Nejste přihlášen/a.
Prosím vás o radu. Jak mám správně zapojit zapalovač do auta. Už to tam bylo jednou, ale když jsem to auto kupoval, tak to již bylo vyndaní z toho. Pro lepší info přidávam obrázky. Jo a to auto je Felicie 1.6 z roku 1997. Děkuji za radu
doplněno 13.05.11 20:12:mám i obrázky zapalovače. jak ho nahrát tady?
Takto
doplněno 13.05.11 21:00:Kostra je - pól . Bude potřeba proměřit kabely který je pod napětím stále (po otočení klíčkem) ktarý je napájen po zapnutí parkovaček a který je kostra ( - pól). Buď multimetram a nebo stačí jen žárovička. Dle první fotky, typuji červený +12V, černý- kostra(- pól) a zelený osvětlení
doplněno 13.05.11 21:02:Obsazené budou všechny kabely.
takže napojil jsem to následovně: červený kabel - +12V, černý - pól, a zelený osvětlení. Ale asi někde je chyba, protože ono to šlo zahřát ten zapalovač i když jsem neměl zapnuto zapalování. A navíc když se to nahřálo a vyskočilo, tak to spálilo pojistku. Takže kde je asi chyba podle vás? předem vám moc děkuji
To že zapalovač funguje stále, ne jen př zapnutém zapalování je normální. Některé auta to mají zapojené nastálo některé jen při "otočení klíčku" proto to bylo v prví odpovědi v závorce. Obě verze jsou možné. To že to spálí pojistku př vyskočení zapalovače po ohřátí je pravděpodobně špatným zapalovačem. Kolik A má pojista?
doplněno 14.05.11 20:33:Na zapalovač se používá 20 A (žlutá) zkus dát nejprve silnější pojistku. To že je nový, bohužel neznamená , že je OK. Normálně by vyhodit pojitku neměl.
zapalovač má 15A. takže myslíte že mám špatný autozapalovač? vždyt to bylo úplný nový kupovano v OBI
doplněno 14.05.11 20:23:teda ne zapalovač má 15 A, ale pojistka :D pardon
Podívej se, vem si obyčejnej multimetr (nejlevnější koupíš do stovky) a dáš si měření odporu (ohm). Jedním kabelem (černým, od multim.) se dotkni někde karoserie (bez laku, např. nějakýho šroubu, spínačky, lyžiny sedačky atd.) a druhým (červeným) se postupně dotkni všech třech kabelů a sleduj displej multimetru. U dvou kabelů se nebude dít nic, u jednoho to ukáže nějaký číslo a právě ten je mínus (kostra). Tak ten pak zapojíš do zapalovače z kraje. Teď nastav na multimetru měření stejnosměrného napětí (V), zapni pro jistotu klíček a dotkni se zase červeným kabelem (od multim.) zbývajících dvou kabelů. Jeden ukáže nějakou hodnotu (12-14V), tak to je plus a zapojíš ho na konektor ve středu zapalovače. Druhý kabel bude ukazovat 0, tak rozsvit a na multimetru naskočí podobná hodnota jako na kabelu plus (12-14V). Takže teď máš proměřený všechny 3 kabely a víš kam s nima. Jo, ten třetí je osvětlení a připojíš ho logicky na tu žárovičku. Pokud nemáš multimetr, udělej si zkoušečku z autožárovky. Vezmeš dva dráty a přiděláš je na žárovku (+ a -). Jeden kabel pak připoj někam na karoserii (opět na nějaký šroub, případně pokud ho budeš mít dost dlouhý, zapoj ho na mínus pól baterie) a zapni klíček. Pak se dotkni postupně těch třech kabelů a u kterého se žárovka rozsvítí, to je plus. Pak rozsvit a dotkni se dvou zbylých. U kterého bude žárovka svítit, ten je osvětlení a zbývající je mínus. Pojistku tam dej v klidu 30 A. Můj názor je - hnědý - mínus, černý - plus, zelený - žárovka (ale změř si to a máš jistotu). Jestli to podle tohodle návodu nezvládneš, tak to vzdej .
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.