Nejste přihlášen/a.
neví někdo proč mi zadní blinkr bliká a pak najednou jako by se zbláznil bliká hodně rychle,žarovku jsem měnil,když je motor vypnutý tak to bliká jak nastatuju a jedu tak se rozbliká moc a pak zas chvili normálně.jaka tam vubec patří žarovka jednovlaknitá nebo dvoj.dík
Do blikačů patří jednovláknová žárovka 21W. To že začne blikat rychleji znamená , že přestane blikat přední blikač a nebo je v háji přerušovač.
Pokud Vám opravdu žárovka vpředu bliká "normálně" a vzadu nějak jinak, pak se jedná o naprosto nevysvětlitelný technický unikát. O jaké vozidlo se jedná?
Pavlos, i "pažout" 306 má jen jeden přerušovač a není dost dobře možné aby dával do zadních blikačů jiný impuls než do předních. Buď začnou oba blikače rychleji blikat a nebo v momentě kdy začne blikat zadní rychleji, přední přestane. Dělají to obě strany?
doplněno 28.04.11 12:56:Přerušovač je u pojistek a relátek, pokud to ,ale dělá jen jedna strana tak ho ani nehledej, páč v něm to není. Je to v předním blikači, překontrolovat vepředu žárovku , kontakty, popřípadě kabeláž.
dělá to jen jedna strana,kdyby byl ten přerušovač špatný tak by to někdy zas neblikalo normálně ne?
doplněno 28.04.11 12:53:a kde najdu ten přerušovač neviš?
přerušovač nehledej, tím to není. Vyčisti kontakty v objímce přední žárovky, pořípadě jí vyměň (tu přední). Pokud to nepomůže, je někde zoxydovaný spoj na kabelu přední žárovky (kostra). To už by se hledalo hůř.
Ar®-e,když odejde do háje přerušovač,nebude blikat žádná žárovka. To co tazatel popisuje,je uvolněný drát kostry,nebo zaoxidovaná objímka,což je ve svém důsledku totéž(žárovka nemá ukostření).
Jiří, to ale přeci není tak, že když je špatny přerušovač, musí žárovky přestat svítit úplně. klidně můžou blikat rychleji a někdy dokonce žárovky ani neblikají a jen svítí. U starých typů přerušovačů to bylo pravidlem, u dnešních moderních se to ale stane někdy taky.
doplněno 03.05.11 19:54:Jiří jak myslíš, já ti to vyvracet nebudu i když mám jiné zkušenosti. Jen doporučuji číst všechny odopvědi.
Také netvrdím,že by nemohly žárovky svítit.Tvrdím ale,že nebudou blikat,je-li přerušovač vadný.Ještě jednou:je-li přerušovač vadný,žárovky v žádném případě blikat nebudou.Svítit však mohou a v režimu nouzového dojetí mohu manipulací s páčkou směrovek(zapínání a vypínání) docílit jejich přerušovaného svícení. Tazatelem byla otázka položena jinak.Rozbliká-li se mu kontrolka sepnutí směrových světel zvýšenou frekvencí,znamená to vždy poruchu jedné ze žárovek. Může to být vadná(spálená) žárovka,vadné ukostření nebo přerušený + kabel.Jiný problém bych v tom nehledal.
Dovolím si tipnout ještě špatně ukostřenou zadní svítilnu. Pokud je potřeba rozsvítit jen blinkr, kde má být stálý mínus (-) z kostry, protéká proud přes ostatní žárovky (dle fyzikálních zákonitostí veseleji přes 21W, které mají menší odpor než 5W). Ono totiž na (+) vodičích k žárovkám bývá vpodstatě kostra, pokud nejsou zrovna aktivní. Pokud se ale například šlápne na brzdu, nekostří se svítilna přes brzdovou žárovku.
To asi má, ale tam je jen 5W žárovka. Pokud jsou ty dvě hlavní (2x21W) v pořádku, tak se její případná porucha moc neuplatní.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.