Nejste přihlášen/a.
Zdravím. Bratr si na internetovým bazaru objednal laďák bez homologace a tvrdí mi že stačí když si vytiskne papír a bude to vpohodě...já si to ale nemyslím...máte s tím zkušenosti? co na to policie,STK...?
Vytisknout si může třeba návod na obsluhu raketoplánu, ale to nemá s homologací nic společnýho. Pokud to homologovaný je, jsou na tom značky a papíry přijdou s výfukem od prodejce, pokud není, má dvě možnosti. Na STK a jiné serepetičky tam dávat originál nebo to risknout. Na mašině mi to zatím na STK prochází, ale do Rakous jsem musel dát origoš - prý tam jsou na laďáky alergický.
Takže asi tak.
Zadny papir nepotrebujes, ten stejne s sebou vozit nebudes.
Co potrebujes nez se to koupi je, aby ti prodavajici poslal fotku dilu, na ktere bude jasne videt radne vyznacena celoevropska homologace.
tak to je jen výrobní název,hochu mam ho na seatovi,a upřímě ti řeknu že to stk neprojde pokud nemáš známé,výfuk by musel mit atestační papíry+označení na něm samotném,například věci z německa měli takzv TUV +papírové doklady o tonm že splnují to to+razítka-tady by to asi prošlo pokud to bude zapsané ve velkém TP, a nebo samo o sobě to má na daný vůz homologaci
doplněno 19.02.13 12:33:no ted jen tak koukám třeba na remuse,a homologovanej na muj typ by s koncovkou vyšel na 17tis,u laytingu za 4500 jsem odjel,akorát kamarádi na stk,ale už to neřeším je shnilej pujde tam originál=žádný starosti
na ventilovi mám taky koncák od Remusu,samozřejmě bez zápisu v TP(nemám fakt čas trávit pracovní dobu na úřadu) a k němu jsem si udělal Typový list(který si cca.jednou za měsíc zaktualizuju),nebyl problém ani na STK,ani při běžných kontrolách,a to už třetí rok-při kontrole-jojo,vím,zatím jsem jej nezapsal(desetidenní lhůta pro zápis změny),předevčírem jsem jej namonotval...
nemusí pokud si to zapíšeš,ale záleží na výrobci.ale lazting to asi ještě stále nemá-ve finále jse měl napsáno v papírech od výfuku že to není na provoz na poz, komunikacích.to je jako podložky atd na auto,dej si tam co chceš ale na silnici nejezdi nebo na vlastní triko-kámoš takhle zacáloval celou nehodu co mu neuznali jen kvuli kolum které tam neměli co dělat,krásných 50tis
jj právě proto už sháním s homologací brácha našel za litr koncovku wmsport,tak teď čekáme na odpověď jestli to maj s homologací
onou "aktualizací" je míněno samodoma-mrkni na forum Š.Oktávia-jsou tam krásné mustry typových listů na cokoli-čili náklady jsou nula nula nic +půl hodinky práce na PC a tiskárna...
doplněno 21.02.13 10:58:a k samotné homologaci-drtivá většina renomovaných výrobců (Remus,Layting,Sebring,Ultersport,Powersprint atd atd.) má své výrobky homologované všechny-jenže ani to prostě českým úřadům k zápisu(opomíjíme samotný smysl aktu zapisování čehokoli do TP) nestačí-on třeba takový Remus by těžko mohl prodávat cokoli na trhu EU,pokud by neměl homologace...
no na auto si mužete dát co chcete a upravit jak chcete jen to pak nemusí jezdit po učelových komunikacích,tak že na tuning srazech jsem se potkal s lidmi co auto šperkují,ale dojedou tam na podvále,nebo si hold zaplatí stk a jezdí,kamarád měl kdysi takto krásnou oranžovou kalibru a nakonec byl rád že se jí zbavil,jen problémy se hromadily
doplněno 21.02.13 15:18:jak nebudeš mít aspon tohle je ten vejfuk jen na tvé triko
Žádné podobné hlouposti se do TP nezapisují, každé auto se spalovacím motorem má výfuk, nechápu co bys chtěl do TP zapisovat..že má auto vůfuk?
*sportovní výfuk...litáky,tažný zařizení,atd. tam mám,tak vejfuck by asi taky měl být zapsanej,ale nevím :D
Ahoj, dneska je to běžný, že prodejci mají na webu uvedený, že výfuk je homologovaný a pak se hádáš s policajtama nebo na STK kde ti to vysvětlí. Mě se to stalo. Na autodoplnky.cz jsem koupil homologovaný výfuk, hodil to na auto, protože byl levnější než originál. Na STK byli ale velice vstřícní a neřvali na mě, technik se jen usmál a řekl mi, že s tím at mu tam nejezdím. Vysvětlil mi, že výfuk s homologací má tu homologaci na sobě i vyraženou. Homologovaný stál 4x tolik. Prodejci nabízejí polské krámy za pár stovek, přpadně do 2tis. Některé firmy nabízí i homologaci, ale ta spočívá jen v tom, že ti na to vyrazí nějaké nápisy, ale u policie ani na STK to neprojde. K homologovanýmu výfuku dostaneš i technickou dokumentaci, homologační nálepku, tu si nalepíš na auto, případně na motorku. V některých případech se to připosuje i do velkého techničáku. Když někdo prodává auto s laďákem, tak se mu samozřejmě nechce odřezávat a dávat tam origo výfuk, tak řekne že je to homologovaný ale že ztratil papíry. Brácha naletěl.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.