Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, chtěl bych se Vás zeptat na jeden dotaz. Mám renault thalia r.v. 2011 a při nulové poloze mi svítí světla, nevíte jak je to možné?
Jsou to přední světla a za chodu motoru jsou v nulové poloze zaplé stejně jako v 2 s rodzdílem že v 2 poloze jdou přepnout na dálkové.
Předních světel je několik, předpokládám, že tedy, že jde o potkávací případně denní. Vozidla tohoto roku výroby již ze zákona musí být vybaveny světly pro denní svícení, takže pokud to takto svítí za chodu motoru a jen přední, tak je to v pořádku a měli by Vám to potvrdit i u prodejce nebo ve značkovém servisu.
Takto je nastavena většina moderních aut. Jde o denní svícení, které je v mnoha evrpoských zemích povinné. Vozidlo svítí, i když je řídí zapomnětlivý řidič.
Takže je úplně jedno v jaké poloze to mám? Jiný účinek to nemá, pouze pro ty co zapomínají zapínat světla.
Správně, jen za tmy je třeba přepnout na 2. polohu, aby bylo možno přepínat potkávací a dálkové. Navíc některá auta svítí při nulové poloze jen vpředu (není to v rozporu s předpisy), takže to je další důvod, proč na noc přepnout na 2.
To může úplně každý kdo má ve vozidle nabitou baterii.
doplněno 30.03.11 16:39:Jen jsem nepochopil důvod jezdit s "vypnutým" motorem.
Omlouvám se, napsal jsem to v žertu. Ale je fakt, že jsem dříve s benzinovým motorem jezdil s dlouhých kopců a ve dne s vypnutým zapalováním, abych ušetřil. Kdybych tak chtěl jezdit v noci, tak bych musel mít při tom zapnuté zapalování, jinak by mi tlumená popř. dálková světla nesvítily. Jenže tak se přehřívají zapalovací cívky, což je riskantní, proto mi napadl ten žert, že ta Thalia má tu možnost i v noci. Dnes jezdím s dieselem, který startovat zařazením 4 by asi nebylo dobré, takže už to nedělám a nechávám s kopce motor běžet na volnoběh)
Aloisb nic se neděje, nemáte se zaco omlouvat. Já jsem nepochopil Váš žert. Víte začátkem 90 let kdy hodně lidí přecházelo ze starých škodověnek atd, na jiná auta vybavená posilovačem brzd. Dost pravidelně někdo přišel s nabušeným blatníkem , nárazníkem a podobně, jen proto , že byl zvyklý vypínat motor z kopce. Bohužel si neuvědomil , že pokud chcípne motor a dvakrát, třikrát si lehce přibrzdí tak v momentě kdy to opravdu potřebuje , brzdy nejsou to pravé ořechové a než si uvědomil , že se do pedálu musí pořádně opřít bylo pozdě. Pravda v posledních letech nikdo tykový nepřišel a nebo se nepřiznal.
doplněno 30.03.11 21:39:Axus, zcela vyjimečně si dovolím nesouhlasit. Posilovač řízení je nejvíce potřeba přo pomalé jízdě a točením volantu na místě. Čím je rychlost vyšší tím méně je posilovač potřeba. Mě osobně některá auta nevyhovují jen proto, že posilovač je až moc účinný a odezva do volantu je minimální i při vysoké rychlosti.
Ja bych rekl, ze to v tech 90. letech bylo spis kvuli posilovaci rizeni nez brzd.
Posilovac brzd uz meli kdejake stare verky...
Ono z niceho nic zatocit bez posilovace, kdyz je na nej clovek zvyklej, to je v tu chvili jako by byl volant zamcenej.
To je pravda, s tím posilovačem. Jednou mě ale vypekla i S 120 L. Měl jsem ji novou a v návodu jsem si přečetl, že je tam na karburátoru elektroventil, který při vypnutí zapalování uzavírá přívod benzinu do motoru. To je dobrý, řekl jsem si, to mi umožní brzdit s kopce motorem i při vypnutém zapalování! Jel jsem takhle ze Strahova těmi serpentinami dolů a vypnul jsem zapalování, že to vyzkouším. Motor pěkně brzdil a nic se nedělo. Dole, když už jsem potřeboval zrychlit a měl jsem tam 3, tak jsem zapalování zapnul a přidal plyn. V tom se ozvala dělová rána. Zastavil jsem a šel se podívat dozadu. Tlumič výfuku byl hezky rozškleben ) Jak jsem se později dozvěděl, tak ten elektroventil neuzavíral benzin moc spolehlivě a byl tam prakticky pouze k zamezení samozápalů. To ovšem v návodu k obsluze vozu nenapsali. Byl jsem tehdy mladý řidič a měl jsem kliku, potože mi to uznali v rámci reklamace a výfuk mi zdarma vyměnili)
Aloisb - nechci Vám brát iluze o šetření palivem, ale pokud máte na vozidle palubní počítač, zkuste na něj mrknout, kolik Vám,,žere´´ auto při jízdě z kopce na volnoběh a kolik při jízdě se zařazenou rychlostí. Pokud počítač nemáte, vězte, že na volnoběh žere zhruba 0,7-1l, zatímco na volnoběh 0,0. Takže to je opravdu šetření stylem ,,at to stojí, co to stojí´´.
Máte pravdu, ale to snad platí jen u dieselových motorů a možná u moderních benzínových stříkaček. Já jsem ale psal o stylu jízdy u benzinových karburátorových motorů a tam se jízdou s kopce na volnoběh dá skutečně palivo ušetřit. Je přece znám i styl jízdy závodníků v tzv. economy rally, kteří využívají setrvačnosti vozidla jak to jen jde.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.