Nejste přihlášen/a.
Ahoj nevíte na jakou stranu mám točit při polevování šroubu řemenice pro pohánění alternátoru a posilovače, na opelu corsa 1,4i?Pravý nebo levý závit.Díky za odpověď.
Jak píše xko a axus , povolovat doleva. Zřejmě myslíte řemenici na klice. Nejspíše to nepude tak jednoduše, šrouby jsou většinou "zalehlé". Takže zařadit jedničku, zatáhnout ruční brzdu v nejlepčím případě když někdo stojí na brzdovém pedálu nebo dát šprajc od pedálu k přední sedačce a pak povolovat. Někdy i tak je potřeba šroub ohřát, ale snad vám to půjde i bez toho.
Tohle bych jeste doplnil, ze je obcas nutne i zasprajcovat setrvacnik nebo si vyrobit pripravek, kterym se zasprajcuje primo remenice proti otaceni. Torzni pruznost spojky je nekdy az moc velka...
A kdyz uz se o tom povolovani remenice na klice pise, setkal si se, Are, nekdy za svoji praxi s tim, ze by se ukroutila klika pri povolovani, pri zasprajcovani setrvacniku?
Bohudík zatím ne a doufám, že se mi to nastane. Pokud to opravdu nejde rozumnou silou tak šroub nařeju. Proto "miluju" konstruktéra od Fiatu (Italu) kde se při výměně rozvodů nemusí povolit hlavní šroub na klice ,ale řemenice tvoří mezukruží ,které je na 5-6 šroubech M6-M8. To bych zavedl povinně u všech motorů.:D
doplněno 04.04.11 13:23:Jo vlastě vzpomínám, že jsem si kdysi šprajcnul litinovou řemenici. Nevydžela. No, ale šroub šel potom povolit rukou.
Jen ještě k dotazu. Při zpětné montáži šroubu je dobré ho "zajistit" alespoň kapkou barvy, pokud není origo třeba Loctite 243.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.