Nejste přihlášen/a.
auto mi nejde nastartovat,nevíte nědo proč?Byl víkend,přesněji sobota,cca 10 hodin dopoledne kdy jsem si byl v autobazaru pro vůz Seat Ibiza 1.4 16V Sport (r.v.1999) Prodejce auto bez problémů nastartoval a šlapalo jako hodinky,jeli jsme ho projet a vše bylo bez problémů.Ten den bylo vše v pořádku,v neděli také a v pondělí ráno když jsem chtěl jet do práce mi auto nenaskočilo,bylo asi -5 stupňů.Motor se normálně točí,ale nenaskočí.Neviim jestli můžu auto roztlačit nebo ne,co mám narychlo vyzkoušet,co by mohlo být závadou?Vytahoval jsem měrku na olej a je skoro úplně suchý,ale divný je,že auto šlapalo den předtím bez problémů.Předem děkuji!
Tak olej bych u kupovaného auta vyměnil, samozřejmě filtr i vduchový filtr a rozvody, ale to není téma otázky.
Nejprve bude potřeba zjistit jesli je problém s elektrikou a nebo dodávkou paliva. Díval jste se na svíčky jestli jsou suché nebo mokré když auto nenaskočilo? Po zapnutí klíčku zavrčí krátce podávací čerpadlo? Má auto imobilizér? a používáte stejný klíček? Nebyla odpojena nebo vybitá baterie?
Nevím jak jste zdatný šofér abych mohl říct , že roztlačit to jde,ale rozhodně nedávat 1a raději ani 2. až 3. Stejně je lepší odstranit závadu hned než ji odstraňovat o 100m dál.
Pokud je motor v pořádku,a na svíčkách je jiskra,a palivo je podáváno čerpadlem,tak to musí chytnout.Někdy dělá řidič chybu,že startuje pod plynem,motor se zahltí(odborně zachlastá)a pak to nejde nastartovat.Pak někdy pomůže,zatočit několikrát úplně bez plynu a pak by to chytit mělo.To pak je cítit palivo silně z výfuku.Když to nechytí takto,nechytí to ani při roztlačení.Pak už zbývá jen změření komprese válců.
JABRAKA
A co se takhle spojit s bazarem a oznámit, že je auto třetí den po koupi nepojízdné ...
Příčin může být více. V první řadě bych zkontroloval přívod paliva.
A pokud si nejste při koupi ojetého vozu jist, kdy byly měněny náplně a filtry, tak zajeďte do servisu a nechte to zkontrolovat.
ted jedině to tam dotáhnout :D
doplněno 17.01.11 22:44:dívali jsme se na internet a auto vrátit nejde,tedy pokd neprokážeme,že závada byla před koupí vozidla...ale tohle se prokázat nedá,bohužel
Obchodni zakonik je nadrazen tomu co si vymysli prodejce...Pekne bych to nalozil a nechal odvezt zpet do bazaru na jejich naklady. Neni problem jim zajistit reklamu, kterou si za ramecek nedaji...Jinak bych to tipoval na svicky, rozdelovac a palivovy filtr, eventuelne pumpu..Takze tak
Ze zákona máte 6měsíců záruku, vím, že bazar se tváří netečně, obvykle stačí pohrozit čojkou.
Mám dojem , že ibiza se v roce 99 lomila z 2 na 3 a motory byly s rozdělovačem a novějčí už bez rozdělovače. Máte méodel s rozdělovačem? Kontroloval jste jak vypadá víčko i palec. Zkuste jestli dává jiskru.
doplněno 17.01.11 23:05:Tak to zejtra omrkněte at víme s jakým motorem máme tu čest. Je zbytečné teď radit jak překontrolovat rozdělovč , když se nekonec ukáže že tam není a podobně.
Množství oleje v motoru nemá vliv na nastartování.Vrátím se k arovi-opravdu používáte přesně ten samý klíček? Už jsem měl případ, kdy laik se dušoval,že imobilizér nemá.Nechal si u zámečníka udělat druhý klíček, který také s motorem startoval, točil, ale motor nenaskočil.Klíček od výrobce má navíc čip, který koresponduje s počítačem, a ten startování s jiným klíčkem zablokuje.Pak z laika vylezlo, že si myslel, že imobilizér znamená, že když přijde k autu, a dá impulz klíčkem, elektronické zámky auto odemknou.Pokud startér motorem točí, roztahování nepomůže, navíc novější typy aut už vůbec s roztahováním nepočítají-riziko poškození motoru.
koncern VW začal užívat sériově imo už v roce 96,takže Seat 99 má imo určitě,čip v klíči a snímač pod plasty...takže je vcelku možné,pokud jste použil jiný "náhradní" klíč,že v tom je celý problém nenastartování...
kdyby to tak bylo jak říkáte o tom imobilizeru,nejezdil bych ani ty 2 dny ne? Kdyby tam ten čip nebyl?
ono nejde jen o to,zda tam čip je,ale jaký kód má "nahrán"-což právě může být problém jednoho ze dvou klíčů...,tak to bylo míněno
ale pochopte,že já s autem jezdil předchozí 2 dny a vše fungovalo na jedničku. Ráno jsem přišel k autu a nic... dostal jsem jen 1 klíč
já to chápu-ale o počtu klíčů padla zmínka až nyní,takže postupně jedno po druhém ze tří zákl.věcí-přívod paliva,zapalování a přívod vzduchu...Teď nevím shora uvedené,ale předpokládám,že startér točí-vyšroubejte jednu svíčku,opřete jí(ukostřete)bokem o víko ventilů a "zastartujte-musí házet jiskru...No a benzín,nejdřív po otočení klíčku musí z nádrže "zabzučet(je to slyšet)čerpadlo-pak třeba odpojte kabel od cívky,zastartujte a vyndejte svíčky-musí být "mokré"-je to taky poznat...A pokud vše fachčí-mohlo se taky stát,že nějaká mrška(kuna)po příjezdu a teplém motoru-zaskočila dovnitř a zkusila ochutnat kabeláž-obzvlášt vysokonapětové kabely těm mrchám chutnají...Takže postupně kabel po kabelu velmi pečlivě doma zkontrolujte-stačí i sebemenší nepatrná prasklinka,kabel "probíjí-jak je ještě "naohýbaný,ztratí kontakt a je po startování...To by odpovídalo i stavu-ze dne na den tralala...
měli jsme to napíchlý na pc a ukazuje to: chyba na čidle chladící soustavy. Nevíte někdo v čem by to mohlo být?
Tak pokud je špatné čidlo chladící kapaliny, tak ŘJ dostává špatné informace a motor pak nestartuje buď dostává málo benzínu a je jako u starých motorů startovat bez sytiče a nebo zase dostává motor moc benzínu a "uleje se". Jediná možnost je čidlo vyměnit.
doplněno 20.01.11 17:19:Cena nového je od cca 200-800Kč , dle výrobce a typu. je normálně k dostání a většina typů je zhodná se Škodovkou.
Nezda se mi, ze by vada cidla teploty, zvlast pokud o tom RJ vi, znemoznila nastartovani. Ten motor ma aspon snahu nejak skytat, prskat atp..., nebo je uplne mrtvy? Typicky je pricinou takove zavady snimac otacek(polohy) na klikovce, protoze od nej se ridivstrikovani i zapalovani. Navic tuhle zavadu nektere RJ nekdy ani nepoznaji. Takze nejlepsi bude nejdriv zkusit, jestli to hazi jiskru, jak bylo uvedeno vyse - zaroven se zjisti, jestli jsou svicky mokre od benzinu. Doufam, ze to auto bylo aspon levne
jiskru to hazi a svicky jsou od benzinu,tam je vse v poradku.Na pc nam to ukazovalo zavadu na cidle chladící kapaliny a když je rozbitý,prý to nestartuje.Zkusíme ho vyměnit a uvidíme.
doplněno 21.01.11 17:57:jinak pro mě jako začínajícího mladýho zaměstnance to rozhodně levný auto nebylo.Jsem z toho celkem v ...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.