Nejste přihlášen/a.
zdravim,mam opela calibru r.v.:93 takze je stara a chci ji zmenit z cervene na cernou,poradite mi nekdo sikovne jak na to abych to nemusel za rok resp. po zime delat znova?,vim ze obrousit jemne aby se chytla barva ale pak potrebuju poradit s barvou,v obchode kde michaj barvy mi namichaji cernou 5litru za cca 3500kč,chtel bych jestew usetrit a myslel sem ze zajdu do drogerie a tam koupim par plechovek barvy cerny a redidla a doma si to namicham a vyjde to levneji,jenze mi bylo receno ze je pry blbost to delat syntetickou barvou,proc? co se stane?mam to vzit potom jeste lakem? prosim o radu a kdyz tak presny navod jak na to,dekuji
Lukíííís, nevím kolik jsi toho nastříkal, ale nastříkat auto není až taková sranda. Další věc je jestli chceš změnit jen barvu a nebo jsou na kasli už nějaké "boláky", které se musí vykytovat a pak nejprve stříknou plničem.
Aby to vůbec stálo za tu práci, tak je potřeba použít dvousložkovou barvu, určenou na stříkání aut, použít syntetiku to je v podstatě středověk. Zaprvé barva nebude držet odstín a zadruhé bude rychleji zvětrávat. Takže žádnou nitrokombinaci ani syntetiku to je na opravu nějakého šuntu a né auta. Jinak pokud je ta barva (5litů za 3500) opravdu barva na auta , tak ta cena je více než dobrá i když záleží na hustotě ty barvy. Barva se jinak kupuje na váhu a pak se ještě naředí. Na tvoji Calibru by mělo stačit 3,5 až 4 kg.
Pokud chceš auto oprášit nej tak z vrchu a ostatní nechat červené tak ti rovnou říkám vy...se na to.
doplněno 01.04.11 15:15:Des to je zase děs, proboha proč píšete o něčem o čem nemáte ani páru.
no strikal sem si motorku coz se asi neda moc srovnavat,ale byla take cervena jak semafor a dal sem ji primo na cernou syntetiku co sem si koupil v drogerce v plechovce, no a jednoduse sem to obrousil,vzal plnicem bo strikacim tmelem pak obrousil kde bylo potreba a vzal sem to hned na to cernou nevym jestli to byl Balakryl a kdybyste videli ted tu jawu 250 tak je porad krasna a je takhle uz asi 4-5let... a kazdej rok na ni litam...
Lukiiis, už jsem nějaké to auto nastříkal. Pokud tady pohedáš v historii tak budeš vědět proč, ale to je jedno
To že bude barva prosvítat je nesmysl, klidně nastříkám na červenou třaba bílou a prosvítat nic nebude a pokud se to dělá správně tak ani nesmí. To že musí být barva vypálená je další nesmysl, dnes se na stříkání aut používají i vodou ředitelné barvy. To že se syntetika musí loupat je další nesmysl. Dříve se na stříkaní používali syntetické barvy do kterých se přidával jilkolin a pak se ředili nitrem. Dnes jak jsem psal se používají dvousložkové barvy a nebo vodou ředitelné, které se pak stříkají lakem. Stříkací boxy se vyhřejvají jen kvůli rychlosti schnutí barvy a barva se navypaluje to je historie stará 30 let. Pokud ji nastříkáš doma vytvrdne stejně, ale o den déle. Co je ,ale nevýhoda syntetiky, že ti nebude držet stejný odstín a bude rychle blednout. Pokud třeba za rok budeš potřebovat nastříkat blatník, tak už nechytneš stejnou barvu. Další problém u synt je že se nechá i po vytvrdnutí naleptat ředidlem, benzínem i působením brzdové kapaliny změkne. Tohle všechno u dvousložek odpadá, tu klidně po vytvrdnutí můžeš otřít hadrem namočeným v ředidle a nic to neudělá. Pokud jednou auto nastříkáš synt. tak je do budoucna problém, pkud bys to chtěl vzít kvalitní barvou musí všechno dolu jinak se to po nastříkání "zvedne"
Jestli chceš opravdu na barvě něco ušetřit tak koupit poctivou dvousložkovou na autolaky. (já používám Deber a PPG) ,ale koupit základní odstín (říká se jí také průmyslová) né míchanou do určítého odstínu.
Dělěj ,ale jak myslíš.
tak diky za odpoved,bylo mi receno take ze misto syntetiky je lepsi akrylova barva,je to mozne?rikal mi i chlapek ze kdyz si u nej necham tu barvu cernou namichat za ty 3500kc ze pry to pak nemusim brat vrchnim lakem,tak by to mohlo byt to same i u syntetiky ne? ze bych ji nemusel navrch lakovat...nebo s lakem tak nevybledne?
Té dvousložkové se také říká akrylátová. Auto barvy jsou dělené na barvy které se stříkají samostatně a je to rovnou lesklé a je to finální povrch a pak jsou barvy které se stříkají stejně jako metalíza, nejprve nastříkáš barvu a pak se stříká lak. Jinak by ta barva byla matná říka se jí "podlak". Zjisti si u toho chlapíka jestli jde o dvousložkovou barvu a jestli je to cena i s tužidlem, popřípadě co je to za značku.
No a ty áre si zase sežral chytrý ho.Starej se osvý,buď tak laskav.
doplněno 01.04.11 20:18:Odpověď se mezitím posunula a je vytržena z kontextu.Jen jsem se nahoře bránil napadení.
Bohužel má kupodivu AR pravdu.Dnes výrobci barev disponují sortimentem,kde se dá vybrat jakýkoliv produkt a použití.Nejen pro autolaky.
JABRAKA
Víš jabrako,já jsem tím prošel,s úplně jiným výsledkem.Dal jsem přestříkat auto,chlap to dělal doma,byl zkušený a chválený.Jeden den jsem mu to zavezl,volal druhý den at si ho vyzvednu.Jel jsem tam večer,auto stálo pod lucernou,prohlíd jsem ho a jel domů.Ráno však mne málem ranilo.Auto bylo jak po smršti.Lak popraskaný,místy oloupaný.Když jsem mu to dovezl zpět,nemohl to pochopit.Bez vyzvání mi dal mých zaplacených 12tisíc,že to už dělat nebude.Jel jsem do servisu,co s tím.Spravili to nevím jak,stálo to jen 8tisíc a auto jezdí s barvou doteď,je to3roky.
stříkání auta není prča,jak se tu ar "snažil naznačit"-jde hlavně o přípravu podkladu,kytování,broušení,základovka,broušení,plnič,broušení...a pořád dokola dle potřeby...Ono "oblít" to umí každej,kdo má kompresor a hobby pistoli,ale nastříkat(kór metalízu) už je umění-aby to k něčemu vypadalo-a o to jde především...Takže opatrně s tím "hodnocením" po netu-je trošku rozdíl tady žvatlat a hodnotit výsledek něčí práce v reálu-bez takového hodnocení je toto téma pořád jen žvatláním a k tomu poradna asi. není,že?!..
Pokud si někdo nechává auto lakovat a je schopen uveřit tomu, že jeden den auto předá a druhý den si ho vyzvedne dobře nalakované, nemůže se divit , když mu někdo kdo auta i lakuje, napíše ža o tom nemá ani páru. Ke všemu ve všech třech vámi uvedených bodech v první odpovdi jste neměl pravdu, vymlouvat se na vytrhávání z kontextu je dětinská výmluva.
"Bohužel má kupodivu AR pravdu" Od člověka , který opravuje zkorodovanou karoserii na Formanu Pur pěnou je to vyloženě lichotka.
Co já jsem zas slyšel, tak ten odrezovač lakýrníci nesnášej - tak nevim každopádně se doporučuje samozřejmě auto pořádně umejt .. i podběhy, podvozek atd. páč když to budeš stříkat (samozřejmě v herneticky uzavřený místnosti) tak by ti to mohlo rozvířit prach i odjinud
imho pro clověka co to nikdy nedělal je celý auto práce na pár dní možná tejdnů a to už se to pak opravdu nejspíš vyplatí to dát udělat někomu pořádně za prachy, pač srát se s tim tak dlouho a pak by to bylo stejne na nic to by me asi kleplo )
Vikine , každý má trochu jiný postup a návyky, já třeba taky patřím k těm kteří odrezovač nesnášejí a nepoužívájí. Taky bych se mohl dohadovat s Kato Ohledně broušení " BP 240 - 280 pod vodou " Použití velikosti trysek ( ta tryska 0,3 mě zaráží) i tlaku vzduchu ( rozdíl je mezi vysokotlakou pistolí a nebo HVLP). Jinak to ,ale popsal rozumě a má dobrou.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.