Nejste přihlášen/a.
Zdravim Vas,nevite nahodou nekdo,nejakou vychytavku na odstraneni rzi z nadrze na babete a aby se tam dal nedelala? skousel sem odrezovac,cast rzi me to odstranilo,ale porad je dost rezava.diky
Dekuju Vam za odpoved ale ja jsem tu nadrz v lete minuleho roku poradne vycistil a normalne pouzival az do podzimu,potom jsem dal babetu i s benzinem smychanym s olejem v nadrzi do dilny a ted se pustil do celkove debordelizace a jak jsem vylel benzin z nadrze tak to byla hruza ten benzin a ta nadrz rezava,takze me to rezavelo ikdyz tam byl benzin
Do nádrže se dají olověné broky do vzduchovky-tak tři krabičky.Nádrž se obalí molitanem, ováže provázkem.To celé se dá do stavební míchačky a nechá se to půl dne točit. Po propláchnutí bude nádrž jako nová, a hlavně už dál reznout nebude,jelikož se vnitřek potáhne malou vrstvou olova.Při odložení mopedu mimo sezónu vždy udržovat nádrž plnou po okraj.
Ano tento způsob opravdu funguje. Použil jsem vícekrát. Ovšem trochu jednodužším způsobem, s nádrži jsem "karboval" ručně a také na dvě fáze. Nejdříve jsem nasypal ocelový písek který se používá k pískování ocelových odlitků, k pískování v lakovnách na disky kol, případně v zinkovnách na čištění ocelových dílů před zinkováním a pod. V nouzi se dá použít i hrubší písek. Olověné broky nejsou na rez tolik agresivni a nečistí jej tak vydatně. Po první fázi, a vysypání a propláchnutí původní náplně jsem teprve nasypal olověné broky a zase dost dlouho karboval. Dokonce jsem vždy nějakého mladíka na návštěvě poprosil, at také chvíli štěrchá. Olovo opravdu vytvoří jistý povlak a vnitřek nádrže nekoroduje, nebo alespoň o hodně méně. Praktikuji to i na větších nádržích na japonce, ten stejný problém je i tam. Byl jsem dokonce takto čistit i vnitřek rámu u mopedu Korado. Jeho páteřový rám slouží i jako nádrž a jiná možnost prakticky nebyla. Mávat s celým rámem není ale žádná zábava. Tehdy byl dokonce i zanešen nějakým podivným olejem který byl rozpustný jen lihem. Použil jsem tedy denaturovaný lih a olověné broky a Korado jezdí dodnes.
A ještě doporučuji, po sezóně při zagaražování raději nádrž sundat, propláchnout benzínem v kterém je více oleje a dát do suchého místa kde nekolisají teploty. Benzin do sebe bere vzdušnou vlhkost, rozládá se a vnitřek nádrže začne rezavět. Zvláště, když se nyní do benzinu dává mnohem méně oleje než kdysi. Navíc, benziny obsahuji stále více biosložky která je mnohem náchylnější k chemickému rozkladu.
Je-li koroze v pokročilém stádiu, kdy to vadí provozu, tak uděláte nejlépe, když si seženete jinou nádrž. Je to nejsnažší a nejrychlejší. Veškeré pokusy o odstranění rzi bych použil jedině v případě, že by se jednalo o veterána nebo typ, který již nelze běžně sehnat.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.