Nejste přihlášen/a.
Prosím o radu.Od října 2009 vlastním Oktávii I.combi tour 1,6 - benzín.Stává se mi,že při 2500 ot.a 50 km/h a 3.rychlost.stupni auto poškubává.Bylo koupeno nové.V prodejně - servisu mi nejprve doporučili změnit benzínovou pumpu a při garanční prohlídce mě bylo sděleno,že auto poškubává proto,že lehce sešlapuji plynový pedál a ta elektronika než se srovná,tak auto škube.Já mám ale pocit,že poškubává čím dál víc.Stalo se mi,že poškubávalo i na 5.rychl.stupeň a rychlost 90 km/h a 3 až 3500 otáček.
Jestliže motor škube při 2500 až 3500 otáčkách, s lehkým sešlapáváním plynu to absolutně nemůže mít nic společného. Motoru (resp. příslušnému čidlu) je absolutně jedno, jakou silou jste plynový pedál do patřičné polohy dostal. Drobné poškubávání by bylo vaší vinou jedině v případě, že byste zbrkle přeřazoval na vyšší stupeň při příliš nízkých otáčkách a chtěl jste prudce akcelerovat téměř z volnoběhu. 2500 otáček ovšem není žádný volnoběh, ale běžné provozní otáčky, při nichž by motor měl mít téměř optimální zátah. Tedy rozhodně žádné poškubávání, i kdybyste měl nohu lehounkou jako lesní víla a ta nejlehčí holka dohromady.
Obecně platí, že škubání motoru (sám jsem si s ním užil rok trápení) a doprovodná ztráta výkonu u klasického benzínového motoru mívá dvě kategorie příčin:
Nedostatečná jiskra pro zapalování: Špatné svíčky, probíjející kabely, porucha v cívce, porucha ve vodičích k cívce (ukostření ap.), porucha řídící jednotky, nedostatečný výkon alternátoru atd.
Málo paliva nebo špatný poměr paliva a vzduchu: Ucpané vstřikovací ventily, nízký tlak v palivové soustavě (ucpaný palivový filtr, porouchané čerpadlo, prasklá či ucpaná palivová hadička, chyby spínacího relé palivového čerpadla...), chyby lambda sondy, zanesený vzduchový filtr, chybná váha vzduchu (MAF), přisávání falešného vzduchu atd.
U staršího auta bych pro začátek doporučil výměnu svíček, zapalovacích kabelů a palivového filtru (to jsou relativně levné položky, jimiž se nikdy nic nezkazí) a dále pak důkladnou diagnostiku. U nového auta, jako je to vaše, bych ovšem tak brzký nástup škubacích problémů neočekával (nenajezdíte-li 100 tisíc km ročně), takže na opotřebení kabelů či svíček nebo na zanesení palivového filtru je ještě brzy (netankujete-li nějakou pochybnou směsku ze sudů od Pepy ve stodole). Předpokládám, že auto je ještě v záruce, proto bych po autorizovaném servisu požadoval minimálně onu diagnostiku. Budou-li opět plkat cosi o "lehké noze", raději potíže trochu zdramatizujte (auto nejen cuká, ale také při akceleraci ztrácí výkon, studený motor nedrží otáčky a chcípe ap.).
Na Okttávkach tento problém může způsobovat mnoho aspektů.I je možné,což se mi stalo u švagra,že mu kuckal motor,ale jen při určité teplotě a určitých otáčkách.Bylo vyměněno mnoho dílů,ale problém byl stále.Ani diagnostika nic nezaznamenala.Celý ten problém byl nakonec v kablech,ke svíčkám.A to je měl půl roku staré.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.