Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
potřebuji radu. Před 2,5 rokama jsem koupila "super" auto VW POLO 1.0, r.v.96 od známého :-/, učila jsem se na něm řídit,takže neříkám, že jsem se k němu chovala nějak opatrně, ale po nějaké době mi přišlo, že auto netáhne (zřejmě tedy již při koupi) a zjistilo se, že motor jede jen 3 válce s tím, že jsme ho rozebrali, píst osoustružili - byl na něm zapečený kroužek, dali do kupy na zpět a auto 1,5 roku jezdilo dál..Teď najednou opět netáhne, svíčky,kabely atd. vše je nové, v servisu překontrolovali, je vidět,že válec nespaluje, z filtru jde dým, tak to napíchli a druhý válec opravdu nejede, něco s tlakem..Řekli mi,že oprava by byla nad 10tis. nebo at si seženu motor..jsem z toho otrávená, unavená a po žádných vrakáčích lézt nebudu a desítka se mi zdá dost na to, že mi nikdo nezaručí, že je to zas oprava na rok...Asi se toho auta chci zbavit., myslíte, že se dá prodat někomu, kdo by si to opravil, v tom případě třeba za kolik? nebo na náhradní díly? Což já asi dělat taky nebudu? Nebo dojedu do šrotáku a nechám to tam...Poraďte jak se zachovat, kde hledat, nebo co a jak?
Děkuji a přeji hezký den.
Auto má motor pryč.Jediná věc,co se s tím dá dělat,je generálka motoru.Buď jiný motor z bouračky,nebo najít nějakého známého,který by si s tím pohrál.Ono totiž staré auto dát do šrotu a pak odhlásit,znamená stejně zaplatit ekodaň.
Takže přeji mnoho štěstí a trpělivosti a nevzdávej to.
JABRAKA
Nikdo vám nezaručí že motor z vrakáče není jen hromada šrotu, taky bych raději řešil generálku motoru.
A je pravdou, že za opravu se platí přes 10 táců? Neznám varianty problému, proč by válec nejel, co už ale bylo, to bylo s tím zapečeným kroužkem, jenže bez rozmontování motoru to nikdo nezjistí a i to stojí dost peněz, hlavně neznám nikoho, komu by se tím chtělo patlat...Spíš si myslím, že mi tu 10ku řekli, že se jim do toho nechce :-/ Oni to jen napíchli a zjistili, že tam je něco s tlakem, důvod neznají a dát jim 10ku aby mi pak řekli, pardón, to už nejde opravit...Já vážně nevím, jsem zoufalá...
Wiwera, těch 10000 za GO motoru není přemrštěná cena. Pokud už to budou dělat v servisu tak určitě dají nové pístní kroužky na všechny písty, nové šály, simeringy a těsnění a náplně. Otázkou zůstává co je ve válci, který nepálý špatného. Múžou to být "jen" vyběhané (popraskané) koužky, ale taky to může být propálený píst nebo totálně vyběhaný válec. Pokud koupíte motor , tak solidní prodejce, který si je jistý že je motor OK , dá klidně záruku na odzkoušení. Další možností je koupit celý vrak a nebo motor poslechnout před demonáží z vozu. I u vymotovaného motoru je možné změřit tlaky ve válcích, stav vačky atd. Slyšet ,ale motor v chodu je nejlepší.
Ty jo, nevěděla jsem, že je to tak drahé :-/ Je to risk, rozmontování a zjištění, čím je to, snad tolik nestojí? Jenže nazpět to dát, to už nějaká investice je, i to blbé těsnění pod hlavu stojí prachy...Je to risk no, proto váhám, jestli to nejsou utopené peníze...Auto je celkově ve slušné kondici, ještě kdyby rok,dva pojezdilo, bylo by to super, ale ta nejistota v tom, to je ta moje hrůza v očích...Pokud si vzpomínám, tak když je odřený válec, tak to snad nevadí, prej existuje nějaká výplň, která by válec vyhladila, ale nejsem si jistá, do jakého rozsahu...Škdoda, že jsem se neučila mechanikem..
A k mé otázce, myslíte, že se dá prodat i takovéhle auto s vadou? Nejsem si jistá, mě to na šrot prostě přijde škoda, když tam je skoro vše nově vyměněné..
I takové auto se nechá prodat , všechno má svého kupce, jde vždy jen o cenu a stav vozu. Osobně bych motor negenerálkoval a dal jiný, jak už jsem psal nejlépe z bouračky na zadek (bok) a poslechnout před demontáží. Jen dát pozor, aby taky byl motor ten správný v 96 roce se montovaly motory o obsahu 999 a 1043 oba vedené jako 1.0. Takže kontrolovat typ motoru.
Na vydřený válec pomůže jen výbrus (u vložek nové vyvložkování) žádná výplň , která by válec "opravila" neexistuje ikdyž někteří prodejci podobné zázraky prodávají. GO motoru za jízdy jak tvrdí, nefunguje.
K té poznámce, buďte ráda že nejste mechanikem :D
Pokud mohu poradit, tak nějakým způsobm sežeňte automechanika ( třeba i amatéra) na venkově - v Praze takový neexistuje, který bude ochoten motor rozebrat a zjistit příčinu poruchy. Pak nakoupíte levně (na Internetu) náhradní díly a motor se á zase dohromady a je to. Možná, že Vás to ani na 10000 Kč nepřijde. Jediný problém je, že budete nějaký čas bez auta.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.