Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
mám takový problém s mojí felicií. Je to sice super auto ale mám teď takovej problém. Po nastartování volnoběh hodně kolísá v nízkejch otáčkách až skoro chcípne, pak se nejspíš pootevře klapka, tak se na chviličku asi vteřinku zlepší ale hned zase chcípe.
Jediné co aspoň trošku "pomáhá" tak je když přidám plyn, ale zlepší se to jen při pohybu pedálem. když přidám plyn a nechám ho třeba ve třetině, tak se to chová stejně jako na volnoběh - tedy snižuje otáčky až úplně chcípne. Pokud s pedálem hejbám sem a tam, tak se točí bez problému.
Říkal jsem si jestli třeba nemůže být vadný vstřik, nebo škrtící klapka ale nevím no - proto se taky ptám.
Už jsem zkusil - odpojit baterii a zase připojit, tlak benzínu z čerpadla i objem celkem teče, když hadičku odpojím. Čerpadlo jsem vyndal a vyčistil sítko kde stejně moc bordelu nebylo, při té příležitosti jsem vyměnil i beznínový filtr. Zkusil jsem i odpojit lambda sondu, jestli třeba nemátne ŘJ, ale taky nic. Škrtící klapka je taky čistá - no fakt už nevím...
Mám dojem , že se bavíme o Felicii z roku 1994-2001 a tam bude volnoběžnou trysku těžko hledat.
Jinak k otázce, těch příčin může být spousta od přisávání falešného vzduchu až po řídící jednotku. Bez bližší prohlídky to asi těžko někdo určí.
ano přesně tak, je to felicie z roku 96.
Přisávání falešnýho vzduchu jsem hledal ale nikde jsem nic neobjevil.
Nejvíc si myslím na vadnej nebo mizernej vstřik. Někde už nevím kde jsem četl že když akceleruju, tak se prodlužuje doba vstřiku no a kdyby byl nějakej horší tak by třeba palivo rozprášil pořádně až při delším intervalu - to když hejbám pedálem sem a tam.
benzín po škr. klapce stýká, a i to pěkně naskočí po nastartování tak něco dávat musí...
jde třeba vstřik nějak vyzkoušet aniž bych ho musel demontovat ven? Myslím to tak že bych kouknul jestli z něj benzín dobře stříká nebo třeba spíš kape... Nevím no, jestli třeba na některý kontakty svorkovnice přivést trvalých +12V aby otevřel pořád - ono by to pořád nebylo - jen to pořád než by klesnul tlak v systému, ale třeba by to stačilo. Máte s tím nějaké zkušenosti?
Lambdu jsem zkusil i odpojit (ŘJ by si údajně měla domyslet nějakou střední hodnotu) ale dělalo to stejně.
Problém se objeví vždycky když s autem stojím třeba do druhýho dne.
Když ráno vyjedu, teda spíš vyskáču, tak třeba kilometr to tak nějak jede nejede, spíš nejede ale pak se to jakoby probere a dál to jede bez problému. I třeba víc startů když jezdím několik cest přes den. Jakmile ale někde zůstanu stát den, dva tak bum- a zase to blbne.
Diagnostiku bohužel nemám a ani nikoho neznám, snad něco blízko objevím. Závady z mých pokusů co se zapíšou do ŘJ smažu odpojením baterie? Nebo tam zůstanou? No abych nedojel do servisu, tam to nenapojili na diagnostiku a řekli že mám vadnou lambda sondu ale chyba by byla třeba z toho že jsem jí zkusil odpojit...
No tou lambdou bych si nebyl jist, jelikož by to dělalo buďto pořád nebo v závislosti na teplotě motoru. Pokud to dělá jen po delším stání. Tudíš ráno jedu studenej motor cuká pak to přestane a večer i studenej motor bez problémů. Tak bych typoval že může zlobit čerpadlo. Poslechněte si při zapnutí klíčku zda sepne a natlakuje palivo.
doplněno 10.03.11 13:49:Na skodahome řešili podobný problém a údajně to dělaly kabely ke svíčkám tak nevím. Nejlepší bude asi diagnostika.
Přesně tohle mi to dělala lambda.Ráno jsem se jen dotkl plynu a chcípl motor.Musel jsem čekat tak 3-4 minuty,než se ohřál a se vztekem odskákat ,po chvíli se to chytlo a valil jak vzteklý.Pokud byl teplý nedělalo to nic.A byla to Lambda.Proto ti to píši.ŘJ se vymaže,když odpojíš baterku.Onu operaci s odpojováním jsem neslyšel a že by si sonda našla sama střední cestu ,pokládám za nesmysl,pak by tam nemusela být.A s tím servisem- fór je v tom,že přijedeš s teplým motorem a měřením lambdy nic nezjistí.Je potřeba tam auto nechat do druhého dne a měřit studený motor.Pak to ukáže spolehlivě.Trochu problém ,ale mě to taky tak zjistili.Oni totiž všichni mechanici nejsou IN jak víme.Doufám že jsem ti pomoh".
S teplotou motoru to asi nesouvisí, blbne to někdy i když je motor teplej. Prostě tomu hrábne a já pak skáču jak Fred Flinstoun.
Včera jsem koupil čistič vstřiků a pal. soustavy tak nevím. Snad to pomůže -prej tím aspoň nic nezkazím.
Kabely ke svíčkám jsem měnil nedávno spolu s cívkou a svíčkama, tam bych taky problém nehledal.
Lambda sonda stojí baj voko do tisícovky? Kdyby to byla ona?
Lambda si střední cestu nenajde s tím souhlasím, ale místo lambdy si jí najde ŘJ když lambdu odpojíte. Popřípadě když je lambda KO. Naví jste psal, že se to projeví po dlouhém stání, takže teplota na to vliv nemá pokud jede motor odpoledne studený bez problému.. Vsadil bych na palivovou soustavu a to na problém s tlakem při dlouhém stání.
doplněno 11.03.11 07:32:Jinak cena lambdy nové od 1300,- do 3500,- podle výrobce
Měla jsem úplně stejný problém, Felicie - neudržela volnoběh a pak ani pořádně "netáhla" , s autem jsem byla na diagnostice a seřídili mi tam (už je to nějakej ten pátek cca 2 roky, tak se asi nevyjádřím přesně) palivovou klapku. Servisák říkal, že to není spásné, že už má něco za sebou a po nějaké době ježdění se to bude muset celé to "soustojí" vyměnit a to bude ranec říkal kolem 10 000,- :O ale od té doby se to neprojevilo! Jsem ženská, tak se mi i stalo, že se "vysypal" výfuk a taky to nejelo :D ale to by jset snad poznal.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.