Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Cisteni nadrze od rzi

Od: pepa20 odpovědí: 12 změna:

Zdravim Vas,nevite nahodou nekdo,nejakou vychytavku na odstraneni rzi z nadrze na babete a aby se tam dal nedelala? skousel sem odrezovac,cast rzi me to odstranilo,ale porad je dost rezava.diky

 

 

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

tesyk*

0x

Písek s vodou a třást a třást a třást...

pepa20

to sem sice udelal uz vloni ale ta rez se tam zase udelala a nebilo ji vubec malo

tesyk*

Tak do doby, než se bude používat pro směs benzínu s olejem, naplnit naftou.

pepa20

Dekuju Vam za odpoved ale ja jsem tu nadrz v lete minuleho roku poradne vycistil a normalne pouzival az do podzimu,potom jsem dal babetu i s benzinem smychanym s olejem v nadrzi do dilny a ted se pustil do celkove debordelizace a jak jsem vylel benzin z nadrze tak to byla hruza ten benzin a ta nadrz rezava,takze me to rezavelo ikdyz tam byl benzin

bono*

Do nádrže se dají olověné broky do vzduchovky-tak tři krabičky.Nádrž se obalí molitanem, ováže provázkem.To celé se dá do stavební míchačky a nechá se to půl dne točit. Po propláchnutí bude nádrž jako nová, a hlavně už dál reznout nebude,jelikož se vnitřek potáhne malou vrstvou olova.Při odložení mopedu mimo sezónu vždy udržovat nádrž plnou po okraj.

moto*

Ano tento způsob opravdu funguje. Použil jsem vícekrát. Ovšem trochu jednodužším způsobem, s nádrži jsem "karboval" ručně a také na dvě fáze. Nejdříve jsem nasypal ocelový písek který se používá k pískování ocelových odlitků, k pískování v lakovnách na disky kol, případně v zinkovnách na čištění ocelových dílů před zinkováním a pod. V nouzi se dá použít i hrubší písek. Olověné broky nejsou na rez tolik agresivni a nečistí jej tak vydatně. Po první fázi, a vysypání a propláchnutí původní náplně jsem teprve nasypal olověné broky a zase dost dlouho karboval. Dokonce jsem vždy nějakého mladíka na návštěvě poprosil, at také chvíli štěrchá. Olovo opravdu vytvoří jistý povlak a vnitřek nádrže nekoroduje, nebo alespoň o hodně méně. Praktikuji to i na větších nádržích na japonce, ten stejný problém je i tam. Byl jsem dokonce takto čistit i vnitřek rámu u mopedu Korado. Jeho páteřový rám slouží i jako nádrž a jiná možnost prakticky nebyla. Mávat s celým rámem není ale žádná zábava. Tehdy byl dokonce i zanešen nějakým podivným olejem který byl rozpustný jen lihem. Použil jsem tedy denaturovaný lih a olověné broky a Korado jezdí dodnes.

moto*

A ještě doporučuji, po sezóně při zagaražování raději nádrž sundat, propláchnout benzínem v kterém je více oleje a dát do suchého místa kde nekolisají teploty. Benzin do sebe bere vzdušnou vlhkost, rozládá se a vnitřek nádrže začne rezavět. Zvláště, když se nyní do benzinu dává mnohem méně oleje než kdysi. Navíc, benziny obsahuji stále více biosložky která je mnohem náchylnější k chemickému rozkladu.

ar*

Jen se zeptám, jak vypadá "ocelový písek"?

moto*

Je to ocelová drt o různých hrubostech, dle toho na jaké pískování se používá.

ar*

Tak to neznám. Znám klasické brokování (tam je taky různá hrubost ocelových broků) a pak je pískování křemičitým pískem a nebo se používají drobounké skleněné kuličky (říkali jsme té mašince balantinka)

Ty broky vypadají takto.

 

cyril*

0x

Je-li koroze v pokročilém stádiu, kdy to vadí provozu, tak uděláte nejlépe, když si seženete jinou nádrž. Je to nejsnažší a nejrychlejší. Veškeré pokusy o odstranění rzi bych použil jedině v případě, že by se jednalo o veterána nebo typ, který již nelze běžně sehnat.

moto*

Než seženete náhradní nádrž, máte dávno vyčištěné za zlomek ceny nové. Opravdu podnětná rada. Příště poraďte hned koupit novou motorku.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]