Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Hnědá kaše v chladiči místo červené.

Od: janmega* odpovědí: 9 změna:

Zdravím,

u Daihatsu Cuore 1996 najeto 35000 km se objevila místo červené náplně chladiče, která byla ještě v létě čistá, hnědá kapalina. Nahoře u zátky to byla zrzavá kaše. Dokonce to ucpalo i přepadní hadičku do nádržky. Před měsícem jsem vyndal chladič, všechno vypláchl asi 3 x. Čtrnáct dní to bylo dobré, ale dnes je to už zase mírně hnědé, ale bez kaše. Takže víte někdo co s tím udělat?

Díky Honza

 

 

9 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

erikch*

2x

pokud chcete zachovat chladič,jakože asi ano(neteče a těsní),tak jej vymontujte,propláchněte tlakem vody(tlak vodov.řadu ideální,čili třeba sprcha)kupte tři čtyři litry octa-ty do položeného chladiče nalijte-až po ucpávky všech vývodů, třeba z mikrotenových sáčků,a nechte dva dny působit...poté opět proplach(uvidíte toho sajrajtu)a montáž...je to levný,osvědčený a ne až moc agresivní způsob čištění...Bylo by dobré totéž provést s radiátorem topení(topeníi fachčí,topí, normálně jak má?)-tam se totiž tvoří usazenin ještě víc než v chladiči samotném,bývá to většinou nejníže položené místo celého okruhu(nevím tedy jak přesně u Cuore)...Teď se má o víkendu oteplit,tak s chutí do toho...A pak naplnit antifreez a antikoro kapalinou-sice se budou usazeniny oxidace hliníku(nejen) tvořit i nadále,ale podstatně méně...

doplněno 04.02.11 14:59:

předpokládám,že na víčku oleje není takový bílý šlem,olej se z motoru neztrácí apod.?!

raadek*
Podle popisu (kaše) to bude s největší pravděpodobností olej ve vodě. Budete muset navštívit servis. R.
janmega*

Díky,

už jsem to proplachoval 2 x , ale jenom propláchl a zase zamontoval,.Vždy z toho tekla jen čistá voda. Bílé to na víčku není, na olej to navypadá. Myslíte, že je to rez? Ale proč tak najednou, když to patnáct let nic nedělalo. Kapalinu jsem měníïl před třemi tety a bylo to pořád čisté.

Nebyla to špatná červená kapalina? Není něco lepšího co by to nedělalo? Ještě to tedy zkusím s tím octem na dva dny.

Díky Honza

e250td*

Především je potřeba zjistit důvod a ne jen odstraňovat následky! Jak zmiňuje raadek,tak dle všeho jde o problém typu těsnění pod hlavou ,prasklá hlava,apod.

jarda3*

Nenalil tam nekdy nekdo takovy ten utesnovaci sajrajt? To by celkem odpovidalo, to uz se z toho nikdy nedostane ven...

erikch*

berme to tak,že se jedná o 15leté auto-a pokud není únik chl.kapaliny a ani oleje,tak je "problém" v tvorbě usazenin,resp.jejich náhlejšímu uvolňování...není třeba zatím nic hledat,u starších ročníků je to vcelku běžný jev...

janmega*

Nesuhlasím,

koroze motoru by neměl být běžný jev ani po dvaceti letech, pokud kupujeme a měníme, dle návodu výrobců antikorozivní a kvalitni nemrznoucí směs určenou do chladičů. To jsem se snažil dodržet. Můj názor je, že v dnešní a nikým nekontrolované výrobě jde jen o to svůj výrobek prodat.

Čau Honza

erikch*

janmega-ono stačí "vidět zevnitř" i třeba jen tři roky starý motor-a budete se divit,co všechno tam za bordýlek je-přes dodržení veškerých předepsaných náplní a jejich pravidelných výměn...Chtě nechtě prostě kov oxiduje,a různě degraduje,takže prostě zákonitě se usazeniny tvoří...,někdy tomu někteří "pomohou" nalitím třeba obyč.vody,různých "zázračných" přípravků(které tam v konečné fází bordýlek spíš ještě vytvoří)-jako tomu asi bylo v tomto případě,ale to nic nemění na faktu,že se lze tvorbě usazenin vyhnout-nelze...

milancb

V podstate napisu to co kolega Erikch... takze toto jsem uz parkrat resil a muzu rict, ze to neni tak snadne, protoze vznikly sajrajt, nejspis rez vznikla nejspis tim, ze se misto destilky lila obyc voda a mozna auto obcas delsi dobu i stalo. Uplnene vyresit tenhle problem je slozite... protoze dokud nedostanete veskery sajrajt pryc z mist jako je dolni cast chladice, spodni cast motoroveho bloku a tez z radiatoru topeni a dalsich mist, tak i pri 10x proplachovani se ten sajrajt opetovne "rozmnozi". A dokud si nejste jist s dokonalym procistenim, tak doplnujte jen obyc vodou a nedavejte ani Fridex atd., protoze je to skoda vyhozenych penez. Po porocisteni s obyc vodou jezdete (pokud nemrzne prilis ) a kdyz uz to bude ciste, tak az pak klasicky destilku a Fridex.Tak tot ma zkusenost se sajrajtem

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]