Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Citroen C5, diesl-udrzba a ceny

Od: juglans® odpovědí: 33 změna:

Dobry den.Uvazuji o koupi ojeteho auta,kombi C5,nebo berlinga.Predesilam,ze nejsem ridicka,ani autum moc nehovim a tak se potrebuji trochu vzdelat a utvorit si nazor.Muj pritel tedy preferuje Citroen,proti kteremu nic nenamitam,mame nyni ZX,ale brzy dojezdi.Vznesl namitku,na diesl a to bych rada resila ,mili radcove.vyslovil se,ze je udrzba drazsi a slozitejsi,ze kdyz koupim cca za 100 000kc.,tak do toho nastrkam rocne cca 40 000kc v servisu.Chtel by koupit jen nejake za 30 000kc.,na benzin a tvrdi mi,ze to vydrzi klidne 4 roky a naleje do toho jen olej.Ma nekdo zkusenosti dieslem C 5,jak je to dooravdy,s prihlednutim,ze bych koupila ojety vuz za cca100 000kcs najetymi km do 150 000,co od toho muzu ocekavat,naklady?Mesicne najezdime cca 1500-2000km.rada bych se jeste seznamila s autem Berlingo citroen,koukala jsem ze jsou priznivejsi ceny v bazarech a najeto treba jen 30 000km za stejno..jenomze,potrebujem vuz trochu do terenu,na lesni cestu,aby melo vyssi podvozek.Myslite,ze se Berlingo nerozsype:D?Zkratka potrebuji poradit s vyberem vozu a upozornuji,ze miliony nemam,ani statisice.Dekuji za odpovedi.

doplněno 05.12.12 11:35:

Netrvam na dieslu,jen jsem chtela porovnat.O berlingu uvazuji,koukala jsem na 1,6 i 16 v.Najeto asi 80 000km za 130 000kc.Jak se vam zda toto .Rok vyroby je 2007,takze pred technickou po 5 letech.

doplněno 24.12.12 22:31:

přikladám foto mazlíka

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


1x

c5 2.0HDI break, 80kW mám pátým rokem. kupoval jsem ho, když mu bylo 5 let. kromě běžných věcí jsem jednou musel repasovat alternátor. jinak nic. nesmyslné řeči o nespolehlivosti atd. jsou k smíchu. těch aut se vyrobilo několik milionů. většina uživatelů je spokojená. samozřejmě můžete narazit na špatný kus - to je ale, většinou, způsobeno "kvalitní"péčí předchozích majitelů. pokud by ta auta byla tak špatná, jak píšou "zasvěcení"výše, asi by citroen už několik desetiletí neexistoval. kdo by kupoval tak špatná auta... obecně se tvrdí, že citroeny mají nespolehlivé vše, co se týče elektřiny. a světe div se, jsou to německé součástky od firmy siemens - ve valné většině... pročetl bych si něco třeba zde

tam jsou lidé, kteří ta auta mají, používají a rozumí jim. v inzerci by se tam taky něco vyzkoušeného našlo...

předtím jsem měl bx, xantii, xsaru, xm. v různých výbavách a motorizacích. vše bez zásadních poruch...

Pod to se podepíšu...

Mám už třetího Peugeota (2x 405 1.9 TD, teď 406 2.0 HDi) a absolutní spokojenost.

406 mám 6 let, jak už jsem psal najeto s ní mám 100.000 km (3x jsem s ní byl v Řecku) a aktuální stav km je 240.000. Za těch 6 let běžný servis - výměna oleje, tyčky stabilizátoru (na těch našich tankodromech se není čemu divit), 1x dělány brzdy. Na pátých dveřích mám už 3 roky sloupnutý lak 2x2 cm po tukanci od umělce na parkovišti - nijak jsem to neopravoval a nerezne to.

Po poslední technické jsem byl upozorněn na nějaké drobnosti: Budu muset vyměnit výfuk (zatím je na něm pořád origo z výroby), protože proreznul. A praskla gumová manžeta na poloose, takže vyměnit.

Za celou dobu jen jedna vážnější porucha, ale ta byla dána nekvalitní sadou rozvodů od nějakého noname výrobce - mechanik chtěl prostě ušetřit (dělány ve 160.000),kdy se po 65.000 km rozletěly lopatky vodní pumpy a ucpaly kanálky v motoru - fouklo to pod hlavou a auto se začalo přehřívat. Hlava se srovnala, kanálky propláchly, udělaly nové rozvody (jiný mechanik a kvalitní sada) a auto dál jezdí (aktuálně 15.000 km po opravě).

A až tohle auto doslouží, tak mám v plánu právě C5, protože jsem si zvykl na pohodlí francouzkých aut a po pár projížďkách v C5 se na hydroodpružení vyloženě těším.

erikch*

jen tak do pranice-kvalita-dnes už značně zprofanovaný pojem díky Bruselu a "úsporám" samotných automobilek,je u aut již dávno minulostí...Ovšem pro nějaké objektivnější stanovisko je zapotřebí omrknout stav věci dál než za naším českým rybníkem,mimochodem v globálu zcela nepodstatný,(bohužel ale reklamně notně masírovaným domácí automobilkou,potažmo mateřským VW-např."machrování" s už asi 17 500 000 vyrobeným kusem Golfu-"machruje" takhle třeba Toyota s Corollou,které vyrobila,a hlavně prodala, 3x násobně víc...?!? ne,protože to prostě nemá zapotřebí)...Auto,které se prostě povede a je vcelku i držákem po technické stránce,se ve světě prodávají miliony-a jen pouhým srovnáním,kolik se kdy vyrobilo,a hlavně prodalo,Octávií a třeba P 206 nebo Citroen Xsara...?!? Bohužel "domácí" nedosahují ani na plichtu,a to o nečem vypovídá-kdyby to bylo tak skvělé a báječné auto(za což by spousta zaslepených "fandů" položila i život),tak jsou celkové statistiky prodejnosti někde úplně jinde-domácí český rybníček to prostě nezachrání...

To 2Masoni .Jsou prostě navíc i náročnější na údržbu-pkd se neprovede,tak se to majiteli vymstí!

doplněno 06.12.12 18:25:

To Juglans-tak se pak pochlubte jakého "mazlíka"jste pořídila!

doplněno 21.12.12 21:48:

To Juglans- ten motor je 16V -81kW? nebo je to jen 8 ventil? Pkd je to prvně jmenovaný (typ motoru LFY ) tak se spojka neseřizuje,jen se upraví délka lanka!.Udělajte základní zkoušku spojky-zařaďte 3 rych.° a prudce pustte spojku-chcípne-li motor je spojka OK,nechcípne-li-tak je špatná!Osobně mne na xantii na tomto motoru (LFY) stála výměna spojky jen za 3500 (koupen set LuK ) a práce 0kč (dělal jsem si to sám!)

U stěračů-nejprve zkoukněte pojistky.(můžete pro rady na (třeba)citroenycz nebo citroen-club.


Urcite se ozvu,ale ted nevim,muj prijede z prace a zitra vecer,tak snad stihnem o svatcich napsat,jak to je.Dnes psal,ze snad delal neco z pedalem a ze je to lepsi,ze asi ta spojka bude spis nova.Jak pisete,tak vim,ze mu motor chcipal,kdyz ho ta spojka zlobila.Jeste musime doresit predni sterace,pry zaber byl,ale nejdou.Chvilku to potrva,nez zjisti,kde co je,urcite si nechame poradita urychlit tak reseni.Meli jsme ZX,tak to bylo trochu jine.Tohle je 1,8,ale zbytek se zeptam.

 

 


0x

40 tis ročně? no tak jestli přítel počíta s poruchovostí těchto aut tak určitě... jinak netuším kde na takovou častku přišel... jinak zaleží jakeho diesla nevim přesně jake motory se tam cpaly.. vím akorat o 1.6hdi a 2.0hdi do c5.. kamoš má tu 1.6hdi a jediné plus vidim v docela nizke spotřebě a ten podvozek je luxus... ale jinak bych to nechtěl... s takovyma autam jezdite se strachym kdy se co posere... a rovnou vám řikam že ta C5 nema rada kratke trasy... to same řikal i kámoš... pak mají ještě C3 a to se sere tež krásně.. rozhodně se to neda srovnat se ZX... to jsou ještě bezporuchove auta... pokud trváte na Citronovi a take na naftě tak bych šel do berlinga 1.6hdi .. ten myslim ještě nemá filtr pevnych častic... jinak u te C5 je dalši výdaj navic doplnování močoviny... pry to vyjde 2tis. akorat nevim přesně na jak dlouho to vydrží.. jinak udržba klasická.. rozvody co 90tis. pak akorat olej co 10-15tis. a všechny filtry... zas tak závratná částka oproti benzinu to nebude.. rozhodně se to rychle vráti ve spotřebě... ty auta žerou kolem 5l

Rozvody co 90 tkm? Kde jste na tom byl? Nové diesly od PSA mívají interval výměny 160 tkm. Já mám na 12 let starém Peugeotu interval 120 tkm. Výměna oleje závisí na tom, jak s tím jezdíte, pokud krátké trasy, tak je to těch 10-15 tkm. Pokud delší trasy, tak je interval 20 tkm (a možná i víc).

Močovina se jako aditivum lije do všech aut, která mají filtr pevných částic.

běžne intervaly vyměny jsou 90-120tis, zavisi na vodici kladce a řemenu.. mužou byt i klidně víc... neni to jedno? za to s tim intervalem vyměny jste to vyhral... 15tis max... u fapu dostava olej větší zahul tak nevidim duvod prodlužovat.. nejlip jezdit na longa a měnit po 15tis..jako řešit do puntiku nějake kilometry je blbost.. to jsou věci na kterych by se šetřit nemělo zvlašt u oleje.. to jsou věci ktere dokažou rapidně snižovat životnost motoru... takže je zbytečne se tady o tom dohadovat... ty rozvody jsem střelil.. je to běžny interval ...to už si zjisti majitel přesně..


Honzas1-na citroenu ano,na nafte ne.Co to berlingo na benzin?Dik

stirecek*
No nevím, u mého 1.6 tdci mám interval 240 tis km,může se lišit v roku výroby, minimum je 200 tis km na výměnu rozvodů. Žádná močovina se tam neleje, psa používá aditivum eolys, náplň vydrží na min 80tis km. U auta za třicet tisíc pochybuju, ze něco takového bude mít. To by musel být hodně jety vůz s normou euro, takže se nemá cenu o dpf vůbec bavit.

za 30 000,bylo mysleno na benzin kombi ZX

 

artemio2*

0x

Pokud už francouzský diesel,tak bych se vyhnul C5 a Berlingu obloukem.Nízká spotřeba a tichý chod je jedinou výhodou.Chceš-li pohodlí a spolehlivost,podívej se po Peugeotu 406 Combi s motorem 1.9td či ještě lépe 2.1td.Od prvního majitele,nehavarovaný a budeš jezdit.A pokud už Citroen,tak Xantia se stejnými motory.Bohužel,jednoduchost,spolehlivost ZX či 405 se už dnes nevyrábí.

Já si na 2.0 HDi ve své 406 Combi nemůžu stěžovat...


Verim,jen jsem ted zrovna nenasla s malo najetymi km.Vse nad 150 000 a vice

To nemusí být nutně na škodu. Záleží na stáří... 10 let staré auto se 150 tkm může být podezřelé ze stočených km.

Já jsem kupoval auto v Německu, když mělo 6 let a najeto 140 tkm. Teď má o 6 let a 100 tkm víc.


Tenhle nazor,ze muze byt pretoceny tachometr,kdyz je malo km a stare auto,jsem vyslovila mymu priteli take.No,spis si chtel branit svoje,tak to nechtel slyset.

ty 2.0hdi se mi zdají být nejvydařenější...ale jsou dost těžké.. myslím že do menšího auta to je nevhodné..

pepak*

Když slyším slovo HDI,polévá mně studený pot.Tolik pekla jsem si s jiným motorem opravdu nezažil.


-pepak-no,ja uz po precteni zdejsich prispevku do C5 nejdu ani nahodou.

pepak*

Jsou to extrémně choulostivé motory,mohl bych vyprávět na celou knihu.A ten zbytek auta to samé.Hodně drahé na opravy a velká poruchovost.

To Honzas1-a C5 je menší auto?Vždyt je to střední třída.

 


0x

Pokud úspornej a nenáročnýj diesel a od PSA tak jeden z nejlepších předkomůrkových "dýzlů"je jejich motor 1,8 a 1,9 D a TD.Po osbních zkušenostech s hydrem bych šel opět do Xantie ale z posledních let výroby a právě 1,9 nebo 2,1td (2,1 má čerp.Lukas které více může pozlobit!)1,9 s čerpadlem Bosch-jede bez problémů na fritovací olej na rozdíl od Lukasů .Totéž možné nejen v Xantiích ale i Berlinga,Xsary nebo peugeot-306 ,partner (jen 1,9),406...

Podívejte se zde (teda pkd chcete něco od PSA) citroen-club.cz/... nebo zde c5club.cz/... nebo ještě zde peugeot-club.com/...

Kokrétně Xantie je dle TUV umístěna ve stáří 10 a více let méně poruchová než prémiovky od VW-pašíci a naše okty!

Jinak nejlepší se ptát přímo kdo toho kdo konkrétní auto měl či má a ne někoho kdo řekne mechanik,soused atd říkali! To je opravdu velmi věrohodné hodnocení.
Znám daleko více lidí co měli a mají C5 (nejen ji ale i BX,XM,Xantii or CX) a jsou s nimi spokojeni než kdo ji měl a nebyl ani trochu spokojen!

doplněno 06.12.12 18:23:

To Kasha-tak to jste teda musel udělat kompletní GO nejen motoru ale i kastle.Co jste s tím probůh dělal,co jste měnil?

Pkd vemu běžné věci-LHM+ dofuk or výměna koulí,díly na podvozek (čepy kosti,silenbloky atd) rozvody atd ,tak nevím ale viděl bych to na ma 15-20 000kč.S pístnicemi tak +dalších cca deset)

 

kahsa*

0x

já bych citroena už nikdy staršího nekoupil. měl jsem xantii 2,1td a nikdy víc. Najedu tak cca 50tisíc /km za rok. a to že jsem si dělal většinu věcí na aut sám (pokud mne tonenechalo někde dáleko od domova) ale i tak jsem do ní ročně narval 80tisíc. teď mám octávku a nemůžu si stěžovat

doplněno 05.12.12 19:42:

pokud francouze tam nového a za dva tři roky prodat


Ono prave jak co.proto se ptam.Mame ZX a co ten vydrzel a pohodlna ,mekka jizda.tuhle jsem se svezla felicii a byla to jizda jak na koze,ve srovnani s nasim.Proste nezvyk.

 

an9b5ty

0x

1.6HDI je super motor.

olej pro mazání turba je brán ještě v před filtrem, takže na trubce k němu je malé sítko, které se strašně rádo zanese. Výrobce to ještě podpořil používáním long-life olejů. No nekup to.

doplněno 06.12.12 09:09:

@stirecek

Už chápeš, že zákaznící za to nemůžou a nejsou to žádní šetřílkové. Prostě výrobci nasadili nesmyslný servisní interval na nedomyšlený motor.


to je tedy nedomyslene od vyrobce,tohle se jim zrejme nepovedlo

stirecek*
Ovšem těmito problémy trpí jen ti, kteří olej nemění ve stanovené lhůtě drtivá většina s tím problém nemá, je to problém spořívich jednotlivců
doplněno 06.12.12 14:09: : nevím jak hdi , ale tdci nemá long olej předepsaný a to se jedná v podstatě o stejný olej. Já nechávám měnit po 10-14tis a borci v servisu při každé výměně čistí i sítko k turbu, ale zanesene ještě nebylo. Takže záleží, jak jsou v servisu vyškolení a jaký mají přístup. 20 tis km na olej je už hodně, řekl bych za hranou. Olej je po 17 tis degradovaný a to v ideálních podmínkách. Ve městě daleko dříve. U benzínu platí ještě kratší lhůty. Takže není pravda, ze diesel je na provoz náročnější.
doplněno 06.12.12 14:10: Oprava: o stejný motor.
doplněno 06.12.12 22:41: : tyhle motory mají nastaveny interval od výrobce na 20 tis km, je jedno jaký tam dáš olej. Výrobce motoru tento interval zkrátil dle podmínek na 15 tis - od roku 2010. Takže i když dáš long olej, nic ti to nepomůže. Takže max 20 tis km nebo jeden rok. Kdo tohle nedodrží, může mít problém s turbem a za to výrobce přece nemůže. Každý to má uvedené servisní knížce! Toho oleje je tam jen 3.8litru, tak musí byt jasné, ze degraduje dříve, než. 5.5litru ve starých dieslech. Cti podmínky od výrobce a ještě je zkrat. HDI jsou nejspolehlivější motory spolu s tdci - PSA.
doplněno 07.12.12 09:15:

Ale já si nepotřebuju nic nastudovávat, já tento motor mám. Máš tam jasně uvedené 20 000km/1rok přičemž výrobce motoru doporučuje tento interval zkrátit na 15000km/1rok. Rozvody do roku 05 - 240000km/10let, od roku 05 a výš 200 000km/10let..

etis.ford.com/...

doplněno 07.12.12 09:16:

etis.ford.com/...

doplněno 07.12.12 11:02: Já jsem reagoval na tvůj dotaz o motoru 1.6 hdi/tdci - ty motory pocházejí z jedné dílny a až na pár uprav jsou identické. Když se dobře podíváš na ten tvůj odkaz, tak zjistíš, ze 20tis mil platí pro motory 2.0 a výš. Pro obsah 1.6 platí údaj 12500mil, což je 20tis km a to udává i Ford, přičemž oba shodne doporučují 15tis km jako ideální stav, protože 1.6 má jen 3.8litru náplň. Pro dvoulitry i citrón doporučuje 12500mil, či 20 000 km.
doplněno 08.12.12 14:09: Znovu opakuju, ze motory Hdi patří k těm spolehlivým a není pravidlem, ze by něco odcházelo třeba jako turbo po šedesáti tis jako u motorů 2.0 tdi. Motory 1.6hdi/tdci (PSA) s normou euro 4 patří k těm nejdražším řešením po konstrukční stránce ve své třídě a zároveň spolehlivým. Z důvodu malého objemu oleje nejsou doporucovany na longlive oleje, stejně na tom člověk nic neušetřím. Stačí dát olej 5w-30 dle doporučení výrobce, častější výměna se neprodrazi, filtr jako takový se nemění, mění se jen papírová filtrační vložka. Chlazení oleje se děje přes vymenik olej/voda. Longlive oleje. Můžou být vhodné na dlouhé trasy u větších objemu, kde je větší náplň. Využití mají třeba v kamionove dopravě, kde jsou velké nájezdy a nízká teplota provozní teploty oleje v motoru náklaďáků. S osobakem člověk toho těžko dosáhne, leda ze by jezdil trasy tis km denně, pak takový olej nebude mít problém. Co se týká samotné C5 vůbec bych se ji s tímto motorem nebál, kamarád ji má, jen říkal ze tento motor s fordem cvičí lépe, páč c5 je těžší a taky měkké pérování může brát na výkonu. C5 je ale pohodlná, u starší bych se spíš bál investice do měchů než do turba, to rozhodne ne. Spis se objevují problémy se spojkou a převodovkou, ale ne na motorech samotných
kahsa*

to je pravda že citroen co se tíče pohodlí je suprovej. taky se mi na pohodlí těžko zvykalo. ale ta poruchovost byla fakt katastofální. podle mne je to tím že okolo roku 99 se změnila strategie výrobcu aut. přestali dělat prostě kvalitní auta. ta má octavka je ta první 97rok 66kw.

taky už mne kolikrát napadlo...třeba to byl špatnej kus. nn staršího citróna už né

 


Zaverem chci podekovat vsem radcum,jiz jsem si diky odpovedim utvorila nazor.Jeste jednou dik.

stirecek*
A to jest...?
doplněno 21.12.12 11:06: No spojka ma samostav, s tim nic neuděláte a jestli prokluzuje, je zralá na vymenu. Stěrače. ..? To jsou věci, které jste si vůbec neprohledla před koupí,taktéž spojka vas měla varovat. ... záleží jak je smlouva napsaná, možná budou v bazaru před svatkama hodní a nějak se dohodnete tam

A to jest,ze jedine benzinak a jak jsem napsala,vybrala jsem xsaru.


Tak se spojkou jsme zminovali,ale pritel pristoupil na to,ze se da opravit.ona ale neprokluzuje,jen je moc asi napnuta.S temi steraci nas to nenapadlo,kdyby jsme kupovali drahy kram,tak proverime i drobnosti,potrebovali jsme jezdit,nastala nouze.

 


Koupila jsem nakonec xsaru 1.8 combi,benzin.Holt ojete auto,nejdou predni sterace.Chtela bych se proto zeptat v jakem rozmezi ceny za opravu se to muze pohybovat? podle toho,cim to muze byt.?Auto ma cerstve udelanou technickou,tak doufam,ze to nebude nic velkeho?Pak jeste mensi problem se spojkou,musi se hodne doslapovat ,myslim ze rikal muj pritel,ze je na volno,ale nezustava viset.nevim jaky je tam mechanismus,jestli je lanko utazene moc,ci naopak.Ptam se na poradne ja,jelikoz jsem majitelka auta a on pojistnik,takze stat to prachy bude spis mne.Nemam ze zdravotnich duvodu ridicak a pritel me vozi.Diky za rady.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]