Nejste přihlášen/a.
ahoj poradte prosím, myslíte že může být v háji brzdová pumpa? včera sem měnil brzdové valečky, a pakny, potom se auto odvzdušnil každé kolo. auto brzdí ale musí se dvakrát našlápnout brzda, po kontrole níkde brzdová kapalina neutíká , a v nadržce je porad stejné množství brzdovky. někdo mi říkal že prý ten hlavní brzd. valec muze propouštět kapalibny zpět proto ten pedál pořad pada. jedná se o fiat punto 1.7 td rok 94 , 52 kw
Michale pokud na druhé sešlápnutí brzdy fungují a pedál nepropadává pomalu dál tak jsi to blbě odvdušnil a je tam ještě vzduch. Odvzdušni taky předek, jestli v nádobce nebyla žádná kapalina a brnknul jsi o pedál je zavzdušněný i on.
doplněno 10.02.11 13:40:To xxx®, to byl Mates s Feldou.
právě že ten pedál pomalu prodadává . dvakrát našlapu a když na něj tlačím tak pomalu propadaa dolu až k podlaze
Pokud vím psal jsi nedávno v příspěvku že kapalina nevytéká z levého zadního a pravého předního nebo naopak už nevím to ovšem není podstatné brzdy jsou od určitého roku konstruovány jako dvou a více okruhové z hlediska bezpečnosti je jedno ze zapojení do X což znamená že pokud jeden okruh (například pravé zadní levé přední vyplivne) druhý okruh tedy opačná kola musí stále brzdit také z důvodu udržení stopy vozidla takže ano soustředil bych se na brzdoví válec začal bych repasou která výjde na pár korun a je velice jednoduchá jedná se pouze o výměnu gumiček a dá se pořídit kompletní opravná sada pouze rozebrat vymenit smontovat a hotovo při odvzdušnění dodržte pravidlo že se má začít u nejvzdálenějšího kola od válce tj pravé zadní kolo pak levé zadní pravé přední a nakonec levé přední tedy pokud ovšem nemáte auto z anglie a řízení vlevo )
doplněno 10.02.11 13:40:Omlouvám to s levým předním a pravým zadním bylo u jiného uživatele
doplněno 10.02.11 13:41:takže se jedná o špatné odvzdušnění jak tu říká kolega nedemnou zkus znovu odvzdušnit od nejvzdálenějšího kola a uvidíš nezapomeň kontrolovat nádobku s kapalinou
xxx® Kokám , že si pleteš nejenom tazatale, to by nevadilo ,ale hlavně si pleteš brzdový systém se zapojením světel. Konkrétně , které auto má brzdový systém do kříže a ne přední a zadní okruh?
Například automobili značky Lada podrobnosti na forum.ladaklub.com nicméně o tomto zapojení se učí v prvním ročníku oboru automechanik já ovšem netvrdím že je to tento případ systémů zapojení je více ale jak vysvětlíš tu náhodu že zrovna tato kola takto proti sobě?
doplněno 10.02.11 13:55:pokud chceš mohu ti oskenovat stránku z odborné literatury kde je tento systém zapojení popsán
doplněno 10.02.11 14:01:Zde se můžeš začíst cs.autolexicon.net/...
Prosímtě nech tech perel Vaz 2103 bylo mé první auto a měl jsem ho cca 8 let Brzdy byly klasika přední a zadní okruh. Navíc žigul měl na zadku regulátor učínku brzd podle zatížení a z něho to vedlo do bubnu na prasátka což by u systému do kříže nešlo. Do kříže se to používá tak u zemědělských strojů. Zkus si zaslepit jednu trubičku k přednímu kolu aby brzdila jen jedna strana a zkus prudce zabrzdit a uvidíš co to s autem udělá. Vymysli si nějakou jinou pohádku.
Za mou pohádkou si stojím vycházím z faktů ty jsi ještě před chvílí tvrdil že se nepoužívá vůbec a náhle si změnil názor nezpochybňuju tvou odbornost to vůbec já pouze vynáším svůj názor a ty nemůžeš tvrdit opak dokud neuvidíš konkrétní auto s konkrétním brzdným systémem jako já nemůžu vyvrátit tobě že v autě je použitý systém přední X zadní náprava tak ty mě nemůžeš vyvrátit že může být použit systém do kříže ani jeden z nás nemá žádný důkaz že to nemůže být tak či tak
Podívej já se o tom nehodlám do nekonečna dohadovat. Psal jsem jesli víš ,které auto to takto má . Jestli to mají zemědělské nebo lesní stroje taky nevím s určitostí páč ty neopravuji. A jinak si o mě mysli co chceš, já jsem to sem jen napsal aby to opravdu někoho dle tvého výkladu nenapadlo napojit na hlavní brzdový válec a pak si v tom nenabil hubu.
Jen pro tvoji informaci žiguli má na hlavním brzdovém válci 3 vývody na trubičky. Howgh
Já ale přeci vůbec nepsal o žigulu nýbrž o Ladě jako kdybych psal o Škodě nebo Mercedesu nepsal jsem konkrétní typ ale budiš konkrétní auto které je tímto vybaveno je škoda Favorit takže Howgh
VAZ , Žiguli , Lada alias Rusiše Fiat je jedno a to samé
Pokud jsi myslel že ty brzdy do kříže jsou na šicím stroji LADA , tak to je nedorozumění, toto je rubrika Auto-Moto
doplněno 10.02.11 15:53:S tím Faroritem už toho opravdu raději nech. Tam vede dozadu jedna trubička. Brzdový válec má jen dva vývody.
Čti prosím důkladně co píši konkrétní vozidlo vybaveno tímto okruhem je škoda favorit!
doplněno 10.02.11 16:08:A dle výrobce je tímto systémem vyrobena i felicia.
doplněno 10.02.11 16:09:Dobrá hádej se s výrobcem ty chytráku myslím že soudruzy ve škodě snad vědí jaká auto vyjela z výroby vytaženo z manuálu
Prosimtě vlez si jednou pod auto a okoukni si to tam. Už 120 přešly z TH na TT ,ale nikdy nebylo zapojení do kříže. Bohužel s člověkem , který si myslí že Lada není Žiguli se o těchto veteránech těžko dohaduje.
doplněno 10.02.11 16:42:"Já ale přeci vůbec nepsal o žigulu nýbrž o Ladě" Pán číst umí.
Jinak koukám klasika když dojdou argumenty ve tvém případě základní znalosti , nastupují urážky, nic nového pod sluncem.
Ježiši já neřekl že lada není žigulík pán zřejmě ve škole nedával pozor při čtení a teď se to zde projevuje pouze jsem napsal že jsem nezmínil konkrétní typ Lady a přirovnal jsem to jako bych mluvil o Škodě či mercedesu takže vážený pane tvrďte si tu co chcete ale zcela jistě nejste chytřejší než manuál Škoda Favorit/Felicie a přiznejte si že i mistr tesař se utne a nikdo není neomylný zbohem dále se již nevyjadřujte jelikož tato konverzace je nekonečná a vy si stejně dále budete vézt svou falešnou pravdu (FAVORIT/FELICIE) Zapojení brzd do kříže!
Nechci se vám do toho motat, Ale Škoda Favorit a Felicie má brzdy do X , jako většina běžných aut. Jen třeba si to spletl s nějakým podobným autem. Ja si pletu napřiklad brzdy u T 613 a T 603 kde jsou dva okruhy na všechna kola (HH) nebo jestli tam je zapojení HT Dokud jsem se nepodival na živo.
Nevměšujete se, jsem jedině rád, že někdo přidá svůj názor a ukáže panu mistrovi AR že né vždy má pravdu.
Ehm. Pardon, ze do toho vstupuju.
Je to trochu Off Topic od vasich Lad a Zigulu, ale (pouze namatkovy vyber z velkeho mnozstvi jako priklad) Mazda 3, Audi A4 a Q7, Ford Mondeo, Hyundai Santa Fe, Kia Sportage, Skoda Octavia, BMW rady 7, Honda Accord a dalsi...
Tyhle vsechny auta maji diagonalni (do krize) dvouokruhove brzdy.
Jak je to u Fiata Punto, o ktery tu jde predevsim, to ovsem netusim.
Krome toho, ale to uz je uplne mimo, existuji i dalsi zpusoby dvouokruhovych zapojeni. Napr. kazdy ze dvou okruhu okruh pro kazde kolo nebo jeden okruh pro predni napravu a druhy okruh pro vsechna kola nebo jeden okruh pro predni napravu a jedno zadni kolo a druhy okruh opet pro predni napravu a druhe zadni kolo...
To jsou uz ale speciality pro tereni a zavodni vozy, supersporty, nakladaky, jiz zminene traktory atd.
Nevim, zda dnes prevazuje diagonalni nebo predni / zadni zapojeni, ale kazdopadne se pouzivaji oba.
Děkuji za podporu vážený pane jsem rád že se někdo přidal k mému názoru který je v tomto případě správný (také nevím jak je to u vozu s danou poruchou jen jsem zmínil že zde by mohla být závada)
To axus, u moderních dvouokruhových brzd je to uváděno jako diagonál, ale ve zkutečnosti jeden okruh brzdí přední kola a jedno zadní a druhý okruh zase ovládá předek a druhé zadní kolo. Je to z důvodu bezpečnosti.
To jsem uvedl jako dalsi z moznosti zapojeni. Trochu neprehledne v tom prostrednim dlouhem odstavci.
Nevim, ale nerekl bych, ze LL je u beznych (i kdyz modernich) aut zase tak bezne zapojeni. K brzdici by museli vest dve hadicky (jinak to postrada smysl), coz obycejne nevedou.
Pokud to presto LL je, ale pritom je na konci pouze jedna hadicka, tak je to k nicemu.
Ted nevim, jestli nekecam, ale mam takove tuseni, ze predni okruh mel zdvojeny uz Wartburg. Ale to je spis jenom takove nejasne tuseni.
Kazdopadne si myslim, zduraznuji myslim a rozhodne se nehadam, jen diskutuji, ze diagonalni zapojeni oznacuje klasicky kriz (K zapojeni).
Ano,už Wartburg W měl dvojité pístky v čelistnících, a ke každému vedla samostatná hadička, čili na obou stranách předních brzd bylo po dvou hadičkách.Při poruše jednoho okruhu,stále brzdil druhý pístek.Jelikož to bylo výrobně nákladné řešení,většina výrobců přešla na okruhy křížem, čili v jednom okruhu je přední a opačné zadní kolo.Existují však i provedení přední okruh a zadní okruh,byt velmi zřídka.Osobně chci upozornit na problém odvzdušňování aut s elektrickým(ne podtlakovým)posilovačem, kde auto neodvzdušníte bez zapnutého zapalování!
O které auto s elektrickým posilovačem brzd se jedná a proč jeho brzdy nelze odvzdušnit bez zapnutého zapalování?
Já vás mám za odborníka, proto mne překvapuje váš dotaz.Třeba některé fordy-ford Scorpio, neodvzdušníte bez zapnutého zapalování.Velikou výhodou této konstrukce je to, že plně brzdí i bez chodu motoru, třeba i při vlečení na laně.Z méně běžných aut toto používá třeba Jaguar.Další vozy jsou třeba Hummery H1 a vojenské Hummve, kde jde o strojní brzdy, a ještě jsem zapoměl staré citroeny DS.U těchto je posilovač nahrazen čerpadlem hnaným motorem, při odvzdušňování musíte mít nastartováno.
Pravděpodobně takový odborník nebudu, ale velmi rád se přiučím. Nebylo by možné uvést konkrétní typ Scorpia s r.v. nebo nějakého Jaguára?
Ještě proč nelze u těchto aut bez natlakovaného posilovače odvzdušňovat-brzdovým pedálem se nestlačuje přímo hlavní brzdový válec, ale pouze ovládá chod posilovače.Jde vlastně o takové servobrzdy.Aby se zachovala funkce nouzového brzdění po vypnutí klíčku či motoru, je v systému namontovám tlakový zásobník,po jehož vyčerpání brzdy nefungují vůbec.Tlak v zásobníku na odvzdušnění nestačí.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.