Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Škoda Octavia - klepání volantu

Od: dulik* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den,

chtěl bych se zeptat jestli někdo nevíte co by to mohlo být: máme ŠKODU OCTÁVIE 1,9TDI, r.v.2000. V poslední době při vyšší rychlosti (větší než 100km/hod), se začně klepat volant, jsou to nemříjemné vybrace ve volantu. Ty vybrace jdou určitě od přední nápravy. Loni byla provedena výměna obou ložisek, tak ty to nebudou, vyvážení kol to také nebude. Můj odhad je že by to mohly být ramena řízení? Jen mi je divné že máme auto 14 dní po technické kontrole a tam nis nezjistili! Nevíte prosím co by to opravdu mohlo být, na co bych se měl k odstranění tohoto nedostatku zaměřit? Popřípadě co představuje tato oprava (které části dílů se musí vyměnit)?

Předem moc děkuji za vaše názory a rady.

S přáním krásného dne Dulík

 

 

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 


0x

Nedávno na felicii třesení volantu a potom křup a nedal se ani udržet homokinetické klouby to byly , nevím jestli je má i oktáva

doplněno 20.03.11 08:56:

ještě mi to dělalo když praskl kord v pneumatice to nespravilo ani vyvážení ,prostě se pneumatika v jednom místě mírně pokřiví jde to poznat při přejetí rukou po bočním obvodu pneu.

petrgr*

Na mé Octavii bylo jemné klepání do volantu způsobeno vůlí v tisícihranu výsuvného volantu. Dá se to opravit výměnou hřídele volantu ( kolem 17000 Kč), nebo opravou. Ta se dělá tak, že se odpojí akumulátor, ze zadní strany se odjistí airbag volantu - dvě pojistky odjistitelné plochým šroubovákem a airbag se odpojí od konektoru. Pak se povolí plastové kryty na volantu, odpojí konektory a odšroubují se čtyři šrouby, které drží volantový hřídel. Celý volant se dá vytáhnout směrem k řidiči. Je v¨hodné si před úplným vytažením na vnitřním tisícihranu a obalu volantu udělat fixou značky pro opětovné správné nasazení volantové hřídele. Jinak bude volant mimo osu. A teď to hlavní: na vysunutém volantu je obal, kde je vnitřní tisícihran. Ten je ještě ve vnějším obalu s několika otvory. Ty otvory využijem k opravě tisícihranu. Upneme hřídel do svěráku, vezmeme trafosvářečku a přes otvory prostrčíme elektrodu. Důležité je, aby měla maximální proud a pak se jen navaří kolečko sváru na trubce s tisícihranem z vnějšku. Tím navařeným kolečkem dojde k ohřátí materiálu a smrštění kovu v místě ohřevu. Udělá se tolik svarů, kolik je otvorů. Počítal jsem dobu asi 2 sekundy na svár. Když to bude moc, bude tisícihran příliš těsný a bude se špatně nastavovat výška volantu.

Klepání se projevuje, když je nějaká házivost na rotačních částech a vůle na volantu dovolí to klepání.

 

stirecek*

0x

Kola by se měly vyvažovat co deset tisíc, nemusí být sjeté ideálně. Druhá věc - může být naražené kolo, upadlé závaží apod. Pokud se to projevuje jen pod plynem, může to být prohlá poloosa, popř. kloub. Vůli v řízení bys poznal.

 

1jara*

0x

Pokud v loni byly měněny ložiska, dal bych překontrolovat zda nemají velkou vůli.

erikch*

jen tak mimochodem-ložiska s klepáním nemají co společného-a to z jednoho prostého důvodu,jsou lisována,takže ani pro jiný pohyb než rotační nemají sebemenší prostor...pokud už dochází k jejich opotřebení a tím i destrukci-je to vzhledem ke značné obvodové rychlosti hlavně slyšet(typycký "hukot")-ale to ještě stále nemají prostor k jinému než rotačnímu pohybu v ose-to až při "vysypání"-jenže to už je pak pozdě na cokoli...A pro tazatele-vyvážení,potažmo i geometrii můžete mít v "čudu" už 100 metrů po vyjetí ze servisu(technické)-stačí "šikovně trefit" díru v silnici,obrubníček atd...Takže začněte od nejjednoduššího(a nejlevnějšího)-sice vyvážení kol...Vzhledem k faktu,že vibrace začínají "až" nad 100 kmh-budou způsobovány nepatrným nevyvážením(nejspíš právě disky kola,kol),protože nějaké podvozkové segmenty by se projevily třeba odskokem kol při zatáčení(čepy řízení,někdy i ramen),nebo klepání,bouchání(uložení stabíku,tyčky řízení),křupot(klouby poloos) atd...je toho spousta,ale to nebude ten případ...

 

jarda3*

0x

Klasika, pokud to neni pri brzdeni, budou nejspis sisaty nebo nevyvazeny kola, boule na gume atp... To vyresi pneuservis. Pokud jen pri brzdeni, jsou krive kotouce.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]