Nejste přihlášen/a.
Šetřila jsem benzín, jezdila jen tady po sídlišti, nákupy, vše tak do 5km a tak jsem si za 3 týdny zcela vybila baterku, že nenastartovala.
Není lepší rady než aku vyndat, dát do nabíječky a doma čekat pár hodin. Otrava. Startovací kabely prý musí být velmi tlusté, aby neshořely, takže produkt za 400 Kč je nanic.
Uminuji si, že budu jezdit delší trasy. Počítam s tím, že se mi baterka dobíjí v autě správně. Měřidlo ani zkoušečku nemám.
A zaujala mě taková věcička: je dobrá? Abych věděla, že už baterka dojíždí a včas objela město a tak rychle dobila...
Nebo jiné věci mám shánět?
Díky!
Tamarka
Na tento produkt bych nevsázel. To že se baterie vybila indikuje závadu. Není to tím, že by jste jezdila jen krátké trasy. S největší pravděpodobností bude baterie špatná. Nechat změřit v servisu a eventuelně pořídit novou. Kabely za 400 na nastartování bohatě stačí. A jsou i levnější, které pro vaši potřebu stačí bohatě.
Ale potvrdilo mi to více lidí, že jsem málo jezdila a tak se to vybilo. Baterie je tam 14 měsíců, ale najela jsem jen 7000 km, více ne.
doplněno 30.03.11 13:30:A tohle je k něčemu dobrý? Je to dost levný... ale zase je to v mém oblíb. krámě...
doplněno 30.03.11 13:31:Oprava linku, zkrácení
autokelly tady: http://bit.ly/hQcWKj
Pokud jste jezdila takto vyloženě krátké trasy, tak je to možné že se baterie nestačila dobíjet a postupně se vybila. Na dobití baterie po nastartování se uvádí najet 15-30 km. Záleží také jaké kondici je také startér, může být už zanesený a pak je větší odběr proudu z baterie.
ten měřák z Kelly bych nebral , lepší uplatnění doma njdete stímto auto.aukro.cz/...
Jinak co se týče dobíjení, pokud budete jezdit takto krátké trasy , bude potřeba opravdu občas baterii dobít, nevím jaké máte možnosti (jestli parkujete na ulici nebo někde na zahradě, lépe v garáži) . Ideální by bylo koupit "konzervátor"a nebo plně inteligentní baterii, která po nabití přepne na udržovací proud.
doplněno 30.03.11 14:44:oprava,"inteligentní nabíječku"
Dííík!
Největší radost mám z toho voltmetru, to je super hračka - změřím si tady vše, fyziku jsem milovala ve škole!
Už ho objednávám
A díky, že jste mi potvrdil, že to bylo tema kratkejma trasama. Rádce xxx nesouhlasil
doplněno 30.03.11 14:00:Parkuji na ulici, takže jedině tu inteligentní autobaterku koupit. Konzervátor by mi asi nebyl nanic, když nemám venku zásuvku?
A pro kontrolu funkce nabíjení alternátorem a orientační přezkoušení byste mi doporučili toto? http://bit.ly/iayBZg
Jinak ten Multimetr je síla, super kus, žádná blbost, prodává se i v zahraničí, říká Google
Tak můžete tam namontovat nějaký ten ukazatel stavu baterie, ale moc bych snad na něj nespoléhal. Další možné řešení , když není poblíž zásuvka je toto auto.aukro.cz/... Neprve změřte dobíjení.
doplněno 30.03.11 14:45:Příště koupit baterii s "okem", tam také zjistíte jak na tom baterie je.
doplněno 30.03.11 21:44:tamaraau® klidně ho kupte v OBI když přije levněji. Tyhle multimetry jsou si podobné a hlavní funkce jsou stejné.
doplněno 30.03.11 21:55:Jen se mrkněte aby měl taky velký display a ty kabely at nejsou krátké a tvrdé (nechají se ,ale koupit samostatně náhradní) Taky je lepší ,když je kabel k "hrotu"zavařen jak je na foto. Pokud je zastrčen jen jakoby do tubičky tak se brzo utrhne od kovové špičky
Ten aukro link už je v archivu
něco solárního to bylo?
ano, baterka s mag. okem je můj sen!
doplněno 30.03.11 16:00:vylustila jsem to_: neco takoveho?
Jen při používání těchto dobíječek, je potřeba aby zásuvka auto zapalovače byla pod stálým proudem. Některé auta to mají tak, že zásuvka je pod proudem jen při zapnutém zapalování.
doplněno 30.03.11 22:30:V tom první odkazu na tu solárku mě tam zase vlétla tečka za html , proto nešel odkaz otevřít.
Díky za foto! Ale ten dt9205a takový kabely nemá, se mi z obrázků na Aukro zdá. Tam je ale prodejců!
Ano nesouhlasil jsem. Netvrdím, že to není možné, ale švagr jezdil do práce 4km a nikam jinám (každý den) a baterie do dnes krásně startuje bez dobíjení. Pokud jste takový fanda zkuste jí změřit a změřit i dobíjení je možné, že alternátor nedává dostatek proudu, aby se baterie dobila při takto krátké trase.
Není jen mít měřák,ale umět s ním správně měřit!A vědět,co vlastně ukazuje za hodnotu.Většinou jen jeden údaj nemusí ukázat správný stav věcí.Třeba u baterie konkrétně je to kromě napětí na svorkách také hustota elektrolytu.A napětí měřit u zatížené baterky,naprázdno je jen iluze.
JABRAKA
Na nějaké měření prdím, také jezdím krátké trasy. Tak prostě pokud je to možné jedu bez světel (pochopitelně bez nich startovat), či na obrysové. A co tak někde hodit prodlužovačku, když se nechce tahat aku ven a nabít. A co tak LEDy?
LEDky místo žárovek H7 55W 12V? Právě svítím jen jednou, levá mi chcípla... jdu si koupit do krámu, 55 korun/kus.
Startovat bez světel, to je dobrý nápad, zvl. v zimě a když jsem tu sama na parkovišti
Prodlužovačku přes několik pater paneláku a chodník? Asi né.
Ale ony ty LED světla pro podobné ,,krátkojezdiče´´ nejsou špatné. Ušetří to zhruba 150W a to už je znát. Když si spočítáte, co vše na autě po nastartování odebírá proud, dojdete možná k překvapivým číslům -to máme komplet osvětlení, v zimě pochopitelně ohřívání zad skla ohřívání zrcátek, ventilátor naplno na přední sklo, mnohdy i vejcovar, rádio a pod. Takže pak se nelze divit, že to nestihne po pár kilometrech dobít aku.
Většina aut má elektroinstalaci uspůsobenou tak , že při startování se světla vypnou, některým se vypne i rádio větrák a ostatní. Říká se tomu "odlehčený start". Dle toho že v autě používáte H7 nebude se nejspíš jednat o nějakého veterána, který to takto nemá.
doplněno 30.03.11 22:57:Né právě že tam jsou H7 tak nejde o žádného veterána.
doplněno 30.03.11 23:03:H7 typuji to na Itala Fiat, Alfa, Lancia?
Ahá, tak to jsem nevěděla, že to je veterán. H7 tam byly, tak je tam zase dávám. Auto má 5 a půl roku, jsem druhá majitelka.
doplněno 30.03.11 23:00:Sorry, špatně čtu. Tak díky, vypnou se mi asi světla, OK.
No vida, trefa. U Fiatu ani světla nemusíte zhasínat, můžete mít ovlání světel stále zapnuté. Při vypnutí motoru vám všechna zhasnou. Při startu to světla a ostatní také odpojí. Pokud by jste někdy v budoucnu kupovala ten "solar" tak musíte autozapalovač napojit napřímo, jinak je "pod proudem" jen při zapnutém klíčku. Pokud nemáte v autě ještě samostatnou zásuvku, u některých modelů bývá na panelu mezi předními sedačkami jakoby u noh cestujících v zadu.
Nechci Vás podceňovat, ale víte jak se zapínají parkovačky u "itala"? Dost lidí to neví ani po několika letech vlastnicví vozu a někteří přijdou, že to chtějí opravit , protože jin nesvítí parkovačky samotné.
Jo tak ani nevím, co jsou parkovačky. Mám jen ty klasický a někdy dálkový. Parkovací jsem nepotřebovala asi zatím. Nevěděla bych, ale manuál vozím
Z toho voltmetru budete mít radost tak půl hodiny ) I při vybitém akumulátoru Vám totiž ukáže třeba 13,5 V. To byste musela měřit napětí při zapnutí světel a pak byste naměřila méně. Na to ale není potřeba voltmetr, protože to poznáte také na poklesu intenzity světel. Pokud mohu radit, tak si kupte u Lidla za 500,- Kč nabíječku s automatickou regulací nabíjecího proudu a s vestavěným ampermetrem ( z kterého budete mít radost stále), který Vám poklesem na mnimální proud oznámí konec nabíjení. Jakmile začne starter točit pomaleji, tak akumulátor vyjměte a doma v klidu nabijte. Pokud nejezdíte v zimě, tak je nejlepší nechat akumulátor doma v teple a jednou za měsíc dobít. Tak Vám vydrží akumulátor cca 6 let.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.