Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Rozdíl mezi naftovým a benzínovým motorem?

Od: dejvid165* odpovědí: 19 změna:

Zdravím, mohl by mi někdo poradit? Jaký je rozdíl mezi naftovým a benzínovým motorem? Je mi 13 let a chtěl bych být automechanik.

 

 

19 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

des*

3x
Rozdíl mezi zážehovým a vznětovým motorem:
Zážehový motor je spalovací motor, u něhož je směs paliva a vzduchu ve válci zapálena (zažehnuta) elektrickou jiskrou, kterou obvykle vytvoří zapalovací svíčka. Tím se liší od vznětového motoru, kde dochází k samovznícení vstříknutého paliva díky teplotě stlačeného vzduchu.
Velmi důležité je, že u zážehového spalovacího motoru používáme benzin, zatímco u vznětového naftu! zbynekmlcoch.cz/...

 

audi4ever*

3x

Rozdíl mezi zážehovým a vznětovým motorem spočívá ve způsobu přípravy a způsobu zapálení směsi paliva se vzduchem. Zážehový motor je benzínový a pro zapálení hořlavé směsi benzínu se vzduchem potřebujeme zapalovací svíčky vhodné tepelné hodnoty, které zapálí hořlavou směs na konci kompresního zdvihu motoru tesně před dosažením horní úvratě motoru.

Vznětový neboli dieslový (naftový) motor používá jako palivo naftu, která se jemně rozprášená pod tlakem vstřikuje do předem nasátého a stlačeného vzduchu zahřátého kompresí na teplotu potřebnou k jejímu vznícení. Nafta se používá podle ročního období letní nebo zimní, v posledních letech se používá i bionafta. Před startem studeného dieslového motoru se zlepšují podmínky pro zapálení nafty použitím žhavících svíček.

dejvid165*

A když se tady někdo zmiňoval o škole abych se učil. Mohli byste mi napsat jak a co mám pro začátek udělat? Já se bych se rád všechno o autech chtěl naučit.

 


2x

Nevím jestli jseš na sto procent rozhodnutej být automechanik, klidně se ptej, ale budeš toho muset vědět víc než jen tohle, i když je to jedna ze základních věcí. Doporučuju nějakou literaturu, nejlíp od někoho kdo ukončil již nějaký ročník SOU.

dejvid165*

Moc děkuji,

A ano chtěl bych být 100% automechanik a mít třeba i svůj servis časem vím že toho musím vědět hodně ale když se tomu budu věnovat tak třeba do tří let bych toho mohl vědět dost kdo ví

 

buss

0x

Sežeň si nějaké knihy o autech, kde je popis motorů, jejich částí, řezy. Zajdi do knihovny, čítárny, antikvariátu, poptej se kolem sebe jestli je někdo nemá, i o konkrétních autech, škodovky, a pod. i katalogy dílů, staré časopisy - Svět motorů, tam bývaly seriály.. Kdysi jich bylo dost, u starších aut se to vyhazuje. Popř. knihu pro automechaniky od I. ročníku, třeba si i dát inzerát. Např. Cedrych psal ...Internet je sice krásný, shánět takové úryvky, zlomky a dát si to dohromady to je téměř k ničemu, sice možné, ale pracné, zvl., když o tom moc nevíš..
Pořiď si staré moto a rozeber. Není problém, pokud máš místo sehnat i motor do auta, převodovku, diferák a rozebrat. Některým se to válí, i celé auta ... První auto šlo na špalky, motor ven a prohlížel (KdF82). Sám jsem čerpal z publikací z I. republiky ... (v podstatě využitelné do 80 let), knížka o motorce byla o mopedu - S 50.
Nastudovat elektrickou soustavu, klasickou. Máte-li zahradu, dílnu, přístřeší a do toho ...
Vydrž!

doplněno 12.03.11 14:12:

Pokud je v okolí nějaká malý servisman, choď a ptej se.

dejvid165*

Problém je že blízko kde já bydlím není Servis... ale koukal jsem na NET a tady je spousta knih doporučil byste mi alespoň z této stránky nějakou?. A svět Motorů si kupuji ale ne každých 14 dní. Ale jinak díky za radu

xxx*

ucebnice.com/...

dobryskolak.cz/...

dobryskolak.cz/...

dobryskolak.cz/...

Bohužel 3 poslední odkazy jsou z edice, která je opravdu perfektní, ale špatně se schánějí zbylé díly. Na daných stránkách jsou doplněny o nové vydání, ale to již není tak přehledné.

 


0x

K schopnému odborníkovi v tomto oboru , jako v jiných oborech je dlouhá cesta. Podle mě se nedá vše naučit a zejména pochopit z prostředku ( npř. jaký je rozdíl viz tvoje otázka). Velmi důležité je naučit se a pochopit min. nejzákladnější znalosti fyziky , chemie , elektrotechniky , mechaniky a další. Příklad bez pochopení , kde se vezme teplo ve stlačeném vzduchu při jeho stlačení ve válci , potřebné ke vznícení vstříknutého paliva , nepochopíš a nebudeš schopen najít závadu , proč motor špatně startuje a co je nezbytné opravit. A mnoho dalších. Na tvoji otázku bylo zde již uvedeno několik rozdílů.Těch je ale mnohem víc. Já bych uvedl například , rozdílnou konstrukci naftového motoru i když oba motory pracují na stejném principu ( přeměně energie utajené v palivu na energii mechanickou). Naftový - vznětový ale také detonační motor , jak se pojmenovávají , je robustnější konstrukce , jelikož pracuje s asi 3 až 4 krát většími tlaky ve válcích a proto , musí mít i robustnější (těžší) klikový mechanizmus a tím pádem má menší max.otáčky - víš proč? miro

dejvid165*

Takže když dobře nebudu zvládat fyziku a chemii tak jsem ztracený?

Ztracený nebudeš , ale také nebudeš lepším odborníkem na slovo vzatým.Vše budeš znát jen povrchně a budeš jen přitakávat na bludy , mýty o motorizmu a nepravby. To by zcela určitě neprospělo pověsti , Tvého budoucího autoservisu.miro

xxx*

No miro zkus obejít autoservisi a zeptat se mechaniků na chemickou reakci ve spalovacím prostoru. Myslím že ti každej neřekne víc než že se vzduch ohřeje stlačením a následným vstříknutím jemě rozprášené nafty dojde ke vznícení. Davide na to aby jsi byl dobrý automechanik nemusíš být dobrý fyzik ani chemik. Nejvíc znalostí nepochází ze školy. Nejvíc znalostí nabereš praxí. Po pár letech práce na autech už víš co jakou závadu může způsobit a jak to odstranit, ale musíš se o to zajímat a musí tě to bavit. Je pravda že chemie, fyzika a mechanika jsou nedílnou součástí. Ale znám spousty a spousty výborných mechaniků co na škole v těchto předmětech propadali. Taže si tím nelam hlavu a jdi za tím co tě baví. Základem dobrého automechanika je vždy to, že ho jeho obor baví a ndělá to protože musí. Tak zní můj názor.

Ano i takto je možno pracovat - Pokus omyl , další pokus a zase omyl atd. až se povede závadu vyřešit. V tom případě ale nemůžeme být zcela jisti , zda byla závada skutečně odstraněna , jelikož neznáme co ji způsobilo a kde konkrétně je nedostatek , kterou součástku bylo nutno vyměnit . Nemůžeme zaručit , zda se stejná závada opět neprojeví .Podle mě je praxe o tom jak co vzít do ruky a poznat jak co vypadá. A také umět rutinně vyměnit náhradní díl - agregát , aniž bych věděl proč a pod. To vždy přináší zvýšené investice .Nevědět z chemie npř. že k dokonalému spálení paliva dopraveného do válce potřebujeme přesné množství vzduchu (kyslíku) , jaké množství a čím se to reguluje, budeme mít potíže , jak odstranit závadu když motor střílí do výfuku nebo do karburátoru. Rovněž tak , když jako pokročilý motorista budeme chtít ovlivňovat výkon spalovacího motoru a nebude vědě co zásadně ovlivňuje tento výkon , máme jen mizivou šanci na úspěch.Bylo by ještě mnoho odůvodnění mého názoru. Mojí reakcí jsem sledoval jen nastínit můj názor : Jak se stát skutečným odborníkem na svém místě. Souhlasím s tím , že důležitou roli a to velmi důležitou je zájem a úsilí chtít. miro

xxx*

Mirou souhlasím, odborník na slovo vzatý musí znát i toto, ale na něčem se musí začít stavět. A at si pan uhelné sklady bono tvrdí co chce tak každý musí na něčem začít a to jsou dnes právě starší auta. Pochybuji že až nastoupí na školu někdo ho pustí k seřizování V10 u Tuarega. Základem je obecná znalost auta toho jak funguje apod. A pokud chci být odborníkem na slovo vzatým, tak ostatní věci už se doučím (chemie, fyzika apod) abych věděl nejen jak to funguje, ale i proč to tak funguje. Každopádně pan bono je zářným příkladem toho co sám uvedl (nejvíce informací je ve škole). Ano škola je důležitá, ale bez praxe tu pak budeš jak bono pouze tlachat a k opravě auta se nikdy nedostaneš, protože vše budeš znát pouze na papíře.

bono*

Tak šup šup doučovat, hlavně češtinu.

 

fia*

Někdo u těch sráčů zůstává celej život,protože mu IQ na složitější opravy nestačí.

bono*

Též by jsi měl umět trochu číst a psát, aby jsi si mohl číst odborné knihy a časopisy, a nemusel jsi si prohlížet jenom obrázky. Co se týče současných aut, většina znalostí pochází za školy a různých školení.V současné době se v garáži nelze hrabat u BMW X5 v elektronice, nebo seřizovat V 10 od VW. Negramot může provozovat opravy Š120, favoritů a dalších starých krámů a to pouze obehrané písničky-nabíjení, brzdy, čepy,oleje a filtry.

miro

prosim vysvětli mi co myslíš pojmem detonační motory. Znám jen jedny - pro modeláře, at letadla či lodičky. Detonace u spalovacích motorů jsou škodlivým jevem. U vznětového detonace vzniká na začátku vstřiku - typické zvonění. Konstruktéři se to snaží tlumit řízeným vstřikovaním. U zážehového motoru detonace příčina škodlivost - jasná.

Zdravím Vás p.jura2 . Ano pojmenování detonační motory se používají v modelářství . Nasátá směs do válce se vznítí zahřátým vzduchem , při jeho stlačení - kompresí , tedy detonací _ nikoliv postupným šířícím se od zapalovací svíčky až do nejzasších míst spalovacího prostoru. Zde jsou pak detonace nežádoucí. Veškerá nasátá směs ve válci detonačního motoru se vznítí okamžitě spontánně , najednou - detonuje. U spalovacích motorů vznětových - dieselových je tento proces zcela stejný , ( jen s tím rozdílem , že palivo do válce je zpravidla vstřikováno) proto také motor detonační. Principem vznícení paliva ve válci jsou detonace. Asi se toto pojmenování běžně neužívá , i když charakterizuje způsob činnosti tohoto typu motoru. Konstruktéři se podle mě nesnaží odstranit -tlumit detonace , to by motor pak musel mít jiný způsob zapalování ve válci - ne detonační. Vice méně jde o tlumení hlučnosti , postupným vstřikováním a úsilí o dokonalejší využití paliva - zmenšení tepelných ztrát a pod. miro

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:
Otázky na téma vznětový motor

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]