Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Normy EURO na auta

Od: bohdana* odpovědí: 10 změna:

Dobrý den, můžete mi prosím Vás poradit?

Potrebuji někdeč najít normy na auta Euro 1,2,3,4,-5... (ohodnocení kolik vypouštějí splodin do ovzduší)

Děkuji Veselá

 

 

10 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

xxx*

0x

Kolik vypouštějí vám nikdo nepoví. Kolik by však "maximálně měli"zjistíte zde. cs.autolexicon.net/...

 

nu*

0x

emisní normy najdete v předpisechEHK OSN, v předpisech ES, EU...podívejte na stránky EUROLEX, dají se tam najít i starší

 

rv*

0x

dieselnet.com/...

Ale dle normy neurčíte, kolik splodin auto vypouští. Splňuje-li auto některou normu, znamená to, že v daném měřícím cyklu má "nový"motor emise nepřekračující limity - tedy nižší, což např. u emise CO běžně znamená i 5x méně, než je limit.

 

erikch*

0x

norma (nejen emisní)je rozpětí od-do...,jinak samozřejmě každé auto,i tentýž model,motorizace a rok výroby, je zcela individuální...No a kdyz uz zkoumate emisni normy(nevim za jakým účelem),schválně zkuste najít civ.letadlo-těch třeba 8 tun paliva za jeden transatlantický let se jentak "nevypaří",ale změní se v x tun sajrajtu(a to mluvíme o jednom jediném letadlu z tisíců denně),a lodní doprava-jen 7největších lodí světa za rok vyprodukuje totéž co 100 milionů aut ročně...Ale to už se jaksi "ekologicky pozapomíná" řešit...

Tohle ctu vsude kazdou chvili a uz mi to neda, abych nereagoval, co si o tom myslim (muj nazor).

Kdyz uz se zminujes o tom, ze se to zapomina ekologicky resit, tak je potreba se take zminit o tom, ze ve 4 autech z 5 jede jeden clovek, tedy, ze je auto naprosto nevyuzite ( 1500Kg / 80kg clovek = 18.8 krat se veze vic zarizeni nez nakladu)

Letadla, ktera spotrebuji x tun sajratu (jak pises) oproti tomu letaji zpravidla z velke casti obsazena, nebo nalozena nakladem. Nikdo jen tak samoucelne nevezme na projizdku dopravni letadlo (Airbus A320 prum.hm. 58000kg / 12000kg 150 cestujicich = 4.8 krat vic zarizeni nez nakladu)

To same plati i pro tech tvych 7 nejvetsich lodi sveta. Zadna znich nepluje jen tak pro nic za nic, ale kdyz uz vypousti splodiny, tak alespon za tu cestu udela nejaky poradny uzitek. (tanker Knock Nevis 83190tun / naklad 564 700tun = 0.14krat viz zarizeni nez nakladu).

V absolutnich cislech urcite maji tankery i letadla velke emise, ale vzhledem k jejich skutecnemu vyuziti, to ve srovnani s autama neni nijak katastrofalni.

Nehlede na fakt, ze

a) lode smrdi pryc na otevrenem mori, letadla vysoko ve vzduchu, zatimco auta te smrdi primo pod nosem - kdyby kvuli nicemu jinemu, tak uz jenom proto snizovat emise.

b) kdyz by se reklo, nojo, lode ale taky smrdi, tak to ani nema ty auta smysl resit, nechame je smrdet tedy take...to by asi take nebylo v poradku. Kazdy gram splodin se pocita (muj nazor).

Pokud 7 nejvetsich lodi sveta vyprodukuje tolik jak rikas a aut je na svete zhruba 650 milionu, z toho treba pouha ctvrtina s nizkymi emisemi, furt je to 160milionu aut u kterych se da rict, ze sme snizili emisni zatez o 11 obrich tankeru.

Tot muj nazor.

erikch*

je to trošku o úhlu pohledu-ono sice "letadla vysoko ve vzduchu...",ale každá částice má nějakou hmotnost,proto díky gravitaci nezůstane "viset"kde jí letadlo vypustí,ale všechno stejně pak "vydýcháme"...Ale o to až zas tak nejde-píšu to spíš proto,že tlak na automobilový průmysl je místy až absurdní-narozdíl od opravdu velkých znečištovatelů,právě třeba letecké dopravy...A co mne v tom utvrdilo-v září 2001(teror.útoky New York)byl v reakci nad celým New Yorkem uzavřen veškerý vzdušný prostor pro leteckou dopravu,asi 3 dny-a i to stačilo k tomu,že všechny emisní monitorovací stanice po celém městě hlásily pokles zplodin asi (nepamatuji si již přesné číslo)o 80%,čili zhruba 4/5...!-přitom automobilová doprava fungovala dál bez omezení(a že po 15ti milionovém New Yorku jezdí x milionu aut denně)-takže bez ohledu na naše názory-tohle je myslím dostatečným důkazem,že auta sama o sobě v celkovém množství zplodin z dopravy hrají vcelku malou roli...Bohužel se o tom samozřejmě moc nemluví-v tu chvíli by zcela ztratil smysl jakýkoli eko tlak,emisní euronormy atd.(za neskutečný peníze) na výrobu aut..

Jak rikas. Je to vec pohledu.

Kolipa by asi tehdy v NY namerili smogu, nebyt prisnych limitu emisi aut.

erikch*

upřímně ve 2001 si v USA moc hlavu s přísnými limity EU nedělali...ropy bylo hafo,cena příznivá(za galon benzínu ani ne dolar,čili pro nás zhruba 5-6 kaček/litr)a že by amíci řešili nějaký "báječný" jakože úsporný 3válce to asi taky ne,že...Mimoto neměli zapotřebí cpát svůj trh s automobily do Evropy(a za drahé peníze plnit evropské normy)-jejich trh byl dostačující a prosperující...

S EU limitama si urcite hlavu nelamaly, to ne.

Ale v USA zavedly celoplosne svoje emisni limity uz od 94. Tehdy tzv. Tier 1 a v roce 2001 uz platila prechodova norma na Tier 2. Tusim se to jmenovalo nejak ULEV nebo tak neco.

V jejich prisnosti jsou tam dale nez v Evrope, ale ono se to spatne srovnava, pac stanovujou limity jinak, nez v EU.

V Kalifornii s emisema valci dokonce uz od 70. let.

Ale to uz sme uplne mimo.

Konec koncu nejde o to, co a kolik auta vypousti, jen rikam, ze je dobre, ze se to omezuje.

Popravde 10 letadel, ktere mi denne proletnou nad hlavou, i kdyz CO2 pujde k zemi, mi nesmrdi tolik, jako kdyz jedu za jednim jedinym Trabantem.

 


0x

Bohdano, pokud jsem Vás pochopil hledáte který předpis nařizuje kolik dovolí EURO 1, 2, 3, ...

businessinfo.cz/...

...tabulka předpisů EHK OSN a Směrnic ES podle kategorií vozidel a úrovně limitů emisí škodlivin...

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]