Nejste přihlášen/a.
Renault Megane 1997
při jzdě od 100 do 110 km velký kravál v kabině. Po překročení rychlosti 110 to ustane. Když se ručička tachometru vrací z vyšší rychlosti a jde přes 110 a níž hluk je zpátky. Ručička klesne pod 100km a problém je pryč.
Tohle jsem měl podobné se svojí Š 120 při stovce to dělalo hrozný randál ale jakmile jsem jel stodeset, tak randál utichl. Dodnes nevím čím to bylo, zdřejmě něco rezonovalo, jinak hlučná byla dost i bez toho randálu.
1jara nic ve zlém, ale v Š 120 radnál utichl až po vypnutí motoru
Né vážně podle strohého popisu tazatele, nejde ani tak o otáčky ,ale o rychlost vozidla. Pokud to dělá opravdu jen při určité rychlosti , nejpravděpodobněji jde opravdu o nevyvážená kola a nebo i špatnou geometrii. Někdy to dělá , když se použijí starší pneu z jiného vozu a nebo mizerně provedený protektor.
Podle toho, jak to popisujete, by se mohlo jednat o kritické otáčky. Prostě všechny nevyváženosti se sečtou a projeví se při určitých otáčkách, při jejich překročení to přestane. Tento jev je zběžný u parních turbín, když se rozbíhá, začne se při určitých otáčkách chvět. Strojník s tím už počítá, těsně před kritickými otáčkami páru přiškrtí, vytvoří navýšení tlaku a pak to pustí naplno, aby kritické otáčky co nejrychleji překonal. Dokud nenajdete, čím to je, také tento způsob používejte, nejezděte v kritických otáčkách.Pro zajímavost: kritické otáčky se opakují se čtvercem rychlosti otáček, takže máte-li je například při 5000 ot./min, tak další kritické otáčky nastanou až při 25 000 ot/min.Což je asi malá útěcha.
Zatím díky za všechny odpovědi.
Tím pneu, resp. vyvážením to asi nebude. Přezouvám pneu léto, zima a je to stejné.
Stačí idiot v servisu a můžete přezouvat do nekonečna. Měníte disky nebo máte jedny a střídáte pouze gumy?
doplněno 27.02.11 11:43:Zkuste chvíli jet v oné rychlosti a pak osahejte kola. Pokud bude nějaké teplejší může se jednat i o ložisko. Sice by se mělo ozívat ve větším rozmezí rychlosti ale za zkoušku nic nedáte.
Mně hukot v kabině při vyšších rychlostech způsobovalo docela obyčejné gumové těsnění kolem dveří, které bylo na několika místech potrhané (vaše auto na to už má věk, stejně jako moje).
Zdrojem hluku mohou být i jiné nežádoucí otvory mezi kabinou a vnějškem: například prorezlá podlaha, děravé prahy, netěsnosti kolem střešní antény či střešního okna ap.
Dobrá ale takový hluk by byl způsoben odporem vzduchu, či jak to napsat. Hluk by tedy byl závyslí na síle větru, ovšem pánovy to při vyšší rychlosti, tedy za vyššího proudění přestává.
Hluk závyslí - no to je nářez. Co se týče problému, mohla by to být i boule na pneumatice, zkontroloval bych hlavně vnitřní strany, na které není běžně vidět. Podobný problém jsem kdysi řešil, byl to volný kardanový kříž, který v určité rychlosti hlučel a trochu vibroval.Pokud jsem ale výše čelt, tak máte auto s předním náhonem, tak to vám nehrozí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.