Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Zhodnocení výběru aut

Od: tren odpovědí: 17 změna:

Dobrý den,

mám rozpočet do 120 000 včetně oprav. Chtěl bych pořídit buď octavii 1.9 tdi nebo renault mégane 1.5 dci kombík. Zajímá mě jestli jsou v téhle ceně dost zachovalé kusy, abych chvíli po koupi nemusel platit dalších několik tisíc za opravy. To auto by mělo vydržet ještě 6-7 let.

Octavii jsem vybral, protože ze všech stran slyším o nízké spotřebě a malé poruchovosti. Mégana zase na doporučení známého ze stejných důvodů.

Kdybyste měli lepší návrh, určitě ho napište. Limit 120 000 včetně oprav, do auta se musí vejít 4 lidi a tašky, nízká spotřeba a poruchovost.

 

 

17 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

elbarto*

1x

S touhle cenou si vyberte nový renault thalia, cena okolo 110 tisíc, nemusíte nic opravovat...

Auto je celkem prostorné, ale -co si budeme nalhávat- plechovka... pokud ji budete častěji používat budete si muset připravit balík na servis, pokus jste občasný řidič, měl by vám vyhovovat

Ale z těch dvou bych bral octavii, strýc i teta jich měli několik a bylo to bez problémů

klesti

S vámi tedy ale vůbec nesouhlasím a teda když ste tak chytrý tak mě teda sežeňte tu thalii uplně novou za 110 tisíc tak to bych chtěl vydět takových chytráku jsem už slyšel několik za 110 ti tak mě ji dovezte a já ji beru funglovku

jinak mam thalii 1 2005 najeto 128 OOO a kromě oleje rozvodů a zadních paken a 2 ložisek nic a ted ji mám 6 let

elbarto*

Aha pardon, díval jsem se na stránky renaultu a oni tu slevu o 60 tisíc už stáhli. Pardon

klesti

slava byla jen při financováním s renault leasingem a to stejně vyšlo přes 200 litrů mě to jako nevadí ale znám lidi co řeknou hele thalie ale ta stojí jen 100 litrů jenže opak je pravdou tak čau a hodně štastných kilometrů

 


1x

Z těchto dvou aut jednoznačně Octavia. Máme ve firmě služebáky Renaulty Megany právě s dCi motorem, Octavie, Fabie a Clio Van také s dCi. Je pravda, že najezdíme tak 5-6 tkm za měsíc, ale Octavie to snášejí celkem bez problémů. Pak bych jmenoval Fabie - ty jsou též celkem bezporuchové, ale jejlikož máme nalítáno už přes 250 tkm, začínají odcházet zapalovací moduly, startery a pod. Já osobně jezdím Astrou 1,8 z r 2005, má už též 250 tkm za sebou, je spolehlivá, ale v porovnání se škodovkama dost nenažraná dlouhodobě mám 7,9l/100 km. Taky žere hodně olej - litr na 1500-1600 km. Renaulty jsou sice lepší ve spotřebě, ale spolehlivost dCi motorů je velmi špatná - to auto bych nebral! Naopak bych klidně uvažoval např o Focusu, Golfu a pod.

 

ravoj

0x

Osobně bych Vám doporučil Octávii.. budou nižší náklady na opravy a údržbu.. ale hlavně si uvědomte to, že pokud máte rozpočet těch 120 tisíc, tak auto budete kupovat v hodnotě max. do 100 tisíc.. těch zbývajících 20 tisíc dáte do počáteční údržby.. brzdy, klouby, ložiska, pneu, atd.. přeci jen to bude s největší pravděpodobností auot staré minimálně 7 let a se cca 150000ti km.. to už je na malou generálku.. a pokud to bude auto pravidelně servisované, tak to bude z nějaké firmy, kde se v tom vystřídalo několik lidí.. No, suma sumárum.. za ty peníze koupíte něco, do čeho v průběhu 5ti let nainvestujete dalších x desítek tisíc.. takže jde taky o tohle.. jak moc potřebujete auto a hlavně.. jak moc ho potřebujete mít spolehlivě pojízdné.. čím starší a ojetější auto, tím větší pravděpodobnost nečekaných odstávek... tak si to jen propočítejet na těch cca 5 let.. třeby by se vyplatilo koupit něco jiného.. třeby i nového... ale to je na Vás... tedy za mě spíš ojetou Octávii než Renault..

 


0x

Kdybyste sehnal FORD Mondeo 2, 0 litru, TDDI vyrobený po roce 2001 za 100 000 Kč, tak to berte. Já jsem koupil tento typ s najetými 180 000 km a za necelých 20 tis. Kč jsem vyměnil celou spojku, dvouhmotový setrvačník, ložisko předního kola, gumové koleno turba a zadní brzdové destičky. Nyní auto jezdí bezvadně.

stirecek*

Taky bych se přimluvil za forda, focus bude za stejné peníze o 1,5-2 roky mladší než oktávka. S objemem 1,8 získáte i nižší pojistku. Servis bude levnější než u oktávky. Mondeo nebude taky špatná volba, ford rychle tratí na ceně, nevýhoda pro majitele, ale výhoda pro potenciální kupce. S cenou cca 90-100tis bych ale raděj volil focuse než mondeo. Těch 20-30tis bych nechal na ten následný servis, gumy apod.

 

tomason*

0x

Pokud opravdu musíte mít diesel jednoznačně kupte 1.9TDI 81KW to je nejlepší diesel s nejlepší spotřebou a je to držák,má rotační čerpadlo.DCI je proti tomu s commonrailem Delphi žebrák s poloviční životností.Focus s prvním CR taky Delphi je na tom stejně špatně choulostivý a menší životnost.Octávka bude hlučnější,ale pojede dobře a za málo.

Přikláním se k výše uvedenému názoru.Já mám 1.9 TDi 66 kW,sice ne v Octavii a musím říct,že je to běžec a se spotřebou mimo město ani ne za 5,5 litru

volvomen*

No upřímně kdybych si měl jen vybrat s těchto dvou značek tak tu Škodovku ale jen proto že je spolehlivější oproti Renaultu.Jinak podobné odpovědi jako že je levnější na provoz jsou nesmysli .Víme že Dieslové motory jsou na údržbu cenově víš než benzínové .

Ale jinak když už budete kupovat tak ověřte VIN a o autě se dozvíte vše co potřebujete.Hledejte auto nejlépe se servisní knížkou tudíš někde ze soukromích prodejců než tedy půjdete do prvního bazaru.

 

tren

0x

Tak jsem přehodnotil výběr, nyní je to Octavia proti Focusu Combi. U Focusu jsem koukal na 1.6 tdci a 1.8 tdci, rok výroby 2004+

Spíš se kloním k tomu Focusu, protože při stejné ceně to bývá zachovalejší a novější kousek. Určitě rád uvidím další návrhy a rady. Díky

stirecek*

Vidím, že zvítězil zdravý rozum a za stejné peníze dostaneš určitě více, jelikož chceš auto na delší dobu, tak je třeba s tím počítat. Ale jak jsem psal, nějakou cca 20tis zálohu si nech. Výběr motoru je samozřejmě na tobě, doporučuju si ty motory projet a sám uvidíš, co ti nejlépe sedne. Mám 1,6tdci 80kw ale bosch a ten motor je nejlepší ze všech uvedených. Předtím jsem měl 1,8TDDI 66kw a s tím jsem byl taky spokojený, bezporuchový a úsporný a hlavně měl lehčí převody perfektně odstupňované, na pětku v pohodě 50 a pak jako s automatem. S oběma budeš jezdit za 5,5litru v průměru, dálkové v pohodě za 3,7-4,0, ve městě kolem šesti litrů. Nejvýkonější verze 1,8TDCI 85kw je žravější, původně jsem ji chtěl, ale zklamala mě převodovka, auto pod 1800ot nejede i kdybys prošlápl díru v podlaze. Mimo obec jakž takž, ale nutnost řadit za každou zatáčkou je spíš trápení a ve městě hrůza, spíš se hodí na dálnice a spolehlivost taky není špatná. Kamarádovi na ní ale odešly vstřiky po 110tis km, poslední dvě nádrže shell, jinak pořád benzina, tak to vyměnil za 1,6tdci 66kw a je spokojený. Kdybych to měl seřadit podle sebe - 1. - 1,6tdci 66/80kw; 2. - 1,8tddi 66kw; 3. - 1,8tdci 85kw. Ale znáš to sto lidí sto chutí, vyzkoušej si je osobně hlavně tam, kde budeš nejvíc jezdit (okresky, město) a uvidíš sám.

 

tomason*

Nejde ono to nejede a nejede a jám za 20000km z gum galusky protože to nejede ono totíž s ním musíš umět jezdit to není vina motoru,ale řidiče který nedokáže pochopit,že za to může emisní norma euro IV.Převodovka MTX-75 je stejná u všech zmíněných motorů diesel.Někteří pořád trpí ze starých dieslů demencí,že motor musí podtáčet jezdit co nejníže s otáčkami pak se diví,že jim odejde dvouhmotý setrvačník,nebo mají z egru černouhelný důl a turbo jim zatuhne,protože motor v životě neviděl hranici nad 3500 otáček.Vstřiky neodchází za 110tisíc navíc jsou piezo ovládané a jsou kvalinější než solenoid Bosch ani jedny nebudou jezdit na močku.Pokud má autor vlákna 120 tisíc tak raději 1.8TDCI stejně bude mít daleko přes 100000km a zde už 1,6 prohrává na celé čáře tohle Francouzský chrastítko má spousty neduhů který se postupně nabalují a majiteli tohoto motůrku způsobí nemalí vítr v peněžence.Motor má pouze 3,8litru oleje při větším zatížení dochází k upečení oleje na karbon ten pak ucpává sítko před turbem a dohromady to působí jako brusná pasta a zlikvidují turbo.Vinou regenerací DPF filtru dochází k ředění nafty olejem a tím k znehodnocování oleje a předčasným výměnám.Egr má proto menší životnost karbon ho odstaví dřív než jinde.S větším nájezdem pak podfukují vstřiky Bosch.Peugeot několikrát u těchto motorů snížil interval výměny oleje.

Jako ojetina je tento motor velká jistota problémů nikdo neví,jak byl motor používán a jestli majitel nejezdil s přicpaným DPF filtrem.

Kolega Štíreček to myslí dobře,ale dělá mu problém rozlišit nové a ojeté-opotřebované auto.Jinak kolegovi na 1.6 TDCI v 60000km odešla řemenice.

Stačí si přečíst řádky od majitelů které to potkalo a na můj vkus jich není zrovna málo:

doplněno 27.01.11 12:52:

focus-galerie.cz/...

focus-galerie.cz/...

focus-galerie.cz/...

Závěrem chci jen dodat,že nemám potřebu hájit to a nebo to.Je jen jisté,že 1,8TDCI v poslední své evoluci je brán jako spolehlivý motor ačkoliv konstrukčně není nejnovější,ale poslouží dobře a jeto kus poctivého železa.

stirecek*

Jak jsem psal, sto lidí, sto chutí, věděl jsem, že se ozveš , proto jsem psal, at si vozy vyzkouší sám a uvidí. Převodovky jsou stejné, to máš pravdu a rozdíl v šoférovi? Ten je právě v tom motoru, protože papírově slabší jedna šestka má víc kroutáku odspodu, pro mě je to priorita, potřebuju auto, které táhne odspodu a pořád, ne jen v úzkém rozmezí. To je ta výhoda toho fitlru, protože řídící jednotka může motor pěkně nakrmit odspodu a pořád bude splňovat limity kouřivosti. Ta 1,8tdci je právě hodně přidušená, aby tu normu mohla plnit a navíc o litr víc žere. Jestli jednou za 80tis doplním eolys, tak mě to neštve, ušetřím to na palivu a hlavně se nemusím trápit s tím, že motor nejede. Na trojku můžu jet 30 anebo 130, (1000-5200ot) krásně, bez kopanců a zátah až do omezovače. Jestli trysky podfukují nebo ne, sem ti už psal, že čteš jen co chceš, v německu tyhle motory jezdí 240tis bez problémů a vše původní. Nebude to náhodou v rozdílné údržbě u nás a v zahraničí?

Jestli nemá na novější motor je mně jasné, proto jsem psal na druhém místě tddi, 210 to jede a krásně odstpňovaná převodovka s lehčími převody nepotřebuje tolik kroutáku a jednička se nemusí točit do třech tisíc, aby se dvojka chytla. Ty víš, že jsem chtěl taky tdci 1,8, ale po třech dnech zkoušení a jezdění všude možně jsem byl rozhodnutý, že si nechám své slabší, ale živější tddi, ale jen do té doby než jsem okusil jedna šestku, takže u mě byla volba jasná.

Jízda s 1,8tdci:

auto.cz/...

pro srovnání 66 kilowat u konkurence

auto.cz/...

Taky nehájím to či ono, ve své době fordí motor nebyl špatný, ale dnes bych raděj to chrastítko od psa, pokud bych na něho neměl tak tddi. To jsou moje osobní priority, aly ty máme každý jiné, takže to respektuju.

tomason*

Ten článek psal skutečný odborník točit ke 3000 může jen on to není potřeba je to výmysl.Co je skutečně potřeba je nafta a to nad 55 cetanů .To že to odspodu hned nejde je taky velikostí turba což je jedna z nejvíce namáhaných součástí dieslu a protože ho má 1.8 větší je prodleva někdy větší,ale daní menšího turba je jeho životnost tou se 1,6 chlubit prostě nemůže.

Když ho přišlápneš odspodu tak to trhá asfalt,protože můžeme argumentovat čím chceme 1,8 má krouták 280nm a to nemá v dané kategorii téměř nikdo Ceed,Škoda-VW.

Nakonec jaký význam má supermoderní motor,když se ti na něm ve 150tisících odporoučí půl motoru )

stirecek*

Tomasone to není výmysl, když jsem se s ním chtěl rozjet, tak po první mě to skapalo, po druhé jsem mu dal víc, ale dvojka duněla a nejela, teprve až jsem vytočil jedničku na tři tisíce, tak se dvojka rozjela. Jet v obci 50 na čtyřku, byl nesmysl, pro zrychlení nutnost podřadit za tři. Když si to srovnám se slabším tddi, tak tam jsem dal pět a za obcí se motor ochotně sbíral, to byl ten rozdíl, proč jsem ho nevzal. Jízda ve městě noční můra, trefit se při podřazování do úzkého pásma aby auto necuklo vyžadovalo hodně zručnosti, samozřejmě, dá se na to zvyknout, ale na mezeru mezi jedna a dva si nezvykneš, každý zná pocit, když jedna je málo a dva moc. Že to trhá asfalt i na dvojku je pro někoho důležité, ale někdo preferuje pružnost v širokém rozmezí. Ten motor samotný není špatný, ale na normu euro4 je hodně přidušený, turbo na to nemá vliv, protože zabírá až pozděj, ale emisní limity ho nemůžou nakrmit odspodu. Co se týká poruchovosti, tak bych to neviděl až tak černě, jak jsem říkal, i siemens může odejít po stodeseti tis, nevýhoda oproti bosch je v tom, že se nedají opravit a ten kamoš právě ty auta prodává v autorenově a ví, jak které jsou poruchové nejlíp, proč by kupoval jedna šestku, kdyby měl za chvíli měnit půl motoru? Nechal vyměnit ty vstřiky na té bývalé 1,8 a poslal ji pryč.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]