuzínu, tam je kufr dostatečně veklý na věci potřebné na deslí dovolenou...je to na úkor místa na zadních sedadlech...bohate stačí linmuzína, ale v zahraničí je jich méně a jsopu io něco málo dražší než kombíky, které byli sice původně za přípatek, tedy dražší...Berte limuzínku 81 kW, dnes jsem tam jednui vioděl za cca 3500,- eur, najeto 137 tisíc..r.v.2001...na www.mobile.de

martinjuricek

právě já beru jen kombíka. Je sice větší, ale já právě potřebuji hooodně místa. Ono se vláčet s celou rybářskou výbavou není jen tak. Do sedanu to již tak tak narvu a pořád se mi to rozšiřuje. Raději mít něco navíc než to mít naknap. Vzhedově se mi líbí víc Passat, ale slyšel jsem že je o hodně těžší než Oktávka a to také hraje svojí roli. Nevíte kolik tak váží? na netu jsem to zatím nenašel.

frantisekpetru*

Passat Variant 1,9 TDI - auto.cz/...

Octavia Combi 1,9 TDI - auto.cz/...

Ale nevím, jestli tam nemají chybu, Octavia těžší než Passat?

frantisekpetru*

V tom případě pokud Octavku, tak určitě od r.v. 2001 - tzv. po faceliftu (vyráběla se tuším již od 8/2000). Jinak při tomto stáří se asi bude jednat už i cenově o srovnatelná auta a v tom případě bych se klonil asi spíše k tomu Passatu.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]