Nejste přihlášen/a.
Ahoj!
chcem kupit auto na plyn takze si zistujem ake su plusy a minusy a aka je realna spotreba atd... asi by som chcel nieco silnejsie aspon 1.8, do 1.2 motoru mi to pride ako nezmysel. rozmyslal som ze by som to kupil uz s namontovanym plynom, budem kupovat v nemecku, budu k tomu potreba nejake zvlast papiere koli tomu ze ten plyn bol montovany v nemecku? rozpocet mam 5 tisic eur na auto plus nejake stovky na zapisanie tu v cechach... na mobile.de som nasiel zaujimave kusky, napr:
co si o tom myslite? dobre auticko a dobra spotreba, cena prijatelna...
bdudem vdacny za kazdu radu a skusenost vasu! diiky
Co tě čeká? Při každé TK zvlášt emise na plyn a zvlášt na benzín. Trochu vyšší náklady na údržbu. To co si nechá líbit benzín, to už si nemusí nechat líbit plyn. Má vyšší zápalnou teplotu. Spotřeba tak o 5-10% vyšší než na benzin. Záleží na tom, kolik má motor najeto. Záleží hodně na typu auta. Jestli to bude do staršího auta s karburátorem, nebo do novějšího už se vstřikovámím LPG. Jednoznačně nejlepší a nejpohodlnější na ovládání, ale taky nejdražší na pořízení, je vstřik pro každý válec zvlášt. Při dobře seřízeném motoru, není znát pokles výkonu. S jednou výjimkou, a to jsou táhlá dlouhá stoupání, s plně naloženým autem. Nicméně žádná tragedie. Jen je to trochu znát.
pozor, jak tu někdo radil, při dovozu na stáří nádrže. Pokud by byla starší jak 10 let, musí se vyměnit. To znamená mít k ní taky odpovídající doklady, s datem výroby a datem montáže do auta.
O problémech s některými krytými parkovišti asi víš...
Co dodat, já bych po 6ti letech ježdění na plyn s Fordem Sierra 1,8combi, a 3 letech plynu ve Ford Galaxy neměnil. Jo, a nemysli si, že ušetříš. Ani náhodou. Utratíš to samé co teď za benzín, Hi. Jen najedeš víc kilometrů..
Pekne si to zhodnotil takze to vypada ze idem na 100 per do toho... este sa chcem spytat ako to je s papiermi? co musim v cechach dolozit ohladom toho plynu aby som to mal ok s papiermi? poradi niekto kto uz z nemecka tahal auto na plyne? diky!
asi bych s dovolením začal tím,že do Bafíka patří alespoň 6válec,ale to není podstatné-k plynu-kdo jej nějaký čas okusil,tak už nic jiného nechce,sice jeho "výhřevnost" poznáš až u větších objemů motorů-od 2.5 výš, to jede líp na plyn než na benzín(má 110 oktanů,což sice není ten jakože pravý parametr...)a nemluvě o benzínových turbínách-to je vůbec mazec(kdekoliv v plynoservisech a firmách kde plyn do aut montují,ti tohle potvrdí)...Ale to není tvůj případ-pkud se rozhodneš pro Bafíka z netu.Každopádně plyn nemá žádné příměsy-je to "čisté" palivo-o čemž tě pak za čas přesvědčí výměna oleje-po nějakých 10- 15 tisících,co ho budeš měnit,tak ti vyteče krásně hnědý-jako nový-čili žádný karbon,bordel a sajrajty-jako u benzínu,nafty(tohle mne onehdá osobně přesvědčilo-když jsem v reálu viděl),čili motor na plyn nedostává zdaleka tak počudit jako na benzín...Cenová výhodnost je jasná-navíc stát nemůže na plyn nasadit takovou spotřebku jako na benzín a naftu(když docházejí v rozpočtu kačky),jelikož plyn je i topivem...No a ohledně dovozu-plyn.palivovou soustavu(alternativní pohon)máš zaznamenaný v SRN techničákách-pokud tomu tak je-Němci by si nedovolili jezdit s plynem "na černo",tak není co řešit a ČR i SR to musí zcela akceptovat-jsme v EU a co potvrdí jedna země EU,musí jiná akceptovat-v tomhle vůbec problém není...Ale v čem by event.mohl být problém je typ plynu-jeho výrobce a tzv.systém-jedná se o případnou diagnostiku,seřízení atp-takže než auto zamluvíš a vyrazíš pro něj-zjisti od prodejce výrobce(třeba BRC,Lovato Landi R apod.)a podle toho dostupnost servisu v okolí...Plyn je velmi rozumnou alternativou k benzínu-uvidíš časem sám...
OK, moc si mi pomohol, idem teda zistovat a komunikovat a oprasovat nemcinu (anglicky vedia malo) a zistim presne co to tam je za plyn namontovany a kedy atd... ok diky moc! dufam ze v lednu sa uz budem vozit
...právě že vcelku(překvapivě)němci už "speakujou"-odložili ten svůj patriotismus a pochopili,že angličtina je světový jazyk-ne němčina-alespoň mám takovou zkušenost...Takže by nemusel být problém,zkus a uvidíš... A až budeš na místě-zkus pána ještě srazit(né autem,ale s cenou)-čím dál víc se nechá "handlovat"-mohl bys nějakou tu stovku Éček ušetřit...
no tak co ma mskusenosti ked napisem anglicky tak sa malokto ozve, ked to prebehnem cez translator a dam to nemecky tak ovela viac ludi sa ozve.. ale niektory vobec, mozno nie vsetky auta co su na mobile.de su realne, teda aspon tie ceny...
teraz som nasiel toto:
ma dost najazdene ale ten motor hadam vydrzi nieco... a majitel komunikuje...
zvláštne papiere mají v německu, tal kde byl plyn zapsán do rehistru, nebo bylo auto s pynem vyrobeno, v každém případě to musí být uvedeno v TP, německém, na STK vystaví při dovozové kontrole technik protokol, který slouží jako příloha TP, je tam uveden seznam jednotlivých komponent zařízení na LPG včetně čísla nádrže a poznamená to i do technického protokolu kterrý se použije k vystavení českého TP, jinak dovoz jako každý jiný
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.