Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hřeje se moc ?!

Od: vitula* odpovědí: 21 změna:

Ahoj, mám škodovku 120 s motorem z Favorita 135 ( samozřejmě lehce upraveným pro zadní náhon ), klasická hlava, ne snížená ) a převodovku 5ti stupňovou.Lítá to dobře, jen mám dotaz, jestli je v normě, že při "svižnější" jízdě do kopců, mi jde dost rychle teplota chladící kapaliny nahoru, teplota vyleze přes 95 stupňů, i když mám pro sichr zapnutý ventilátor u chladiče.Neuchladí se to pořádně ani po sjíždění z kopce a následně po rovině když to rozjedu a vypnu ventilátor ( mám to i na manuál v kabině spínač ), pokaždý to zase vylítne přes 90 stupňů a ventilátor se již pak zapne sám přes čidlo ( tuším při dosažení cca 92 stupňů by to mělo samo spínat). Termostat mám nový, chladič sice starší repas, ale snad dobrý, průtok zdá se být ok, hadice na obou stranách horké, jinak se i protahovaly trubky drátem, na pročištění, něco z toho vylítalo, nějaké ty nečistoty.Navíc mi to trochu tlakuje, pokaždý je v láhvi s hadicí od expanzky cca 2 dcl vody, a to mám hladinu chladící kapaliny v expanzce v normálu, ne přes maximum, takže musím častěji dolívat.Teplotní čidlo je taky po výměně, tedy nové, vodní čerpadlo také repas, takže už nevím, co bychom měli ještě udělat, aby se to tolik nehřálo. Prosím, pokud je to v normě, dejte někdo, kdo tomu rozumíte, vědět, já se v tom moc neorientuju, nebot jsem " jenom ženská ". Jezdím s tím do práce a těm kopcům s častými zatáčkami se bohužel nelze vyhnout, raději bych jezdila po rovině, bojím se, žo to uvařím a bude vymalováno, hliníková hlava je prostě na " dvě věci ", litinové hlavy válců u Š 120 byly určitě lepší a vydržely víc. Budu vděčná za každou odpověď, co si o tom myslíte? Díky předem.

 

 

21 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vitula*

Asi to byla blbá otázka, když nikdo nereaguje, zřejmě je vše v normě.

al bunda*

Tohle nebyla blbá otázka, tohle byla netrpělivá tazatelka.
Hezký den.

 

macka80*

0x
Dlouho jsem váhala odpovědět protože tomu taky moc nerozumím můj názor by byl těsnění pod hlavou v nejhorším hlava a můj starý zase říká at zkusíš vyměnit převodní kolečko na vodní pumpě aby se točila rychleji a voda tak rychleji protéká to znamená za menší no,neber to moc vážně ale jeho známý prý řešil to samé na předělané 120 hodně štěstí
al bunda*

Já bych ještě zvážil, zda má dost výkonný chladič - jestli s výměnou motoru na něco nezapomněli a ke motoru z favorita nepatří větší.
Jinak spíš to uvaří v kopcích, než na rovině, motor potřebuje vyvinout ve stoupání větší výkon a tudíž se více zahřívá. ten nápad na úpravu převodů ve vodní pumpě je dobrý, ale osobně se domnívám, že výměna motoru je nedotažená - prostě něco bylo opomenuto.
Hezký den.

vitula*

Díky moc všem, kteří odpověděli, s tím převodním kolečkem u vodního čerpadla je to opravdu dobrý nápad, zkusíme s tím něco udělat, těsnění pod hlavou i hlava by měly být ok, voda do oleje nesákne, po této stránce by to mělo být dobré, a co se týče chladiče, větší tam asi nenarveme.Každopádně, ještě jednou díky za rady, snad vše dobře dopadne.

macka80*
Ještě jedna věc to že nesákne voda do oleje nebo na opak neni známka toho že je těsnění ok.tech kanálu je tam vic a může to jit klidně do výfuku takže bacha

 

jabraka*

0x

Š 120 mě trápila právě tím,že se nezřízeně přehřívala.Přetlak pak vyházel vodu a motor hned vařil.Forman,kterého teď mám,tyto problémy nemá.Podle odborníků to u 105 a 120 způsobuje dlouhé potrubí k chladiči,které se zavzdušňuje.V létě jsem to řešil tím,že jsem na chvíli pustil vodu do topení,ale topte,když je venku 32.Nakonec jsem vyhodil termostat a byl pokoj.

JABRAKA

macka80*
No s tím termostatem taky dobrý nápad fakt je ten že v létě ho tam ani není moc třeba dejte vědět jak to dopadlo
vitula*

Takže máme to raději rozdělat a dát nové těsnění? Je s tím dost práce, většinou se to dělá, až když opravdu "foukne", já bych to preventivně určitě vyměnila, vyndat termostat je sice jednodušší, ale zase se potom zvýší spotřeba benzínu, nevím sice o kolik, ale při těch dnešních cenách,... Každopádně, jsou to nervy, snad se mi podaří přesvědčit manžela, aby se to udělalo, a nečekalo, až budou škody většího rozsahu, co myslíte?

macka80*
To je těžko já nejsem profík můj názor je ten že to těsnění není od věci je několik faktorů jak to poznat 1.tlakují se hadice a pri otevření bandy voda jako by stoupne a nebo bublá voda ale auto nevaří.2je slabý film na merce oleje a jeste třeba mastné víko na bandě od vody .U obou možností auto ztrácí výkon a hlavně má tendenci se to zhoršovat.Fakt nevím co víc poradit tady moje vědomosti končí
macka80*
Jo ještě mě napadá že by mohlo být špatně teplotní cidlo na motoru a to se dá vyzkoušet tak, že až bude budík ukazovat třeba 95 stupňů tak dejte do bandy teploměr třeba zavařovací a uvidíte kolik ukáže,poradil mi to automechanik,pak prý stačí když přeměřuje o 3 stupně a vypadá to hrůzostrašne a přitom se nic neděje
vitula*

Fakt je, že to trochu tlakuje, ale neprobublává, zatím, na víčku od bandy je jen voda, mastné není ani na víčku od dolívání oleje do motoru není emulze.Teplotní čidlo máme měněný, dle budíku by to odpovídalo, protože zapne ventilátor,, tak kolem těch 92 stupňů a když se vypne motor, tak ta teplota ještě stoupne na těch 95 řekněme, s tím teploměrem mě to už taky napadlo, že změřím teplotu v nádobce s vodou, máme stejné nápady, je to fajn.Jinak díky za popis těch příznaků, podle nichž se dá poznat, že těsnění dosluhuje, budu si to hlídat.Zatím zkusíme mrknout na tu vodní pumpu, jestli to půjde a když to nepomůže, tak asi vyrazíme ten termostat, kdyby někdo věděl, o kolik stoupne spotřeba paliva, byt orientačně, při vyhození termostatu, byla bych vděčná.Za těch pár pětek navrch by to stálo, když zůstanou nervy v klidu, ...

macka80*
Termostat klidně vyndej,prý jestli spotřeba stoupne tak max. o litr ale určitě se tím zabývej dál není to žádná sranda
vitula*

Díky , moc mi to pomohlo, snad se to povede nějak vyřešit, jsme z toho na bednu, všecko bylo nedávno měněný, hadice, trubky pročištěný a výsledek stále stejný.Jo, když má někdo smůlu, tak je to potom těžký, někde jsem tady četla, že jednomu tazateli strašně tlakovala voda a přišel na to na finále, že má špatně průchodnou přepadovou hadičku u termostatu, ten měl klasického favorita, my to máme upravené, ale i tak zkusím zjistit, jestli se ta hadička pročištovala, pokud na ni chlapi nezapomněli.Budu pátrat dál,...

 

davidhavel*

0x

Ahoj, hlavně odvzdušnit! V kufru na té tenké hadičce co vede k topení, s čumákem nahoru, horkým motrem, nechat běžet ve vyšších až vysokých otáčkách a nechat tak vylétat vzduch z hadic... jinak termostat ven, v létě se spotřeba změní nepatrně...

vitula*

Jasný, to je základ, ještě znám jednu vychytávku, že se prostě zalomí ( zahne) hadice na jedné straně aby nebyl průtok, tím se vytlačí všechen případný vzduch, hlavně je to dobrý na odvzdušnění topení, jinak se ještě zjistilo, že bylo vadné teplotní čidlo, kupovali jsme 2 ks na různých místech a každé ukazovalo jinak, až teprve na potřetí se povedlo sehnat dobré čidlo k termostatu, takže to opravdu trochu zkreslovalo, vše jsme odzkoušeli, proměřili.Navíc jsme dali zbrusu nový chladič, je lepší si raději přidat a mít záruku, že nová věc poslouží líp.Trochu se to zlepšilo, moc to raději nehoníme, nainstalovali jsme si i výstrahu světelnou do přístrojovky od čidla od ventilátoru, takže jakmile to dosáhne cca těch 95 ° C, zapne ventilátor, tak se nám rozsvítí kontrolka, nemusíme tudíž stále sledovat s hrůzou, jak leze teplota nahoru.Ještě jsme i pro jistotu odzkoušeli budík, jestli je dobrý a neukazuje víc, ale ten byl v pohodě, takže jsme snad udělali vše dle rad.Těsnění pod hlavou je fakt v pořádku, teplota jde rovnoměrně nahoru, jak se zahřívá motor a když termostat pustí vodu, tak to pomalu jde dolů, žádné výkyvy teplot a jinak by to muselo jít do varu během chvilky, naštěstí jsme nevařili( zatím).Termostat vyhodit je v tomto horku vážně nejlepší způsob, jak se vyhnout potížím s přehříváním a případným uvařením motoru, uvidíme,...Díky všem, pomohlo mi to moc!

 

jardas*

0x

Nevim zda je vůbec důvod se znepokojovat, 92°C je provozní teplota. Vzhledem k tomu, že chladící okruh je tlakový (něco jako papiňák) voda vaří (vyvyjejí se bubliny) až při cca 110°C. Navíc pokud spíná ventilátor čidlem v chladiči znamená to, že cirkulace vody mezi motorem a chladičem je v pořádku. Pokud ventilátor běží stále a nevypne vypadá to skutečně na malý chladič (jeho plocha nestačí dostatečně odvést teplo vyvynuté motorem). Pokud budete trvat na vyšším výkonu chlazení nezbývá než zařadit do chladícího okruhu ještě jeden chladič opatřený elektroventilátorem a umístit ho do motorového prostoru.

 

 

jambus*

0x

Píšete : lítá dobře ,svižnější jízda . Jé to škoda 120 a né WRC vozidlo.Takže je třeba počítat stím ,že motor má problém se pří vyšší zátěži přehřívat.Ale je tu i možnost -jak říká můj kamarád : prdlo těsnění pod šiškou -tedy pod hlavou. Sám nejlíp vypozorujete jestli se problémy postupně zhoršují ,čí jen při agresívnější jízdě.

Já osobně měl 130 GL a taky lítala dobře Ten vypínač k ventylátoru jsem měl taky. Ale při jízdě do kopce na chatu na dvojku taky moc nepomohl.

Myslím si že tyto škodovky jsou vesměs dobré auta . A potvrzuje to i množství které jich stále ještě jezdí.Ty nás ještě přežijou.

vitula*

Ahoj znovu po delší době.Tak jsme problém s tím tlakováním a přehříváním konečně nedávno vyřešili, byla to opravdu jako obvykle bývá, prkotina.Byl špunt z nějakých nečistot v hadici a trubce co vede z pravé strany k termostatu, hadice vlevo, co vede k expanzce byla v pohodě, takže ta pravá hadička a trubka co na ni navazuje byla pěkně ucpaná, předtím se na to opravdu pozapomnělo to zkontrolovat, zda z toho poteče voda, napadlo nás to až jako úplně poslední alternativa, a opravdu bingo. Hadici a trubku jsme protáhli, voda již cirkuluje, tlak a teplota již v normálu, protáhli jsme to důkladně v kopcích a chlazení v pohodě, opravdu taková blbina a dokáže to znepříjemnit život.Jinak těsnění pod hlavou je opravdu reddy, motor byl asi tak před rokem repasovaný, takže by to bylo nepravděpodobné, kdyby fouklo těsnění, bublinky v expanzce nešly, voda do oleje také nesákla, vše ok, takže jsme pátrali dál, až nakonec se na to přišlo, ale dalo to fušku.Možná tato zkušenost někomu pomůže, kdo má podobný problém s tlakováním, může se inspirovat od nás, určitě to ušetří spoustu nervů a času , event.peněz.Jen ještě na závěr k těm Š 120, fakt výborné, spolehlivé motory, byt slabší, ale vydržely strašně moc, měli jsme před tím ten 120 motor a spolehlivý, potom jsme tam dali motor z Favorita 135, a je to znát, rozdíl je pochopitelně ve vyšším výkonu, jsme s tím spokojeni, ale zase hliníková hlava se musí šetřit, když se to jednou uvaří, zkroutí se a je to na přebrus, tak proto jsem měla takové obavy z té teploty. Tedy na závěr, at žije šadyna 120 - vydrží vše, kdo ji má, nemusí mít obavy, že ho zklame.

macka80*
Ahoj jsem ráda že jsi se ozvala a nezanevřela jsi na nás i když jsme ti vlastně nepomohli.Je to opravdu prkotina ale dost důležitá,no hlavně že už je klid.Přeji spoustu ujetých kilometrů ve tvé škodě
vitula*

Ahoj, na tento server se rozhodně nedá zanevřít, je tu spousta dobrých rad a nápadů, hlavní je, že můj problém třeba pomůže jiným, takže vše o.k.Díky za příspěvek, snad těch km najedeme již bez potíží co nejvíce, než nám ta naše škodověnka doslouží.Zdravím všechny.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]