Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Výměna prahu u auta - postup

Od: pavel222 odpovědí: 14 změna:

mám golfa 2 a musim vymenit práy sou uplně shnily a deravý co obnáší kompletní výměna jak se musí odstrojit na aute neco nebo jaký je postup?

 

 

14 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

jarda3*

3x

Autogenem se to uz davno nedela, normalne CO2 svareckou je to mnohem lepsi, nadrz se nevyndava, je dobry mit po ruce par hasicich pristroju. Nejvic prace da odstraneni rezavych casti a ocisteni. Taky je dulezite udelat nejdriv jednu a pak druhou stranu, at se moc nezkrouti kastle (a tu radsi pevne a rovne podlozit).

 

jarda3*

2x

To prave zalezi na tom, jak moc to je shnily - delaji se treba cely nahradni prahy, jak na ktere auto, byva to financni nesmysl (treba na to ZX stal jeden plech 10000... ) nebo se to flikuje z tabuloveho plechu naohybaneho do prevazujiciho tvaru, nebo se to vubec polepi jak puzzle. Ale je dulezite obnovit taky tu vnitrni konstrukci, coz ovsem neni videt tak to uz neni takovy problem. Ale musi to byt k cemu privarit. A hlavne, da praci najit nekoho, kdo se s tim bude chtit sr.at a nevezme radsi na opravu auto, kde vymeni kus motoru za hodku a vydela desitku...

pavel222

já koukal a v autokelly stojí celejj práh na jednu stranu 500kč ale i když bych to s někym známým skusil s flykovat tak se musí vyndat nádř když se dela s autogenem nebo co všechno kdyžby se to komlet ty rahy vyvařily?

ar*

Pavle nebudu tady rozebírat jestli se to vyplatí nebo nevyplatí, každý má jiné možnosti, jiné priority a vzath ke svému "miláčku". Rozhodnutí ponechám na tobě.

Samotný práh je nosník a ne jen krycí plech. Proto je potřeba i k opravě (výměně) tak přistoupit. Vyvařování děr nemá v podstatě smysl, když oprava shnilích dílů, tak výměna. Samotný práh vnější se nechá koupit za cca 400Kč, to samé i vnitřní. Jestli budeš sundávat dveře není až tak rozhodující, to není žadná velká práce. Prahy se nechají vyměnit i s "nasazenýma" dveřma, ale lépe se to dělá když jsou venku. V prvé řadě si musíš před odpátáním prahu auto podložit pod podlahou ,aby se kastle po odpárání nehnula. Když už budeš mněnit vnější práh je dobré vyměnit i vnitřní, pokud je taky shnilý a to většinou je. Práh se odvrtá v bodovaných místech popřípadě odřízne flexou, když je potřeba. Nevím jesli má cenu popisovat celý postup, nevím jestli to budeš dělat sám a nebo necháš dělat. Pokud si to uděláš sám tak výměna jednoho prahu komplet tě vyjde na nějakých 1000-1500, když to necháš někomu dělat tak tě vyjde na nějakých 3500-4000 jeden.

 

jarda3*

1x

To je nejaky vzacny kousek? Dnes se takhle shnila auta spis opravuji ve vysoke peci

 

jarda3*

1x

Jeste je potreba si uvedomit, ze prah zejmena vnitrni je dost zasadni nosny prvek - takze je to potreba privarit poradne a na spravnych mistech, aby z auta na prvnim hupu nebyla skoba

 


1x

Výměny prahů a podběhů jsem zažil u Š 100 a už bych to nikdy nedělal. Z Tvé otázky je vidět, že jsi úplný laik a nedovedeš si představit, jaká je to hrozná práce. Měl bys být vděčen této poradně, že Tě od tohoto úmyslu odrazuje a poslechnout ji!

pavel222

Jsem uplný lajk ale zajímalo by mě jak je to tedy s těmy prahy to se mění i pod dveřma celí nebo jen dolu na hewer nebo co je uvnitr wjak to drží asi tam podle selskýho rozumu nepude na každý straně od nápravy traaverza hterá to drží ale jak to tam tedy je a z čeho se skládá práh termín práh jak to je s podlahou nerozumím tomu moc teddy děkuju za odpovědi trpělivý.

 

erikch*

0x

práh je jenom řekněme určité přikrytí nosníků-což jinak řečeno znamená,že pokud se v prahu udělá malá dirka,jde veškerá vlhkost(krom kondenzace vzdušné vlhkosti v dutinách jako takové)zvenku přímo na nosné části podlahy apod.a že to "jede" poměrně rychle...,což ještě jinak řečeno v případě VW Golf II znamená,že ta práce s vyvařováním značně převýší hodnotu celého Golfa(dnes i trojkového)-aby to bylo co k čemu...Takže jedině sám sobě sám+nějaký tab.plech jako matroš-jinak je to bezpředmětné...

 

jabraka*

0x

Většinou jsou venkovní plechy prahu jen krytem nosné konstrukce a po odřezání zrezivělého plechu se teprve odhalí jeho stav.Pokud je i nosník prorezlý a rzí mechanicky poškozený,je to na výměnu karoserie.

JABRAKA

pavel2222

to nevím jak to vipadá pod tím plechcem s nosníkem ale tam kam se dá hewer tak tam sou díry jako prase to snad lze vyvařit nebo přivařit nové?

 

jarda3*

0x

To byva shnily prave uz vsude mozne, pokud to neni nejaky vzacny kus ktery by se pestoval na veterana, nema to smysl - bude to stat balik. Nebo to nejak poflikovat nejakou traverzou pro hever a tmelem pro vzhled...

doplněno 02.05.11 19:39:

Ja takhle opravoval Citroena ZX, co se s nim manzelka ucila jezdit, stejne to byla omlacena plechovka - do prahu jsem vrazil CU profil na sadrokartonove konstrukce, aby mel na cem drzet tmel a heverem jsem to zvedal pod napravou.

pavel2222

no pro mě je to vzácnej kousek je to poslední rok 1992 pak už je nedelaly ale jinak je to krasavec lak motor všechno paráda akorát ty práhy ale jinak je to super je to muj miláček . Ale když bych to teda nechal menit co se musí udelat dveře vyndat nebo co všechno?

 

vladislav*

0x

Tak já jsem si to nechal dělat na Tipu u karosáře, jeden práh komplet výměna, druhý oprava a dal jsem za to 3 500,00 Kč. Napiš odkud jsi a já ti případně ve vnitřní poště dám kontakt na toho karosáře.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]