Nejste přihlášen/a.
Přeji hezký den,
mám doklady na Š-Felicii včetně platné TP a pojistky. Našel jsem v Německu Felicii, která by se mi líbila pro syna. Co myslíte, můžu pro ni zajet, nahodit české značky a dojet po ose do ČR?
Díky
pokud fakt striktně(ale ne zas moc okatě)dodržíte veškerá pravidla,rychlosti,odestupy apod.,tak nebude důvod vás stavět-čili by neměl být problém...Osobně jsem to taky tak kolikrát udělal-důvod je jasný,a sice cena přepravy...Nezapomeňte si koupit velké CZetko,abyste mohl "přelípnout" jejich obvykle největší možné Déčko-to by trošku bylo do očí...
Vůbec bych neriskoval-koupil bych raději v Německu spz cca.100Eur na měsíc kde je i pojištění platné u nás-Nedokážu si představit sankci něm.policie a také pozor na mýtné brány které dokáží odhalit barvu vozy k danné spz atd.A čert nikdy nespí...jen názor
a o tom to právě je-mít a nemít cca.2500,-kaček za převozku je vcelku rozdíl...Mýtné brány,a kamery vůbec,respektive jejich záznamy by se zkoumaly v případě nějakého většího průšvihu-jinak absolutně nikoho projíždějící Felicie na CZ značkách zajímat nebude...A navíc právě proto,že se jedná o Feldu a ne třeba novou A8,tak by do toho stejně nikdo neštoural...Němci to mají oproti naší policii trošku realističtěji "posunuté"-nehoní vybavení lékárniček a pokuty na majitelích velmi levných aut za každou cenu,ale naopak tvrdě postihují spíše auta dražší,a tím i pravděpodobně řidiče s vyššími příjmy...U nás je to spíše obráceně-policisté moc dobře vědí,že spíš bez "keců" zaplatí tvrdě pracující občan např.s Feldou než "masér" s A8...
tááááák to jo za cca.2500kč to stojí riskovatnemá cenu o tom debatovat jeto každého věc-to bychom tu mohly řešit jestli je lepší jetc ze zábavy pod vlivem alkoholu svým autem za 30Kč projeté na naftě a riskovat vše možné nebo za 300 drožkou...
alkohol je trošku z jiného soudku-tam není o čem dikutovat,ale to je každému alespoň trošku uvažujícímu jedinci jasné,že...?! Tady,vzhledem k faktu,že cena převozek je pomalu rovna ceně Feldy už má smysl malinko spekulovat-obzvlášt při pár kilometrech-je to samozřejmě na dotyčném...A pro jistotu-lze ještě udělat jednu věc-než vyrazíte,uzavřete si někde na pobočce u vás povinné na VIN Feldy v SRN(telefonicky,mailem zjistíte předem)a po příjezdu hned zrušte-těch pár desítek korun za zhruba dva dny trvání smlouvy ,ale jistotu pojištění cestou,to asi stojí...Tohle dělám automat,když jedu vlastní osu(a i podstatně delší trasy),i když nesedí barva,cedule-podstatným a směrodatným údajem na pojistce je VINko auta(ostatní je podružné)-kdyby se náhodou něco stalo...
Právě proto, že se jedná o Felicii, kde cena převozky je k ceně auta dost vysoká, přemýšlím nad převozem na vlastních značkách. A navíc jde o cca 25 km v Německu a cca 20 km v Čechách.
Pokud nesedí barva, asi bych do toho nešel. Jakmile vás jednou zastaví, hned půjdou do počítače. Pokud bude barva jiná, odstaví a začne to. Pokud i přesto do toho půjdete, vemte s sebou jako spolujezdce babičku, na klín jí dejte napěchovanou tašku s nápisem Aldi a modlete se, aby jim takovýto pohled dalekohledem stačil k tomu, aby se neobtěžovali stavět.
Takže dám na vaše rady a nebudu to riskovat. Vzhledem k tomu, že převozka i dovoz na podvalníku vychází cenově na stejno, koupím v Německu převozky a mám klid. Díky všem.
Nechápu logiku rozhodnutí. Když je podvalník stejně drahý jako převozka, tak bych jasně volil podvalník. Než litat někde po německé kanceláři a pojištovně, tak s podvalníkem je dávno naložené a doma. Navíc starší auto může mít vybitou baterii či v zimě nebude chtít chytnout a ještě budete řešit technický problém. Navíc, dopravci nemají moc práce a tak ještě uděláte dobrý skutek, než dát peníze německému státu.
Potom ještě otázka, jak budete řešit přestavbu? Přerazíte vinko? Já osbně bych do toho nešel ani omylem. Jako druhé zimní auto mám staršího Forda kde mám měněnu karoserii a dopravka nepoužila vin z měněné karoserie a původní vin přetloukla místní stk. S tímto aute v podstatě nemohu jezdit za hranice, protože když by mne někde kontrolovali a zjistili, že vin je přeražené, tak auto zabaví a budu čekat kdovi jak dlouho, než se vyřeší. Tyto případy jsou dosti časté a cizí policajti nechápou, že se něco takového děje z moci úřední.
jen tak mimochodem reakce :"mám měněnu karoserii a dopravka nepoužila vin z měněné karoserie a původní vin přetloukla místní stk..."-myslíte,že by měli na dopravce(STK) vyříznout původní VIN z přestavovaného auta a převařit ho na stávající aktuální auto...?! To je trošku divočina,že...?! Je sice pravdou,že postup úřadů v ČR při změně karoserie je mírně řečeno originální(měnit identifikátory na autě)-obvyklá,snažší a logická by byla změna v dokladech a registru než na autě(a není tomu tak dlouho,co to tak fungovalo i u nás)-ale je to oficiální úř.postup a ten musí být akceptován ostatními zeměmi EU(i proto poznámka v "malém" TP o změně VIN náhr.technologií)-stejně jako obráceně, ČR musí akceptovat homologace udělené třeba ve Španělsku...A myslím,že byt proveření může někde v SRN trvat až několik desítek minut(osobně jsem zažil za Frankfurtem u "přestavby"Espace asi dvacet minut),tak auto si jen tak zabavit nedovolí-mohli by totiž "narazit" a po ofic.žalobě i třeba přijít o místo(narozdíl od "šikany" s kontrolami třeba v Bavorsku-ta se špatně prokazuje,ale ve chvíli kdy se policisté na silnici spojí s dispečinkem s žádostí o ověření nějakého VINu,už se je zpětně čeho chytit a oni to moc dobře vědí...
No nevim, před časem jsem četl o případech jak byla zadržena auta na Slovinsko Chorvatské hranici. A pochybuji, že ve všech státech Evropy mají tak dokonalý systém i policejní korektnost jako Němci. Někde na Balkáně vám klidně i přišiji přestupek který se ani nestal, jen aby dostali výpalné. A pokud najdou něco podezřelejšího tak jsou uplně na koni.
I po mých osobních zkušenostech bych již nikdy z přeraženým číslem za hranice nevyjel.
A dávat papíry na uplně jiné auto, aniž bych měl alespoň vrak původního to je prasárna kterou dělají převážně šedí dovozci a čorkaři. Jsem v branži 22 let a vím o čem píši. Já jsem se tomu vždy vyhýbal, nebohatnu sice tak rychle, jsem ale v pohodě. Na rozdíl od mnoha přechytralých kteří nakonec měli opletačky se zákonem. Je tedy zase na druhé straně fakt, že spousty dopraváků a celníku se na tom i beztrestně neskutečně napakovalo. Včetně spousty STK kam se ani nejezdilo, stačilo tam mít známého. Ostatně, funguje to tak někde dodnes.
je pravdou,že Balkán je Balkán-tam bych se asi do nějakého dohadování o dodržení platné legislativy EU taky zrovna nepouštěl-čvachtání na Jadranu může přijít velmi draho,a to aníž by se člověk něčeho dopustil...Ohledně přerážení VINů-je přerážení a přerážení,což asi víme oba velmi dobře,osobně se od těchto praktik taktéž distancuji(ale něco o nich vím)-jen tak pro dokreslení,pokud se "vypálí" hliníkové kódy ve verstvách plniče,nechytají se ani Němci se svou čtečkou,na které skončilo mnoho zcela "křištálově čistých" aut na leasing apod.(aktuálně zde je v nějakém příspěvku odkaz na "jiný " popelník v BMW,na jehož základě němci auto zabavili-což bych spíš viděl na tento případ,ale samozřejmě se pravý důvod preventivně neuvede)-jenže na to u nás nejsme zvyklí,proto tady jezdí vagóny "přestaveb",bez problémů projdou TK-normálně natvrdo s autem na jámu a technici STK se nechytají,nemají čeho...,dokladově je vše .o.k. samozřejmě...No a pak hurá se zánovní Oktávkou II s "jasným původem",serviskou atd.na nákupy třeba do Mnichova -a jéje...,zpátky vláčkem...
jj, oba víme o čem mluvíme, tedy vlastně píšeme.
V podstatě jsem chtěl napsat jen názor k převozu a malounko jsem se odchýlil od tématu a zabřednul trochu doširoka.
Přeji hezký den
Jakou přestavbu? Felicia plní EURO II a byla schálena jako typ, tedy jde bez problémů dovézr bez ohledu na stáří, pokud má schválení typu zapsáno v německém techničáku...
Pokud jde o přerážení VIN z mocí úřední, tam je vše řádne zdokumentováno a se souhlasem výrobce se na "novou" karoserii vyrazí VIN z technického průkazu, patzřícví původníému autu s původní karoserií...To ej jeden z možných příkladů...VIN je jakýmsi rodným číslem auta a po celou dobu jeho životnosti by mělo být jen jedno jediné jedinečné nezaměnitelné..Takže žádné "přepisování"...
Pletete hrušky s jabkama. Jedna věc je auto přivézt a řádně přihlásit a druhá věc je přívezt auto a použit na něj papíry které jaksi vybyly.
Ostatně, již jsem zmínil, že jsem trochu utekl od původního zadání tématu. Týkalo se jen dopravy. A k bastlení aut na jiné papíry jsem svůj názor také sdělil. Pro ušetřenou nějakou tisícovku, jezdít s neoriginálním autem mi přijde mírně řečeno neúčelné.
...ono bohužel tohle ani spousta lidí neví-v čem vlastně jezdí,a ani nemají možnost to nějak zjistit...Pokud je "přestavba dvojčátek " fakt precizní,tak i Cebia a podobné firmy zjistí velké prd(doklady jsou o.k.-jejich historie dohledatelná)- kódy v barvě "znečitelněné" a není se čeho chytit...Ale to se neděje kvůli pár tisícovkám,ale už statisícům...Takže jenom taková všeobecná rada( v souvislosti s tímto tématem)před koupí, na trošku jiný úhel pohledu při výběru modelu a značky auta -které modely a značky se nejvíce kradou? Ani ne polovina končí na díly-a ten zbytek(skoro-něco jsou samozřejmě poj.podvody)...? Ano správně-dál jezdí pod novou identitou(doklady z bouraček) a pak se jednoho krásného dne může stát,že se vám někde "pověsí" původní majitel na stěrače(poznal si svoje rok staré auto)a v horším případě jedete z "reichu" zpátky busem,vlakem...
Přesně, pod to bych se klidně podepsal. Proto, pokud kupuji auto nebo motorku, tak zásadně od prvního majitele s rodokmenem - servisní knížka a samozřejmě si zásadně dovezu sám, většinou z Německa. Tam se zase zásadně vyhybám inostráncům, zásadně od rodilého Němce, pokud možná staršího a raději ne bývalého dederona. Raději také dovezu auto s nějakým problémem který dokáži řešit, přímo z provozu, než něco navoněného a naleštěného. Vzhledem k tomu, že jsem z branže a znám dost bastlířů, vidim jim docela pod pokličku do některých hrůz bych nesednul. A také dám raději o nějakou stovku nebo tisicovku EUR i více, než jít do auta které je původem nejasné a to bývají často právě ty levná. Sám jsem s ojetinami dávno přestal obchodovat. Když to dělám poctivě, nedá se na tom prakticky vydělat. Raději dělám nové motorky od dovozců. Není to zázrak, mám ale klid.
příteli nu-delší dobu jsme se nedohadovali,ale přeražení VIN,byt dle úř.postupu a na základě uř.schválení je prostě (krom faktu samotného,že je to prasárna) změnou onoho "jedinečného rodného listu" auta-a jiná možnost změny karoserie(obecně řečeno přestavby)než vyražení nového VINu,a znečitelnění původního, současná legislativa neumožňuje...,ačkoliv není to tak dlouho,kdy se postupovalo obráceně(a rozumně)...Takže právě v civilizovaném a racionálně uvažujícím světě se použije snadnější metoda přepsání VINu v dokladech a registru-aby nebyla dotčena ona jedinečnost identifikátoru(VINu)auta...
V tom se shodujeme, že logičtější a mnohem snadnější je s výměnou karoserie změnit i VIN v TP. Nemožnost tohoto řešení dokazuje civilizovanost a racionalitu našeho systému. Troufnu si tvrdit, že nejvíce problému tvoří lobby svazu dovozců motorových vozidel. Vstup do EU jim sice již sebral dost velkou část monopolu, stalé ale vymýšlí kličky a překážky soukromým dovozům. Je to i moje dlouhodobá osobní zkušenost, byt převážně v oblasti motorek.
Nakonec zadavatel dotazu níže upřesnil, že je majitelem i původního auta, byt vyhořelého.
tak s tím plně souhlasím-je to tlak aby lidi nekupovali individuálně dovezená auta(moto),ale tím spíš jsem se tím vcelku intenzivně zabýval(dříve),prostě na just,a to jsem řešil i starší auta 8let(co byla dřív jakože hranice schválitelnosti),zejména frantíky,vcelku se mi povedlo vychytat obsah "schválení-takový ty správný slovní formulace" od ofic.zástupce značky-a proti tomu dopravky,STK prostě nemohli jít a museli to schválit-jo to byla doba...Ještě mne tak napadá s motorkama-kdysi dávno(90.léta)známý tahal motorky po kontejnerech přímo z Japonska-oni po roce,at byl stroj v sebelepším stavu(ale prostě "starej model")se motorek zbavovali,pořizovali nové a díky tomu byly za hubičku-funguje to tak ještě...?
nj, tím obdobím jsem kdysi také prošel, vozil jsem škodáfky 120ky a také staré nákladní Saviemy z Rakouska. Ty saviemy byly vlastně ve Francie dělaní předchůdci Avií. Dalo se to přihlašovat a byly tehdy v ceně. Stodvacítky jsem zase řešil, že jsem koupil stovku a požádal o výměnu karoserie. Tedy vlastně to se řeší výše. Bylo to tehdy snadné a stodvacítky byly také ceněny. Nebyla ovšem žádná Vinka a výměna čísla v TP byla jednoduchá. Jen byla práce, že se pro první kontrolu na dopravce, musel dát původní motor ze stovky a později jako druhý krok se jako měnil motor. Byly to dobrodružné doby. Tahal jsem ty škodofky na trianglu za Avii. Tehdy byla ale jiná doba. Vozil jsem samozřejmě i další věci, postupně to ale přestalo být zajimavé protože nějaký dovozce byl prakticky v každé vsi
Jo to byly doby.Jinak tu bohužel stejně nikdo nebude vědět co to je triangl,asi si najdou na webu hudební nástroj.
Abych doplnil původní otázku a nebyl tady za nějakého čórkaře. Vrak původního auta ještě mám, bohužel auto zcela vyhořelo. A auto co chci přivézt hodlám použít na náhradní díly s tím, že nechám oficiálně překlepnout VIN. Osobně mi to taky připadá jako prasárna, ale bohužel taková je dnes praxe. Původně jsem si myslel, že půjdu na magistrát a nechám přepsat VIN v dokladech.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.