Nejste přihlášen/a.
obecně platí zásada, že dnes není problém nějaké pěkné auto koupit, pokud máte peníze, ale auto prodat...před "šrotovným" v SRN bych každému doporučil zajet si pro auto tam...SRN trh je velký, největší ze všech v Evropě, auta jsou tam v dobrém techickém stavu, protže německá TUV je podle mého názoru přísná a nelze tam absolvovat technickou prohlídku fiktivně, bez auta jako u nás...úprava tachometru s cílem podvést kuopujícího je tam trestná...Bohužel v současné době si dovozci aut stěžují, že tam auta na "kšeft" nejsou...tedy auta tam jsou, ale většinou za ceny, za které se je dovézt nevyplatí...pokud nemá dovozce 20 tisíc čistého jako zisk, tak auto na kšeft koupí jen výjiměčně...ale možná se najdou někteří skromnější...
Vzhledem k tomu, že k oživení motoristické sezony dojde dle mého názoru s příchodem jara, dojde současně i k "oživení" trhu s ojetými auty, s tím i k jistému pohybu cen směrem nahoru, možná i směrem dolů...
Pokud nemáte problém s německým jazykem, doporučuji vytipovat si pěkné auto, které nabízí k prodeji soukromá-fyzická osoba, na stránkách největších serverů mobile.de a autoscout24.de je uvedena informace, že se jedná o privátního prodejce, na autě jsou umístěny registrační značjky a auto je vyfoceno v soukromé garáži nebo před ní...Servisní knížka a jasný původ je samozřejmostí,a pokud autoservis do knížky potvrdí, že vyměnil rozvody a náplně a potvrdí to razítkem a podpisem, bude to pravda...u nás Vám za lahev whisky známý ze značkového servisu orazítkuje a potvrdí cokoliv...Vyšší počet najetých kilometrů je v SRN samozřejmostí, němec si totiž pořizuje auto k tom,u aby jezdil, a pohádky o tom, že auto, dovezené ze SRN, s datem první registrace 1.1.2002 má najeto jen 123 neboc 149 tisíc km jsou legendy prodejců, včetně pohádek o jediném prvním majiteli v SRN, kterým byl důchodce nebo "ženská"...Každé auto v SRN má servisní knížku, tedy určitě 99 procent aut, ale po dovozu do ČR zpravidla tato knížka chybí, opět nastupuje legenda a pohádky prodejců...
Jak zkontrolovat identifikátory, doklady k vozidlu a jak ověřit podle VIN skutečný rok výroby, vývabu atd, je podrovně uvedeno na zmiňovanuých stránkách sdružení SOVA, to se nechá nastudovat, nejlepší pro nezkušeného zájmece o koupi vozu je vyrobit si jakýsi metodický postup,co všechno a v jakém pořadí postupně zkontrolovat.
Největším problémem při nákupu od fyzické osoby je domluva na odhlášení vozidla na úřadu (Landramsamt , KFZ-Zulassungstelle, protže tito lidé chodí do práce jako my a vyhobuje jim prodej vozidla ve dnech pracovího klidu, tedyx v sobotu a v neděli, kdy je bohužel na úřadech zavřeno.Pokud je prodávající ochoten poskytnout Vánm s odhlášením a vyřízením "exportních značek" vázaných na zajoupení pojištzění například v něeckém "DAS" pomoc, máte vyhráno.Stačí aby jste s dostatečným časovým předstihem dojeli s autem na místo, kde sídlí úřad,který má optevřeno a máte vyhráno. Podmínkou je platná technická prohlídka (HU), nejlépe doložená posledník protokolem nebo razítkem ( to se dávalo dosatších registračních dokladů.Pamatujte si, že SRN doklady jsou vždy dva, jako u nás, pokud by úřad nevydal nebo odebral Farhrzeugschein (malý TP), vždy musíte mít tuto skutečnost doloženu zápisem ve velklém TP, že byl malý odebrán, kdysi se to psalo do formuláře který potvrzoval odhlášení z německého registru. je to důležité pro následné schválení a registraci v ČR, Nezapomeňte také na doklad o nabytí.
Oblokem se vyhněte tureckým a arabským překupníkům, prodávajícíém auta reexportovaná z Itáki, Dánska nebo jiných zemí,jsou převážně neseriózní, ale dá se s nima jednat o ceně.Poznáte je hned podle názvu "handlera", pokud je tam uvedeno "ahmed ibrahim export import, je to jasné, ale ani to nemusí být pravidlem.
Bez obav lze zakoupit auto ve větším "autohase", vše co je deklarováno prodejcem je pravda, ale ceny ojetin s epohybují někde jinde, než by jste chtěl...Prostě auta jsou tam o stovky i tisíce eur dražší než v našem 3xAAA, ale máte jistotu, v kupní smlouvě Vám prodejce bez mrknutí oka uvede ěvtu, že je auto nebozurabné a ze zákona (SRN) máte na auto roční záruku. Neprodají Vám nšco co nebrzdí nebo něco kde kontrolky signalizují problémy.
Nízké ceny u propdejců jsou podezřelé, kousek za hranicé kvalitní auta téměř nejsou, ale pokud s eodhodláte jet pro auto dio Hamburgu nebo do Brém, vše si důkaldnš naplánujete a s prodejcem se domluivíte, na 99 procent si tam auto vyberete a budete spokojen.
Při nákupu v ČR lze pořídit také auto repativně výhodně, máte možnost vzít s sebou zkušeného mechanika s diagnostickým přístrojem, nebo zajet s autem po domluvě s prodávajícím na STK a nechat provést technicku prohlídku v plném rozsahu na vlastní žádost.Velké bazary jako auto ESA nebo prodejci typu AUTO Jarov a podobní Vám v tom bránit nebudou, bez ohledu na minulé mediální kauzy typu GLOBUS AUTO.
Ze všeho nejdůležitější při nákupu auta je zachovat si chladnou hlavu, auto není rohlík, kupující jste Vy, peníze máte Vy a jedině Vy se rozhodnete, zda si nabízené auto koupíte nebo ne.
Mohl bych Vám tady napsat X-příběhů lidí, kteří si koupili auto s jiným typem motoru, omlazené, zatopené, vyhořelé, následně nedbale opravené ale vyleštěné silikonem a vylepšené legendou prodejceů, kteří si řekli...auto je pěkné, potřebuji jezdit, cena je výhodná,když už jsme tady, jdu do toho...Dnes někteří z nich nejezdí a místo naleštěného auta mají akorát problémy a starosti...
Přeju hodně štěstí při výběru
Zdarec.Zase bych to tak černě neviděl.Myslím,že ve vašem okolí je vždy někdo kdo tomu rozumí a není hanba se poradit či požádat o posouzení tuto osobu.Když si pořádně prohlédnete interiér vozidla dost Vám opotřebení různých částí napoví o pravém stavu a užívání vozidla.Osobně preferuju japonská auto a zatím jsem byl vždy spokojen.No a u ojetiny do 50 000,-Kč čekat nějaké zázraky nelze.
Dobrý den, auto je pro mě jen dopravní prostředek a tak nepotřebuji zvyšovat autem společenskou prestiž a nevadí mi jezdit v ojetině. Co se týká nákupu auta, tak jsem zjistil, že je dobré si nejprve najít nějakého hodně slušného opraváře a požátat ho o rady. Pochopitelně u ojetiny musíte počítat stím, že ji budete i někde servisovat a tak zabijete dvě mouchy jednou ranou.Pokud opravuje jen auta některých značek, tak to není na škodu, je to alespoň specialista a snáze odhalí skryté závady. Já nemám s univerzálními opraváři moc dobré zkušenosti. No a dost často se stává, že se zákazníci zmíní v sevisu, že budou své auto prodávat a opravář zná určitě servisní historii těch vozů nejlépe a nemá důvod vám lhát o jeho stavu a bude mít ve vás dalšího zákazníka. Chce to však nechat tomu nějaký čas, protože ta nabídka a poptávka si musí sednout.
Jak píše jarda3.koupit od soukromníka přes inzerát.Problémy jaké mají v ESA jsou prakticky ve všech větších autobazarech,navíc zaplatíte vyšší cenu,než za srovnatelné auto u soukromníka.Chce to jen nespěchat a trochu hledat.Případné reklamace se řídí podle Obč.zákoníku a proto je potřeba při koupi mít kvalitní smlouvu,kde jsou uvedeny všechny nedostatky o kterých prodávající ví.
Kolegové nademnou měli naprostou pravdu jen pokud nejste pevně rozhodnut pro nákup v ČR zapřemýšlejte ještě nad nákupem ze zahraničí auta tam jsou převážně v opoznání lepším stavu než u nás navíc většina dopravců vás ráda vezme sebou na místě prověří auto počítačem celé ho důkladně prohlédne a změří i hloubku laku zda nebylo stříkano a to vše máte v ceně dopravy slušný dopravce (9Kč/Km) jsem schopen zařídit i levněji u známého v Praze pokud budete mít zájem
Já se zbavil Favouše z r.1989 a to tak,že jsem ho poslal rovnou do kovostte...a jezdil do poslední chvíle.Vypadal jak z hvězdných válek,ale jezdil bez poruchy..Ale po koupi novějšího ,,auta"přímo od majitele se s tím krámem nemůžu domluvit.Funkční je na něm zřejmě jen lak karoserie.Ten je po renovaci...Jinak nic.Tak je asi úplně jedno,od koho to koupíte.
Nemohu s vámi souhlasit pouze musíte auto před koupí důkladně prohlédnout. U soukromého majitele není za 1 auto tolik předražené a nechá se s ním o cenš rozumě bavit za 2 soukromí majitel ve většině případů pokud má auto jako první z výroby nemá zapotřebí stáčet km nebo neví na koho se obrátit aby mu tuto operaci provedl a za 3 servisní kniha je většinou pravá a bez podvrhů kdežto servisy si jí mnohokrát sepíší od první stránky v bazaru na známé servisy za 4 je nižší pravděpodobnost že vozidlo je kradené spousta bazarů vám nabídne že vše včetně přihlášení vyřídí zcela zdarma za vás oni mají známé na STK a nemají s tím problém vás však čeká po dvou letech nemilé překvapení v podobě kradeného vozu a pak budu těžko dohánět dnes již neexistující bazar
Jo,souhlasím.Jenže majitel auta je autoelektrikář.Asi je pravda pořekadlo o té kovářově kobyle.Jako první byl na řadě alternátor,který kdosi opravoval snad kladivem,další startér a alarm,co nejde vypnout.Musel jsem ho utopit v kýblu s vodou,aby přestal ječet.Jinak je to krásné auto s vadama úměrnýma svému stáří. V každém případě jsem koupil docela dobře.
A pro zajímavost chci dodat,že si nestěžuju,ale spíš uvádím poznatky ze své koupě.
Hoši bacha na to, dnes je spousty peněz chtivých překupníků, dotáhnou auto, dva tři měsíce s tím sami jezdí, mezitím upraví tachometr k obrazu svému, vymění gumy na pedálech, když je třeba, tak i ošahaný volant nebo sedák a pak to prodají, takže ani od soukromnkíka nemáte sto pro jistotu a případné reklamace jsou na tom stejně jak v áčkách nebo jim podobným. Nevím, o jaké cenové relaci se bavíme, ale spíš bych obešel pár autorizovaných značek a poptal se na předváděčky nebo zabavený leasing. Kamoška takhle docela dobře koupila megana ze serviskou a celou historií za slušný peníz, renault jí vyšel vstříc se vším a auto je opravdu jak nové. Jezdí s tím tři roky a ještě na to nešáhla. Takové zánovní auto je ideální kompromis mezi drahým/novým a ojetinou se záhadnou historií.
Tak ale
1) clovek pri osobnim kontaktu prodejce otipuje
2) z papiru je jasny, jak dlouho auto vlastni
Ja treba pred rokem koupil Mondeo od rodiny, co to auto fakt milovala, hyckala, skoro se s nim loucili az mi to bylo blby odjet Kazdopadne super stav, na vsechny zavady upozornili a rok/15tkm jsem na to krome vymeny oleje a dotazeni hadice u prasatka nesahl...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.