Nejste přihlášen/a.
Dobrý večer.
Stala se mi nemilá věc, praskla mi pružina u Punta 1.9 JTD. Rozhodl jsem se, když už musím do servisu, že nechám udělat více věcí kteé mě trápí najednou, at je v pořádku. Jen bych chtěl od někoho kdo do toho dělá a motá se v té oblasti alespon hrubý odhad ceny, protože chlapík v servisu řekl že to odhadnout nemuže, když neví co budou vše dělat. Okay, má recht, ale já mu řekl c bych chtěl udělat. Jen chci vědět na co se připravit.
Čili chci na voze udělat tyto úkony: výměna pružiny, to mi řekl že bude stát 1800 jedna, výměna brzd předních (kotouče, desky), výměna zadních brzd (čelisti, popř. bubny - nevím v jakém budou stavu), seřízení ruční brzdy, výměna všech provozních kapalin.
Odhadnete někdo? Děkuji
Přední pružina MONROE 1794,- cena za kus
Přední kotouč ATE 1588,- cena za kus
Přední obložení FEBI 1305,- cena za sadu
Zadní obložení FERODO 1341,- cena za sadu
Zadní buben ATE 502,- cena za kus
Svíčky cca 300-500
Náplně :Motoroví Olej do 1500 i s filtrem
Chladící kapalina do 500,-
další není nutné měnit
Celková suma je 7236Kč v horším případě + práce která může trvat pokud vše dobře půjde 3-4h levnější automechanik si účtuje 200Kč/H zaokrouhleno na 1000,- aby byla nějaká rezerva dohromady by jste tedy neměl platit více než 8300,-
Ceny dílů jsou uvedeny s DPH a beze slev servis samozřejmě nakupuje bez DPH a navíc má značné slevy
doplněno 11.02.11 20:20:Pardón zapoměl jsem započítat 3884 za zdvojené díly tedy 12181 Kč,-
A díly jsou jaké kvalitativní kategorie já jsem samozřejmě také mohl napsat Starline shity za poloviční ceny a k čemu by to bylo?
Dále na Kutnohorsku za tyto peníze každý druhý a čas byl zcela orientační a když si mechanik nesedí na rukou za 3-4 hodiny je schopný vše udělat
doplněno 11.02.11 21:32:Navíc co si budem povídat na dílech má při nejmenším další 2000,-
Ono nestačí jen někde něco zaslechnout a vysvětlit si to po svém a špatně, ale když to hodlám prezentovat na veřejnosti, tak je dobré o tom vědět trochu více. Sám jsem plátcem DPH více než 10 let a neznám jediný případ, kdy by se uskutečnil někde nějaký obchod bez započtení DPH u zboží nebo služeb této dani podléhající. Proto bych rád znal nějaký konkrétní případ o jakém zde píšete a zcela jistě by jej rádi poznali i pracovníci FU.
Dobrá jdu si koupit nové auto zde je odpočet možný ze zákona u dílů je to trochu jinak a s tímto to nemá nic společného firma u které objednávám díly (jedna z největších v ČR) vám neoficiálně řekne že pro vás platí vždy cena bez DPH a jak si to řeší oni dále už není můj problém
doplněno 11.02.11 20:39:
Uplatnění nároku na odpočet DPH u osobních automobilů
29. Duben 2009 - 8:55 — admin
Zákon č. 87/2009 Sb., který mimo jiné obsahuje zrušení zákazu uplatnění nároku na odpočet daně u osobních automobilů, vstoupil v účinnost dnem 1. 4. 2009.
II. Uplatňování DPH u osobních automobilů pořízených ode dne 1. 4. 2009
1. Nárok na odpočet daně u osobních automobilů pro plátce DPH ode dne 1. 4. 2009
Plátce DPH má počínaje dnem 1. 4. 2009 nárok na odpočet daně u osobního automobilu při jeho nákupu v tuzemsku, pořízení z jiného členského státu nebo dovozu ze třetí země, pokud je místo plnění v tuzemsku a datum uskutečnění zdanitelného plnění je nejdříve den 1. 4. 2009.
Podmínky pro uplatnění nároku na odpočet daně jsou pro všechna zdanitelná plnění stanoveny v § 72 až § 79 zákona o DPH. Počínaje dnem 1. 4. 2009 má plátce nárok na odpočet daně i u technického zhodnocení osobního automobilu za stejných podmínek.
V souladu s §21 zákona o DPH je dnem uskutečnění zdanitelného plnění u osobního automobilu při jeho
V souladu s §23 zákona o DPH je dnem uskutečnění zdanitelného plnění u osobního automobilu při jeho
Pro uplatnění nároku na odpočet DPH u osobního automobilu tedy nebude podstatný např. den vystavení technického průkazu nebo jiný den, ale vždy den uskutečnění zdanitelného plnění s datem nejdříve 1. 4. 2009.
2. Povinnost přiznat daň na výstupu při prodeji osobního automobilu pořízeného ode dne 1. 4. 2009
Spolu se zrušením ustanovení § 75 odst. 2 bylo zrušeno i ustanovení § 62 odst. 2, podle kterého se dodání osobního automobilu, u kterého při pořízení nemohl plátce DPH do 31. 3. 2009 uplatnit nárok na odpočet daně, považovalo za plnění osvobozené od daně.
3. Ode dne 1. 4. 2009 plátci DPH vzniká povinnost přiznat daň na výstupu při prodeji osobního automobilu, pokud při jeho pořízení plátce DPH uplatnil nárok na odpočet daně.
Základ daně plátce DPH stanoví podle § 36 zákona o DPH.
III. Uplatňování DPH u osobních automobilů pořízených do dne 1. 4. 2009
a. Zákaz nároku na odpočet daně
Z přechodného ustanovení bodu 1 novely zákona o DPH vyplývá, že u osobního automobilu, který byl dodán podle § 13, pořízen z jiného členského státu podle § 16, dovezen podle § 20 a u technického zhodnocení osobního automobilu, s místem plnění v tuzemsku a s datem uskutečnění zdanitelného plnění do dne předcházejícího dni nabytí účinnosti novely (tj. do dne 31. 3. 2009), nemá plátce nárok na odpočet daně, a to ani po datu účinnosti novely, tj. počínaje dnem 1. 4. 2009 a později. Přechodné ustanovení stanoví, že pro uplatnění nároku na odpočet daně se u těchto osobních automobilů použijí ustanovení § 72 až § 79 zákona o DPH ve znění platném do dne předcházejícímu dni nabytí účinnosti novely ( do dne 31. 3. 2009), a to i po datu nabytí účinnosti tohoto zákona, tj. včetně § 75 odst. 2, který obsahuje zákaz odpočtu daně při pořízení osobních automobilů.
b. Osvobozené plnění při dodání osobního automobilu, při jehož pořízení neměl plátce nárok na odpočet daně
Plátce, který při pořízení osobního automobilu do dne 31. 3. 2009 neměl a nemá nárok na odpočet daně podle výše uvedeného přechodného ustanovení novely zákona o DPH, uplatní při dodání tohoto osobního automobilu i po datu 1. 4. 2009 podle bodu 3 přechodných ustanovení osvobození od daně podle § 62 odst. 2 zákona o DPH ve znění platném do dne 31. 3. 2009.
IV. Použití osobního automobilu pořízeného plátcem i pro účely nesouvisející s uskutečňováním ekonomických činností
Pokud plátce použije osobní automobil, u jehož pořízení uplatnil nárok na odpočet daně, jak pro uskutečnění své ekonomické činnosti, tak i pro účely s ní nesouvisející, má povinnost postupovat podle ustanovení § 72 odst. 5 zákona o DPH, ze kterého vyplývá, že plátce má nárok na odpočet daně pouze v poměrné výši odpovídající rozsahu použití pro ekonomickou činnost. V praxi to znamená, že plátce, který bude využívat osobní automobil jak pro služební účely, tak i například pro svoji soukromou potřebu nebo soukromou potřebu zaměstnanců, může uplatnit nárok na odpočet daně při pořízení osobního automobilu pouze v poměrné výši.
Pokud však plátce při pořízení osobního automobilu uplatní nárok na odpočet daně v plné výši, považuje se použití osobního automobilu pro soukromou potřebu nebo soukromou potřebu zaměstnanců, popř. obecně pro jiné účely než je ekonomická činnost, za poskytnutí služby pro účely nesouvisející s uskutečňováním ekonomických činností plátce ve smyslu § 14 odst. 3 písm. a) a odst. 4 zákona o DPH a plátce DPH je povinen z této služby přiznávat daň na výstupu v daňovém přiznání za každé zdaňovací období, v němž osobní automobil bude využívat pro tyto účely nesouvisející s jeho ekonomickou činností.
Základ daně plátce stanoví podle ustanovení § 36 odst. 6 zákona o DPH, který byl rovněž novelizován zákonem č. 87/2009 Sb.
V. Odpočet daně u ojetých osobních automobilů ve zvláštním režimu podle § 90 zákona o DPH
Možnost odpočtu daně se nebude nadále vztahovat na ojeté osobní automobily, u nichž je obchodníkem uplatněn zvláštní režim zdanění přirážky podle § 90 zákona o DPH. Při uplatnění tohoto zvláštního režimu nesmí obchodník na daňovém dokladu uvést daň z přirážky a kupující, i když je plátcem daně, nemá nárok na odpočet daně.
Pokud však obchodník nakoupí osobní automobil od plátce DPH a tento prodej již bude pro plátce zdanitelným plněním, nemůže obchodník při prodeji ojetého osobního automobilu použít zvláštní režim zdanění přirážky. Obchodník má nárok na odpočet daně při nákupu tohoto ojetého osobního automobilu a při jeho prodeji musí přiznat daň z celé prodejní ceny a kupující, který je plátcem daně si může v tomto případě za splnění obecných zákonných podmínek uplatnit nárok na odpočet daně.
Nadále platí, že při prodeji osobního automobilu osobě se zdravotním postižením, která chce uplatnit nárok na vrácení daně, je obchodník povinen uvést částku daně na daňový doklad podle § 85 odst. 6 zákona o DPH.
IV. Finanční pronájem osobního automobilu
Z přechodného ustanovení, bod 2, zákon č. 302/2008 Sb., vyplývá, že u smluv o finančním pronájmu uzavřených do dne 31. 12. 2008, jejichž předmět smlouvy (osobní automobil) byl předán do užívání nájemci do dne 31. 12. 2008, nelze uplatnit nárok na odpočet daně, a to ani po datu 1. 4. 2009. Z výše uvedeného přechodného ustanovení vyplývá, že v daném případě se použijí ustanovení zákona č. 235/2004 Sb., o DPH ve znění účinném do dne 31. 12. 2008, tedy i ustanovení § 75 odst. 2., které neumožňuje odpočet daně u finančního pronájmu osobního automobilu.
Podle přechodného ustanovení, bod 2, zákon č. 87/2009 Sb., při pořízení osobního automobilu podle smlouvy, ve které je sjednáno, že uživateli je přenechán osobní automobil do užívání za úplatu do dne předcházejícího dni nabytí účinnosti novely zákona o DPH (do dne 31. 3. 2009) s oprávněním nabýt osobní automobil nejpozději úhradou posledního závazku ze smlouvy, se použije pro uplatnění nároku na odpočet daně ustanovení § 72 až § 79 ve znění zákona o DPH platném do dne předcházejícího dni nabytí účinnosti novely zákona o DPH (do dne 31. 3. 2009). To znamená, že při pořízení osobního automobilu podle výše uvedené smlouvy, nemá plátce daně nárok na odpočet daně, a to i po datu 1. 4. 2009.
Zdroj článku: www.ekonom-system.cz
doplněno 11.02.11 20:44:
Dále mohu nakoupit bez DPH ze zahraničí.
Na toto se nechá reagovat přirovnáním slovy klasika : " Neužívejte cizích slov, když to neovládáte!"
To, že sem kopírujete jakési výtahy ze zákona, které s danou problematikou nijak nesouvisí, jen zvýrazňuje fakt, že vůbec nechápete jak systém DPH funguje.
Chtěl jste vysvětlení zde je navíc nechápu proč řešíte něco co není předmětem otázky místo chytré rady jenom tlachy pokud chcete zbírat body vynechejte z toho prosím mě až se bude řešit DPH prosím tam můžeme diskutovat sem to vůbec nepatří nashledanou
S tím, že se zde neřeší problematika DPH mohu jen souhlasit. Pokud mne zrak ani pamět neklame, tak první zmínku o DPH jste sem vnesl Vy a jelikož ona zmínka byla chybná, reagoval jsem na tuto chybu. Nic víc ani míň.
Ona zmínka chybná nebyla protože se stahovala na konkrétní nákup věcí mám uzavřenou smlouvu se dvěma firmami tohoto tohoto typu a obě kandydují na post největší tohoto druhu v ČR a obě dvě vám prostě prodají za cenu bez DPH není to nikde psáno ale je to tak když kopíte levnou věc na kterou se nevztahuje žádná sleva příjde vám za cenu bez DPH prostě to u nich takto funguje a jak to dělají nevím a není to můj problém
To mentosis:
Doporučuji Vám, abyste si vyčlenil asi 20 000,- a pak se modlil, aby z toho nic neupadlo, až auto rozdělají. Vzhledem k tomu, že Vám to rozeberou v podstatě celé a vzhledem k stáří a značce vozu (rezavý už v autosalonu), dá se to předpokládat. A když mechanik ukáže shnilou součást a řekne, že by bylo nejlepší ji vyměnit nebo si rozbijete hubu, nezbývá než souhlasit. V kalkulacích nepočítejte jen jednotlivé díly (hlavně ne Starline), uvidíte sám, kolik všelijakých těsnění, šroubů a kapalin se k tomu ještě přidá + den práce. Být Vámi zeptám se rovnou v servisu, za to (většinou) nic nedáte. Ovšem mechanika vybírejte pečlivě, nejlépe na doporučení, rozhodně se vyvarujte autorizovaného servisu Fiat (hovada). Jste-li z okolí Liberce, ráda a s klidným srdcem Vás pošlu k tomu svému.
P.S: Abyste si nemyslel, že plkám kraviny - mám podobně staré Punto po kamarádovi, který jezdil celá léta jen do Fiatu - myslel si, že dělá to nejlepší. Za ty 2 roky co ho mám jsem do toho krámu nacpala postupně asi 30 000,- jen abych se nezabila. Měla jsem to při prvním problému strčit ze skály. Nevěřil byste, co všechno na tom dokázali ve Fiatu zmastit, to koroze napáchá menší škody.
Přeji hodně zdaru!
Dobrý večer.
Tak jen abych Vás informoval o stavu úrpblému, když už jste tak ochotně radily
V servisu jsem dnes ráno byl, a myslel sem že to mé cévy nevydrží a složím se tam S tím vším co bych chtěl udělat bychom se vyšplhaly na nějakých 30 000. Takže jsem mluvil přímo s mechanikem a brzdy a svíčky nehoří, není třeba je "zatím" měnit. Takže jsem se dostal na nějakých 24 000.
Za přední nápravu, tlumiče + nějaké blbosti k tomu potřebné + práce je to cca 14 000,-. Jelikož prováděl kontrolu auta tak přišel na to že mám výfuk před upadnutím a upozornil mě na to, že jestli nechci aby mi někde upadl tak ho mám nechat vyměnit že to už zavařit nepujde... Takže výměna výfuku s prací cca 7500,-. Výměna oleje 1500 a chladící kapaliny 1000.
Za svíčky bych dal býval 4500 kdybych si je nechal vyměnit a za brzdy ani nevím.
Řeknu vám, měl jsem chut to auto nechat rozjet proti zdi Je to děsný. Bože vždyt je to za třetinu kupní ceny auta... A to jsem neměnil brzdy, které časem stejněě budu must nechat udělat, plus ty svíčky...
Asi zas začnu jezdit na kole
Příjemný zbytek dne.
Spíš změnte servis. Jen doplňuji, že jsem výslednou cenu měnil. Zapoměl jsem na zdvojené díly. Je to doplněno nahoře. Co myslíte tou přední nápravou já myslel, že se jedná pouze o pružiny.
doplněno 15.02.11 18:10:Jinak za svíčky se omlouvám byla to má chyba. Opomenul jsem, že se jedná o dieslový motor.
doplněno 15.02.11 18:13:Výfuk bych doporučil koupit pouze díl který je schnilí. vyfuk-levne.cz/...
doplněno 15.02.11 18:17:A další zrada špatný výfuk. Tento by měl sedět, ale doporučuji konzultovat s obchodem. vyfuk-levne.cz/...
No myslel jsem prostě předek...
Samostatně pružiny prý nejdou objednat a ani vyměnit, že se to musí vyměnit i s tlumičem, a miskami, to proto, že ty tlumiče jsou taky špatné, prý mi tečou nebo co...
No to že se nedají objednat není pravda. Samozřejmě je lepší měnit obojí, ale pokud špatné nejsou není to nezbytně nutné.
Pokud jsou špatné není co řešit. Já si osobně myslím, že servis chtěl spíše vydělat více peněz.
doplněno 15.02.11 18:22:Zde žhavící svíčka (BOSCH) 465,- autokelly.cz/...
doplněno 15.02.11 18:24:Dále výměna chladící kapaliny. 1L 104,- do vozu příjdou max 3l a pak destilovaná voda která je otázkou do 100,-Kč vmd-drogerie.cz/...
doplněno 15.02.11 18:28:Zde jeden tlumič přední nápravy 2823,- autokelly.cz/...
doplněno 15.02.11 18:28:Miska odhadem 200-300
s tím nelze nic jiného než souhlasit-ono "házet ciframa" umí každý(servis)-objeďte ve svém okolí více servisů,resp.spíš soukromých schopných mechaniků(nejlépe kladné reference známých),protože se jednak s cenou práce dostanete úplně jinam(níž)a hlavně vás nebudou oblbovat tvrzeními,že třeba pružiny nelze měnit bez tlumičů-to je prostě blbost a zkouší to na vás...A ještě jedna malá praktická rada-žhavítka(jakože "svíčky")zkuste slovenské Trisk-jako jedny z mála nebyly nikdy za cca.7letou zkušenost(co je vyzkoušeli a začali instalovat) diesel servisu reklamovány(narozdíl od Bosch,NGK a dalších "renomovaných" značek)-a hlavně jsou cenově velmi spolehlivé(na BMW tds á 139,-/kus),osobně jsem taktéž neznal a zkusil od podzimu -a super...
Dobrý den, můžete hodit nějaký odkaz na ty svíčky? Sám mám diesla a rád bych je za tyto peníze vyzkoušel.
zdravím-dozvěděl jsem se o tom právě v onom diesel servisu,konkrétně Martinice v Krkonoších( u Jilemnice)-zítra jsem schopen zjistit bližší info(telefon a asi i net atd.)-nyní pouze takto...-jel jsem tam se známým,jenž řešil čerpadlo zákazníka a jen tak mezi řečí na toto došlo(takže jsem je u nich pro sebe objednal a po 3dnech si je osobně vyzvedl-stránky a kontakty jsem neřešil)
To může být věcí názoru, psal jsem, že mechanik dneska nebude dělat zadarmo. Samozřejmě je pro něho výhodnější vyměnit komplet tlumič než je pružinu, protože na tom stráví víc času. Další věc je evidentní, že auto je rezavé a nepůjde to tak snadně a jak psala blondýna, najde se tam toho daleko víc. 1500 za olej je dnes běžná cifra v servisu, ono mechanik není rád, když si dovezete olej vlastní, jednou jsem to takhle řešil u kamaráda a samozřejmě nadšený nebyl, alespoň jsme se nasmáli, i tak si vydělal 150 za 15min, ale já měl olej zadarmo. Takže i když si sežene náhradní díly sám, pochybuju, že to někdo bude dělat, protože se s tím bude trápit a když si pak mechanik řekne běžnou cifru, bude se o něm vykládat, že je drahý. Tyhle věci jsem si dělal na autě běžně sám a ne vždy je to jednoduché.
u auta z roku 2002(tuším)to nebude s rozebíratelností až zas tak dramatické-beru to tak,že dřív na vrakači,co jsme měli,jsme rozebírali i starší mršky než 8-9leté...Pokud si člověk dokáže trošku poradit,jde 99% věcí...A ohledně pružin samotných-kdo kdy absolovoval,ví jaká to je pakárna s ráčnou(kilometrové závity stahováků),u obou pružin k výměně celkem 8x-ale jinak vyndat a zandat tlumič nic složitého(horní uložení,těhlice,případně stabilizátor, tyčky-podle auta) S olejem se obecně vyplatí nekupovat svůj-množstvím(marží)se člověk s 5litry nedostane na množstevní marži(cenu)servisu,autodílny shodného produktu dané značky...,pokud tomu tak není-měnit olej jinde...
Já jsem to myslel tak, že z rezavého vždy něco upadne a musí se občas improvizovat, nejspíš proto mechanik řekl víc. Tak stejné je to s těma pružinama, to máš pravdu a mechanik to taky ví, tak raděj nabídl výměnu celého tlumiče než se s tím prasit tři hodiny, tu práci nezaplatí nikdo. Jinak olej, jednou jsem kupoval, tak vždy sudový, vyšlo to samozřejmě levněj než balený, např. shell delix diesel plus 10w-40 stál nějakých cca 70kč bez daně přes kamaráda, takže do focuse 5,5litru cca 400Kč+120filtr, většinou jsem si jej měnil sám, v servisu samozřejmě 1500kč i s materiálem, to je nějaká tisicovka za práci ušetřená. Jinak ale jsem měl k oleji přístup jako k naftě, takže jsem kupoval vždy jen ten filtr. Předepsaný olej na c max je kapánek dražší, takže tam je těch 1500 tak akorát, ale to taky neřeším, olej i filtr mám zdarma, samozřejmě i s prací, jinak jsem zatím nic neměnil, kromě žárovky. Ale escorta jsem měl prolezlého skrz naskrz, povozek, výfuk a podobné věci jsem řešil sám.
Nojo, no. Taky jsem si říkala, že mě trefí. Za ty 2 roky, co to mám mě ten krám už zatím vyšel na 30 a to jsem ještě měla kliku, že výfuk a přední brzdy už vymělil předchozí majitel.Jinak je to snad nový celý, mám v podstatě luxusní vůz... Až se zas něco rozsype, resp. jestli to v létě neproleze technickou, pojedu se kouknout na vrakáč a možná tam milého Puntu zapomenu!
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.