Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Tažné zařízení - montáž

Od: susen* odpovědí: 28 změna:

Zdravim.Koupil jsem od kamarada tazne zarizeni na lancii prismu.mam k nemu i stitek a kamarad jej ma zapsane v TP,mel to stejne auto,jako ja.ja bych si chtel tazne na auto namontovat (budu montovat sam) ,ale problem je v tom,ze kamarad ma auto jiz nekolik let v depozitu a TZ ma zapsane v technicaku.bude stacit,kdyz ja tazne namontuju,pak s tim zajedu na STK a s protokolem na DI,kde mi to zapisou,nebo musi kamarad TZ nejdriv odhlasit ze sveho TP abych ja si jej mohl potom nechat zapsat?bylo mi totiz receno,ze s tim mam jet normalne na STK,ze je jedno,ze on to ma hlasene na svem aute,coz mi ale prijde jako blbost.diky vsem za odpoved.

 

 

28 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

nu*

2x

1.)k novému tažnému zařízení se dodávý typový list, který má dvě části...část o prodeji a část o montáži, typovým listem se dokládá homologace tažného zařízení, potvrzení o montáži vyplňuje autorizovaní firma

2.) z provozovaného auta lze TZ použít, na jiné auto, pokud se jedná o shodná auta, poku k TZ není typový list, tak dokladem "homologace" je skutečnostl, že je TZ k autu zapsáno, kdyby v minulosti provozovatel nedoložil homologaci, nikdo by toto TZ k auto nezapsal...Pak se tedy současně požádá na úřadu o zápis změny u prvního auta, tedy o zápis demontáže TZ, u druhého auta s e požádá o zápis změny - zápis montáže TZ. Je to jasné? Současně přeložíte dvě žádoasti, a ke každé žádopsti dva techničáky, velký a malý...z prvníého auta se TZ odepíše, ke druhému se TZ z prvníhio auta dopíše. Správnost montáže doložíte pocvrzením STK, takže na STK poté, co si TZ namontujete sám musíte.

3.) Váš problém spopčívá v tom, že pkud má kamarád auto v "depozitu", nelze TZ odepsat.Auto musí být ve stavu "provozované".

Proč? Protže DEPOZITUM slovy zákona znamená "dočasné vyřazení z registru silničních vozidel". Pokud něcháte ěnco vyřadit z registru, tak nemůžete do registru k autu ani nic zaopst, protože je z registru vyřazeno.Registr je seznam, a auto je ze seznamu vyřazeno, a to na žádost provotovatele.Provozovatel musí pořádat o to, aby bylo auto do registru vráceno.Takže áíte smůlu, kupte si nové TZ.TZ z lancie dočasně vyřené použít lze, ale zapsat ani odepsat ne.

 

jirkamatapat*

1x

Sehnal jsem si TZ na BMW ze starého vozu, namontoval jsem jej a zajel jsem do Radotína do autorizovaného servisu.Typový štítek na TZ byl.Mechanik zkontroloval montáž(200kč) a vystavili mi typový list(500KČ). Na STK mi TZ bez problémů zapsali do techničáku. Před lety jsem nechal zrušit starou Škodovku,která měla rovněž TZ. Můj zet si to tažné namontoval na svoje auto,já mu dal z ustřiženého velkého techničáku příslušnou stránku(kde byl záznam o TZ) a on si to bez problémů nechal na DI zapsat.Popsal jsem Vám dva způsoby,jak situaci řešit a oba fungovaly.

susen*

ja bych to resil podobne,jak pisete,ale porad mi zustava ten problem s depozitem.na DI to prece musi vedet,ze to je u nejakeho auta hlasene a ze je auto v depozitu bo ne?

nu*

nechápu problém s depozitem ani s "hlášením", vše jsem Vám snad jasně vysvětltl, umíte číst?

nu*

na DI neví nic, protže DI skončil s regisgtrací vozidel na přelomu roku 2000 / 2001

susen*

ale vy jste jasne napsal:

Váš problém spopčívá v tom, že pkud má kamarád auto v "depozitu", nelze TZ odepsat.Auto musí být ve stavu "provozované".

Proč? Protže DEPOZITUM slovy zákona znamená "dočasné vyřazení z registru silničních vozidel". Pokud něcháte ěnco vyřadit z registru, tak nemůžete do registru k autu ani nic zaopst, protože je z registru vyřazeno.Registr je seznam, a auto je ze seznamu vyřazeno, a to na žádost provotovatele.Provozovatel musí pořádat o to, aby bylo auto do registru vráceno.Takže áíte smůlu, kupte si nové TZ.TZ z lancie dočasně vyřené použít lze, ale zapsat ani odepsat ne.
cist umim,ale asi nechapu...v jednomprispevku pisete ze to nejde a v druhem zase opak...ja jsem trochu natvrdlej,to uznavam aletohle fakt nechapu.
xxx*

Lépe uděláte, když počkáte na někoho kdo má trochu taktu a méně arogance a vše vám zdarma vysvětlí.

susen*

Lépe uděláte, když počkáte na někoho kdo má trochu taktu a méně arogance a vše vám zdarma vysvětlí:

nejlepsi bude,kdyz si zavolam na STK a tam mi to reknou...

xxx*

Jak myslíte, ale ani oni nemusí vědět vše Navíc "nu" není jediný kdo zde radí v právních věcech. Je to na Vás

nu*

Já myslím že jsem to napsal jasně a srozumitelně, pokud mi pošlete na účet 5300,- Kč, zavolám Vám a vše Vám vysvětlím...jiní si za zprostředkování berou tisícovku a já tady ztrácím čas s TRUBKAMA

doplněno 04.04.11 12:04:

300,- Kč, jsme skromný a byl to překlep

jirkamatapat*

Má ten Váš kamarád velký technický průkaz? Jesliže ano,nevidím problém po namontování TZ zajít na STK i s velkým techničákem a tažné přepsat. Depozit s tím nemá nic společného.A pokud se Váš kamarád v budoucnu rozhodne auto z depozitu vyzvednout,nebude mít problém TZ odepsat. Shrnu:na STK přijedete s VELKÝM techničákem,dokladem o koupi(někde stačí čestné prohlášení) a pár korunami za vystavení nového OTP(osvědčení technického průkazu)Pokud kamarád velký techničák nemá a TZ má typový štítek postupujte podle návodu,který jsem popsal v předešlém příspěvku.

cyril*

Jste na omylu s tím zápisem TZ do TP. Jediné, co na STK do TP zapisují je potvrzení planosti TK. Veškeré jiné změny zapisuje pouze oprávněný registrační úřad.

jirkamatapat*

Nebudeme se tahat o slovíčka,samozřejmě že vím kde se změny v techničáku zapisují.

jirkamatapat*

Máš k dispozici velký techničák?Jestiže ano,postupuj podle mého příspěvku a depozit neřeš,

 

nu*

0x

Napíšu to sem ještě jednou, pro všechny nechápající...Registr vozidel je SEZNAM, v seznamu vozidel jsou zapsána vozidla a jejich provozovatelé, respektive majitelé...Pokud někdo pžijde a požádá úředn (ne DI VB! ), aby na základěš jeho písemné žádosati auto i jeho provozovatekl z uvedného seznamu VYŘADIL, a to dočasně nebo trvale, auto i provozovatel budou vyřžazeni...Jinak řečeno, v seznamu nebudou...a Když něco není v SEZNAMU, jak chcete k něčemum, co není v SEZNAMU něco dopsat nebo něco změnit?

Napsal jsem to dostatečně jasně a názorně, nebo to nestačí?

Pokud to nestačím, tak ještě jeden pokus...Stačí ukončit dočasné vyřazené vozidla, auto se vrátí zpět do seznamu, a opak lze v seznamu k uvedenému auto něco dopadt nebo změnit...

susen*

Stačí ukončit dočasné vyřazené vozidla, auto se vrátí zpět do seznamu, a opak lze v seznamu k uvedenému auto něco dopadt nebo změnit...

to bohuzel nejde protoze auto uz neexistuje.byl to vrak,ktery jsme rozebrali a rozrezali.neptejte se me,proc jej kamarad nezlikvidovala a neodhlasil,to opravdu netusim.proste papiry jsou v depozitu a auto uz asi tri roky ve sberne a minimalne 5 let uz nema technickou,takze jej nelze z depozita vyjmout,udelat zmenu v tp a zas jej tam vlozit.

z vasi odpovedi jsem pochopil,ze pokud je auto v depozitu,nelze nic dopisovat ani menit,ja jen vysvetluju,ze auto se z depozita do provozu uz vyndat neda...

nu*

blahopřeju, po půl hodině je konečně ve všem jasno, pak máte možnost opatřit si od výrobce TZ typový list a nechat si na STK potvrdit montáž

erikch*

jestliže má kamarád TP-bez ohledu na to,že auto již neexistuje,depozit apod.není problém dle tohoto TP deklarovat nabytí dotyčného homologovaného tažného na shodný typ auta(Prisma)-jen bych doporučil sehnat někde jakože papír(za něco na pivko)od oprávněné firmy provádějící montáže tažných...Tažné samo o sobě není skutečností,že původní auto,z něhož pochází, je "dočasně" mimo(depozit),a dokonce i kdyby bylo trvale-(nic to na stále platné homologaci tažného shodného typu auta nemění)-nijak znehodnoceno(homologace tažného stále trvá,typový štítek platí nadále),prostě s TP kamaráda a raději i jakože papírem o odborné montáži nebudete mít problém(resp.problém mít nesmíte-tažné je schváleno a "odborně " montováno(proto raději ten nějaký papír),splníte obě podmínky pro zápis tažného do TP...Je to vcelku běžná praxe...

nu*

- trvalým vyřazením podle zákona č.56/2001Sb. ztrácí vozidlo jako celek navždy technickou způsobilost, včetně namotovaných konstrukčních celků, tedy i TZ, štítek má i auto na autovrakovišti, připravené k rozřezání, ztráta technické způsobilsti se vyznačuje do registračního dokladu, tedy do TP, a pkud je auto tervale vyřazeno, stává se Tp neplatným, auto vypadne z registru a nelze z něj TZ "odepsat" a "zapsat" na jiné auto, tady je jediná možnost, dohledat původní typový lsit k TZ, TZ namontovat a nechat si na STK porvtdit, že je na autě správně namontováno přesně to TZ, ke kterému žadatel předkládá typový list

- pokud jde o typový štítek na TZ, ten k uznání homologace na úřadu nestačí, ta se dokládá typovým listem...jiným řešením by bylo navštívit typovou ztkušebnu, která by TZ identifikovaal, případně posoudila a vystavila k tomu povrzení...Stálo by to asi tolik, co nové TZ...zkoušky jsou destrukční, takže by musel mít žadatel alespoň 2 kusy TZ jedno by se při zkoušce zničilo a druhé - shodné by v případě kladných výsledků zkoušek mohl použít

-kdysi se k TZ dával jen návod k použití se záručním listem, ale tam byla uvedena homologace ve formě "ATEST 8ST xxxx", dnes platí směrnice 94/20 ES (EC) a tam jsou jasně popsány současné požadavky na TZ, jejich plnění se dokládá právě typovým listem...

- jediným řešením je tedy opatřit si typový list ke konkrétnímu TZ

- vzhledem k tomu, že v ČR byli případy výroby a prodeje neschváených TZ, které v provozu ohrožují bezoečnost a neplní podmiínky stávající legislativy, nelze jen tak schválit a zapsat cokoliv, co s ekdy kdo rohodne namkntovat na auto...s tím se bohužel někteří lidé nedokáží vyrovnat...Nejsme v Africe, to si už konečně uvědomte, a bude hůř...Požadavky na konstrukci vozidel, v souvislosti s bezpečností a hospodátrností jejich provozu a s požadavky na ochranu životního prostředí budou čím dál přísnější...

- čekají nás auta prošpikovaná elektronikou, rozšíření EKO-daně na auta s EURO 3, žluté a zelené zóny ve městech,emisní plakety atd.., .ještě se budeme divit...

susen*

ja tonakonec vidim tak,ze zacnu shanet jine tazne,resp.stjne,ale z jineho auta a s kompletnima papirama,hlavne takove,ktere by se dalo normalne prihlasit a ne aby bylo hlasene na aute,co je v depozitu.to bude asi nejlepsi a nejjednodussi moznost,nez se nekde pidit a doptavat se.i na uradech rikaj pokazde neco jineho,tak koupim nove a bude vyreseno.diky vsem za odpovedi.

jirkamatapat*

To nu®,obdivuji jakou máš schopnost zkomplikovat jednoduchou věc(viz destrukční zkouška).Dost jsem se pobavil,doufám jen ,že jsi to nemyslel vážně.Nemáš pravdu ani v tom,že při trvalém vyřazení vozidla nelze TZ přepsat na jiný vůz(viz můj příspěvek výše).

nu*

přepsat na jiný vůz lze TZ z vozidla, které je registrováno, pokud je trvale vyřazeno, nelze TZ odepsat, nic nekomplikuji, jen s nekonečnou trpělivostí vysvětluji nechápajícím možné způsoby jak TZ bez typového listu legalizovat, neuvádím případy jak podvádět a porušovat zákon...že je typová zkušebna možnou alternativou je zřejmé každému kdo to alespoň trochu chápe, otázkou je zda se to žadateli vyplatí

Jiný by si za odborné rady nechal zaplatit, já to dělám zadarmo z dobré vůle

nu*

To "jirka", doporučuji Ti pozorně si přečíst to, co jsem napsal výše, "odepsání" TZ z registru i z techničáku je podle zákona a vyhlášky zápisem změny, a jediná změna kterou lze provést u auta v režimu dočasného vyřazení je odhláška na jiného provozovatele...Tolik zákon a vyhláška...žádná další možnost tam není, jen depozit ukončit a pak TZ odepsat...

erikch*

příteli nu-tazateli(a tak nějak všeobecně)nejde o to co lze a nelze odepsat z auta v depozitu(to v depozitu jej nezajímá,a zajímat nemusí-to by bylo aktuální až ve chvíli znovuzprovoznění,resp.TK,která musí onomu znovuzprovoznění po x letech předcházet...),ale jak lze dopsat tažné na aktuálně provozované-a mohu z praxe ubezpečit,že tažné,jeho původ,typ a homologaci-lze použít i z auta již trvale vyřazeného-prostě na základě TP z "vyřazenky" "prokáži" o jaký typ se jedná(shodný a aplikovatelný na daný typ auta-zde Lancia Prisma-tažné není ani vyřazením vozidla nijak degradováno),navíc to doložím dokladem(to že si ho nechám jakože vystavit od firmy montující tažné je už podružné) o odborné montáži...a není problém...Absolovoval jsem to naposled ani ne před rokem a lze...

doplněno 05.04.11 21:13:

jen doplním-ono,bohužel,se něco může stát i u homologovaného-homologace sama o sobě je čistě "úředním počinem",stojícím nehorázný prachy-s kvalitou a bezpečností konkrétního předmětu nesouvisející,bohužel...)-a i se to v praxi stává-osobně mě taky onehdá "předjel" můj vlastní platák při sjezdu táhlého kopce-naštěstí prázdný a hlavně zrovna nejel nikdo v protisměru...A tažné,platák vše homologované,platné TK ,správně zapojeno atd. no a ve chvíli kdyby něco-tak v tu chvíli je úplně jedno zda mám homologováno či nikoli,prostě by to bylo v pr...li a stejně bych za to mohl-za náklad,přívěs,tech.stav atd.odpovídá řidič...a ahoj,nikdo by se se mnou nebavil...

 

nu*

Lancia Prisma je stará plečka, dnešní originální typové listy jsou dodávány ke každému kousku značkového tažného zařízení v krabici, a liší se výrobním číslem, pokud montuje TZ autorizovaný servos, napříkla porsche nebo renault, prostřednioctvím B2B protokolu tiskne typové listy z technické databáze výrobce, pochybuji že se staré TZ k Lancii ještě vyrábí, posoudit shodnost typu může jen typová zkušebna, DEKRA nebo TUV, a ta si za potvrzení nechá zaplatit.

Pokud jd eo poznámky vůči činnosti úřadů, hlavní zásadou jejich práce je zákonnost, pokud v přenesené působnosti zastupují zájem státu,musí dohlížet na to, aby byla dodržena platná legislativa.

Opět zopakuji pro méně chápavé, TZ je konstrukční část a ta musí být homologována. Doložit homologaci typovým listem nebo jiným věrohodným tzoůsobem je na žadateli.Úředník typové štítky nekontroluje, k posouzení jejich originality jsou technici zkušeben.

Původní dotaz zněl jak "přendat" TZ z dočasnš vyřazeného auta na auto provozované. Možnost "odepsat" TZ z auta v depozitu byla vyloučena, to snad už všichni i io méně chápaví chápou, pak už jen doložit homologaci a správnost montáže. Takže se v podstatě všichni shodneme.

cyril*

Na první pohled je vidět, že to moc neovládáte. Dejte na radu zkušenějších (např. "jirka"), ti to mají v malíku. At tazatel pozná zač je rada na poradně!

nu*

je to o přístupu a osobní statečnosti úředníka, TZ je konstrukční část a ta musí být homologována, pokud někomu stačí na úuřadu neplatný dokad, nebo čestné prohlášení, má vyhráno...Také se můtže stát, že se jednou najde někdo, kdo tam takhle "připojí" něco. co hpmlologaci nemá...Pokud se nic nestrane, je vše ok. pokud se něco stane a vlek se utrhne nebo "odpojí" a něco způsobí, Jirka bude muset vysvětlovat...

jirkamatapat*

Tazatel susen uvádí,že na TZ je štítek.Ten štítek zaručuje,že zařítení bylo homologováno,tudíž je provozuschpné na daném typu automobilu.Jak jsem už napsal výše,je možné a bez porušení zákonných předpisů si nechat nebo sám namontovat toto TZ na auto.Potom stačí zajet do autorizovaného servisu,kde se tažná zařízení montuje a nechat si vystavit typový list.Kde to TZ bylo namontováno předtím,nikdo neřeší a bylo-li odmontováno z vozidla,které je v depozitu nikoho zajímat nebude ani na evidenci motorových vozidel,kde ho bude majitel přihašovat.Tolik k dané problematice. Tečka.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]