Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jakou teplotu má motor držet?

Od: opi* odpovědí: 7 změna:

Zdravim,

chcem sa informovat, na 1.9 tdi mi skace teplota od 75 do 90, nikdy sa neudrzi na 90 co by malo, nie? Pretoze svokor ma peugeota a robi mu to iste, svagor ma passata a takisto mu to robi tak cchem vediet ci je to normalne alebo je vadny termostat, pripadne cidlo alebo budiky... diky

 

 

7 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

xxx*

1x

Každé auto má provozní teplotu trošku jinde (rozmezí +- několik stupňů) Větrák spíná, až při teplotě překračující určitou hodnotu. Ta je opět u každého auta trošku jinak. Ale převážně k tomu dochází při popojíždění v koloně atp. Větrák rozhodně neslouží k udržování provozní teploty, ale k schlazení soustavy, když už to samotný termostat a chladič bez náporu větru nezvládá. Termost začíná otevírat např. 8C před provozní teplotou a plně otevřen je třeba 3C nad provozní teplotou. Jakmile dojde ochlazování vody, termostat se začne opět uzavírat. Většinou se to pohybuje v rozmezí několika málo stupňů. Kmitání 75-90C mi příjde dost a pro motor to můžou být značné teplotní šoky.

opi*

no prave, tiez mi to pride ako velky rozdiel... urcite to ma vplyv aj na spotrebu... kazdopadne cidlo som uz vymenil a nic sa nezmenilo, termostat mam kupeny, o vikende na to skocim a vymenim to... som zvedavy...

Každý termostat má v katalogu uvedenou teplotu sepnutí, zpravidla 87-88°C. To je teplota kdy je maximálně otevřen. To je v podstatě provozní teplota motoru. Kdyř nápor vzdechu nestíhá o několik °C více spíná spínač ventilátor. Jedna možnost je, že špatně funguje mechanismus termostatu, pružina zadrhává o těleso, nebo je vnitřek zborcen. Pokud je to termostat s těsněním, může být poškozené a propouští. Jistotu, že je to termostatem je dát oba (nový i staý) do vody a přivést ji k varu. Odstavit a při ochlazování sledovat jestli se chovají stejně. je-li k dispozici teploměr, na teploměru se odečte teplota plného otevření. Jak čtu, tak je termostst koupený a tak se alespoň ověří,že je či není příčina v termostatu. Tak velké rozdíly bývají při brždění motorem. ale tam je důvod jiný.

 

raadek*

0x
Termostat na devadesáti sepne větrák u chladiče, který ochladí kapalinu na 75 a poté se vypne. 75 - 90 je optimální provozní teplota. R.
opi*

aha ok, len mi to bolo divne pretoze na tych novych diesloch sa to drzi stale na 90...

diky za odpoved

raadek*
To že se motor rychle ohřívá a nestačí náporové chlazení může způsobovat zaprášený vzduchový filtr. Předpokládám, že je chladič čistý a kapalinu máte mezi ryskami. R.
opi*

tak tak, predpokladate spravne, ale nejde o to ze by nestihal, proste som zvyknuty u novsich aut co jazdim v praci ze stale drzia 90 preto ma to prekvapilo...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]