Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak nalakovat auto

Od: lukiiiis odpovědí: 16 změna:

zdravim,mam opela calibru r.v.:93 takze je stara a chci ji zmenit z cervene na cernou,poradite mi nekdo sikovne jak na to abych to nemusel za rok resp. po zime delat znova?,vim ze obrousit jemne aby se chytla barva ale pak potrebuju poradit s barvou,v obchode kde michaj barvy mi namichaji cernou 5litru za cca 3500kč,chtel bych jestew usetrit a myslel sem ze zajdu do drogerie a tam koupim par plechovek barvy cerny a redidla a doma si to namicham a vyjde to levneji,jenze mi bylo receno ze je pry blbost to delat syntetickou barvou,proc? co se stane?mam to vzit potom jeste lakem? prosim o radu a kdyz tak presny navod jak na to,dekuji

 

 

16 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

ar*

1x

Lukíííís, nevím kolik jsi toho nastříkal, ale nastříkat auto není až taková sranda. Další věc je jestli chceš změnit jen barvu a nebo jsou na kasli už nějaké "boláky", které se musí vykytovat a pak nejprve stříknou plničem.

Aby to vůbec stálo za tu práci, tak je potřeba použít dvousložkovou barvu, určenou na stříkání aut, použít syntetiku to je v podstatě středověk. Zaprvé barva nebude držet odstín a zadruhé bude rychleji zvětrávat. Takže žádnou nitrokombinaci ani syntetiku to je na opravu nějakého šuntu a né auta. Jinak pokud je ta barva (5litů za 3500) opravdu barva na auta , tak ta cena je více než dobrá i když záleží na hustotě ty barvy. Barva se jinak kupuje na váhu a pak se ještě naředí. Na tvoji Calibru by mělo stačit 3,5 až 4 kg.

Pokud chceš auto oprášit nej tak z vrchu a ostatní nechat červené tak ti rovnou říkám vy...se na to.

doplněno 01.04.11 15:15:

Des to je zase děs, proboha proč píšete o něčem o čem nemáte ani páru.

lukiiiis

no strikal sem si motorku coz se asi neda moc srovnavat,ale byla take cervena jak semafor a dal sem ji primo na cernou syntetiku co sem si koupil v drogerce v plechovce, no a jednoduse sem to obrousil,vzal plnicem bo strikacim tmelem pak obrousil kde bylo potreba a vzal sem to hned na to cernou nevym jestli to byl Balakryl a kdybyste videli ted tu jawu 250 tak je porad krasna a je takhle uz asi 4-5let... a kazdej rok na ni litam...

ar*

Lukiiis, už jsem nějaké to auto nastříkal. Pokud tady pohedáš v historii tak budeš vědět proč, ale to je jedno

To že bude barva prosvítat je nesmysl, klidně nastříkám na červenou třaba bílou a prosvítat nic nebude a pokud se to dělá správně tak ani nesmí. To že musí být barva vypálená je další nesmysl, dnes se na stříkání aut používají i vodou ředitelné barvy. To že se syntetika musí loupat je další nesmysl. Dříve se na stříkaní používali syntetické barvy do kterých se přidával jilkolin a pak se ředili nitrem. Dnes jak jsem psal se používají dvousložkové barvy a nebo vodou ředitelné, které se pak stříkají lakem. Stříkací boxy se vyhřejvají jen kvůli rychlosti schnutí barvy a barva se navypaluje to je historie stará 30 let. Pokud ji nastříkáš doma vytvrdne stejně, ale o den déle. Co je ,ale nevýhoda syntetiky, že ti nebude držet stejný odstín a bude rychle blednout. Pokud třeba za rok budeš potřebovat nastříkat blatník, tak už nechytneš stejnou barvu. Další problém u synt je že se nechá i po vytvrdnutí naleptat ředidlem, benzínem i působením brzdové kapaliny změkne. Tohle všechno u dvousložek odpadá, tu klidně po vytvrdnutí můžeš otřít hadrem namočeným v ředidle a nic to neudělá. Pokud jednou auto nastříkáš synt. tak je do budoucna problém, pkud bys to chtěl vzít kvalitní barvou musí všechno dolu jinak se to po nastříkání "zvedne"

Jestli chceš opravdu na barvě něco ušetřit tak koupit poctivou dvousložkovou na autolaky. (já používám Deber a PPG) ,ale koupit základní odstín (říká se jí také průmyslová) né míchanou do určítého odstínu.

Dělěj ,ale jak myslíš.

lukiiis

tak diky za odpoved,bylo mi receno take ze misto syntetiky je lepsi akrylova barva,je to mozne?rikal mi i chlapek ze kdyz si u nej necham tu barvu cernou namichat za ty 3500kc ze pry to pak nemusim brat vrchnim lakem,tak by to mohlo byt to same i u syntetiky ne? ze bych ji nemusel navrch lakovat...nebo s lakem tak nevybledne?

ar*

Té dvousložkové se také říká akrylátová. Auto barvy jsou dělené na barvy které se stříkají samostatně a je to rovnou lesklé a je to finální povrch a pak jsou barvy které se stříkají stejně jako metalíza, nejprve nastříkáš barvu a pak se stříká lak. Jinak by ta barva byla matná říka se jí "podlak". Zjisti si u toho chlapíka jestli jde o dvousložkovou barvu a jestli je to cena i s tužidlem, popřípadě co je to za značku.

des*

No a ty áre si zase sežral chytrý ho.Starej se osvý,buď tak laskav.

doplněno 01.04.11 20:18:

Odpověď se mezitím posunula a je vytržena z kontextu.Jen jsem se nahoře bránil napadení.

jabraka*

Bohužel má kupodivu AR pravdu.Dnes výrobci barev disponují sortimentem,kde se dá vybrat jakýkoliv produkt a použití.Nejen pro autolaky.

JABRAKA

des*

Víš jabrako,já jsem tím prošel,s úplně jiným výsledkem.Dal jsem přestříkat auto,chlap to dělal doma,byl zkušený a chválený.Jeden den jsem mu to zavezl,volal druhý den at si ho vyzvednu.Jel jsem tam večer,auto stálo pod lucernou,prohlíd jsem ho a jel domů.Ráno však mne málem ranilo.Auto bylo jak po smršti.Lak popraskaný,místy oloupaný.Když jsem mu to dovezl zpět,nemohl to pochopit.Bez vyzvání mi dal mých zaplacených 12tisíc,že to už dělat nebude.Jel jsem do servisu,co s tím.Spravili to nevím jak,stálo to jen 8tisíc a auto jezdí s barvou doteď,je to3roky.

erikch*

stříkání auta není prča,jak se tu ar "snažil naznačit"-jde hlavně o přípravu podkladu,kytování,broušení,základovka,broušení,plnič,broušení...a pořád dokola dle potřeby...Ono "oblít" to umí každej,kdo má kompresor a hobby pistoli,ale nastříkat(kór metalízu) už je umění-aby to k něčemu vypadalo-a o to jde především...Takže opatrně s tím "hodnocením" po netu-je trošku rozdíl tady žvatlat a hodnotit výsledek něčí práce v reálu-bez takového hodnocení je toto téma pořád jen žvatláním a k tomu poradna asi. není,že?!..

ar*

Pokud si někdo nechává auto lakovat a je schopen uveřit tomu, že jeden den auto předá a druhý den si ho vyzvedne dobře nalakované, nemůže se divit , když mu někdo kdo auta i lakuje, napíše ža o tom nemá ani páru. Ke všemu ve všech třech vámi uvedených bodech v první odpovdi jste neměl pravdu, vymlouvat se na vytrhávání z kontextu je dětinská výmluva.

ar*

"Bohužel má kupodivu AR pravdu" Od člověka , který opravuje zkorodovanou karoserii na Formanu Pur pěnou je to vyloženě lichotka.

 

 

kato*

1x
Kde je vidět rez nebo bubliny ,tak zbrousit až na kov.Potom natřít odrezovačem a zneutralizovat rez která zůstala v kovu,(nejlepší je to opískovat).Pak zakytovat nerovnosti překytování pomocí správkového kytu tak, že jej nanáším stěrkou.Existují několik hrubostí,podle nerovností. Opravená místa přebrousím do roviny BP 150 a celý díl BP 240 - 280 pod vodou (dále jen +voda).Tady je velice důležité aby přechod nebyl poznat .Většinou se stane že se vše zdá v pořádku ale po nanášení barvy vyleze ohraničení nebo škrábance.Někdy je lepší si koupit stříkací kyt ve spreji (stačí i základní barva)a tohle místo si přestříknout a začít znovu (správkový kyt,BP,voda -nic neuspěchat)Potom lak na autě zdrsnit,jestli jsou místa kovové tak nastříkat základní barvou (1 a 2 vrstvy)doporučuji šedou, nebo bílou. Červenohnědá se špatně brousí(tryska 1,2-2,1).Mám dobré zkušenosti ,jestli je auto hodně kytované tak si koupit dvousložkový stříkací kyt .Jak ztvrdne tak se natáhne jak šprcka (tryska tak 2,1-3)Není to jako dříve,nitro kyt který nic moc nekryl.Po zaschnutí přebrousím celý díl BP 600 - 800 +voda.Po přebrušováním (- kyt nikdy nebrousíme pod vodou! Sám o sobě je porézní tudíž voda se snadno dostane k plechu - rezáku a jede to nanovo. Brousí se za sucha br. papírem 80, 120, 240 na vibračce.Pak stříkat plnič a ten se brousí pod vodou p800, p1200) lak umýt a po zaschnutí tlakovou odfukovací pistolí vytlačit vodu z lemů.Taková kulička vody kterou vytlačí stříkací pistole pod páskou na povrch udělá svoje.Dále jen UM.Co jsem nenapsal tak vždy před stříkáním ,povrch dobře ODMASTIT!Dále jen OD.Jestli se vyskytnou mapy škrábance tak znovu pokračovat správkovým kytem,BP+voda.Jestli je vše v pohodě tak celý auto UM+OD a nastříkat plničem naředěným tužidlem k němu zakoupeným podle předepsaného poměru tak, aby se sléval, ale nestekl. (tryska 1,2-2,1)Plnič je poměrně hustý, proto stačí jedna silnější vrstva Často je slyšet názor když se stříká plnič před barvou nemusí se dávat stříkací kyt (záleží na nerovnosti povrchu).Po této práci se musí-te rozhodnout jak pokračovat ,dát to lakýrníkovi nebo samo doma.Takto připravený díl lakuji akrylátovým lakem namíchaným podle předepsaného poměru s ředidlem a tužidlem koupeným k barvě. Lakuji 3 - 5 vrstev. Hlavně si na pistoli stáhněte množství barvy, protože to hodně teče. _(Tlak si pořád hlídat kolem dvou atmosfér.Menší tlak je špatně z toho důvodu, že je třeba větší vrstva laku k tomu, aby se slil. Pak to teče jako bejk. Víc řidších vrstev jo, ale tlak dvě atmosféry! Vyzkoušet a pak lakovat! )Při první vrstvě nekoukám na to aby se to krylo a slévalo se a jen díl lehce stříknu zapráším. U druhého laku již koukám, aby to krylo a při třetím se to už musí slévat a lesknout. Ale pozor, aby to nesteklo. Mezi jednotlivými vrstvami laku čekám asi 6 - 20 minut, aby předchozí vrstva zavadla, ale nezatvrdla.(tryska 0,3-1,1)Pokud to někde trochu steče, není ještě vše ztraceno.( Vrstvy se nesmi nechat úplně zaschnout, ale jen zavadnout na dotek. nejdřív se stříkají hrany, potom se popráší plochy a po zavadnutí to zaleješ 1, nebo 2 vrstvami, podle toho co používáš za barvu).
Asi po týdnu, když je lak tvrdý (lepší je počkat déle, i měsíc) steklou kapku opatrně zbrousím BP 2000 a pak to přeleštím brusnou pastou Tempo nebo jinou zakoupenou pastou.Dneska se dát vše koupit.Nepsal jsem základní věci jako zakrývaní ploch ,páskou ,papírem i kytem ,které by neměli být nastříkané.(hlavně pneumatiky,pak je pak hrůza)jsou to jenom základní info .Každý má jiné zkušenosti a pak i jiné názory.Nebojte se vždyt je to jenom barva a o život nejde. Reklamace zde u Leoše: opelastra.cz/...
vikin*

Co já jsem zas slyšel, tak ten odrezovač lakýrníci nesnášej - tak nevim každopádně se doporučuje samozřejmě auto pořádně umejt .. i podběhy, podvozek atd. páč když to budeš stříkat (samozřejmě v herneticky uzavřený místnosti) tak by ti to mohlo rozvířit prach i odjinud

imho pro clověka co to nikdy nedělal je celý auto práce na pár dní možná tejdnů a to už se to pak opravdu nejspíš vyplatí to dát udělat někomu pořádně za prachy, pač srát se s tim tak dlouho a pak by to bylo stejne na nic to by me asi kleplo )

ar*

Vikine , každý má trochu jiný postup a návyky, já třeba taky patřím k těm kteří odrezovač nesnášejí a nepoužívájí. Taky bych se mohl dohadovat s Kato Ohledně broušení " BP 240 - 280 pod vodou " Použití velikosti trysek ( ta tryska 0,3 mě zaráží) i tlaku vzduchu ( rozdíl je mezi vysokotlakou pistolí a nebo HVLP). Jinak to ,ale popsal rozumě a má dobrou.

kato*
Není to "můj"návod viz.zdrojové stránky.Tu vodu na kastli jsem někde vymazal a nahradil vsuvkou (- kyt nikdy nebrousíme pod vodou! Sám o sobě je porézní tudíž voda se snadno dostane k plechu - rezáku a jede to nanovo.) a nahoře článku jsem to ňák přehlídl.Teď už to bohužel neopravím. .Další šikovné stránky zde: skoda110r.cz/...

 

des*

0x

1)Z červené na černou=nesmysl.Zůstaň u červené.Bude to prosvítat.

2)Bez vypálení barvy je to zachvíli jak kůlna,loupe se to a neleskne se.

3)Když na to nemáš tak to nedělej.Když nalakuješ syntetiku,tak se taky oloupe.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]